آموزش و طریقه ست کردن ریموت درب پارکینگ

اگر شما در تنظیم ریموت درب پارکینگ دچار مشکل شده‌اید، جای درستی آمده‌اید! در این مطلب قصد داریم تا در مورد ست کردن ریموت پارکینگ و نحوه ريست كردن ريموت پاركينگ صحبت کنیم، بنابراین با آتی در همراه باشید.

بطور کلی ریموت درب پارکینگ را می‌توان از اجزای اصلی درب اتوماتیک دانست، زیرا بوسیله ریموت است که درب باز و بسته می‌شود. بنابراین اگر ریموت شما خراب شده است و قابل تعمیر نیست، حتما برای خرید ریموت درب پارکینگ باکیفیت اقدام کنید.

درخواست تعمیرات آتی در

ریموت درب پارکینگ چیست؟

برای یادگیری نحوه ست كردن ريموت پاركينگ، لازم است تا ابتدا در مورد خود ریموت بطور مختصر بدانیم. ریموت درب پارکینگ، سیگنال‌های مایکروویو را به مرکز کنترل می‌فرستد! این سیگنال‌ها در رسیور خوانده شده و به مرکز کنترل فرستاده می‌شود تا فرمان اجرا گردد. به همین دلیل است که فرکانس ریموت و رسیور باید یکی باشند(تا فرمان اجرا شود.) لازم به ذکر است ریموت درب پارکینگ می‌تواند در سه دسته کدفیکس، کد لرنینگ و هاپینگ قرار گیرد.

ريست كردن ريموت پاركينگ

ريست كردن ريموت پاركينگ

چرا به ست کردن ریموت درب پارکینگ نیاز پیدا می‌کنیم؟

گاهی پیش می‌آید که ریموت درب پارکینگ شما خراب می‌شود، در این زمان‌ها لازم است تا ریموت جدید تهیه کنید و مچ کردن ریموت در را انجام دهید.

گاهی نیز پیش می‌آید که بخواهید یک ریموت درب جداگانه را در اختیار یکی از عزیزانتان قرار دهید. در این شرایط لازم است تا یک ریموت درب مشابه تهیه کرده و با دانستن طريقه ست كردن ريموت درب پاركينگ به آن کد دهید تا مانند ریموت اصلی کار کند.

 ریموت درب پارکینگ غیرفابریک را چطور خریداری کنیم؟

اگر به هر دلیلی می‌خواهید از ریموت درب غیرفابریک استفاده کنید اولین مرحله تشخیص این است که آیا امکان ست کردن ریموت درب پارکینگ غیرفابریک با مدار کنترل شما وجود دارد یا خیر؟! ۲ راه حل برای تشخیص اینکه این ریموت قابلیت ست شدن با سیستم شما را دارد یا خیر؟ وجود خواهد داشت:

  • یکی اینکه به شکل ریموت قبلی خود نگاه کنید. اگر ظاهر ریموت ها یکسان باشد، به احتمال زیاد ریموت تازه خریداری شده و غیرفابریک با سیستم شما ست خواهد شد.
  • معمولا برای تنظیم ریموت درب پارکینگ غیرفابریک یک رسیور روی مدار کنترل نصب می‌شود، بنابراین اگر جعبه مدار کنترل باز کنید و رسیور روی آن نصب شده باشد، شما قادر به ست کردن ریموت پارکینگ غیرفابریک خواهید بود.
نحوه ست كردن ريموت پاركينگ

نحوه ست كردن ريموت پاركينگ

مرحله اولیه در آموزش تنظیم ریموت درب پارکینگ غیرفابریک

به منظور تنظیم ریموت کنترل درب پارکینگ غیرفابریک، باید فرکانس ریموت اصلی را بدانید. برای دریافتن فرکانس ریموت اصلی به یک دستگاه فرکانس یاب نیاز دارید که با قرار دادن ریموت اصلی در قسمت مشخصی از آن، فرکانس بدست خواهد آمد. راه دیگر یافتن فرکانس این است که ریموت اصلی را باز کرده و عدد فرکانس را بخوانید. سپس یک ریموت درب پارکینگ با همان فرکانس یا طول موج تهیه کنید و سپس مراحل ست کردن ریموت درب پارکینگ را انجام دهید.

طریقه ست کردن ریموت درب پارکینگ

برای ست کردن ریموت درب پارکینگ ابتدا باید بدانیم ریموت درب از چه نوعی است، تا متناسب با نوع ریموت به تنظیم آن بپردازیم.

ست کردن یا حذف کردن ریموت کنترل درب اتوماتیک پارکینگ ، به روشهای مختلفی انجام می شود و یک دستورالعمل واحد نمی توان برای کلیه مدار فرمان ها در نظر گرفت.

بطور کلی  دو روش تنظیم ریموت درب پارکینگ  وجود دارد :

  • نحوه ست کردن ریموت درب پارکینگ از رسیور
  • طریقه ست کردن ریموت درب پارکینگ با کلیدهای دیپ سوئیچ

پیشنهاد آتی دُر : تنظیم میکروسوئیچ کرکره برقی را مطالعه کنید!

آموزش تنظیم ریموت کنترل درب پارکینگ

در این قسمت به اموزش ست کردن ریموت درب پارکینگ بلوتوثی و کد لرنینگ می‌پردازیم:

آموزش تنظیم ریموت کنترل درب پارکینگ بولوتوثی

ست کردن ریموت درب پارکینگ بلوتوثی شامل مراحل زیر است:

ابتدا مرحله خام کردن ریموت بلوتوثی را باید انجام داد. برای آماده کردن ریموت بلوتوثی باید دکمه A B روی ریموت را باهم فشار هدید و منتظر بمانید تا چراغ چشمک زن آن روشن شود. بعد از آن دکمه A را رها کرده و دکمه B را همچنان نگه دارید. حالا دوباره دکمه A را سه مرتبه فشار دهید تا چراغ روی ریموت چشمک بزند. حالا ریموت شما خام شده است و اگر دکمه ها را فشار دهید، چراغ آن دیگر روشن نمی‌شود.

اکنون نوبت کد دادن به ریموت است. برای ست کردن دو ریموت درب پارکینگ غیرفابریک، لازم است تا دو ریموت فابریک و غیرفابریک را روبروی هم قرار دهید و سپس تک تک دکمه های مشابه آن‌ها را همزمان فشار دهید(دکمه A  با دکمه A و…) . در این حالت چراغ روی ریموت سریع چشمک می‌زند.

روش تنظیم ریموت کنترل درب پارکینگ کد لرنینگ

به منظور ست کردن ریموت درب پارکینگ کد لرنینگ، از رسیور استفاده می‌شود. برای تنظیم ریموت درب پارکینگ کد لرنینگ لازم است تا دکمه learn یا code را فشار دهید تا چراغ چشمک زن آن فعال شود(در این حالت رسیور در وضعیت شناسایی ریموت شما قرار گرفته است.) حالا یکی از دکمه های ریموت را فشار داده تا چراغ روی ریموت هم به حالت چشمک زن درآید. در اینحالت کد ریموت روی رسیور ثبت شده است.

تنظیم ریموت درب پارکینگ

تنظیم ریموت درب پارکینگ

ست کردن ریموت درب پارکینگ

برای ست کردن ریموت درب پارکینگ ابتدا باید بدانیم ریموت درب از چه نوعی است، تا متناسب با نوع ریموت به تنظیم آن بپردازیم.

ست کردن یا حذف کردن ریموت کنترل درب اتوماتیک پارکینگ ، به روشهای مختلفی انجام می شود و یک دستورالعمل واحد نمی توان برای کلیه مدار فرمان ها در نظر گرفت.

به طور کلی، مدار فرمان دربهای اتوماتیک در دو مدل دیجیتال و غیر دیجیتال طراحی می شود.

در مدار فرمانهای دیجیتال، معمولا یک صفحه نمایش کوچک بر روی مدار فرمان تعبیه شده است و تعدادی کد (عدد و حروف) مشخص برای تنظیمات تابلو فرمان در حافظه درنظر گرفته شده است. با استفاده از دکمه های فشاری موجود بر روی مدار فرمان،  می توانید به این کدها دسترسی پیدا کنید و تنظیماتی مانند ست کردن و حذف کردن ریموت کنترل درب پارکینگ و تنظیماتی دیگر را انجام دهید.

ست کردن ریموت درب

ست کردن ریموت درب

ست کردن ریموت درب پارکینگ (لولایی یا کشویی)

مدار فرمان درب اتوماتیک بصورت دیجیتال و غیردیجیتال طراحی می‌شود که ما در اینجا به توضیح ست کردن ریموت درب پارکینگ در مدار فرمان غیردیجیتال می‌پردازیم.

در مدار فرمانهای غیر دیجیتال، صفحه نمایش و کد بندی – مشابه مدار فرمانهای دیجیتال – وجود ندارد. تنظیمات مدار فرمان از طریق دکمه های فشاری ، پتاسیومتر تریمر و خاموش/روشن شدن لامپ های ال ای دی موجود بر روی مدار فرمان انجام می شود.

همچنین به عنوان مثالی دیگر ، روش تنظیم ریموت کنترل درب پارکینگ در یک مدار فرمان غیر دیجیتال در شکل زیر نمایش داده شده است.

طريقه حذف و ست كردن ريموت درب پاركينگ

طريقه حذف و ست كردن ريموت درب پاركينگ

به عنوان مثال، طریقه ست کردن ریموت درب پارکینگ در مدار فرمان دیجیتال را می توانید در فیلم زیر مشاهده نمایید.

پیشنهاد آتی در:   نحوه تنظیم و ست کردن ریموت کرکره برقی

طریقه حذف کردن ریموت درب پارکینگ

برای حذف ریموت درب پارکینگ نیز در هر دو مدل مدار فرمان دیجیتال و غیر دیجیتال دستوراتی لحاظ شده است.

به عنوان مثال ، حذف کردن ریموت درب پارکینگ در مدار فرمان غیر دیجیتال به روش زیر انجام می شود:

آموزش روش حذف کردن ریموت درب پارکینگ

آموزش روش حذف کردن ریموت درب پارکینگ

برای حذف ریموت کنترل نیز در هر دو مدل مدار فرمان دیجیتال و غیر دیجیتال دستوراتی لحاظ شده است.

نحوه ريست كردن ريموت پاركينگ در مدار فرمان غیر دیجیتال

به عنوان مثال ، حذف کردن ریموت کنترل در مدار فرمان غیر دیجیتال به روش زیر انجام می شود:

حذف کردن ریموت کنترل در مدار فرمان غیر دیجیتال

حذف کردن ریموت کنترل در مدار فرمان غیر دیجیتال

 

پیشنهاد آتی در:   عیب یابی و تعمیر ریموت درب پارکینگ

روش تنظیم ریموت انواع برند درب پارکینگ

در این بخش به آموزش تنظیم ریموت کنترل انواع برند درب پارکینگ می‌پردازیم:

نحوه تغییر کد ریموت درب پارکینگ سیماران

نحوه ست کردن ریموت پارکینگ در این نوع درب‌ها به اینصورت است که اول باید باکس مرکز کنترل درب را باز کنید. در باکس شما پنج دکمه مشاهده خواهید کرد. که دکمه اول منوهای جک درب پارکینگ را نشان می‌دهد، دکمه دو زیرشاخه های منوهای مذکور را نشان خواهد داد و با دکمه سوم می‌توانید تنظیمات ایجاد شده را ذخیره کنید.

برای دستیابی به تنظمیات ریموت دکمه ۱ یا فشار دهید، با دوبار فشردن دکمه ۱ شما عبارت rA را مشاهده خواهید کرد که مربوط به ست کردن ریموت است. برای مچ كردن ريموت در ، دکمه مدنظرتان را می‌خواهید با آن جک را متوقف کنید نگه دارید، تا درون صفحه نمایش نشان داده شود. بعد از دیدن آن با زدن دکمه ۳ تنظیمات را ذخیره کنید.

در این قسمت با نحوه تغییر کد ریموت درب پارکینگ سیماران آشنا شدیم، اما سیماران تنها برند درب پارکینگ نیست، از اینرو در بخش بعدی به آموزش ست کردن ریموت درب پارکینگ بتا خواهیم پرداخت.

ست کردن ریموت درب پارکینگ بتا

در روش تنظیم ریموت درب پارکینگ بتا، برای ست کردن ریموت این نوع درب، ابتدا فرکانس ریموت باید مشخص شود. سپس ریموتی با فرکانس مشابه تهیه کنید. دکمه لرن روی برد کنترل را فشار دهید، با فشار دادن سریع دکمه لرن، چراغ روی برد چشمک می‌زند، با مشاهده چراغ چشمک زن، دکمه A را فشار دهید، در این زمان چراغ سریع‌تر از قبل چشمک می‌زند. اگر مراحل را درست انجام دهید، حالا ریموت شما ست شده است.

ست کردن ریموت درب پارکینگ v2

ابتدا برد mr2 را روی برد city1 نصب کنید، سپس دکمه p1 را فشار دهید تا چراغ LED روشن شود و شروع به چشمک زدن کند. در حالیکه چراغ مذکور در حال چشمک زدن است، دکمه ی موردنظرتان را که می‌خواهید کد بگیرد فشار دهید تا چراغ ثابت شود، الان باید چراغ خاموش گردد، اگر چراغ خاموش شد، یعنی ریموت شما کد گرفته است و می‌تواند به برد city1 فرمان ارسال کنید.

ست کردن ریموت درب پارکینگ محک

برای ست کردن ریموت درب پارکینگ محک، برای ست کردن ریموت این نوع درب، زمانی که درب محک بسته است، دکمه منو را فشار دهید. با استفاده از دکمه آپ بخش rL

را انتخاب کرده و سپس دوباره دکمه منو را فشار دهید. حالا روی صفحه نمایش شاهد پیغام yn خواهید بود. با استفاده از دکمه آپ پیغام مذکور را تایید کنید. بعد از گذشت حدود ۱۱ ثانیه پیغام مذکور بصورت چشمک زن درمی‌آید و حالا ریموت شما آماده کدگیری و تنظیم است.

ست كردن ريموت درب پاركينگ سوزوکی

برای ست كردن ريموت درب پاركينگ سوزوکی، لازم تا حتما درب رسیور خود را باز کنید و سوئیچ ریموت جدیدتان را با سوئیچ رسیور خود مچ کنید. توجه کنید که فرکانس ریموت جدید و همچنین تعداد سوئیچ های آن با رسیور یکی باشد تا تنظیم ریموت درب پارکینگ بطور صحیح صورت گیرد.

در این مطلب به آموزش ست کردن ریموت درب پارکینگ پرداختیم. اگر سوالی در این زمینه دارید، می‌توانید از متخصصین ما در بخش نظرات بپرسید. همچنین اگر قصد  خرید انواع درب برقی و درب اتوماتیک با کیفیت را دارید با آتی در تماس بگیرید.

 

پیشنهاد آتی در:   کپی ریموت درب پارکینگ و ست کردن دو ریموت کرکره برقی

درخواست مشاوره خرید آتی در


چه مواقعی باید ریموت درب پارکینگ را ست کنیم؟

اگر ریموت درب شما خراب شده باشد یا قصد داشته باشید ریموت اضافی برای درب تهیه کنید، نیاز به ست کردن ریموت درب پارکینگ خواهید داشت. باید توجه داشته باشید تنظیم ریموت درب های پارکینگ با توجه به نوع سیستم اتوماتیک درب در شرایط متفاوتی انجام می شود.

ست کردن ریموت درب پارکینگ چگونه انجام می شود؟

طزیقه ست کردن ریموت درب پارکینگ با توجه به نوع آن به دو روش انجام می شود. ست کردن ریموت درب پارکینگ از ریسیور و توسط دکمه های میکرو سوئیچ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی