کاهش و علت صدای کرکره برقی

بررسی صدای کرکره برقی

دلایل زیادی وجود دارد که چرا کرکره برقی ، هنگام کار می­توانند پر سر و صدا باشند و با افزایش سن می­توانند صدای زیادی را ایجاد کنند. شاید یکی از بارزترین دلیل این است که به مرور زمان و به دلیل کارآیی نیاز به سرویس و نگهداری دارند که عمدتا نادیده گرفته می­شوند.

مشتریان زیادی که برای محل کار، خانه یا سازمان خود از کرکره برقی استفاده کردهاند، از صدای کرکره برقی خود شاکی هستند، آما چه دلیلی باعث افزایش نویز کرکره های الکترونیکی می­شود؟

روغن کاری کرکره برقی برای صداگیری کرکره برقی

ویدئو نحوه روغن کاری کرکره برقی برای رفع سروصدای کرکره برقی


قطعات موتور برای کارکرد صحیح به روغن کاری نیاز دارند. وقتی چرخ دنده ­ها، چرخ ­ها و سایر قطعات فلزی متحرک به خوبی روغن کاری نشوند، تمایل دارند سر و صدا شوند. روغن کاری نه تنها باعث ترمیم صدا می ­شود بلکه باعث کارایی موثرتر موتور نیز خواهد شد. همچنین کرکره ­ برقی هنگام شل بودن قطعات، در در محل خود یا خوردگی آنها، سر و صدا می­کنند.

پیشنهاد آتی در:   معیار انتخاب بهترین تیغه کرکره برقی چیست؟

روغن کاری کرکره برقی یکی از اقدامات مهم نگهداری است که به کاهش سر و صدا و افزایش طول عمر قطعات کمک می‌کند. برای انجام این کار:

  1. انتخاب روغن مناسب: از روغن یا اسپری مخصوص برای قطعات متحرک استفاده کنید. روغن‌های سیلیکونی یا روغن‌های مخصوص گیربکس مناسب هستند.
  2. روغن‌کاری قطعات متحرک: روغن را به قطعات متحرک مانند چرخ‌دنده‌ها، ریل‌ها و بلبرینگ‌ها اعمال کنید.
  3. پاکسازی قبل از روغن‌کاری: قبل از اعمال روغن، اطمینان حاصل کنید که قطعات تمیز و عاری از گرد و غبار و زنگ‌زدگی هستند.
  4. تکرار به صورت دوره‌ای: این فرآیند را به طور منظم انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که کرکره برقی به طور موثر کار می‌کند و عمر طولانی دارد.
کاهش صدای کرکره برقی

کاهش صدای کرکره برقی

علت صدای کرکره برقی

به خاطر داشته باشید که کرکره اتوماتیک معمولاً از قطعات فولادی ساخته می شوند که با باز شدن درب روی هم می غلتند. این باعث ایجاد سر و صدای زیادی به جهت غلتیدن فلزها روی هم میشود. همچنین صدای کرکره برقی میتواند ناشی از لرزش فلز در برابر قسمت های دیگر کرکره یا ریل های شل شده باشد.
کرکره های برقی قدیمی، میتوانند مشکلات بیشتری را به وجود آورند، زیرا با گذشت زمان، حلقه ها کشیده میشوند و در اثر بالا آمدن درب، پیچ میخورد. این به نوبه خود باعث بار اضافی بر روی موتور می شود و باعث تشدید صدا میگردد.
دربهای بزرگتر با حرارت مستقیم منبسط شده و باعث اتصال و اصطکاک اضافی هنگام کار درب می شوند و این اغلب صدای بلندی را هنگام باز شدن درب باعث میشود. این مهم است که کرکره برقی نقشی اساسی در تنظیم امنیت ساختمان شما دارد. اگر کرکره شما آسیب ببیند، این امر می تواند محل زندگی شما را آسیب پذیر کند.

ویدئو نحوه روغن کاری تیغه و ریل کرکره برای جلوگیری از سرو صدای کرکره برقی


علت سروصدای کرکره برقی

علت سروصدای کرکره برقی می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد:

  • قطعات فرسوده یا آسیب‌دیده: قطعاتی مانند چرخ‌دنده‌ها، ریل‌ها یا بلبرینگ‌ها که فرسوده یا آسیب دیده‌اند می‌توانند صدا تولید کنند.
  • خوردگی یا ضربه دیدن قطعات: اگر کرکره یا قطعات به خوردگی دچار شده باشد، باید به آن توجه کنید. خوردگی می‌تواند باعث آسیب به قطعات شود و صداهای ناخوشایندی ایجاد کند. بهتر است به زودی این مشکل را بررسی و رفع کنید تا از آسیب‌های بیشتر و سر و صدای کرکره برقی جلوگیری شود.
  • نیاز به روغن‌کاری: کمبود روغن‌کاری در قطعات متحرک مانند چرخ‌دنده‌ها و ریل‌ها می‌تواند باعث اصطکاک و تولید صدا شود. روغن  برای روان کردن اجزای متحرک کرکره استفاده می‌شود. وقتی که روغن کافی نیست، اجزای کرکره به هم فشرده می‌شوند و باعث ایجاد صداهای ناخوشایندی می‌شوند. این صداها نشان دهنده اصطکاک فلز به فلز است که ممکن است باعث آسیب به قطعات شود.
  • تنظیمات نادرست: اگر کرکره به درستی تنظیم نشده باشد، ممکن است در حین بالا و پایین رفتن با قسمت‌های دیگر تداخل کند و صدا تولید کند.
  • مشکلات در موتور یا گیربکس: موتور یا گیربکس آسیب‌دیده یا فرسوده نیز می‌توانند منبع صدا باشند.

در مواجهه با چنین مشکلی، بررسی و رفع علت سر و صدای کرکره برقی توسط یک فرد متخصص توصیه می‌شود.

صدای کرکره برقی

صدای کرکره برقی

رفع صدای کرکره برقی

موارد کمی وجود دارد که کرکره برقی، پر سر و صدا و تحریک کننده “noisy shutter” باشد. از این گذشته، چگونه می توان قطعه ای از ماشین آلات که قرار است آسایش خاطر و امنیت را فراهم کند، چنین صدای بلندی را تولید کند؟ بیشتر اوقات می توان با یک راه حل ساده مشکل را برطرف کرد.

صداگیری کرکره برقی

در حالی که صدای کرکره برقی می تواند به سادگی نشانه سن و فرسودگی آن باشد، اما همچنین می تواند نتیجه مستقیم عدم تعمیر و نگهداری باشد. از این گذشته، بدون وجود یک متخصص در زمینه بررسی قطعات مکانیکی به طور منظم، شناخت دقیق مشکلی وجود ندارد. برای جلوگیری از ایجاد صداهای بلند از کرکره برقی و ایجاد سلامتی و طول عمر بالاتر آن لازم است که همیشه اطمینان حاصل کنید که تمامی قطعات از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

صداگیری کرکره برقی می‌تواند به کاهش سر و صدای ناشی از عملکرد آنها کمک کند. این کار معمولاً با اجرای چند اقدام ساده امکان‌پذیر است:

  1. روغن‌کاری قطعات متحرک: استفاده از روغن یا اسپری مخصوص روغن‌کاری برای قطعات متحرک مانند ریل‌ها و چرخ‌دنده‌ها می‌تواند صدای اصطکاک را کاهش دهد.
  2. تعویض یا تنظیم قطعات فرسوده یا آسیب‌دیده: قطعاتی که فرسوده یا آسیب دیده‌اند می‌توانند صدا ایجاد کنند. تعویض یا تنظیم آنها می‌تواند به کاهش صدا کمک کند.
  3. استفاده از بوش‌ها و واشرهای صداگیر: نصب بوش‌ها و واشرهای صداگیر در نقاطی که قطعات به یکدیگر متصل می‌شوند، می‌تواند به جلوگیری از ایجاد صدا کمک کند.
  4. بررسی و تنظیم موتور: گاهی اوقات موتور کرکره می‌تواند منبع صدا باشد. بررسی و تنظیم موتور می‌تواند به کاهش صدا کمک کند.
  5. این اقدامات نه تنها به کاهش سر و صدا کمک می‌کنند، بلکه به طولانی شدن عمر کرکره برقی نیز کمک می‌کنند.

پیشنهاد آتی در:   عیب یابی کرکره برقی و 10 علت خراب شدن کرکره اتوماتیک

چگونه برای صداگیری کرکره برقی اقدام کنیم؟

برای صداگیری کرکره برقی، ابتدا باید علت دقیق این سر و صدا را تشخیص دهیم. اما در اکثر موارد، عوامل زیر می‌توانند منجر به سر و صدای آزاردهنده در کرکره برقی شوند و راه‌حل‌های مختلفی دارند:

1. لوازم: مطمئن شوید که لوازم کرکره مانند ریل‌ها، پره‌ها و محورها سالم و بدون هیچ گونه خرابی یا انحراف هستند. اگر آن‌ها فرسوده هستند، ممکن است منجر به صداهای ناخوشایند شوند.

2. روانکاری: اطمینان حاصل کنید که روانکاری کرکره به خوبی انجام شده است. اگر روانکاری ناقص یا فرسوده است، می‌تواند سبب سر و صدا شود.

3. شفت و لوله کرکره: مطمئن شوید که لوله‌های کرکره برقی عمودی و افقی درست جای گذاشته شده‌اند و هیچ نقطه‌ای از آن‌ها بر روی هم دچار تماس نمی‌شوند. اگر تماس بین لوله‌ها صورت گیرد، ممکن است نویز ایجاد شود.

4.گیره و پیچ‌ها: مطمئن شوید که گیره و پیچ‌های کرکره به خوبی محکم شده‌اند و هیچ یک از آن‌ها لرزش ندارند. لرزش کلیپس‌ها و پیچ‌ها می‌تواند منجر به صداهای مزاحم شود.

5. تسمه‌ها: اگر ریل ها یا تسمه‌های کرکره فرسوده یا خراب شده‌اند، ممکن است باعث تولید صداهای ناخوشایند شوند. در این صورت، آن‌ها را تعویض کنید.

6. روانی کرکره: ممکن است روانی کرکره برقی نیاز به روغن‌گیری داشته باشد. اما از انواع روغن‌هایی که برای این منظور توصیه می‌شود استفاده کنید و از مقدار مناسبی از آن استفاده کنید، زیرا استفاده از روغن‌های نامناسب می‌تواند به جاذب گرد و غبار و سایر ذرات منجر شود که در نتیجه سر و صدای بیشتری ایجاد می‌کند.

با انجام این مراحل، امیدوارم که بتوانید سر و صدای کرکره برقی را کاهش دهید یا از بین ببرید. در صورتی که مشکل ادامه داشته و یا شما نمی‌توانید آن را حل کنید، بهتر است با یک تکنسین حرفه‌ای تماس بگیرید.

چگونه صدای کرکره برقی را بگیریم؟

هنگامی که یک کرکره برقی در حال کار است، به روغن کاری قابل توجهی احتیاج دارد و این امر معمولاً در جلسات نگهداری و سرویس کنترل می شود. وقتی سطح روغن خیلی کم شود، فلز شروع به مالیدن روی هم می کند و این نه تنها می تواند به قطعات مکانیکی کرکره برقی آسیب برساند، بلکه می تواند سر و صدای زیادی نیز ایجاد کند. برای رفع این مشکل موتور و اتصالات کرکره خود را روغن کاری کنید.
فلزاتی که بعضی از کرکره های برقی از آنها ساخته می شوند از تأثیرات هوا در امان نیستند و از آنجا که هدف از این محصول تأمین امنیت در محیط خارج است، به این معنی است که یک کرکره برقی باید بتواند در محیط بیرونی به خوبی دوام آورد. با گذشت سال ها این امر می تواند منجر به خوردگی شود و در صورت عدم تعمیر و نگهداری، باعث از بین رفتن کیفیت فلز و ایجاد صدای کرکره برقی می شود. جلوگیری از این کار ساده است زیرا تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که مراقب توسعه خوردگی باشید.
مهم ترین چیزی که می توانید برای سلامتی و مراقب از کرکره برقی خود انجام بدهید، تعمیر و نگهداری منظم است. به این ترتیب می توان هر ایرادی را در همان اوایل کار یافت، قبل از اینکه خسارت قابل توجهی ایجاد کند و منجر به یک صورت حساب پرهزینه شود. هرچند، بیشتر اوقات کرکره برقی پر سر و صدا نتیجه یک مشکل بسیار ساده مانند کمبود روغن است.

صدای موتور کرکره برقی

صدای موتور کرکره برقی

صدای موتور کرکره برقی

یکی از بخش های مهم در کرکره برقی، موتور آن است که در ساخت کرکره برقی نقش مهمی را ایفا می کند. موتور در این سیستم می تواند به عنوان مرکز عمل نموده و باعث عملکرد بهتر و کارآیی بالاتر کرکره شود.
عملکرد موتور کرکره برقی بدین گونه است که باعث به حرکت درآوردن شفت شده و بدین ترتیب تیغه ها بر روی رول به حرکت درآمده و به سمت بالا و یا پایین حرکت خواهند کرد. موتور کرکره برقی شامل بخش هایی همچون ساید، سانترال یا تیوبلار است که کیفیت عملکرد موتور را می توانند باعث شوند.
از آن جایی که ساختار موتور کرکره برقی می تواند در کارکرد کرکره ها تاثیری مستقیم داشته باشند، لذا انتخاب صحیح آن ها و نصب و راه اندازی آن ها نقش مهمی دارد. در گذشته از موتورهایی استفاده می شد که به طور معمول صدای کرکره برقی قابل شنود بود. اما نسل جدیدی از موتورهای به کار رفته در کرکره های امروزی، باعث شده است که کاهش چشمگیری را در تولید سر و صدا در این تجهیزات داشته باشیم.
چه کرکره دستی داشته باشید چه برقی، کرکره شما باید به راحتی و بدون مشکل کار کند. اگر آنها به سختی باز و بسته می شوند، قبل از اینکه مشکل بیشتر شود، آنها را ترمیم کنید. آن چه که روشن است در کرکره برقی، موتور باید بی صدا کار کند.

پیشنهاد آتی در:   بررسی برند و انواع بهترین موتور کرکره برقی در ایران
بررسی صدای کرکره برقی

بررسی صدای کرکره برقی

کاهش صدای کرکره برقی

در جهت کاهش صدای کرکره برقی ، می توانید چرخ دنده ها چرخ ها و برخی دیگر از قطعات را بررسی کنید. آنها معمولاً در شرایطی که وضعیت خوبی ندارند سر و صدا می کنند. در صورت نیاز به تعویض، باید در اسرع وقت آنها را تعویض کنید.
این روزها همه غلتک ها با موتورهای الکتریکی کار می کنند و فقط درصورتی که قطعات در وضعیت خوبی نباشند یا شل باشند سر و صدا می کنند. تمام قسمتهای کرکره خود را همراه با صفحات، میله ها و … بررسی کنید، گاهی اوقات ذرات گرد و غبار منجر به این شرایط می شود.
وقتی صداهای غیرمعمولی از آن می شنوید، روشن است که به توجه و تعمیرات مناسب نیاز دارد تا دوباره به حالت عملیاتی ایده آل خود برگردد. خرد کردن، جیغ زدن یا کلیک کردن نمونه هایی از این صداهای ناخواسته است.
در کرکره های برقی، طراحی غلتک به باز و بسته شدن ورق های فلزی بستگی دارد. وقتی قطعات به هر دلیلی فرسوده یا خراب می شوند، صدای کرکره برقی نشانه این است که کرکره ها نیاز به تعمیرات فوری دارند. مسیرهای کرکره برقی باید همیشه پایدار و ایمن باشند. علائم مربوط به این موارد شامل لرزش در هنگام کار و بیرون آمدن کامل از دیوار است.

صدای تیغه کرکره برقی

برای آن که صدای تیغه کرکره برقی را کاهش دهید، می توانید بین تیغه های کرکره، غضروفی آلومینیومی استفاده کنید. بدین ترتیب تیغه ها بدون ایجاد صدا بر روی هم حرکت خواهند کرد. در صورتی که با اینکار نتوانستید صدای آن ها را کاهش دهید، می توانید تیغه ها را تعویض کرده و آن ها را با محصولاتی مرغوب تر جابجا نمایید. دقت داشته باشید که تیغه های با کیفیت می توانند در طول عمر کرکره برقی نقش مهمی داشته و صدای کرکره برقی در مدت زمان های نزدیکی ایجاد نشود.
در این مواقعی که صدا از موتور کرکره برقی می آید باید گیربکس موتور را تعمیر کنید. از تکنسین ها بخواهید که تعمیر موتور کرکره برقی را برای شما انجام دهند اگر بعد از تعمیر مشکل حل نشد باید موتور کرکره برقی را تعویض کنید.
از سویی دیگر، در صورتی که با شستن و نظافت تیغه ها نتوانستید صدا را رفع کنید، لازم است که قطر رول کرکره و قطر شفت را زیاد تر کنید تا اصطکاک میان تیغه ها به طرز چشمگیری کاهش یافته و هنگامی که رول می شود، بتواند در فضایی بیشتر حرکت کرده و صدایی را تولید ننماید.
در کنار توصیه های انجام شده، در صورتی که هنوز صدای کرکره برقی را دریافت می کنید، پیشنهاد می شود با یک تعمیر کار درب برقی مجرب ما تماس بگیرید. یک کارشناسی می تواند علت مساله را به درستی شناسایی و بررسی نماید.

رفع صدای کرکره برقی

رفع صدای کرکره برقی

 

پیشنهاد آتی در:   از ریل خارج شدن کرکره برقی

در برخی از مواقع، تکنسین ها در جهت رفع سر و صدای کرکره برقی ، اقدام به تنظیم بادخورها کرده تا بتوانند صدای ایجاد شده میان تیغه ها را از میان بردارند. توجه داشته باشید که سرویس و نگهداری به موقع از کرکره های برقی مانع ایجاد آسیب و سر و صدا در آن ها شده و طول عمر قطعات مکانیکی و الکتریکی آن را افزایش می دهد. این کار می تواند در هزینه های تعمیرات شما صرفه جویی نماید.
دقت داشته باشید در صورتی که نصب و راه اندازی کرکره های برقی اصولی و استاندارد انجام شده و از تیمی مجرب استفاده شود، نیاز به تعمیرات کمتری را احساس خواهید کرد و طول عمر بیشتری را برای قطعات به کار رفته تضمین خواهید نمود.

درخواست تعمیرات آتی در

19 دیدگاه

  1. ممنون از مطلب مفیدتون ، ما برای صداگیری کرکره برقیمون از اسپری استفاده کردیم و سر و صدای کرکره کم شد.
  2. سلام من درب کرکره ای گرفتم جنس خوب ولی وقای باز یا بسته میشه تیغه ها صدای جیرجیر میده
    • سلام. برای رفع ایراد صدای درب کرکره ای با واحد خدمات در تماس باشید. با سپاس
  3. اقا سلام من وقتی برای موتور کرکره جعبه حفاظ خریدم صداش وحشتناک شد هر تعمیرکاری که اوردم باورش نمیشه از جعبس میگن بلبرینگه درصورتی که نو کرکره چیکارکنم؟؟؟نمیشه هم بدون جعبه بمونه میترسم بدزدن موتورو
    • سلام لطفا با ما تماس بگیرید و فیلم و غکس از کرکره برای ما ارسال کنید. ممنونم
  4. آیا بعضی موتورهای کرکره برقی صدا دارند چون برای من نصب کردند گفت اینها خودشون صدادارن
    • بستگی داره به برند و کیفیت موتور. موتور های اصلی صدای کمی دارند و آزار دهنده نیست
  5. سلام ما با استفاده از مطالبتون تونستیم علت صدای کرکره برقی رو بفهیمم و تعمیرش کنیم
  6. سلام ممنون از اتی دور صدای کرکره برقی ما با روغن کاری رفع شد مچکرم از مطالبتون
  7. مطالبتون واقعا مفید بود من تونستم علت صدا کرکره برقیمون رو با این مقاله شما متوجه بشم
  8. چندنفراومدن چک کردن گفتن مشکلی نداره همه کاری کردیم ولی باز این صدای سرسام آور باز و بسته شدن قطع نمیشه😣
    • سلام با همکاران تکنسین ما ئر ارتباط باشید تا در اولین فرصت کمکتون کنیم .
  9. مطالب خیلی خوب و مفیدی در مورد کاهش و علت صدای کرکره برقی نوشته بودین. خیلی از فروشگاهها توی سایتاشون هیچ اطلاعاتی به بازدیدکننده نمی دن.
  10. روغن کاری کرکره برقی برای رفع صداش کافیه یا نیاز به تعمیرات بیشتری داره؟
  11. خواستم تشکر کنم از دوستان شرکت آتی در برای انجام تعمیرات حرفه ای مشکلات کرکره برقی خیلی هم هزینه مناسبی دریافت می کنن. 🙏🙏
  12. کرکره برقیمونو چند سال پیش از یه فروشگاه تهیه کردیم و الان دیگه گارانتی نداره. تعمیرشو شما انجام می دین یا خدماتتون محدود به خربد از خودتونه؟
  13. تمام توضیحات لازم در مورد صدا و در کل ایرادات کرکره برقی توی این سایت داده شده بود. عاااالی بود مطالبتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی