بررسی انواع کرکره برقی فولادی و گالوانیزه ضد سرقت

کرکره برقی فولادی چیست؟ + مشخصات و قیمت کرکره برقی فولادی

کرکره برقی فولادی یکی از محصولات پرکاربرد در ساخت درب و پنجره ساختمان‌ها است. علاوه بر این در پاساژها، مجتمع‌های تجاری و مسکونی، پارکینگ‌ها، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها نیز از کرکره برقی فولادی استفاده می‌شود. کرکره‌ برقی فولادی نسبت به سایر کرکره‌ها از مقاومت و قیمت بالایی برخوردار هستند. این کرکره‌ها علاوه بر مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت، سبب افزایش ایمنی منازل و دیگر اماکن می‌شوند. ویژگی‌های منحصر به فرد این کرکره سبب شده تا در اکثر منازل، پاساژها و مجتمع‌های تجاری نظیر صرافی و طلا فروشی از درب کرکره برقی فولادی به منظور افزایش مقاومت و ایمنی محیط مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه با بررسی مشخصات، ویژگی‌ها، کاربرد کرکره‌های برقی به تشریح قیمت کرکره برقی فولادی و قیمت تیغه کرکره برقی فولادی و عوامل تأثیر گذار بر آن می‌پردازیم.

درخواست مشاوره خرید آتی در

کرکره برقی فولادی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

در ساخت کرکره برقی از تیغه‌هایی با جنس آهن گالوانیزه استفاده می‌شود. از این مدل کرکره به دلیل احتمال زنگ زدگی نمی‌توان در همه مناطق به ویژه مناطق گرمسیر و شرجی نظیر بندرعباس، بوشهر و خوزستان استفاده کرد. به همین جهت و برای رفع این مشکل اساسی در ساخت کرکره برقی فولادی Galvanized Steel Roll up Door” از آلیاژ مستحکم آهن یعنی فولاد استفاده شده است. این تیغه‌های تولید شده با خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد یک کرکره فولادی مستحکم و زیبا را به وجود می‌آورند. تا جایی که امروزه شاهد استفاده روز افزون از این محصول به ویژه در اماکن دارای حساسیت بالا (محیط‌ها و دستگاه‌های نظامی و انتظامی، بانک‌ها، صرافی و طلافروشی‌ها) هستیم. علاوه بر این در ساخت دیگر اجزای سازنده کرکره‌های برقی فولادی مثل ریل‌ها از فولاد استفاده شده است.

در ساخت کرکره‌ برقی فولادی با توجه به محل، میزان و نوع استفاده از ورقه‌های 7/0 تا 9/0 میلی‌متر آهن با آلیاژ فولاد استفاده می‌شود. با توجه به عدم نفوذ پذیری این مدل از کرکره برقی آن را با نام کرکره برقی فولادی ضد سرقت می‌شناسند.

کرکره برقی گالوانیزه

کرکره برقی گالوانیزه

 

ویژگی‌ های کرکره برقی فولادی

همان گونه که در بالا نیز به اشاره نمودیم، در ساخت کرکره برقی از فناوری گالوانیزاسیون استفاده می‌شود. در این روش تیغه‌های کرکره با روکشی از جنس فلز روی مقاوم سازی شده است. فرایند گالوانیزه کردن فلزات به دو روش گرم و سرد صورت می‌گیرد که این روش‌ها نیز با توجه به جنس، مقاومت و ماندگاری محصول تولید شده با یکدیگر متفاوت هستند. با پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین شناسایی عیوب کرکره برقی گالوانیزه به منظور بالا بردن کیفیت و استقامت رول آپ تولیدی از آلیاژ فولاد در ساخت کرکره برقی بهره گرفته شد. این روند تا جایی پیش رفت که هم اکنون شاهد طراحی و ساخت انواع مختلف کرکره برقی فولادی در بازار هستیم.

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، ویژگی‌های این محصول عبارت‌اند از:

  • ضد ضربه بودن

در حالت کلی باز و بسته شدن کرکره سبب ایجاد ضربه‌های متعددی به ساختار کرکره، تیغه‌ها و دیگر اجزای آن می‌شود. ارتعاشات و ضربه‌های وارده سبب کاهش کیفیت و طول عمر اجزای کرکره برقی می‌شود. این در حالی است که کرکره فولادی با خاصیت ضد ضربه بودن بر اثر ضربات دچار آسیب نمی‌شود و با داشتن مقاومت بسیار بالا از طول عمر و کیفیت بیشتری نسبت به سایر کرکره‌های برقی برخوردار است.

  • ضد فرسایش

کرکره‌های برقی و درب‌ اتوماتیک با گذشت زمان دچار فرسایش می‌شوند. عواملی مثل باران، برف، طوفان و آلودگی‌های آب و هوایی از جمله عوامل تأثیرگذار در فرسایش درب و کرکره‌های برقی هستند. کرکره برقی فولادی به دلیل داشتن خاصیت ضد فرسایشی با گذشت مدت زمان طولانی کیفیت و کارایی خود را از دست نمی‌دهد و همواره جلوه زیبایی به محیط می‌بخشد.

  • مقاوم در برابر شرایط جوی

شرایط جوی و محیطی بیشترین تأثیر را بر روی ساختار و نحوه عملکرد کرکره برقی دارند. تابش مستقیم نور خورشید از عوامل اصلی و مخرب بر درب‌های اتوماتیک محسوب می‌گردد. کرکره‌های فولادی به لحاظ اینکه گالوانیزه شده‌اند؛ در برابر شرایط جوی مقاومت بسیار بالایی دارند. به همین جهت قیمت کرکره برقی فولادی در شهرهای گرمسیری و شرجی به دلیل شرایط آب و هوایی به نسبت بیشتر از شهرهای معتدل و سردسیر کشور است.

  • رنگ دائمی

دلایل مختلفی مثل عوامل فرسایشی، عدم نگهداری مناسب و شستشوی مداوم موجب از بین رفتن رنگ کرکره‌های معمولی می‌شود. به همین دلیل می‌بایست هر چند سال یک بار برای رفع این مشکل کرکره‌ها را به طور کامل رنگ زد. کرکره برقی فولادی به لحاظ گالوانیزه بودن تیغه‌ها، به هیچ عنوان رنگ خود را از دست نمی‌دهد و به عبارتی رنگ کرکره‌های فولادی دائمی است.

  • ضد سرقت

کرکره‌های معمولی و برقی با آلیاژ معمولی به راحتی توسط سارقان باز می‌شوند. اما در کرکره‌های فولادی این امر غیرممکن است. زیرا به دلیل آلیاژ فولاد و درهم‌تنیدگی مستحکم تیغه‌ها به هیچ عنوان امکان خرابی کرکره و نفوذ به اماکن توسط سارقین وجود ندارد؛ بنابراین اگر به دنبال فراهم سازی محیطی امن برای زندگی و کسب کار هستید، کرکره برقی فولادی ضد سرقت گزینه مناسبی برای انتخاب و نصب بر روی درب و پنجره‌ها خواهد بود.

  • عمر بالا

با توجه به بررسی‌های به عمل آمده پنجره و درب کرکره برقی فولادی بیش از بیست سال عمر می‌کند. البته کارشناسان حداقل عمر مفید این کرکره‌ها را سی سال تخمین زده‌اند. علاوه بر این هرچه نگهداری و مراقبت از کرکره‌های برقی بیشتر باشد، به طبع عمر مفید آنها نیز افزایش خواهد یافت. عمر بالا و مفید این محصول سبب شده تا قیمت کرکره برقی فولادی نسبت به سایر کرکره‌های برقی بیشتر باشد.

  • عایق بودن

کرکره‌های معمولی و قدیمی به دلیل عدم عایق بندی و وجود درز در بین تیغه و اطراف آن سبب هدر رفتن انرژی می‌گردید. در طراحی و ساخت کرکره برقی گالوانیزه و فولادی با عایق بندی مناسب و یکپارچه میزان هدر رفت انرژی را به حداقل و صفر رسانیده‌اند. به همین دلیل در اکثر مغازه و فروشگاه‌ها مثل سوپرمارکت، مرغ فروشی، قصابی، شیرینی فروشی، داروخانه و … از این درب‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از کرکره برقی فولادی علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی از ورود حیوانات و حشرت موزی به درون محیط نیز جلوگیری به عمل می‌آید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید انواع کرکره برقی مغازه ای را بررسی نمایید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

به طور کلی دلایل عمده استفاده روز افزون از درب کرکره برقی فولادی داشتن ویژگی‌های منحصر به فردی نظیر ایمنی، زیبایی و صرفه جویی در مصرف انرژی است. چرا که آدمی همواره به دنبال زندگی و کسب و کار در محیطی امن، زیبا و با آرامش خاطر از هر لحاظ است.

تولید تیغه کرکره فولادی

تولید تیغه کرکره فولادی

معایب کرکره‌ فولادی

در کنار مزایای کرکره برقی ، معایبی نیز وجود دارد. اما به لحاظ اینکه مزایا از معایب بیشترند؛ می‌توان تا حدودی از آنها چشم پوشی کرد. معایب کرکره برقی فولادی عبارت‌اند از:

  • تولید سروصدا

با توجه به نوع و مدل تیغه به کار رفته در کرکره‌ فولادی ، این محصول در هنگام باز و بسته شدن صدای بیشتری نسبت به سایر کرکره‌های برقی تولید می‌کنند؛ بنابراین می‌توان گفت که این مدل از کرکره برقی برای نصب در خانه و پارکینگ‌های شخصی گزینه مناسبی نیست. زیرا در اماکن شخصی و مسکونی آرامش و نبودن سروصدا از اهمیت بالایی برخوردار است؛ لذا در هنگام خرید و نصب کرکره برقی علاوه بر قیمت به نوع (جنس) و مدل آن دقت نمایید. (با بررسی‌های به عمل آمده مشخص گردید که صدای ایجاد شده در هنگام باز و بسته شدن کرکره‌ های فولادی ناشی از وجود قوس در قلاب‌های تیغه به کار رفته در آن است.)

  • قیمت بالا

کرکره‌های برقی فولادی با توجه به دارا بودن ویژگی‌هایی مثل طول عمر بالا به نسبت از سایر کرکره‌های برقی قیمت بیشتری دارند؛ بنابراین در هنگام انتخاب و خرید آن می‌بایست این مورد را مدنظر قرار داد. به طوری که تیغه کرکره برقی  و کرکره های اتوماتیک معمولی به هیچ عنوان از لحاظ قیمت با تیغه و کرکره برقی فولادی قابل مقایسه نیستند. در صورتی که نمی‌توانید از پس هزینه نصب و راه اندازی درب کرکره برقی فولادی بر بیایید؛ می‌توانید از راه‌های دیگری نظیر نصب جک درب پارکینگ بر روی درب ورودی پارکینگ محل زندگی‌تان استفاده کنید. زیرا قیمت جک درب پارکینگ به نسبت از قیمت کرکره برقی فولادی پایین‌تر است.

کرکره برقی فولادی

کرکره برقی فولادی

قیمت کرکره‌ برقی فولادی به چه عواملی بستگی دارد؟

همان طور که اطلاع دارید عوامل متعددی در تعیین قیمت یک محصول تأثیرگذار هستند. قیمت کرکره‌ های فولادی نیز با توجه به نوع تیغه، ضخامت آن، گالوانیزاسیون و … متفاوت است. علاوه بر این نوسانات بازار ارز و در دسترس بودن وسایل و تجهیزات سازنده کرکره‌های برقی فولادی نیز در قیمت این محصول تأثیر بسزایی دارند. یکی از نکات مهم به منظور صرفه جویی و مدیریت هزینه‌ها برای نصب و راه اندازی کرکره برقی فولادی ، رعایت اصول معماری و مهندسی در هنگام ساخت بنا است. زیرا هرچه ابعاد و اندازه پنجره و درب‌ها مناسب‌تر باشد، به نسبت از کرکره‌های کوچک‌تر استفاده می‌شود. این در حالی است که در برخی از منازل و فروشگاه‌ها به دلیل زیاد بودن ارتفاع و ابعاد پنجره و درب باید از کرکره برقی بزرگ‌تری استفاده کرد.

نکته پایان اینکه:

در هنگام نصب و راه اندازی کرکره برقی اگر آشنایی و تخصص کافی در این زمینه ندارید، هرگز اقدام به این کار نکنید. زیرا موجب بروز مشکلات عدیده‌ای می‌شود و هزینه‌های بیشتری را برایتان در پی خواهد داشت. در این‌گونه موارد می‌توانید با استفاده از متخصصین و تکنسین‌ها در این زمینه نسبت به نصب و راه اندازه کرکره برقی اقدام نمایید.


مزایای استفاده از کرکره برقی فولادی چیست؟

برای کرکره برقی فولادی مزایای مختلفی از این قبیل را میتوان نام برد: ضد ضربه، ضد فرسایش و ضد سرقت بودن کرکره، مقاومت بالا در شرایط جوی مختلف، عمر و دوام بالا و عایق حرارتی مناسب نسبت به سایر کرکره های موجود در بازار.

نقاط ضعف کرکره برقی فولادی چیست؟

قیمت بالای کرکره و همچنین تولید سر و صدای زیاد با توجه به ماهیت کرکره برقی فولادی از معایب آن هستند.

کرکره برقی فولادی از کجا بخریم؟

مراجعه به بازار و یا مراکز فروش محلی راهکار همیشگی خرید کرکره می باشد. اما پیشنهاد ما تهیه کرکره برقی فولادی از فروشگاه آتی در، به دلیل سالها فعالیت در زمینه کرکره و خدمات و پشتیبانی فنی مناسب پس از فروش می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی