هر آنچه که در مورد معایب و مزایا کرکره برقی می بایست بدانیم!

کرکره برقی به نوعی از درب اطلاق می‌گردد که بصورت اتوماتیک باز و بسته می‌شود و امکان تردد را برای افراد و وسایل نقلیه فراهم می‌کند. این نوع از کرکره را با قدرت موتور متفاوت می‌توان در پارکینگ‌ها، بانک‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار داد. در حقیقت بارزترین ویژگی کرکره برقی این است که که شما با فشردن یک دکمه، علاوه بر سهولت در رفت و آمد، سبب تسریع در تردد نیز می‌شوید. در این مقاله با ما همراه شوید تا شما را با برخی از معایب و مزایا کرکره برقی آشنا کنیم.

کرکره اتوماتیک از دستاوردهای جدید بشر است که با پیشرفت تکنولوژی به نوعی تکامل پیدا کرده و زندگی انسان را تحت تاثیر خود قرار داده است. در قسمت ابتدایی از این مقاله شما را با مزایا کرکره برقی آشنا خواهیم کرد.

مزایا کرکره برقی

  •  سرعت

با فشردن یک دکمه کرکره بالا می‌رود و شما می‌توانید به محیط داخل وارد شوید. بدون شک سرعت عملکرد کرکره اتوماتیک چندین برابر نوع دستی آن است که با کمک ریموت کنترل می‌توان آن را بالا و پایین کرد و دیگر نیازی به استفاده از نیروی فیزیکی دست نیست.

  •  امنیت

تامین امنیت محل سکونت یا محیط کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کرکره برقی عمدتا از جنس فلز و آلومینیوم ساخته می‌شود که همین امر امکان ورود سارقین را کاهش می‌دهد و سبب می گردد تا این محصول در برابر هرگونه ضربه و فشار مقاوم بوده و امکان نفوذ به آن وجود نداشته باشد. بنابراین، اگر حفظ جان و مال افراد برای شما مهم است، با نصب کرکره برقی امنیت را در محیط اطراف خود دوچندان کنید.

  •  طول عمر بالا

کیفیت بالای تیغه های آلومینیومی این محصول و استحکام آن سبب می‌گردد تا در طی سال‌ها استفاده، کمترین آسیب را متحمل شود و در نتیجه از طول عمر بالایی برخوردار باشد.

مزایای استفاده از کرکره برقی

مزایای استفاده از کرکره برقی

  •  مقاوم در شرایط آب و هوایی متفاوت

کرکره برقی با تیغه های آلومینیومی را می‌توان در هر نوع آب و هوایی نصب کرد و مورد استفاده قرار داد. بنابراین، می‌توان گفت که کرکره رول آپ در برابر هرگونه گرد و غبار و رطوبت از مقاومت لازم برخوردار بوده و تغییر شرایط آب و هوایی هیچ‌گونه تاثیری بر روی کیفیت این محصول ندارد.

  • عدم اشغال فضا

همانطور که می‌دانید کرکره برقی در حین باز شدن به سمت بالا رول می‌شود و این امر سبب می‌گردد تا هیچ گونه فضای اضافی را در سمت چپ یا راست اشغال نکند و فضای کافی جهت جابجایی در محیط برای شما فراهم می‌گردد.

  •  ظاهر زیبا

رنگ کرکره برقی را می‌توان متناسب با محیط اطراف سفارش داد و ظاهری جذاب در آن مکان ایجاد کرد. بطور مثال شما می‌توانید کرکره را متناسب با نمای ساختمان خریداری کرده تا ظاهری زیبا و تمیز ایجاد کنید. در اصطلاح عامیانه می‌توان گفت که امکان ست کردن رنگ کرکره با نمای ساختمان برای شما وجود دارد. از طرفی دیگر، رنگ های به کار رفته در کرکره برقی ضدخش و ضد آب بوده که همین امر بر کیفیت این محصول می‌افزاید.

مزایای کرکره برقی

مزایای کرکره برقی

  •  کاهش آلودگی صوتی

حتما به خاطر دارید که برای باز و بسته کردن کرکره دستی چه میزان از سروصدا را باید تحمل می‌کردیم. در این میان کرکره برقی با ایجاد کمترین میزان آلودگی صوتی به راحتی بالا و پایین می‌رود و باعث اعتراض همسایگان نمی‌شود.

  •  صرفه جویی در مصرف انرژی

از ویژگی های منحصربفرد کرکره برقی می‌توان به عایق بودن آن اشاره کرد. بدین معنا که مواد عایق تزریق شده در میان کرکره برقی، در فصول گرم سال مانع از جذب و انتقال گرما به محیط داخل و خروج هوای سرد می‌شود؛ همچنین در فصل زمستان نیز مانع ورود سرما به داخل و خروج گرمای محیط می‌گردد. در نهایت آگاه باشید که استفاده از کرکره برقی مانع هدر رفت انرژی شده و هزینه های جانبی را کاهش می‌دهد.

  •  عایق صوتی

مواد عایق استفاده شده در کرکره های برقی سبب می‌گردد تا از ورود سروصدا به محیط داخل جلوگیری بعمل آورد. به همین علت بسیاری از افراد که در خیابان های شلوغ زندگی می‌کنند، از کرکره برقی استفاده کرده تا علاوه بر برقراری امنیت، آرامش را مهمان خانه های خود کنند.

مزایای کرکره اتوماتیک پنجره ای

مزایای کرکره اتوماتیک پنجره ای

 ضد گلوله و ضد حریق

کرکره های برقی شفاف که از جنس پلی‌کربنات بوده و در بانک ها، طلافروشی ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرند کاملا ایمن بوده و مانع از بروز حوادث ناگوار می‌شوند.

در قسمت بالا شما را با مزایا کرکره برقی “ Advantages Roller Doors آشنا کردیم تا بتوانید با خیالی آسوده اقدام به خرید این محصول نمایید. در این میان، خالی از لطف نیست اگر به معایب موجود در این محصول نیز بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه شوید.

از جمله معایب کرکره برقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 صرف هزینه بالا در خرید و نگه داری

بدون شک این محصول نسبت به نوع دستی آن از قیمت بالاتری برخوردار بوده که بسیاری از متخصصین بر این باورند که با توجه به کارآیی و عملکردی که دارد، قیمت بالا را نمی‌توان عیب این محصول بشمار آورد. از طرفی دیگر، شما با یک محصول کاملا اتوماتیک که نگه داری از آن نیاز به صرف وقت و هزینه دارد، طرف هستید. بدین معنا که کرکره برقی هر چند ماه یکبار نیاز به سرویس و تعمیر دارد که باید توسط افراد متخصص و با پرداخت هزینه‌‌ای متناسب با تخصص آنها صورت گیرد.

اگر نیاز به خدمات و تعمیر کرکره برقی دارید، می توانید با کارشناسان آتی دُر در ارتباط باشید.

مزایای کرکره برقی فولادی

مزایای کرکره برقی فولادی

  • عملکرد برقی آن

همانطور که می‌دانید کرکره برقی مجهز به سیستم برق اضطراری یا UPS است که در مواقع قطع برق کرکره را به حرکت درمی‌آورد. حال در مناطقی که قطعی برق متوالی بوده و مشکل نبود الکتریسیته همیشگی است، امکان دارد عملکرد این سیستم با اختلال مواجه شده و سریعا آسیب ببیند و از کار بیافتد.

  • نیاز به افراد متخصص

در صورت بروز هرگونه مشکل در باز و بسته شدن کرکره برقی باید از تعمیرکاران متخصص در این زمینه درخواست کمک کنید که این امر گاهی اوقات وقت گیر بوده و با صرف هزینه زیاد همراه خواهد بود.

مزایای کرکره برقی نسبت به درب آهنی پارکینگ چیست؟

مزایای نصب کرکره برقی به جای درب آهنی قدیمی عبارتند از:

  • عدم ورود سرما

نصب کرکره برقی در ساختمان‌های شمالی مزایای متعددی دارد، که از جمله آن می‎توان به جلوگیری از تبادل حرارت شدید و سرد شدن کف واحد‌های طبقه اول در فصل زمستان اشاره کرد.

  • نصب کرکره برقی برای درب هایی که امکان نصب جک پارکینگی ندارند

در بعضی ساختمان‌ها به دلیل نزدیکی ستون به درب یا برخی خرابی‌ها و زنگ‌زدگی‌ها، امکان نصب جک پارکینگ وجود ندارد، در این موارد نصب کرکره برقی جایگزین مناسبی برای درب‌های قدیمی محسوب می‎شود.

  • عدم مزاحمت برای تردد خودروها و زاویه بازشوی زیاد

با باز شدن درب کرکره برقی به زاویه بیش از 120 درجه، تردد خودروها تسهیل می‌شود و از مشکلات مرتبط با محدودیت بازشوندگی در درب‌های دیگر جلوگیری می‌شود.

  • اجرای سریع، ارزان و تنوع بالا در طرح و رنگ درب کرکره برقی

نصب کرکره برقی به‌طور سریع و با هزینه کمتر انجام می‌شود و از طریق انتخاب طرح و رنگ‌های متنوع، می‌توان درب کرکره برقی را با ظاهری جذاب و هماهنگ با نمای ساختمان نصب کرد.

نصب کرکره برقی به جای درب‌های آهنی قدیمی نیاز به فک و جداسازی چهارچوب درب از دیوار ندارد، به‌جای آن با تنها خروج درب از لولا، پروفیل‌ها و شاسی کرکره برقی روی همان چهارچوب موجود نصب می‌شوند که باعث کاهش هزینه و زمان نصب می‌شود.

سخن آخر

در این مقاله بر آن شدیم تا شما را با هرآنچه در رابطه با مزایا و معایب کرکره برقی باید بدانید آشنا کنیم. همانطور متوجه شده‌اید مزایای این محصول بی شمار بوده که تا حدودی از اهمیت معایب آن می‌کاهد. البته بسیاری از متخصصین فعال در این حوزه بر این باورند که معایب ذکر شده را نمی‌توان عیب محسوب کرد زیرا رعایت آنها به نفع خریدار خواهد بود و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

درخواست مشاوره خرید آتی در


مزایای کرکره برقی چیست؟

سرعت در عملکرد و باز و بسته شدن، برقراری امنیت، طول عمر بالا، مقاومت در شرایط آب و هوایی مختلف و زیبایی  و کاهش آلودگی صوتی از مزایای نصب کرکره برقی است.

هزینه های نصب و نگهداری کرکره برقی چگونه است؟

کرکره برقی با توجه به وجود موتور و اجزای الکترونیکی مانند سنسور ها و …. هزینه بیشتری نسبت به کرکره معمولی در هنگام خرید دارد. همچنین سرویس و نگهداری دوره ای را نیر باید مد نظر داشت. البته با در نظر گرفتن مزایای کرکره برقی، نصب و استفاده از آن قابل توجیه خواهد بود.

7 دیدگاه

  1. یکی از عیب های کرکره برقی اینه که دو یا سه نفر میتونند زیر آن را گرفته ومقداری بالا ببرند واز زیر آن وارد محل مورد نظر بشوند ، این اتفاق برای ما افتاده وکلی دزدی صورت گرفته
    • برای تامین امنیت کرکره برقی می توانید از انواع قفل کرکره استفاده نمایید. همچنین برای سهولت در باز و بسته کردن قفل امکان استفاده از قفل ریموتدار کرکره برقی نیز وجود دارد.
  2. سلام نصب کرکره های برقی چقدر زمان میبره بستگی به نوع انتخاب در داره
  3. قیمت کرکره ای برقی الومینیومی با کرکره برقی فولادی خیلی تفاوت داره
  4. سلام درود کرکره های برقی چه مزایایی نصبت به کرکره های سنتی دارن واینکه کرکره برقی به روغن کاری احتیاج دارن
  5. سلام و خسته نباشید خدمت آتی دور علت صدا کرکره برقی و گیرکردن تیغه ها برای چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی