نحوه تنظیم و ست کردن ریموت کرکره برقی

آموزش نحوه ست کردن ریموت درب کرکره برقی

اکثر کرکره‌ها و درب‌های پارکینگ به‌صورت اتوماتیک (به وسیله برق و موتور الکتریکی) باز و بسته می‌شوند. این امر سبب افزایش زیبایی و امنیت اماکن شده است. اما به‌منظور بهبود عملکرد و افزایش بهره‌ وری کرکره برقی و درب پارکینگ می‌بایست هر از چند گاهی در صورت نیاز نسبت به ست كردن ريموت كركره برقی اقدام کنید. زیرا به‌مرورزمان ریموت درب خراب شده و یا باتری آن از کار می‌افتد؛ از همه مهم‌تر ممکن است سنسور روی درب پارکینگ خراب شود. در این‌گونه موارد پس از تعویض ریموت یا سنسور معیوب با ریست کردن ریموت درب مشکل برطرف شده و مجدداً سیستم درب پارکینگ به مدار باز می‌گردد و شروع به فعالیت می‌کند.

ازآنجایی‌که بعضی از ریموت ها به وسیله بلوتوث به درب فرمان داده و موجب باز و بسته شدن آن می‌شوند، نحوه ست كردن ريموت كركره برقی بلوتوثی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به دلیل اینکه ریموت یکی از قطعات و بخش‌های اصلی برای باز و بسته کردن جک درب برقی و کرکره برقی محسوب می‌شود، در این بخش به‌منظور آشنایی بیشتر شما مصرف‌کننده گرامی آموزش ست کردن ریموت درب کرکره ای را ارائه می‌کنیم.

آموزش ست كردن ريموت كركره برقی درب پارکینگ و مغازه

آموزش ست كردن ريموت كركره برقی درب پارکینگ و مغازه

ریموت درب کرکره برقی چه وظیفه‌ای بر عهده دارد؟

اغلب شما ریموت دزدگیر اتومبیل را از نزدیک دیده‌اید. ریموت درب کرکره و پارکینگ نیز کاملاً شبیه به دزدگیر ماشین است. این وسیله در انواع مختلف ساخته‌شده است؛ به دلیل اینکه تنوع کرکره برقی و درب پارکینگ زیاد است و هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و آپشن های مختلفی هستند. به طور کلی ریموت درب کرکره با اعمال دستور به موتور کرکره و جک پارکینگ موجب باز و بسته شدن درب می‌شود. بدین صورت که ریموت با ارسال فرکانس (امواج ماکروویو) سبب فعال شدن سنسور روی درب می‌شود. سنسور نیز باعث روشن کردن موتور یا جک برقی درب را باز و بسته می‌کند. از این رو می‌توان گفت طریقه ست کردن ریموت درب کرکره ای تأثیر بسزایی در نحوه عملکرد درب پارکینگ خواهد داشت. زیرا بدون ریموت عملاً درب پارکینگ کارایی نخواهد داشت و شخص زمان باز و بسته کردن درب دچار مشکل می‌شود.

عمدتاً درب‌های پارکینگ به لحاظ عملکرد نامناسب ریموت و رسیور پشت درب دچار مشکل شده و باز و بسته نمی‌شود. به همین دلیل آموزش ست كردن ريموت كركره برقی از اهمیت بالایی برخوردار است. البته به یاد داشته باشید طریقه ست کردن ریموت درب پارکینگ نیازمند تجربه، تمرکز و دقت است. به همین دلیل اگر با نحوه ست کردن ریموت درب کرکره پارکینگ آشنایی ندارید، حتماً از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

طريقه ست كردن ريموت کرکره برقی

کرکره های برقی معمولا با دو نوع موتور تیوبلار و موتور ساید باز و بسته می شوند. برای تجهیز کرکره برقی به  تجهیزاتی مانند ریموت کنترل ، چشمی مابین درب و فلاشر و همچنین تنظیمات دیگر  این موتورها،  یک مدار فرمان به موتور متصل می شود.

نحوه ست كردن ريموت درب کرکره ای

نحوه ست كردن ريموت درب کرکره ای

ست کردن ریموت کرکره برقی و حذف کردن ریموت درب کرکره ای معمولا به روش زیر انجام می شود.

تنظیم و ست کردن ریموت کرکره برقی

تنظیم و ست کردن ریموت کرکره برقی

  • نحوه ست كردن ريموت درب کرکره ای (لرن کردن ریموت)

  1. دکمه فشاری LRN را فشار داده و رها کنید .
  2. لامپ ال ای دی سریع چشمک می زند.
  3. دکمه ریموت کنترل را فشار داده و ها کنید.
  4. ریموت معرفی شد.
  • روش پاک کردن یا خام کردن ريموت كركره برقی

  1. دکمه فشاری LRN را فشار داده و حدود 10 ثانیه نگه دارید.
  2. لامپ ال ای دی دائم روشن می ماند.
  3. دکمه فشاری LRN را رها کنید.
  4. ریموت پاک شد

پیشنهاد آتی در:   نحوه تعویض باتری ریموت درب پارکینگ
ست كردن ريموت كركره برقی

ست كردن ريموت كركره برقی

طریقه ست کردن ریموت درب پارکینگ

به طور کلی دو روش کد دهی اساسی برای ست کردن ریموت درب کرکره وجود دارد:

– کد دهی به روش لرن بر روی برد رسیور درب پارکینگ

برای کد دهی و ست کردن ریموت درب در این روش ابتدا رسیور را باز می‌کنیم. (معمولاً رسیور در کنار درب قرار دارد) پس از آن با توجه به مدل رسیور با دکمه‌های Learn و Code مواجه خواهید شد. شما باید کلید موردنظر را به مدت دو ثانیه نگه داشته و سپس رها کنید. بعد از آن با روشن شدن چراغ LED روی برد، کلید ریموت درب پارکینگ را به مدت دو ثانیه نگه دارید. (البته به یاد داشته باشید این روش معمولاً برای خام کردن ریموت پارکینگ و تغییر کد ریموت کرکره برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.) پس از آن مشاهده می‌کنید که چراغ LED شروع به چشمک زدن می‌کند. اکنون به‌راحتی ست کردن ریموت درب انجام می‌شود و درب پارکینگ یا درب رول آپ به ریموت متصل می‌شود. شما با این روش می‌توانید هر تعداد ریموت که می‌خواهید کد دهی کرده و از آن به‌منظور باز و بسته کردن درب استفاده کنید.

ریست کردن و ست ریموت درب کرکره برقی

ریست کردن و ست ریموت درب کرکره برقی

  • ست کردن ریموت به وسیله کلید دیپ سوئیچ

طریقه ست كردن ريموت كركره برقي به روش دیپ سوئیچ، برخلاف روش قبل کمی سخت تر و تخصصی‌تر است. زیرا این روش معمولاً برای کرکره اتوماتیک دارای موتور ساید استفاده می‌شود. در این روش ابتدا پوسته ریموت کرکره را باز نموده و سپس پیج های ریز روی ریموت را باز می‌کنیم. بعد از آن با صفحه اصلی برد که شامل هشت کلید هست، روبرو خواهید شد.

تغییر کد ریموت کرکره برقی

تغییر کد ریموت کرکره برقی

 

  • هرکدام از این کلیدها به سه صورت راست، چپ و وسط قرار می‌گیرند. با قرار دادن هر یک از کلیدها به‌صورت دلخواه (چپ یا راست یا وسط) عمل کد دهی و تغییر کد ریموت کرکره برقی انجام می‌گیرد. حال می‌بایست همین کار را برای رسیور متصل رو درب کرکره‌ای انجام دهید. ابتدا پوسته رسیور را باز نموده و هر هشت کلید را در حالتی شبیه به ریموت قرار دهید. توجه داشته باشید نحوه قرار گیری هریک از کلیدها دقیقاً مثل کلیدهای ریموت درب پارکینگ باشد. (در غیر این صورت خام کردن ریموت پارکینگ و  ریست ریموت کرکره برقی انجام نخواهد شد.) در آخر با توجه به تطابق کلیدهای رسیور و ریموت فرآید ست کردن ریموت درب کرکره انجام می‌شود. اکنون به‌راحتی می‌توانید به وسیله ریموت، درب پارکینگ را باز و بسته کنید.

همواره به یاد داشته باشید که ریموت های کد دهی شده را در معرض دید و دم دست کودکان و افراد ناشناس قرار ندهید. زیرا هر فردی که این ریموت را در دست داشته باشد، به‌راحتی می‌تواند وارد پارکینگ یا مغازه شما شود. در صورت گم کردن یکی از ریموت ها سریعاً نسبت به تغییر کد ریموت کرکره برقی اقدام نموده و از بروز هرگونه مشکل احتمالی ممانعت به عمل آورید.

انواع ریموت درب پارکینگ

به طور کلی چهار مدل ریموت درب پارکینگ در بازار وجود دارد. که عبارتند از:

  • ریموت درب پارکینگ کد فیکس یا Fix Code
  • ریموت درب پارکینگ کد لرنینگ یا Code Learner
  • ریموت درب پارکینگ هاپینگ کد یا Hoping Code
  • ریموت درب پارکینگ بلوتوثی

این چهار مدل ریموت درب کرکره در فرکانس‌های 315 مگاهرتز، 433 مگاهرتز و 868 مگاهرتز کار می‌کنند. تنها چیزی که سبب برتری هر یک از این مدل‌ها نسبت به دیگری می‌شود، میزان امنیت و نحوه طراحی آن است. بنابراین هرچه طراحی ریموت پیچیده‌تر و میزان امنیت آن بیشتر باشد، به نسبت قیمت ریموت نیز بیشتر خواهد بود.

پیشنهاد آتی در:   کپی ریموت درب پارکینگ و ست کردن دو ریموت کرکره برقی
  • ریموت درب پارکینگ کد فیکس Fix Code

    درون این مدل از ریموت درب پارکینگ یک کد فیکس دیپ سوئیچ به برای باز و بسته کردن درب قرار داده شده است. در ریموت کدفیکس جامپریر کار دیپ سوئیچ را در رسیور انجام می‌دهد. البته برای اینکه جامپریر بتواند جایگزین دیپ سوئیچ شود، آن را روی دیپ سوئیچ لحیم نموده تا به یکدیگر متصل شوند.

    – ریموت درب پارکینگ کد لرنینگ  Code Learner

    ریست کردن ریموت درب برای این مدل از ریموت ها به‌صورت نرم‌افزاری انجام می‌شود. طریقه ست كردن ريموت كركره برقی در ریموت های کد لرنینگ بدین صورت است که با فشار دادن هم‌زمان کلید رسیور و ریموت فرآیند خام کردن ریموت پارکینگ و کد دهی جدید ریموت انجام می‌شود. از مزایای این مدل ریموت می‌توان به نداشتن لحیم‌کاری اشاره کرد.

    – ریموت درب پارکینگ هاپینگ کد Hoping Code

    این مدل از ریموت از امنیت بیشتری نسبت به سایر مدل ها برخوردار است. زیرا برای هر بار ست كردن ريموت كركره برقی یک کد جدید استفاده می‌شود. این کدها به‌صورت منحصر به فرد و یک‌بار مصرف تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی در این مدل از ریموت حدود شانزده بیلیون کد برای کد دهی درب پارکینگ وجود دارد. از این رو احتمال تقلب و کپی برداری از آن را تقریباً به صفر رسانده است. نحوه ست كردن ريموت كركره برقی به این صورت است که باید کلید Learn یا code درون رسیور را به مدت دو ثانیه نگه داشته و سپس رها کرد. پس از آن کلید LED در دریافت کننده روشن شده و می‌بایست به مدت دو ثانیه کلید ریموت را فشار دهید تا چراغ چشمک زن روشن شود. در آخر می‌توانید با تغییر کد ریموت کرکره برقی به‌صورت دلخواه از آن به‌منظور باز و بسته کردن درب پارکینگ استفاده کنید.

    – ریموت درب پارکینگ بلوتوثی

    این مدل با عملکرد به خصوص خود سبب شده تا فرآیند خام کردن ریموت پارکینگ و تغییر کد ریموت کرکره برقی راحت تر از مدل‌های قبل انجام شود. ست كردن ريموت كركره برقی بلوتوثی بدین صورت است که تنها باید ریموت بلوتوثی را در کنار ریموت دیگری قرار دهید تا عملیات کد دهی صورت پذیرد. از همه مهم‌تر اینکه فرقی نمی‌کند که ریموت دیگر از نوع بلوتوثی باشد یا نباشد. فقط کافی است ریموت ها را در کنار یکدیگر قرار داده تا فرآیند کد دهی انجام شود. به‌طورکلی می‌توان گفت طریقه ست كردن ريموت كركره برقي به وسیله ریموت های بلوتوثی به نسبت راحت‌تر از دیگر ریموت ها است. علاوه بر این در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان تعداد زیادی ریموت را کد دهی کرده و مورد استفاده قرار داد.

ست كردن ريموت كركره برقی

ست كردن ريموت كركره برقی

پیشنهاد آتی در:   بهترین روش ها برای بالا بردن امنیت کرکره برقی

ریست ریموت کرکره برقی

برای ریست کردن ریموت کرکره برقی، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

  1. یافتن دکمه ریست: اغلب ریموت‌های کرکره برقی دارای یک دکمه ریست هستند که معمولاً درون یا در نزدیکی درپوش ریموت قرار دارد. این دکمه ممکن است با یک قلمک یا سوزن کوچک فشار داده شود.
  2. فشار دادن دکمه ریست: پس از یافتن دکمه ریست، آن را با استفاده از قلمک یا سوزن فشار دهید و نگه دارید. معمولاً برای ریست کردن، نیاز به فشار دادن دکمه تا زمانی است که چراغ یا LED روی ریموت شروع به چشمک زدن می‌کند.
  3. رها کردن دکمه ریست: پس از چشمک زدن یا نشان دادن عملکرد ریست، دکمه ریست را رها کنید. در این زمان، ممکن است چراغ یا LED روی ریموت به حالت ثابت درآید.
  4. تست کردن ریموت: پس از انجام مراحل فوق، ریموت را برای کنترل کرکره برقی خود تست کنید و اطمینان حاصل کنید که عملکرد آن به درستی ریست شده است.

در صورتی که این روش‌ها به ریست کردن ریموت کمک نکرد، ممکن است نیاز به مراجعه به تکنسین متخصص یا تولید کننده کرکره برقی باشد تا مشکل را تشخیص داده و رفع کند.

جمع‌بندی

  • به‌طورکلی روش صحیح ست كردن ريموت كركره برقی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا رابط بین موتور کرکره برقی و جک پارکینگ با درب، ریموت است. در صورت خراب شدن یا عملکرد نامناسب ریموت ها، برای باز و بسته کردن درب پارکینگ و کرکره برقی با مشکل روبرو خواهید شد. در این مقاله سعی کردیم با آموزش تنظیم ریموت کرکره برقی شما مصرف‌کننده گرامی را با نحوه ست کردن ریموت بلوتوثی، طریقه ست كردن ريموت كركره برقی و تغییر کد ریموت کرکره برقی آشنا کنیم.

7 دیدگاه

    • هزینه بستگی به تعداد ریموت و رفت و آمد پرسنل متفاوت است، لطفا با شرکت تماس بگیرید تا هزینه ست كردن ريموت كركره برقي به شما اعلام بشود.
  1. آیا برای ست کردن ریموت کرکره برقی شما می توانید تکنسین بفرستید؟
  2. مرحله به مرحله نحوه ست كردن ريموت كركره برقي انجام دادم ، ممنونم ساده و کاربردی است.
    • سلام ، سعی کردیم در این مقاله ، ست کردن ریموت کرکره برقی با کمترین نیاز دانش فنی بیان کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی