آموزش و نحوه اندازه گیری کرکره برقی

چرا اندازه گیری کرکره برقی نیاز به دقت و اهمیت بالایی دارد ؟

به طور کلی آموزش اندازه گیری کرکره‌ های برقی بر اساس میزان بازشوی مفید صورت می‌گیرد. بدین‌صورت که به اندازه گیری دقیق زاویه و بازشوی مفید کرکره برقی نسبت به قرار دادن آن در محل موردنظر اقدام می کنند.

از آنجایی که قرارگیری تمامی اجزای کرکره از جمله رول کرکره برقی و ریل ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند، می‌بایست فرآیند محاسبه ابعاد درب کرکره‌ای به درستی انجام شود. در غیر این صورت نه تنها کرکره به درستی بالا و پایین نمی‌شود، بلکه سبب خروج تیغه‌ها از ریل شده و به دیگر بخش‌های کرکره آسیب وارد می‌گردد. به عبارت دیگر نحوه اندازه‌گیری کرکره برقی یکی از مراحل اصلی در ساخت، نصب و اجرای این مدل از کرکره‌ها محسوب می‌شود.

در ادامه برای آشنایی بیشتر شما عزیزان به تشریح نحوه اندازه گیری کرکره برقی و میزان بازشوی مفید کرکره برقی می پردازیم.

آموزش اندازه گیری کرکره برقی

آموزش اندازه گیری کرکره برقی

هدف از اندازه‌گیری کرکره برقی چیست؟

اندازه‌گیری کرکره برقی عبارتست از سنجش ارتفاع رول کرکره برقی و محاسبه ابعاد درب کرکره ای. پس از این اندازه‌گیری متراژ نهایی (طول و عرض اصلی) کرکره برقی مشخص می‌گردد. از طرف دیگر اندازه‌گیری دقیق این ابعاد تأثیر بسزایی در انتخاب نوع موتور و دیگر اجزای آن دارد. زیرا پس از نصب و اجرای مناسب کرکره برقی با یک موتور قدرتمند و متناسب با سایز استاندارد کرکره برقی پارکینگی، علاوه بر اینکه باز و بسته شدن درب به‌راحتی انجام می‌گیرد، طول عمر آن نیز افزایش می‌یابد.

از آنجایی که همواره کیفیت، کارایی و طول عمر دستگاه برای مصرف کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ لذا باید به مقوله اندازه گیری کرکره برقی توجه ویژه‌ای شود و تمامی مراحل آن به دقت انجام گیرد.

از آنجایی که قرارگیری تمامی اجزای کرکره از جمله رول کرکره برقی و ریل ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند، می‌بایست فرآیند محاسبه ابعاد درب کرکره‌ای به درستی انجام شود. در غیر این صورت نه تنها کرکره به درستی بالا و پایین نمی‌شود، بلکه سبب خروج تیغه‌ها از ریل شده و به دیگر بخش‌های کرکره آسیب وارد می‌گردد. به عبارت دیگر نحوه اندازه‌گیری کرکره برقی یکی از مراحل اصلی در ساخت، نصب و اجرای این مدل از کرکره‌ها محسوب می‌شود.

در ادامه برای آشنایی بیشتر شما عزیزان به تشریح نحوه اندازه گیری کرکره برقی و میزان بازشوی مفید کرکره برقی می پردازیم.

گروه صنعتی «آتی در» به عنوان یکی از فعالان و عرضه کنندگان کرکره برقی اصول و نحوه اندازه گیری کرکره برقی را برای آگاهی بیشتر مخاطبین در وب سایت خود قرار داده است.

پیشنهاد آتی در:   خلاص کن کرکره برقی کجاست و چگونه از اهرم و زنجیر خلاص کن کرکره استفاده کنیم؟!

نحوه اندازه‌گیری کرکره برقی اماکن فاقد سقف

نحوه اندازه گیری کرکره برقی

نحوه اندازه گیری کرکره برقی

برای اندازه‌گیری کرکره برقی مکان‌های بدون سقف ابتدا ارتفاع محل نصب را تا وسط محل قرارگیری صفحه پلیت محاسبه نموده و عدد به دست آمده را با پنجاه جمع کنیم. توجه داشته باشید برای مکان‌هایی که سقف دارند، برای محاسبه ابعاد درب کرکره‌ای و اندازه دقیق ارتفاع رول کرکره برقی می‌بایست از کف محیط تا سقف را اندازه گرفت و بعلاوه عدد پنجاه کرد.

به طور مثال اگر بخواهیم برای یک پارکینگ مسکونی که دهانه ورودی آن 400 سانتی‌متر است، تیغه‌ها را برش بزنیم، باید اندازه برش‌ها دقیقاً 395 سانتی‌متر باشد. به دلیل وجود قطر ریل‌های جانبی در زمان برش تیغه‌ها با کاهش اندازه روبرو هستیم. به عبارت دیگر اندازه برش تیغه ها از آکس دهنه 55 سانتی‌متر است. طریقه ساخت و نصب شاسی کشی برای نصب و ساخت کرکره برقی با توجه به محل نصب متفاوت است. به همین دلیل بازشوی مفید کرکره برقی نیز براساس طول و عرض چارچوب آن متغیر خواهد بود.

«نکته قابل توجه اینکه؛ در هنگام برش تیغه پس از اندازه‌گیری عرضه دهانه مورد نظر، سه سانتی متر از عرض اندازه‌گیری شده کم کنید. زیرا در حالت کلی برای برش تیغه‌ها یک سانتیمتر به خاطر نصب کپس انتهایی و دو سانتی‌متر برای بادخور انتهای تیغه در نظر گرفته می‌شود. درصورتی‌که از شاسی کشی (پروفیل آهنی) استفاده نمی‌کنید. به علت استفاده از قوطی 4×4 پس از اندازه‌گیری عرض دهانه، 8 سانتی‌متری از آن کم نموده و تیغه‌ها را برش بزنید.»

در هنگام اندازه‌گیری ابعاد کرکره برقی دقت لازم را به خرج دهید و در صورت نیاز چندین بار طول و عرض محل نصب درب کرکره‌ ای را محاسبه و ارزیابی کنید. زیرا اگر یک سانتی‌متر کم یا زیاد باشد؛ پس از برش تیغه‌ها، در هنگام نصب و اجرای کرکره برقی دچار مشکل خواهید شد. بدین‌صورت  فاصله بین تیغه و ریل سبب خارج شدن تیغه از مسیر خود می‌شود. در حالت دیگر نیز به دلیل تنگ بودن جای رفت و برگشت تیغه‌ها، کرکره به‌سختی حرکت نموده و یا در جای خود قفل می‌گردد.

محاسبه تعداد تیغه کرکره‌ ای

بازشوی مفید کرکره برقی

بازشوی مفید کرکره برقی

برای محاسبه تعداد تیغه مصرفی ابتدا طول بازشوی مفید کرکره برقی (ارتفاع دهانه) را اندازه‌گیری کنید. با توجه به ابعاد صفحه پلیت و لولا، در صورت استفاده از موتور توبلار 60 سانتی متر و در موتور ساید 8 سانتی متر به ارتفاع اندازه‌گیری شده بیفزایید. سپس اندازه بدست آمده را بر پهنای یکی از تیغه‌ها تقسیم نموده تا تعداد تیغه مصرفی و مورد استفاده بدست آید.

ازآنجایی‌که برای مصارف خانگی اغلب از موتورهای ساید استفاده می‌شود؛ در هنگام اندازه‌گیری و نصب دقت کنید تا موتور بتواند تمام تیغه‌ها را بالا بکشد و توسط رول کرکره برقی تیغه به دور هم جمع شوند. این فرآیند تنها در صورتی میسر می‌گردد که فضای کافی در بالای کرکره و اطراف موتور ساید وجود داشته باشد. اما در صورت استفاده از موتور توبلار به دلیل اینکه این موتور برای فضاهای کم تردد ساخته شده و گرمایش زیادی تولید می‌کند؛ برای کرکره‌های اتوماتیک با عرض بالای 7 متر و ارتفاع بالای 6 متر از تیغه‌های 100 میلی‌متری استفاده کنید. (لازم به ذکر است که اگر عرض دهنه بیش از 7 متر و ارتفاع رول کرکره برقی بیش از 6 متر بود؛ علاوه بر استفاده از تیغه 100 میلی‌متری از موتور ساید سه فاز برای حرکت کرکره استفاده کنید.)

پیشنهاد آتی در:   معیار انتخاب بهترین تیغه کرکره برقی چیست؟

رعایت چه نکاتی در هنگام اندازه‌گیری کرکره برقی الزامی است؟

اندازه گیر کرکره برقی با موتور صنعتی ساید

اندازه گیر کرکره برقی با موتور صنعتی ساید

– در ابتدا و قبل از اینکه نسبت به‌اندازه گیری کرکره برقی اقدام کنید، می‌بایست لوله‌ها، مجاری و دیگر بخش‌های کرکره (بالا، پایین و کناره‌های دهانه) را بررسی کنید. تا در صورت نیاز نسبت به جابجایی یا تغییر در طراحی نصب اقدام کنید. نصب غیر اصولی اجزا بدون در نظر گرفتن بازشوی مفید کرکره برقی موجب اختلال در نحوه عملکرد درب کرکره‌ای می‌گردد. علاوه بر این قطعات زودتر از آن چیزی که فکر کنید خراب شده و از کار می‌افتند. بنابراین تمامی جوانب را بررسی کنید و هر موردی که به نظرتان حائز اهمیت است، را یادداشت کنید.

– سطح کف زمین دهنه را بررسی نمایید. درصورتی‌که فاصله بین زمین تا دهانه زیاد باشد، ممکن است سبب آب گرفتگی در این قسمت شود.

– در هنگام نصب دقت کنید که سازه و دیگر اجزای آن از وضعیت خوبی برخوردار باشند و به نحو احسن در جای خود نصب‌شده‌اند. نصب دقیق و اصولی با رعایت تمامی استانداردها از قبیل محاسبه ابعاد درب کرکره‌ای و ارتفاع رول کرکره برقی سبب افزایش کارایی و بهبود عملکرد آن در طولانی‌مدت می‌گردد.

– اگر می‌خواهید کرکره را روی درب یا پنجره نصب کنید، دقت کنید که به منبع تغذیه (بر اساس قدرت موتور به‌صورت تک فاز یا سه فاز هستند) نزدیک باشد. علاوه بر این در زمان اندازه‌گیری رول کرکره برقی و دیگر اجزا، توجه داشته باشید که کمترین فضا اشغال شود. در غیر این صورت اجزا و قطعات کرکره برقی عملکرد مناسبی نخواهند داشت.

– از باز بودن سمت راست و چپ دهانه مطمئن شوید و در صورت انسداد هر یک از آن‌ها، نسبت به برطرف نمودن آن اقدام کنید.

آموزش اندازه گیری کرکره برقی با موتور تیوبلار

آموزش اندازه گیری کرکره برقی با موتور تیوبلار

پیشنهاد آتی در:   بهترین روش ها برای بالا بردن امنیت کرکره برقی

سخن آخر

از آنجایی‌ که کرکره‌ درب رول آپ با توجه به ابعاد و اندازه سفارش داده‌شده، تولید می‌گردد؛ در هنگام اندازه‌گیری می‌بایست نهایت دقت را به خرج داد. علاوه بر این رعایت نکات اصولی از قبیل بازشوی مفید کرکره برقی سبب افزایش فضای آزاد و تردد آسان‌تر می‌شود. در پارکینگ‌ها به‌عنوان یکی از اماکن پرتردد سایز استاندارد کرکره برقی پارکینگی بر اساس ابعاد و اندازه محیط متفاوت است. بنابراین باید قبل از انتخاب و سفارش بر اساس استانداردهای وضع شده، نسبت به اندازه‌گیری دقیق محل مورد استفاده اقدام کرد.

ما در گروه صنعتی «آتی در» به طور شبانه روزی پاسخگوی نیازهای شما عزیزان هستیم. در صورت نیاز کارشناسان ما به صورت رایگان نسبت به بازدید و اندازه‌گیری کرکره برقی موردنظر شما اقدام می‌کنند.

درخواست مشاوره خرید آتی در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی