تفاوت کرکره برقی فولادی و آلومینیومی چیست؟

کرکره‌ های برقی فولادی و آلومینیومی چه تفاوت‌هایی دارند؟
مقایسه انواع تیغه کرکره برقی موجود در بازار

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و همین طور افزایش امنیت و زیبایی محیط شهری در فضاهایی از قبیل منازل مسکونی، آپارتمان‌ها، مغازه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بانک‌ها و … از کرکره‌ برقی در انواع مختلف استفاده می‌شود. این کرکره‌ها با توجه به استحکام بالا از طول عمر بیشتری نسبت به کرکره‌های قدیمی برخوردار هستند. از آنجایی که کرکره‌های برقی در انواع مختلف فولادی، آلومینیومی و گالوانیزه تولید می‌شوند؛ برای انتخاب کرکره متناسب با نوع و میزان کاربرد می‌بایست پس از بررسی تفاوت کرکره برقی فولادی و آلومینیومی به این نتیجه برسید که کرکره برقی فولادی یا آلومینیومی را برای نصب و راه اندازی خریداری کنید.

در ادامه مطلب سعی داریم پس از بررسی تفاوت کرکره برقی فولادی و آلومینیومی با مقایسه تیغه کرکره فولادی و آلومینیوم و گالوانیزه موجود در بازار شما را در انتخاب و خرید یک محصول با کیفیت و مقرون به صرفه یاری نماییم.

مقایسه تیغه کرکره فولادی و آلومینیوم و گالوانیزه

مقایسه تیغه کرکره فولادی و آلومینیوم و گالوانیزه

تیغه کرکره برقی فولادی (گالوانیزه)

این مدل از تیغه به وسیله آهن آبکاری شده قلع یا همان گالوانیزه تولید می‌شود. تیغه کرکره برقی فولادی مزایا و معایب خاص خودش را دارد. تیغه‌های فولادی به دلیل داشتن وزن بیشتر در هنگام باز و بسته شدن با ایجاد سروصدای بیشتری نسبت به تیغه‌های آلومینیومی همراه هستند؛ بنابراین می‌توان گفت یکی از عمده‌ترین تفاوت کرکره برقی فولادی و آلومینیومی در میزان صدای ایجاد شده در هنگام باز و بسته شدن کرکره است. اما از لحاظ مقاومت و استحکام کرکره‌های فولادی به نسبت از کرکره‌های آلومینیومی مقاوم‌تر هستند. به همین دلیل از این درب‌ های کرکره‌ ای رول آپ  در اکثر پاساژها، صرافی‌ها و طلافروشی‌ها استفاده می‌شود. از دیگر مزیت‌های این درب می‌توان گفت که در برابر برش و وسایل تیز و برنده مقاومت زیادی دارند. از این رو سارقین کمتر می‌توانند به این درب‌های فولادی نفوذ کنند.

در ادامه مطلب سعی داریم پس از بررسی تفاوت کرکره برقی فولادی و آلومینیومی با مقایسه تیغه کرکره فولادی و آلومینیوم و گالوانیزه موجود در بازار شما را در انتخاب و خرید یک محصول با کیفیت و مقرون به صرفه یاری نماییم.

مزایای کرکره برقی فولادی نسبت به کرکره برقی آلومینیومی

در خصوص مزایای کرکره برقی فولادی نسبت به کرکره برقی آلومینیومی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کرکره برقی فولادی به دلیل اینکه از تیغه و ریل‌های فولادی ساخته شده، نسبت به کرکره برقی آلومینیومی از مقاومت بالاتری برخوردار است.
  • کرکره‌های برقی معمولی و آلومینیومی به‌مرورزمان دچار فرسایش می‌شود، اما کرکره‌های فولادی به دلیل اینکه تمام سطوح و اجزای آن با روکش گالوانیزه پوشانده شده، در مقابل تابش مستقیم خورشید و دیگر عوامل جوی مقاوم بوده و خاصیت ضد فرسایشی دارد.
  • کرکره‌های معمولی و آلومینیومی با گذشت زمان و در اثر شستشو و عوامل شیمیایی و فرسایشی و همچنین عدم رعایت اصول نگهداری رنگ خود را از دست می‌دهند، اما کرکره‌های برقی فولادی با خاصیت ضد فرسایشی (روکش گالوانیزه) همواره رنگ ثابتی خواهند داشت.
  • با توجه به استحکام و مقاومت زیاد کرکره‌های فولادی، از این کرکره‌ها در اماکن دارای امنیت بالا استفاده می‌شود. با توجه به حساسیت این گونه مکان‌ها، به هیچ عنوان سارقین نمی‌توانند به درون محیط نفوذ کنند.
  • کرکره برقی فولادی نسبت به سایر کرکره‌های موجود در بازار طول عمر بالاتری دارد.
تفاوت کرکره برقی فولادی و آلومینیومی

تفاوت کرکره برقی فولادی و آلومینیومی

 

با توجه به ویژگی‌هایی که در بالا به آنها اشاره نمودیم، به نظر شما کدام یک از این کرکره‌های برقی بهتر هستند؟ کرکره برقی فولادی یا آلومینیومی؟

معایب کرکره برقی فولادی نسبت به کرکره برقی آلومینیومی

کرکره‌های برقی فولادی نسبت به سایر کرکره‌های موجود در بازار از مزایای بیشتری برخوردار هستند. اما هر وسیله و دستگاه تولید شده در کنار مزایا، معایبی نیز دارد که کرکره‌های برقی فولادی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

معایب کرکره برقی را می‌توان این طور بیان نمود که:

  • پس از مدتی کرکره برقی فولادی در هنگام باز و بسته شدن با ایجاد سروصدا همراه است. صداهای تولید شده به نسبت از دیگر کرکره‌های برقی بیشتر است. دلیل این امر ضخامت تیغه و همچنین وزن زیاد آنها است؛ علاوه بر این وجود قوس در بین تیغه‌ها سبب افزایش این سروصداها می‌شود.
  • هزینه خرید، نصب و نگهداری کرکره‌های برقی فولادی با توجه به کیفیت در ساختار و قطعات آن بیشتر از سایر کرکره‌های برقی است. البته به خاطر داشته باشید، در ابتدا ممکن است خرید کرکره‌های فولادی کمی گران‌تر به نظر برسد؛ اما به لحاظ طول عمر بالای آن در دراز مدت مقرون به صرفه خواهد بود. به همین دلیل بیشتر مصرف کنندگان با بررسی و ارزیابی انواع مختلف کرکره‌های برقی، این مدل (کرکره برقی فولادی) را برای خرید و نصب انتخاب می‌نمایند. بدین منظور با مقایسه تیغه کرکره فولادی و آلومینیوم و گالوانیزه متوجه کیفیت و طول عمر بالای آنها خواهید شد.
مقایسه تیغه کرکره فولادی و آلومینیوم و گالوانیزه

مقایسه تیغه کرکره فولادی و آلومینیوم و گالوانیزه

 

سخن پایانی

در پایان می‌توان این طور نتیجه گرفت که بر اساس تفاوت کرکره برقی فولادی و آلومینیومی انتخاب یکی از آنها سلیقه‌ای خواهد بود. زیرا بعضی افراد فقط به دنبال کالای ارزان قیمت هستند و هدفشان پیشروی در کار است. متأسفانه این قبیل افراد اصلاً به فکر مدت زمان و نحوه کارکرد محصول مورد استفاده نیستند. بالعکس افرادی وجود دارند که با بررسی دقیق و همه‌جانبه کالای موردنظر، از برند و آلیاژی استفاده می‌کنند که به نسبت از مقاومت و کیفیت بالاتری برخوردار است. برای این دسته از افراد مقاومت و طول عمر قطعات و تجهیزات خریداری شده از اهمیت بالایی برخوردار است.

درخواست تعمیرات آتی در

به عبارت دیگر می‌توان گفت در ساخت هر بنایی مبالغ هنگفتی صرف شده است. به همین دلیل می‌بایست در هنگام خرید و نصب کرکره‌ های برقی میزان هزینه مدنظر را در درجه آخر قرار داد. در این صورت می‌توانید با خرید کرکره‌های برقی فولادی از محصولی با طول عمر و دوام بالا بهره‌مند گردید. مهم‌تر از همه اینکه در زمان خرید کرکره سعی کنید از شرکت‌های معتبر و دارای گارانتی مجاز خریداری کنید. این دسته از شرکت‌ها با توجه به کیفیت در تهیه و ساخت قطعات، محصول خود را برای چندین سال گارانتی می‌کنند.

بعضاً مشاهده شده که برخی از کارخانه‌ها کرکره‌هایی با قیمت پایین‌تر با نام کرکره برقی فولادی عرضه می‌کنند. با بررسی‌های به عمل آمده مشخص گردید که این کارخانه‌ها با کاهش آلیاژ و ضخامت اجزای اصلی شروع به تولید کرکره نموده‌اند. در این گونه موارد شما فقط کالایی با نام و مشخصات دلخواهتان خریداری کرده‌اید؛ اما از لحاظ ساختار و کیفیت در سطح پایین‌تری از ایده آل‌های شما قرار خواهد داشت.


کرکره برقی فولادی بهتر است یا آلومینیومی؟

هر دو مدل کرکره ها نسبت به محل نصب و کاربردی که برایشان در نظر گرفته می شود میتوانند کارایی مناسبی داشته باشند. انتخاب کرکره برقی مناسب میتواند پس از بررسی های لازم توسط کارشناسان فروش و همچنین براورد هزینه و بودجه مورد نظر شما، انجام پذیرد.

مزایای کرکره برقی با تیغه فولادی چیست؟

مقاومت بالاتر در برابر ضربه، سرقت، سایش و شرایط جوی نسبت به کرکره برقی آلومینیومی به دلیل ساخته شدن تیغه ها از فولاد. برقراری امنیت بیشتر و طول عمر بالاتر.

معایب کرکره برقی با تیغه فولادی نسبت به تیغه آلومینیومی

قیمت بالاتر هنگام خرید، به سر و صدا افتادن کرکره برقی هنگام باز و بسته شدن پس از مدتی به دلیل سنگینی تیغه ها، هزینه تعمیر و نگهداری بیشتر نسبت به سایر مدل های تیغه کرکره برقی.

9 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید کرکره های فولادی برای درب پارگینگ مناسب هستن
  2. سلام برای امکانی که حالا خیلی قراره باز بسته بشه بهتره از الومینیومی استفاده بشه یا فولادی
  3. سلام به نظرم کرکره های فولادی خیلی خوبن چون ما چندسال داریم و رنگش نرفته و صدا هم نمیده
  4. سلام ما از کرکره برقی فولادی خیلی وقته داریم استفاده میکنیم ولی متاسفانه صدا میده جدیدا چکار باید کنیم
  5. سلام من برای درب مغازم یه کرکره برقی میخوام ولی نمیدونم الومینیومی انتخاب کنم یا فولادی
    • سلام فولادی کیفیت و ماندگاری بیشتری دارد اما از نظر اقتصادی کرکره آلومینیومی به صرفه تر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی