درب ضد حریق با تاییدیه سازمان آتش نشانی و استاندارد UL

درب ضد حریق در مواقعی که آتش سوزی در ساختمان رخ می‌دهد از عوامل موثر مهار آش و جلوگیری کردن از گسترش آن می باشد.

برقرای امنیت و حفاظت از جان انسان ها و کمک به حداقل رساندن آسیب های جانی و مالی حاصل از آتش سوزی از دلایل مهم استفاده روز افزون درب ضد حریق راه پله در ساختمان ها می باشد. 

در ادامه همراهتان هستیم تا با ارائه مطالب مفید آگاهی شما را نسبت به این درب‌ها افزایش پیدا کند تا بتوانید انتخابی درست و مناسبی داشته باشید.

همه آنچه باید درباره درب ضد حریق آتی دُر بدانید:

انواع درب ضد حریق آتی در

درب ضد حریق شیشه ای با دستگیره آنتی پنیک میله ای
درب ضد حریق شیشه ای با دستگیره آنتی پنیک تاچ
درب ضد حریق  و دود بند پله فرار - یک و نیم لنگه
درب های ضد حریق مورد تایید آتش نشانی با شیشه 
درب ضد حریق دو لنگه با دستگیره آنتی پنیک تاچ دو طرفه
درب ضد حریق دو لنگه با دستگیره آنتی پنیک میله ای دو طرفه
درب ضد حریق خروج اضطراری با دستگیره آنتی پنیک میله ای
درب ضد حریق فرار آتش نشانی دو لنگه با دستگیره آنتی پنیک تاچ
درب فلزی ضد حریق دود بند با دستگیره آنتی پنیک تاچ
درب دودبند آتش نشانی با دستگیره آنتی پنیک تاچ
درب ضد حریق اتاق سرور با دستگیره میله و قفل
درب ضد حریق درب طرح دار و با رنگ های متفاوت

درب ضد حریق فلزیی با تاییدیه سازمان آتش نشانی

درب ضد حریق فلزی مانند سایر پله فرار یا درب خروج اضطراری باید حتما به تایید سازمان آتش نشانی برسد زیرا اگر این درب‌ها تاییدیه لازم را از این سازمان نداشته باشد علاوه بر اینکه در هنگام وقوع آتش سوزی نمی‌تواند به خوبی عمل کنند و از گسترش بی رویه آتش جلوگیری نمایند بلکه ممکن است در آن موقع خسارت های بیشتری نیز به وجود آورند و جان افراد بی گناه زیادی را بگیرند به همین خاطر اخذ این تاییدیه یکی از موارد بسیار مهم و ضروری برای درب‌ ضد حریق به شمار می‌آید.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم تمام اجزای سازنده این درب‌ اعلام حریق ضد آتش نیز باید در آزمایشگاه‌هایی که مورد تایید سازمان آتش نشانی قرار گرفته است، آزمایش شود و بعد از انجام این آزمایشات در بازار عرضه گردد.

درب ضد حریق راه پله
درب ضد حریق آتی در
• کیفیت درب ضد حریقاستفاده از بهترین برند های درب ضد حریق فلزی
• قیمت درب اتوماتیکبر اساس مدل و ابعاد و مقاومت درب ضد حریق متغیر است.
• میزان مقاومت 120 دقیقه – 180 دقیقه
• پشتیبانی فروشاز 8:30 صبح الی 18 عصر : 02188808111
• نحوه ثبت سفارشسفارش تلفنی و ارسال کارشناس فنی برای توضیح زیر سازی و محصولات(رایگان)

نمونه پروژه اجرا شده درب های ضد حریق در بیمارستان مهدی کلینیک تهران

ویژگی های درب های ضد حریق
ابعاد درب ضد حریق دو لنگه
درب ضد حریق سکوی نفتی

لیست شرکت های ارائه دهنده درب ضد حریق تهران

در ایران شرکت‌های عرضه کننده درب ضد حریق “Fire Rated Door بسیار هستند که برخی از آنها مطابق با قوانین و استانداردها قدم برمی‌دارند که در این میان نام شرکت آریاتوتم نیز قابل مشاهده است. لیست شرکت های ارائه دهنده درب های ضد حریق توسط سازمان آتش نشانی مشخص شده‌اند که پس از اخذ تأییدیه‌ در ضد حریق و ارائه مدارک توانستند در این لیست جای بگیرند. به آسانی و با یک کلیک فایل شرکت های واجد شرایط در زمینه عرضه درب ضد حریق را دانلود کرده و لیست شرکت های درب ضد حریق مورد تایید آتش نشانی را مشاهده کنید.

درب های ضد حریق شرکت آتی در از گواهی اصالت فنی آتش نشانی برخوردار بوده و مطابق با استاندارد بین‌المللی UI تولید می‌شوند. علاوه براین، کلیه محصولات این شرکت توسط متخصصین نصب و راه‌اندازی خواهند شد که پس از آن به راحتی می‌توانید از خدمات پس از فروش گروه صنعتی آتی در بهره مند شوید.

انواع درب ضد حریق

درب ضد حریق تک لنگه

درب ضد حریق فلزی که به همراه یک چهارچوب فلزی در محل مورد نظر نصب می شود، بیشتر برای محل هایی مانند راه پله ، راهرو های خروج اضطراری ،انبارها، پارکینگ و… مناسب است زیرا به دلیل فلزی بودن نمای زیبایی جهت استفاده درب ورودی محل سکونت و… را ندارد، چهارچوب این درب‌های فلزی دارای تقریبا 1.6 میلی متر است که با ورق های گالوانیزه ساخته شده باشد همچنین برای رنگ قسمت رویه درب بر روی ورق های هیدوکربن قطب های منفی و مثبت را رنگ پاشی می‌نمایند.

درب ضد حریق مورد تایید سازمان آتش نشانی

درب ضد حریق مورد تایید سازمان آتش نشانی

ابعاد استاندارد درب ضد حریق فلزی تک لنگه

به طور کل اگر بخواهیم ابعاد درب ضد حریق فلزی تک لنگه را برای شما شرح دهیم، می‌توانیم به چند ابعاد زیر اشاره کنیم:

  1. کمترین عرض تردد:  85 سانتیمتر و کمترین ارتفاع تردد: 190 سانتیمتر می باشد.
  2. بیشترین عرض تردد: 120 سانتیمتر و بیشترین ارتفاع تردد: 250 سانتیمتر می باشد.

خریداران می‌توانند هنگام خرید ابعاد درب مورد نظر خود را انتخاب نمایند تا شرکت آتی دُر ( آریاتوتم)  برای آنها به طور اختصاصی و با ابعاد تعیین شده توسط مشتری یک درب مقاوم در برابر حریق را سفارش گذاری نماید.


درب ضد حریق شیشه دار

در ابتدا باید اشاره کنیم که درب ضد حریق فلزی شیشه دار برای هر محلی مناسب نیست زیرا بیشتر برای محل‌های حساس که نیاز به بازرسی منظم و مداوم دارند مانند کارخانه‌های مهم، بیمارستان‌ها و ساختمان های با رفت و آمد بالا مناسب است البته باید توجه داشته باشید که قیمت این نوع از درب‌های ضد حریق نسبت به مدل های دیگر بیشتر است بنابراین بیشتر در مکان های پر تردد استفاده می‌شود . شیشه به کار رفته در این درب همانطور که اشاره کردیم از نفوذ آتش و دود به قسمت خارجی جلوگیری خواهد کرد. همچنین این شیشه ها دارای استاندارد جهانی مانند استاندارد UL می بایست باشند و فقط از شرکت های دارای تاییدیه آتش نشانی می بایست اقدام به خرید نمایید. شرکت ما توانسته تاییدیه این مدل از در ضد حریق را هم اخذ نماید و  مورد استقبال سازندگان و پروژه های مختلف قرار بگیرد.

قیمت درب ضد حریق

قیمت درب ضد حریق


درب ضد حریق دو لنگه

اگر به سالن های اجتماعات ، سالن های تئاتر یا سینما و… دقت کنید،  حتما درب‌ ضد حریق فلزی دو لنگه ای را مشاهده خواهید کرد این درب ها به خاطر تردد زیاد و راحتی برای باز شدن به صورت دو لنگه طراحی و ساخته می‌شوند که بیشترین استفاده آن ها در سالن های بزرگ و سالن های با اجتماعات زیاد و پارکینگ ها می‌باشد. این مدل از در ضد حریق  وقوع آتش سوزی دهانه خروجی بزرگتری را نسبت به درب  ضد حریق فلزی تک لنگه فراهم می کند و باعث می شود سرعت تخلیه ساختمان سرعت بیشتری بگیرد. همچنین بر روی این گونه درب های ضد حریق فلزی دو لنگه نیز گاهی دو شیشه کوچک در نظر گرفته می‌شود.

درب ضد حریق دو لنگه پله فرار

درب ضد حریق دو لنگه پله فرار

 

ابعاد استاندارد درب ضد حریق فلزی دو لنگه

جالب توجه است که درب ضد حریق فلزی دو لنگه دارای مدل های مختلفی است و به همین خاطر ابعاد هر کدام از مدل‌های آن ممکن است متفاوت باشد به همین منظور در این جا ابعاد مدل‌ها مختلف آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

مدل اول درب فلزی ضد آتش دو لنگه ای است که تنها یک لنگه از آن قابلیت باز و بسته شدن را دارد و یک لنگه دیگر به طور ثابت است.

مدل دوم درب فلزی ضد حریق دو لنگه با توانایی باز شدن همزمان دو لنگه آن است.

این دو مدل می‌توانند ابعاد مختلفی به سلیقه مشتری داشته باشند اما اگر بخواهیم به طور کلی یک ابعاد استاندار برای هر دوی آنها بیان کنیم باید بگوییم که ابعاد مناسب آن  عرض 200 سانتی متر و ارتفاع 220 سانتی متر است.

 
 

نمونه پروژه های درب ضد حریق آتی در (آریاتوتم)

محل پروژه : سکوی نفتی ابوذر

مشخصات فنی درب ضد حریق

درب ضد حریق باید یکسری ویژگی ها و همچنین مشخصات فنی خاص خود را داشته باشد تا بتواند کارایی و عملکرد مناسبی در هنگام وقوع آتش سوزی از خود نشان دهد به همین خاطر در این قسمت به چند مورد از مهمترین مشخصات فنی در یک درب ضد حریق خواهیم پرداخت تا بتوانید درب‌های باکیفیت را از جنس‌های بی کیفیت موجود در بازار تمایز دهید و خرید خوبی را داشته باشید.

  • مواد پرکننده درب ضد حریق

یکی از مهم ترین مشخصات یک درب مقاوم در برابر آتش نوع مواد پرکننده آن است زیرا این مواد پرکننده است که به این درب‌ها مقاومت بالایی در برابر تحمل حرارت و آتش می‌دهد به همین علت آشنایی با این مواد می‌تواند به شما در تشخیص یک در ضد حریق ایده آل کمک کند، به طور کل می‌شود گفت که مواد به کار رفته در این گونه درب‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  1. پشم سنگ: پشم سنگ به خاطر دارا بودن خواصی مانند عایق حرارتی، عایق صوتی، مقاومت در برابر دما می‌تواند به عنوان یکی از مواد پرکننده درب‌ پله فرار مورد استفاده قرار بگیرد علاوه بر آن از خاصیت‌های دیگر آن می‌توان به ضد قارچ بودن آن نیز اشاره کرد که این ویژگی باعث می‌شود که درب مورد استفاده به دلیل عواملی مانند قارچ و افت و… خراب نگردد.
  2. پشم سرامیک: پشم سرامیک با نام دیگر فیبر سرامیک نیز شناخته می‌شود و به عنوان یک عایق حرارتی در امور مختلف از جمله پرکردن در ضد حریق مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. پرلیت: پرلیت نوعی سنگ آتشفشانی است که بافتی تقریبا شیشه ای دارد و با دارا بودن خاصیت عایق و ضد حرارت بودن، به میزان زیادی مورد توجه سازندگان درب‌ پله فرار قرار گرفته است.
  4. سرامیک فایبر: این ماده به خاطر اینکه همواره به عنوان یک عایق نسوز در موارد مختلف به کار گرفته می‌شود، یک گزینه مناسب برای پر کردن درون درب ضد حریق نیز به حساب می‌آید زیرا با استفاده از این ماده میزان مقاومت درب در برابر آتش بیشتر خواهد شد و همین امر کمک می کند تا به استانداردهای جهانی و آتش نشانی نزدیک تر شوند.
  5. هانی کامب :

     هانی کامب (honeycomb) از جنس مقوای فشرده ساخته شده و دارای ویژگی هایی زیادی می باشد که می توان به سبک بودن ، استحکام و مقاومت بالا ،عایق حرارتی ضد رطوبت ، و غیر سمی بودن،  مقاومت در برابر شعله آتش و حتی عایق در برابر صدا می باشد. همچنین از لحاظ محیط زیست این ماده بی خطر بوده و  کمترین آسیب را به پیرامون ما می رساند.

گفتنی است که میزان کیفیت و مقاومت درب ضد حریق به میزان زیادی وابسته به مواد پرکننده درون آن است، از مهم ترین مواردی که در بالا گفته شد پشم سنگ می‌باشد اما باید توجه داشته باشید که استفاده از یک نوع آنها در پر کردن درب کافی نیست بلکه باید به میزان مشخص و تعیین شده ای از مواد مختلف کمک گرفته شود به همین علت شرکت‌های تولیدکننده باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشند زیرا اگر از مواد مناسب و با کیفیت برای پر کردن درب استفاده نکنند، درب ضد آتش تولید شده دیگر کاربرد و عملکرد مناسبی نخواهد داشت بلکه تنها نام ضد آتش بودن را همراه خود دارد اما در عمل مانند یک درب کاملا معمولی خواهد بود بنابراین بهتر است قبل از اقدام کردن به خرید از این موارد اطمینان کامل پیدا کنید.

تا به حال در روزنامه‌ای نوشته نشده است که شعله‌های حریق به داخل اتاق‌های بیمارستان نفوذ پیدا کرده است. دلیل عدم نفوذ شعله‌های آتش به درون محیط ساختمان‌هایی مانند بیمارستان، استفاده از درب ضد حریق است.

درب ضد حریق بیمارستانی مناسب برای راه رو ها و پله های فرار است. این درب ها قابل شست و شو بوده و در زمان آتش سوزی ایجاد امنیت در راه رو های فرار را بر قرار می نماید. درب های ضد حریق بیمارستانی دارای تاییدیه سازمان آتش نشانی است و با خیال آسوده می توانید برای تهیه آنها اقدام نمایید.

پرلیت
پشم سنگ
هانی کامب
  • چهارچوب درب ضد حریق

چهار چوب درب ضد حریق اگر استحکام و جنس خوبی نداشته باشد با وقوع کوچک ترین آتش سوزی دچار خرابی خواهد شد و همانطور که میدانید هر چه چهارچوب درب آسیب پذیر تر باشد قادر نخواهد بود که حتی بهترین نوع درب‌ ضد حریق فلزی را به خوبی نگه دارد به همین علت در چنین مواقعی کاربرد درب ضد حریق عملا بیهوده خواهد شد پس سازندگان می‌بایست حتما به طرز ساخت چهارچوب درب به اندازه خود درب دقت کافی و لازم داشته باشند تا بتوانند یک درب کاملا استاندارد را برای مشتریان تولید نمایند، در اینجا به نوع و جنس چهارچوب این درب‌ها خواهیم پرداخت.

اولین مورد قابل بحث جنس ورق‌های ساخت چهارچوب می‌باشد که در درب‌ های ضد حریق  این ورق‌ها معمولا از جنس گالوانیزه گرم است اما در مکان‌هایی که به دلیل اهمیت بالا چهارچوب‌ها را به طور سفارشی خریداری می‌کنند از ورق استیل نیز استفاده می‌شود البته گالوانیزه گرم و ورق استیل هر دو برای ساخت چهارچوب مناسب هستند زیرا این دو در برابر گرما و حرارت بالا مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند و با کوچک ترین ضربه این حالت خود را از دست نخواهند داد که این ویژگی باعث شده تا در هنگام آتش سوزی بتواند درب را برای مدت زمان بیشتری نگه دارد اما اگر از ورق‌هایی که مقاومت کافی ندارند استفاده شود به سرعت چهارچوب خراب شده و امکان برخورد درب سنگین با افراد در حال فرار بیشتر خواهد شد، ضخامت آنها با توجه به مکان و شرایط مختلف می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد اما اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم معمولا ضخامت ورق‌هایی که برای ساخت چهارچوب به کار برده می‌شود چیزی در حدود 1.5 الی 2 میلی متر است.

چهار چوب درب ضد حریق را برای تنوع و کاربردهای مختلف در مدل های متنوع مانند تک فاق و دو فاق یا همان تک لنگه و دو لنگه طراحی و در بازار عرضه می‌شود که شما می‌توانید به راحتی مدل‌های این چهارچوب ها را در تصویر مشاهده کنید، اگر شما نمیدانید که برای ساختمان خود از کدام چهارچوب استفاده کنید بهتر است قبل از خرید با افراد متخصص و با تجربه در این حوزه مشورت گرفته و از نظرات آنها بهره مند شوید تا بتوانید مدل مناسب ساختمان خود را انتخاب کنید.

زیرسازی درب ضد حریق
زیرسازی درب ضد حریق
چهارچوب درب فرار ضد حریق
چهارچوب درب فرار ضد حریق

همانطور که هدف درب ضد حریق از درب های معمولی متفاوت است به تبع یراق آن نیز باید متفاوت باشد، می‌توان از یراق آلات این گونه درب‌ها به دستگیره های دو طرفه، نوار دود بند، شیشه ضد حریق، آرام بند، لولای بلبرینگ، دستگیره پانیک بار و… اشاره کرد که در مورد هر کدام به صورت جداگانه توضیحاتی ارائه خواهد شد.

دستگیره یکی از مهم ترین یراقی به شمار می‌آید که در درب ضد حریق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در دو نوع دستگیره دو طرفه و همچینن پانیک تقسیم بندی می‌شود، دستگیره دو طرفه به افراد این امکان را می‌دهد که اگر هنگام آتش سوزی فردی درون اتاقی مبحوس شده باشد را با باز نمودن درب به وسیله دستگیره دو طرفه از بیرون نجات دهند همچنین دستگیره‌های انتی پنیک که منحصرا برای مواقع اضطراری طراحی شده است نیز می‌تواند در نجات جان افراد گرفتار در آتش کمک زیادی نماید به همین خاطر در درب ضد حریق معمولا از هر دو نوع دستگیره برای اطمینان بیشتر استفاده می‌کنند.

نوار دود بند نیز یکی از یراق هایی است که مزیت و نقش آن غیر قابل انکار می‌باشد، این نوارهای دود بند در هنگام آتش سوزی پف کرده و حجم آنها بیشتر خواهد شد که این خاصیت مانع از خروج دود های مضر ناشی از آتش سوزی به بیرون می‌گردد همچنین برخلاف نوارهای دیگری که در درب‌های معمولی به کار برده می‌شود بعد از حرارت دیدن به درب نمی چسبد و از سخت باز شدن درب ضد حریق به میزان قابل توجه ای جلوگیری می‌کند، یکی دیگر از مزایای این نوارهای دود بند این است که اگر بسوزند، دود و گازهای مضر و آسیب زا را ایجاد نخواهند کرد.

آرام بند های مختلفی که بر روی درب ضد حریق خود بسته شو به کار گرفته می‌شود، باعث می‌گردد تا در هنگام وقوع اتفاقاتی نظیر آتش سوزی درب با شدت بسته نشود و به افراد تایم کوتاهی برای فرار بدهد بنابراین آرام بند علاوه بر اینکه عمر مفید درب را بالا می‌برد، می‌تواند به نجات افراد در بحران آتش سوزی نیز کمک  بزرگی نماید.

لولای درب نیز یکی دیگر از یراق مورد نیاز درب ضد حریق خود بسته شو است که می‌بایست حتما از جنس استیل استنلس ساخته شده و مورد تایید سازمان آتش نشانی نیز قرار گرفته باشد.

جالب توجه است که در طراحی برخی از درب‌های مقاوم در برابر آتش سوزی یک شیشه کوچک بر روی درب در نظر گرفته شده است که کاربرد های زیادی دارد اما نکته مهم در اینجا جنس شیشه به کار رفته است که برای ساخت آن از شیشه مسلح شده و همچنین شیشه سرامیکی کمک گرفته می شود، قطر این شیشه ها معمولا 6 میلی متر می‌باشد که این قطر در مدل‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد و در هنگام آتش سوزی مانع از عبور آتش به سمت دیگر درب خواهد شد اما مانع از نفوذ گرما نخواهد شد البته این خصوصیات مربوط به درب‌ فلزی ضد حریق است که در آن یک قسمت شیشه کوچک به کار رفته اما اگر درب ضد حریق به طور کل شیشه این باشد آن وقت باید از شیشه های دو جداره و یا چند جداره مخصوص استفاده شود که این شیشه ها علاوه بر جلوگیری نمودن از انتقال یافتن دود و آتش به سمت دیگر مانع از انتقال حرارت و گرما نیز خواهند شد.

رنگ بندی درب دودبند فرار حریق
رنگ بندی درب دودبند فرار حریق
رنگ بندی درب دودبند فرار حریق
رنگ بندی درب دودبند فرار حریق

بهترین درب ضد حریق

با توجه به نیاز و مکان استفاده درب ضد حریق ‌می‌توانید بهترین نوع آن را انتخاب کنید زیرا تولیدکنندگان این درب‌ها، آنها را با مقاومت و استحکام مختلفی می‌سازند برای مثال محل هایی مانند بانک، بیمارستان و… که نیاز به امنیت بیشتری دارند باید از سطوح بالای این درب‌ها استفاده کنند تا در هنگام بروز آتش سوزی از میزان ضررهای مالی و جانی تا حد امکان کاهش یابد اما اگر برای محل‌های کم رفت و آمد تری قصد خرید درب ضد آتش را دارید می‌توانید از سطوح پایین تر نیز استفاده کنید چون سطوح پایین تر قیمت مناسب تری هم دارند البته این سطوح مختلف به معنای آن نیست که اگر سطح پایین تری را خریداری نمایید کارایی لازم را نخواهد داشت زیرا هر کدام از سطح های مختلف با استانداردهای خاص ساخته شده و همه ی آنها مورد تایید سازمان آتش نشانی قرار خواهند گرفت و بعد از اخذ تاییدیه از این سازمان در بازار عرضه می‌شوند.

 بنابراین اگر بودجه کمی در اختیار دارید و برای محل کم رفت و آمد قصد دارید یک درب ضدحریق مناسب تهیه کنید بهتر است با کارشناسان خبره در این حوزه مشورت گرفته و بعد از آن یک مدل مناسب را برای محل مورد نظر خود انتخاب کنید تا در هنگام وقوع آتش سوزی خود و خانواده خود را از خطرات جبران ناپذیر حفظ کنید اما باید توجه داشته باشید که بهترین درب مقاوم در برابر آتش در هر سطحی که باشد باید استانداردهای مورد نیاز را حتما رعایت کند پس از رعایت  استاندارد ها اطمینان پیدا کنید تا در دام شرکت‌های متقلبی که درب‌های عادی و بی‌کیفیت خود را با نام ضد حریق به مشتریان می‌فروشند گرفتار نشوید.

قیمت درب ضد حریق آتی دُر

فروش درب ضد حریق

طبیعی است که قبل از خرید درب ضد حریق ، خریداران تمایل به آگاهی از قیمت آن داشته باشند زیرا همانطور که همه میدانند قیمت یکی از عوامل بسیار موثر و تاثیرگذار بر خرید محصول به شمار می‌آید برای همین خریداران به خاطر تنوع مدل‌ها و به تبع آن تفاوت قیمت همواره به دنبال راهی برای اطلاع پیدا کردن از قیمت به روز این گونه از درب‌ها هستند، شرکت‌های تولیدکننده برای فراهم نمودن راحتی هر چه بیشتر خریداران امکان اطلاع از قیمت درب ضد حریق را به صورت اینترنتی و آنلاین میسر ساخته اند از این پس خریداران می‌توانند به راحتی از طریق اینترنت و مراجعه به سایت شرکت‌ انواع مختلف درب‌های مقاوم در برابر آتش را دیده و از قیمت ‌درب ضد حریق  آگاهی پیدا کنند تا بتوانند با مدیریت بودجه خود خرید خود را انجام دهند.

درب آتش نشانی

درب ضد حریق یا درب آتش نشانی همانطور که پیش از این اشاره کردیم به نوعی از درب اطلاق می‌گردد که در برابر شعله‌های آتش مقاومت لازم را داشته باشد و از سرایت آن به محیط اطراف جلوگیری نماید. این درب ها براساس استانداردهای ملی و بین‌المللی تولید می‌شوند و شرکت‌های بازرگانی ملزم به رعایت اصول لازم در ساخت و تولید درب های مقاوم در برابر حریق خواهند بود.

براساس استاندارد های سازمان آتش نشانی در راه ‌پله مراکز تجاری و برج‌ها هر نوع درب که در راه خروج قرار گیرد و حداقل ۸۰ سانتی متر عرض داشته باشد، درب خروج اضطراری نام می‌گیرد. تمام درب های خروج باید از نوع لولایی بوده و موافق با قسمت خروج قرار گیرند بطوریکه مسیر را مسدود ننمایند. زیرا همانطور که از وجه تسمیه درب اضطراری برمی‌آید کاربرد آن در مواقع ضروری و اورژانسی خواهد بود. بنابراین، در نصب و راه اندازی درب‌ اعلام حریق باید مطابق با استانداردهای تعیین شده در این زمینه پیش رفت.

بنابر اعلام سازمان آتش نشانی درب ضد حریق استاندارد از طریق انجام آزمایش‌های مرتبط باید حائز شرایط مقاومت و محافظت در برابر شعله‌های آتش باشد. اما صرفاَ لنگه درب منظور نیست و مجموعه یراق آلات، چهارچوب و دیگر اجزای آن هم باید در این آزمون مورد قبول واقع شوند.

در ساختمان‌های بلند در هر راه پله یک درب آتش نشانی نصب می‌گردد تا در مواقع اضطراری برای جلوگیری از گسترش حریق میان طبقات و لابی ساختمان مورد استفاده قرار گیرند و از نفوذ آتش به محیط‌های امن جلوگیری نمایند. در حقیقت استفاده از درب ضد حریق برای ساختمان‌های ۶ طبقه و بلندتر الزامی است که این درب باید مطابق با استانداردهای بین‌المللی تولید و نصب گردد.

برای درخواست مشاوره در مورد محصولات آتی در با ما در ارتباط باشید.

درب ضد حریق اضطراری
درب آتش نشانی

سوالات متداول:

استانداردهای درب ضد حریق چیست؟

درب ضد حریق به دلیل اهمیت خود باید مطابق با یکسری استانداردهای ویژه ساخته شود تا بتوان با خیال راحت آنها را مورد استفاده قرار داد به همین علت سازمان آتش نشانی و همچنین خدمات ایمنی شهر تهران ضوابط و استانداردهای خاصی را برای وارادات ، ساخت و تولید این درب ها ارائه داده اند.

تمامی درب های ضد حریق ارائه شده توسط آتی در دارای تاییدیه سازمان آتش نشانی بوده و همچنین دارای گواهی نامه های بین المللی مانند UL , FM ,… هست و توسط کارشناسان ما قابل ارائه می باشد.

کارشناسی و بازدید فنی درب های ضد حریق

تمامی پروژه هایی که برای نصب درب ضد حریق اقدام می کنند نیاز به کارشناسی فنی و بررسی دقیق دارند. ما در آتی در شرایطی را فراهم آوردیم که به صورت رایگان در سرتاسر ایران توسط کارشناسان فنی از محل پروژه بازدید کرده و اطلاعات دقیق و مناسب برای درب های ضد حریق در اختیار شما می گذارند.

روش های شناسایی شرکت های ارائه درب ضد حریق دارای تاییدیه آتش نشانی چگونه است؟

برای شناسایی بهتر تمامی شرکت های دارای تاییدیه صلاحیت سازمان آتش نشانی می توانید به سایت آتش نشانی شهر خود مراجعه نمایید.

  • برای بررسی تاییدیه سازمان آتشنشانی تهران به سایت : http://125.tehran.ir/ مراجعه کرده و در بخش معاونت پیشگیری لیست شرکت های مورد تایید را بررسی نمایید.
  • برای بررسی تاییدیه سازمان آتشنشانی مشهد به سایت : https://125.mashhad.ir/ مراجعه کرده و در بخش ضوابط ایمنی لیست شرکت های مورد تایید را بررسی نمایید.

78 دیدگاه

  1. درب ضد حریق رو برای ساختمون نصب کردیم خیلی جنس کیفیت خوبی داره و قیمتشم عالی بود
  2. محصولات شرکت آتی در ، با کیفیت و مطمئن هستن. از کیفیت کار شما سپاسگزارم
    • با سلام بله ، در حال حاضر اولین شرکتی هستیم که درب ضد حریق چوبی مورد تایید مرکز تحقیقات و سازمان آتش نشانی را ارائه کرده ایم.
  3. با سلام لطفا با شماره 02188808111 تماس بگیرید یا در فرم درخواست مشخصات کامل بهمراه تلفن درج نمایید. با تشکر
    • برای بررسی مدارک و کیفیت محصول نیاز به بررسی سازمان مرکز تحقیقات هم می باشد.
  4. آلیاژی که تو درب ضدحریق بکاررفته میشه تو درب اتوماتیکم استفاده کرد؟
    • با توجه به نوع کارایی متفاوت درب ضد حریق توصیه نمی شود برای درب ورودی استفاده شود.
  5. وقتی درب ضدحریق مورد تایید آتش نشانی هست ینی در برابر آتیش مقاومه؟ مثلا کرکره برقی مورد تایید نییت؟
    • درب ضد حریق مورد تایید سازمان آتش نشانی به منزله تااید زمان اعلام شده در برابر آتش سوزی می باشد و شرکت ارائه دهنده دارای صلاحیت ارائه محصول می گردد.
    • تمامی محصولات ما حداقل 10 سال خدمات پس از فروش دارد و با خیال راحت می توانید خرید خود را ثبت نمایید.
  6. بیشترین مقاومتی که درب ضدحریق در مقابل آتیش سوزی داره چند دقیقه‌س ؟
    • برای تهیه درب ضد حریق و یا درب ضد آتش از شرکت هایی که دارای تاییدیه از سازمان آتش نشانی هستند اقدام فرمایید. از افراد واسطه و یا شرکت های بدون صلاحیت برای دریافت برگه اصالت کالا و ... به مشکل بر خواهید خورد.
    • اصلی ترین جنس بدنه درب ضد حریق و مهمترین قسمت یراق آلات برکار رفته می باشد.
  7. برای اینکه درب ضدحریق تائیدیه آتش نشانی داشته باشه باید چهارچوب خاصیو رعایت کنه ؟
    • چهار چوب قسمتی از درب ضد حریق می باشد و می بایست چهارچوب درب ضد حریق دارای استاندارد و کیفیت لازمه باشد.
    • بله در هنگام آتش سوزی برای تسهیل پیدا کردن مسیر فرار و راه پله از رنگ متفاوت برای درب ضد حریق استفاده می کنند.
    • بله دارای تاییدیه می باشد. تمامی درب های ضد حریق ارائه شده مجموعه آتی در دارای تاییدیه سازمان آتش نشانی می باشد.
    • در داخل درب ضد حریق معمولا از پشم سنگ یا هانی کامب استفاده میشه ، ضخامت ورق آهن هم تاثیر گذار بر وزن هست. درب های ضد حریق معمولا وزن بالای 60 کیلوگرم دارند.
    • سلام از طرف داخل ساختمان دستگیره آنتی پنیک و در قسمت راه پله دستگیره آن نصب می شود و در محل تخلیه جهت های نصب دستگیره ها تغییر می کند.
    • سلام اگر از شرکت های رسمی و مورد تایید سازمان آتش نشانی خرید نمایید نگرانی برای تاییدیه وجود ندارد و به شما ارائه می دهند. برای لیست شرکت ها به سایت سازمان آشت نشانی مراجعه نمایید.
  8. درب ضدحریق واقعا باعث کاهش خسارت آتش سوزی میشه ممنونیم از شما و از خدماتتون
  9. تو ساختمونی که ساخته شده و درب هاش قدیمی میشه درب قدیمی جدا بشه و درب ضدحریق کار بشه ؟
  10. نصب درب ضدحریق تو ساختمونای ساخته شده و دارای درب معمولی امکان پذیره ؟
    • سلام بله قابل اجرا هستند ، اما پیشنهاد می دهیم کارشناسان ما از ساختمان شما بازدید کنند تا هنگام نصب درب ضد حریق به مشکلی بر نخورند.
    • هر دو از نظر مقاومت و کیفیت در یک سطح قرار می گیرند. استفاده از درب ضد حریق فلزی رایج تر می باشد.
  11. نصب درب ضدحریق باید حتما همراه با استاندارد درب ضدحریق در برابر آتیش همراه باشه تا واقعا در هنگام خطر برامون کارایی داشته باشه
  12. سلام برای درب های کوچیک یا بزرگ که استاندارد نیستند هم میشه درب ضدحریق استفاده کرد ?
    • بله قابلیت نصب وجود دارد اما برای گرفتن تاییده درب ضد حریق از سازمان آتش نشانی با کارشناس آتش نشانی پروژه مشاوره نمایید.
  13. درب ضدحریق فلزی نسبت به انواع دیگه ی درب های ضدحریق پایداری بیشتری دارند ؟
    • مواد بکار رفته داخلی و ساختار درب ضد حریق متفاوت هستند و زمان مقاومت آنها در برابر آتش گوناگون می باشد. باید در نظر داشت مدل هایی از درب چوبی ضد حریق وجود دارد که از درب ضد حریق فلزی مقاومت بالاتری دارند.
  14. درب ضدآتش میتونه تو انبار ها و ترانه ها هم به طور چشمگیری استفاده بشه
  15. چرا بعضی از درب ضدآتش ها ۱۲۰ دقیقه و بعضی کمتر مقاومت دارند ?
    • بستگی به نوع سازه ، زمانبندی درب ضد حریق هم متفاوت می باشد. نوع مواد به کار رفته در هسته درب ضد آتش متفاوت می گردد.
  16. سلام خسته نباشید شرایط رطوبتی روی نوع انتخاب درب آتش نشانی یا همون درب ضدحریق تاثیر داره ?
    • سلام پوشش رنگ درب ضد حریق مقاومت برای هر نوع شرایط آب و هوایی دارد و مشکلی برای شرایط خاص ندارد.
    • بله درب ضد حریق مورد تایید آتش نشانی از زمان 60 دقیقه الی 180 دقیقه می باشند.
  17. بنظر ما بهترین درب ضدحریق دربی که از نظر پایداری ، مقاومت و عایق عملکرد خوبی داشته باشه که مطمئنا این جزء خصوصیات شرکت شما هست ممنونیم از تیم پشتیبانتون
  18. مقاومت درب ضدحریق بیشتر از یک ساعت واقعا یه انتخاب خیلی خوب برای جاهایی که برامون حائذ اهمیت هستند ممنون
  19. سلام وقت بخیر من مطالبتون رو که خوندم متوجه شدم درب ضدحریق انواع مختلفی داره برای مجتمع مسکونی که به اصطلاح برج باشن شما کدومو پیشنهاد میدید یا فرقی نداره ؟
    • سلام درب ضد آتش یا درب ضد حریق در دو مدل تک لنگه و دو لنگه فلزی قابل ارائه می باشد که نسبت به کارشناسی مشاور شما می توانید اقدام به خرید نمایید.
  20. تمامی درب ها تون ضمانت نامه دارند ? میگن که درب ضدحریق هیچ ضمانت نامه ای نداره
    • درب ضد حریق دارای اصالت نامه کالا می باشد و یراق درب ها دارای ضمانت بوده و محدودیتی وجود ندارد.
  21. درب هاتون تائیدیه آتش نشانی هم دارن چقدر خرید خوب و مطمئنی خواهیم داشت سپاس از شما و تیمتون
  22. خرید از آتی در = ایجاد امنیت حتما حتما حتما تهیه درب ضد حریق برا جاهایی که لازم هست توصیه میشه و واقعا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری میکنه
  23. سایت پرمحتوایی دارید درب ضدحریق یه گزینه خیلی مناسب برای جلوگیری از آتش گرفتن یا حداقل مهار کردن اون به شمار میره
  24. متریال هایی که مورد استفاده قرار میگیرن چقدر تفاوت داره ؟؟ من میخوام درب ضدحریق بخرم ولی واقعا از متریال هایی که توش بکار رفته سردرنمیارم ممنون اگه جواب بدید
    • درب های ضد حریق دارای سه مدل 1- درب ضد حریق فلزی 2- درب ضد حریق شیشه ای 3- درب ضد حریق چوبی می باشد. متریال داخلی این درب ها متفاوت هستند و بطور معمول از پشم سنگ ، هانی کامب و یا فوم نسوز مانند پلی اورتان استفاده می شود. با تغییر این مواد میزان زمان مقاومت و کیفیت درب متفاوت خواهد بود.
  25. استفاده از درب ضدحریق تو جاهایی که رفت و آمد زیاد هست واقعا توصیه میشه جاهایی مثل باشگاهها ادارات پالایشگاهها و ... امنیت رو ایجاد میکنه
    • سازمان آتش نشانی و مرکز تحقیقات برای جلوگیری از ارائه درب ضد حریق بدون استاندارد ، تست و مدارک تولید شرکت های داخلی و خارجی بررسی می نمایند و سپس با گرفتن تاییدیه سازمان آنش نشانی محصولات "درب ضد حریق" آن شرکت دارای تاییدیه بوده و منعی برای فعالیت و ارائه ندارند و سازندگان می توانند با اطمینان محصولات را تهیه کنند.
  26. این درسته که درب های ضدحریق معمولا تو راهرو ها مورد استفاده قرار میگیرن ؟؟ ینی جای دیگه امکان استفاده ازشون نیست ؟؟
    • درب ضد حریق بعلاوه بر راهرو ها برای ورودی سالن های اجتماع و ورودی پاگرد ساختمان و مقابل آسانسور برج ها و اتاق های سرور کاربرد دارند.
  27. چقدر خوبه که درب ضدحریق هایی که دارین تائیدیه آتش نشانی هست از خریدمون مطمئن میشیم سپاس
    • خواهش می کنم. تمامی محصولاتی که عرضه می کنیم من جمله درب ضد حریق دارای اصالت کالا و تاییده های لازم می باشند تا خرید مطمئنی را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی