آتی دُر اولین ارائه دهنده انواع درب چوبی ضد حریق مورد تایید آتش نشانی

 امروزه در انواع ساختمان ها مانند مسکونی، تجاری و… استفاده از درب ضد حریق بسیار شایع شده است به طوری که در برخی مواقع در ساختمان‌های خاص مثل بیمارستان ها، هتل ها و… استفاده از این نوع درب یک نوع الزام و اجبار به شمار می‌آید، درب چوبی ضد حریق یک مدل محبوب و پرکاربرد این گونه‌ درب‌ها به شمار می‌رود که به علت مقاومت زیاد در برابر شعله های آتش و همچنین زیبایی جلوه خود به میزان قابل توجه ای مورد استقبال افراد مختلف قرار گرفته است. 

هدف اصلی از طراحی و ساخت درب چوبی  ضد حریق ، زیبایی به همراه حفاظت از جان و مال انسان در مواقع آتش سوزی و جلوگیری از وقوع صداهای خارج از محیط می باشد.

شرکت آتی دُر با سال ها تجربه در زمینه انواع درب های ضد حریق چوبی و فلزی توانسته است درب های دارای تاییدیه سازمان آتش نشانی را با بهترین کیفیت عرضه نماید.

 

درب ضد حریق چوبی
درب ضد حریق چوبی

انواع درب چوبی ضد حریق

درب چوبی ضد حریق Wooden Rated Fire Door” به علت دارا بودن کاربردهای مختلف در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شود تا بتواند نیاز‌های مختلف به این نوع درب را به طور کامل برطرف نماید، انواع درب‌های ضد حریق در دو دسته بندی تک لنگه و دو لنگه قرار می‌گیرند.

1- درب چوبی ضد حریق یک لنگه: این مدل به صورت یک لنگه ساخته می‌شود و بیشتر در محل‌هایی مانند راهرو ها و راه پله ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • کمترین عرض تردد:  85 سانتیمتر و کمترین ارتفاع تردد: 190 سانتیمتر می باشد.
  • بیشترین عرض تردد: 120 سانتیمتر و بیشترین ارتفاع تردد: 250 سانتیمتر می باشد.

2- درب چوبی ضد حریق دو لنگه: مدل دو لنگه اکثرا در محل‌هایی که میزان تردد و رفت و آمد نسبتا زیادی دارند مانند آزمایشگاه، ادارات و سالن اجتماعات و امکان پر تردد کاربرد بیشتری خواهد داشت زیرا اندازه ورودی نسبت به راه رو و راه پله ها  در این محل‌ها بیشتر است و با داشتن دو لنگه امکان رفت و آمد افراد بیشتری را ممکن می سازد. در زمان حریق سرعت خروج از محل بیشتر می باشد.

برای درخواست مشاوره در مورد محصولات آتی در با ما در ارتباط باشید.

درب ضد حریق اضطراری
درب ضد حریق اضطراری

ویژگی و مزایای درب چوبی ضد حریق

درب چوبی ضد حریق به علت دارا بودن مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص خود توانسته در طی چند دهه اخیر نظر مثبت مشتریان را به خود جلب کند و روز به روز نیز بر میزان تقاضا برای خرید آن افزوده می شود.

ویژگی و مزایای درب چوبی ضد حریق به شرح زیر است:

  • از خروج دود و مواد مضر ناشی از آتش سوزی به طور قابل توجه ای جلوگیری می‌کنند.
  • مدت زمان تقریبا زیادی در برابر شعله‌های آتش مقاومت می‌کند.
  • زمان کافی برای فرار افراد درون ساختمان را فراهم می‌کند.
  • کمک به مهار فوری آتش توسط آتش نشان‌های با تجربه.
  • دارا بودن دستگیره آنتی پنیک ضد حریق و باز شدن سریع و راحت آن در هنگام آتش سوزی.
  • محصور نمودن آتش در یک مکان و جلوگیری از سرایت آن به سایر قسمت‌های ساختمان.

این موارد گفته شده تنها چند مزایا و ویژگی مهم درب چوبی ضد حریق بودند که برای شما به طور خلاصه و مختصر شرح داده شد زیرا این درب‌ها دارای مزیت های بسیار فراوان تری می‌باشند اگر تا کنون به فکر خرید این نوع درب نبوده اید از حالا خرید آن را در اولویت کار خود قرار دهید.

مقاومت درب ضد حریق چوبی

مقاومت درب چوبی ضد حریق بر اساس چند عامل بسیار موثر تعیین خواهد شد و مدت زمان این مقاومت با توجه به این عوامل میان 90 تا 120 دقیقه متفاوت می‌باشد که از این عوامل می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • مواد اولیه به کار رفته: مهم ترین عامل در میزان مقاومت این گونه درب‌ها، نوع مواد اولیه به کار گرفته شده برای ساخت آنها است زیرا هر چه شرکت‌های تولیدکننده از مواد اولیه درجه یک و مرغوب استفاده کنند به همان میزان مقاومت درب تولید شده در برابر آتش نیز بیشتر خواهد شد.
  • نوع عایق: در درب چوبی ضد حریق از عایق‌های قوی و مقاوم در برابر حرارت استفاده می‌شود که می‌توان گفت پرکاربرد ترین نوع عایق در این درب‌ها پشم سنگ و هانی کامب است زیرا این ماده در مقایسه با سایر مواد دیگر  از میزان مقاومت بیشتری برخوردار است به همین خاطر اگر در ساخت درب‌های ضد حریق از عایق مناسب استفاده نشود باعث پایین آمدن میزان مقاومت درب تولید شده خواهد شد.
  • میزان دانش و استفاده از فناوری های روز: شرکت‌های سازنده معتبر و شناخته شده همواره برای بالا بردن میزان مقاومت درب چوبی ضد حریق در برابر گرما از بالاترین دانش برخوردار بوده و با کمک گرفتن از جدید ترین فناوری های روز دنیا به تولید این گونه درب‌ها اقدام می‌کند به همین علت توانسته اند نظر افراد مختلف و سازمان های آتش نشانی را به خود جلب نمایند.

بهترین درب چوبی ضد حریق

اگر به دنبال بهترین درب چوبی ضد حریق  هستید باید به نکات زیر توجه لازم را داشته باشید:

  • میزان کیفیت: می‌توانیم بگوییم یکی از مهم ترین و اصلی ترین عواملی که باعث می‌شود تا بهترین درب چوبی ضد حریق را برای ورودی راهرو فرار و یا راه پله  انتخاب کنیم میزان کیفیت آن است زیرا هر چه میزان کیفیت این گونه درب‌ها بالاتر رود  به همان میزان نیز هنگام بروز بحران آتش سوزی امنیت ساختمان و افراد ساکن در آن به میزان قابل توجه ای تضمین خواهد شد و زمان مقاومت درب در برابر آتش افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین قبل از خرید حتما از میزان کیفیت و مدت زمان مقاومت درب مورد نظر خود اطمینان حاصل نمایید تا از بروز اتفاقات ناگوار و گاه جبران ناپذیر جلوگیری کنید.
  • برند معتبر: جالب است بدانید که برخلاف عقیده برخی که گمان می‌کنند نام و تجربه برند شرکت تولید کننده در نوع و کیفیت محصولات تولیدی آنها تاثیر چندانی ندارد، نوع برند می‌تواند شما را در خرید بهترین نوع درب چوبی ضد حریق راهنمایی کند چون برندهای معتبر در زمینه تولید و ساخت این درب‌ها از تجربه بیشتری برخوردار هستند و تمام تمرکز خود را بر روی بهبود کیفی محصولات تولید شده خود می‌گذارند به همین دلیل پیشنهاد می‌شود حتما از برندهای معتبر و شناخته شده در این زمینه خرید نمایید. و حتما از کارشناسان و خربه های این زمینه مشورت بگیرید.
  • قیمت مناسب: یک درب چوبی ضد حریق تنها وقتی می‌تواند بهترین گزینه باشد که قیمت معقول و مناسبی نیز داشته باشد زیرا اگر از حد معمول قیمت کم تری داشته باشد نمی‌توان به کیفیت و میزان مقاومت آن اعتماد کرد زیرا هیچ شرکت تولیدکننده ای نمی‌خواهد که تولیدات خود را با قیمت کمتر از قیمت تمام شده به مشتری بفروشد. قیمت درب چوبی ضد حریق بخاطر مواد بکار رفته و کیفیت ساخت و یراق آلات ضد حریق قیمت بالاتری نسبت به درهای چوبی ساده دارند.
  • خرید آسان: یکی دیگر از ویژگی های بهترین درب دودبند چوبی ضد حریق آن است که تولیدکنندگان آن بتوانند روش نوینی برای آسان تر نمودن عمل خرید برای مشتری را فراهم کنند تا به وسیله آن مشتریان به راحتی و به دور از هر گونه دغدغه و مشکلی به صورت اینترنتی و آنلاین محصولات را دیده و با توجه به نیاز و سلیقه خود یک مدل را انتخاب و سفارش خود را همراه با توضیحات مورد نظر خود ثبت نماید تا در کوتاه ترین زمان ممکن درب سفارش داده شده ساخته و ارسال شود.
درب چوبی ضد حریق راهرو
درب چوبی ضد حریق راهرو
درب ضد حریق چوبی راه پله
درب ضد حریق چوبی راه پله

مشخصات درب چوبی ضد حریق

مشخصات درب چوبی ضد حریق عبارت اند از:

  1. یراق آلات درب ضد حریق : درب‌های ضد حریق چوبی می‌بایست حتما دستگیره‌های ضد حریق ، آرام بند ضد حریق ، دستگیره آنتی پنیک را نیز داشته باشند زیرا در صورت استفاده از دستگیره‌های معمولی هر گاه بحران آتش سوزی رخ دهد نه تنها افراد نمی‌توانند جان خود را به راحتی نجات دهند بلکه باعث می‌شود تا خسارت و آسیب‌های فراوان تری به افراد و همچنین ساختمان وارد شود.
  2. تاییدیه سازمان آتش نشانی: به دلیل اهمیت فراوان درب‌های مقاوم در برابر آتش سوزی باید قبل از عرضه به بازار تاییدیه سازمان آتش نشانی را دریافت کنند تا افراد بتوانند به میزان کیفیت و مقاومت آن اعتماد لازم را داشته باشند و به وسیله این درب‌ها خود را در مقابل حوادث ناگوار به نوعی بیمه کنند.
  3. زیبایی: درب چوبی ضد حریق بیشتر در محل‌هایی مانند راه پله ها ، پاگرد ساختمان ، سالن های پر تردد ، بیمارستان ها و … به کار می‌رود که این کاربرد موجب شده شرکت‌های تولید کننده آنها را در طرح‌ها و رنگ‌های زیبایی طراحی، تولید و عرضه کنند تا افراد مطابق با سلیقه خود یک مدل را به دلخواه انتخاب نموده و آن را خریداری کنند. 
تجهیزات درب چوبی ضد حریق
تجهیزات درب چوبی ضد حریق
درب چوبی ضد حریق آتی در
درب چوبی ضد حریق آتی در

درب چوبی ضد حریق تاییدیه آتش نشانی

در گذشته هنگامی که یک ساختمان آتش می‌گرفت به دلیل آن که اقدامات مناسبی جهت مهار آتش برای ساختمان در نظر گرفته نمی‌شد، آتش به ساختمان های مجاور نیز سرایت می‌کرد و خسارت‌های مالی و جانی بسیاری را برای افراد به همراه داشت به همین خاطر شهرداری و سازمان آتش نشانی به فکر چاره افتاده و یکسری قوانین و مقررات خاصی را جهت جلوگیری از ورود خسارات عمده در هنگام آتش سوزی تدوین کردند، در نتیجه امروزه ساختمان‌های مسکونی بالای 6 طبقه ملزم به استفاده از درب چوبی ضد حریق هستند.

سازمان آتش نشانی استاندارد های بین امللی مانند UL , BS , LPCB , FM , INTERTEC ,… معتبر در زمینه آزمایش عملی درب حریق را معتبر می‌شمارد و تنها زمانی به یک درب ضد حریق تولید شده تاییدیه می‌دهد که حتما توسط این آزمایشگاه‌ها مورد آزمایش قرار گرفته باشند به همین دلیل قبل از اقدام به خرید هرگونه درب چوبی ضد حریق حتما از تاییدیه آتش نشانی آن اطلاع پیدا کنید زیرا برخی از شرکت‌ها تنها به فکر سود خود بوده و درب‌های ضد حریق بی کیفیت خود را بدون تاییدیه آتش نشانی به مشتریان خود می‌فروشند.

 تمامی  محصولات آتی دُر  در زمینه درب های چوبی مقاوم در برابر حریق ، دارای تاییده های بین المللی و سازمان آتش نشانی می باشد و ما خود را ملزم به ارائه اجناس با کیفیت و با اصالت می دانیم.

یراق الات مورد تایید اتش نشانی

چهارچوب درب چوبی ضد حریق

گفتنی است که با توجه به کاربرد ویژه و اهداف درب چوبی ضد حریق نمی‌توان برای آن از چهارچوب‌های ساده و معمولی استفاده نمود زیرا در هنگام آتش سوزی نمی‌تواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد به همین خاطر برای این نوع درب‌ها، چهارچوب‌های مخصوص ضد حریق ساخته خواهد شد که دارای دو نوع چهارچوب فلزی و چوبی هستند، برخی برای زیبا تر و هماهنگ نمودن درب و چهارچوب هر دو را چوبی انتخاب می‌کنند اما باید توجه داشته باشید که شما می‌توانید برای درب چوبی ضد حریق از چهارچوب‌های فلزی که استحکام بیشتری نیز دارند نیز استفاده کنید بنابراین در هنگام خرید می‌توانید با توجه به سلیقه خود نوع و جنس چهارچوب را به دلخواه انتخاب کنید.

چارچوب درب ضدحریق چوبی
چارچوب درب ضدحریق چوبی

استانداردهای درب چوبی ضد حریق

همانطور که در بالا اشاره شد درب چوبی ضد حریق می‌بایست مطابق یکسری استانداردهای جهانی مشخصی ساخته شود و مورد تاییید سازمان آتش نشانی قرار گیرد چون در غیر این صورت اگر استفاده از درب ضد حریق اجباری باشد آن ساختمان متخلف شناخته خواهد شد.

جالب توجه است که برخی از استاندارد حریق نیز در مقابل برخی دیگر از اعتبار بیشتری برخوردار هستند البته این به معنای آن نیست که استانداردهای پایین تر غیر قابل اعتماد هستند بلکه به این معناست که برخی از این استانداردها دقیق تر و در جهان از اعتبار بیشتری برخوردار می‌باشند مانند استاندارد UL که معتبر ترین استاندارد برای درب چوبی ضد حریق به شمار می آید.

شما می توانید با شماوره از کارشناسان ما درب های ضد حریق چوبی را با استاندارد بسیار معتبر UL را  تهیه کرده و نکات فنی را قبل از خرید لحاظ نمایید.

بهترین درب چوبی ضد حریق

اگر به دنبال بهترین درب چوبی ضد حریق  هستید باید به نکات زیر توجه لازم را داشته باشید:

  • میزان کیفیت: می‌توانیم بگوییم یکی از مهم ترین و اصلی ترین عواملی که باعث می‌شود تا بهترین درب چوبی ضد حریق را برای ورودی راهرو فرار و یا راه پله  انتخاب کنیم میزان کیفیت آن است زیرا هر چه میزان کیفیت این گونه درب‌ها بالاتر رود  به همان میزان نیز هنگام بروز بحران آتش سوزی امنیت ساختمان و افراد ساکن در آن به میزان قابل توجه ای تضمین خواهد شد و زمان مقاومت درب در برابر آتش افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین قبل از خرید حتما از میزان کیفیت و مدت زمان مقاومت درب مورد نظر خود اطمینان حاصل نمایید تا از بروز اتفاقات ناگوار و گاه جبران ناپذیر جلوگیری کنید.
  • برند معتبر: جالب است بدانید که برخلاف عقیده برخی که گمان می‌کنند نام و تجربه برند شرکت تولید کننده در نوع و کیفیت محصولات تولیدی آنها تاثیر چندانی ندارد، نوع برند می‌تواند شما را در خرید بهترین نوع درب چوبی ضد حریق راهنمایی کند چون برندهای معتبر در زمینه تولید و ساخت این درب‌ها از تجربه بیشتری برخوردار هستند و تمام تمرکز خود را بر روی بهبود کیفی محصولات تولید شده خود می‌گذارند به همین دلیل پیشنهاد می‌شود حتما از برندهای معتبر و شناخته شده در این زمینه خرید نمایید. و حتما از کارشناسان و خربه های این زمینه مشورت بگیرید.
  • قیمت مناسب: یک درب چوبی ضد حریق تنها وقتی می‌تواند بهترین گزینه باشد که قیمت معقول و مناسبی نیز داشته باشد زیرا اگر از حد معمول قیمت کم تری داشته باشد نمی‌توان به کیفیت و میزان مقاومت آن اعتماد کرد زیرا هیچ شرکت تولیدکننده ای نمی‌خواهد که تولیدات خود را با قیمت کمتر از قیمت تمام شده به مشتری بفروشد. قیمت درب چوبی ضد حریق بخاطر مواد بکار رفته و کیفیت ساخت و یراق آلات ضد حریق قیمت بالاتری نسبت به درهای چوبی ساده دارند.
  • خرید آسان: یکی دیگر از ویژگی های بهترین درب چوبی ضد حریق آن است که تولیدکنندگان آن بتوانند روش نوینی برای آسان تر نمودن عمل خرید برای مشتری را فراهم کنند تا به وسیله آن مشتریان به راحتی و به دور از هر گونه دغدغه و مشکلی به صورت اینترنتی و آنلاین محصولات را دیده و با توجه به نیاز و سلیقه خود یک مدل را انتخاب و سفارش خود را همراه با توضیحات مورد نظر خود ثبت نماید تا در کوتاه ترین زمان ممکن درب سفارش داده شده ساخته و ارسال شود.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره فنی و بازدید از محل پروژه با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید

قیمت درب چوبی ضد حریق

 ما در مجموعه آتی در درب چوبی درب مقاوم برابر آتش را با مناسب ترین قیمت عرضه کرده و اصالت کالای محصولات را تضمین می کنیم. برای استعلام قیمت درب چوبی ضد حریق با کارشناسان شرکت تماس بگیرید.

مقاومت درب چوبی مقاوم در برابر حریق

با توجه به مواد داخلی پرکننده درب های چوبی مقاوم برابر حریق میزان مقاومت در برابر آتش متفاوت می باشد. این درب ها از 60 الی 120 دقیقه هستند و این زمان بستگی به کارشناس آتشنشانی شما تعیین میشود.

منو اصلی