نحوه تعویض باتری ریموت درب پارکینگ

تعویض باتری ریموت درب پارکینگ و کرکره برقی

ریموت درب پارکینگ یک وسیله کاربردی است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به پیاده شدن از خودرو، درب پارکینگ خود را باز و بسته کنید. بطورکلی درب های اتوماتیک پارکینگی و کرکره برقی کار شما راحت کرده‌اند و شما بدون پیاده شدن از ماشین می‌توانید براحتی وارد محل کار یا زندگی خود شوید. اما مساله این است که گاهی درب های اتوماتیک دچار مشکل می‌شوند که با خرید درب اتوماتیک با کیفیت از آتی در، تا حدود زیادی می‌توانید از وقوع آن جلوگیری کنید. حال  تصور کنید ریموت درب پارکینگ شما دچار مشکل شود چه کار باید انجام دهید؟

مشکل در ریموت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما رایج ترین علت آن، خراب شدن باتری است. بنابراین متخصصین آتی در در این مطلب قصد دارند تا به آموزش تعویض باتری ریموت درب پارکینگ و کرکره برقی بپردازند تا شما بتوانید بدون تماس با تکنسین های شرکت آتی در، خودتان آن را انجام دهید.  در این مقاله به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید باتری ریموت درب پارکینگ خود را تعویض کنید.

درخواست تعمیرات آتی در

 

تعویض ریموت پارکینگ

تعویض ریموت پارکینگ

آموزش نحوه تعویض باتری ریموت درب پارکینگ و کرکره برقی

همانطور که در “علت کار نکردن ریموت کرکره برقی” توضیح داده شد ، حتی اگر باطری ریموت کنترل شما کیفیت بالایی داشته باشد، عمر مفید آن حدود  2 سال است . بنابراین اگر ریموت کنترل شما از کار افتاد، ابتدا باطری را کنترل کنید.

علیرغم تنوع زیاد شکل ظاهری ریموت کنترلها، خوشبختانه تولید کنندگان معمولا دو نوع باطری سکه ای و  نیم قلمی در طراحی آن استفاده کرده اند. بنابراین شما به راحتی می توانید با توجه به  توضیح زیر، اقدام تعویض باتری ریموت پارکینگ خود نمایید.

آموزش تعویض ریموت درب پارکینگ

آموزش تعویض ریموت درب پارکینگ

پیشنهاد آتی در:   نحوه تنظیم و ست کردن ریموت کرکره برقی

نشانه‌های نیاز به تعویض باتری ریموت درب کرکره ای و ریموت درب پارکینگ

اگر از ما بپرسید که چگونه بفهمیم باتری ریموت درب پارکینگ تخلیه شده است؟ باید بگوییم، باتری ریموت درب پارکینگ در طول زمان و استفاده، شارژ خود را از دست می‌دهد و نهایتا خالی می‌شود. این امر باعث می‌شود که ریموت قادر به ارسال سیگنال قوی و مطمئن به درب پارکینگ نباشد و عملکرد آن کاهش یابد. برخی از نشانه‌های نشان دهنده نیاز به تعویض باتری ریموت کرکره برقی یا پارکینگ عبارتند از:

  • کاهش محدوده عملکرد ریموت، به طوری که باید نزدیک‌تر به درب پارکینگ قرار بگیرید تا آن را کنترل کنید.
  • کاهش حساسیت ریموت، به طوری که باید چندین بار دکمه را فشار دهید تا سیگنال ارسال شود.
  • نگاه کردن به چراغ LED روی ریموت است. اگر هنگام فشار دادن دکمه‌های ریموت، چراغ LED به ضعف چشمک بزند یا اصلا روشن نشود، نشان دهنده‌ای از تخلیه باتری است.
  • نزدیک کردن ریموت به سنسور درب است. اگر هنگام قرار دادن ریموت در فاصله کمتر از ۵۰ سانت‌متر از سنسور، درب پاسخ داده و باز و بسته شود، اما هنگام دور شدن از سنسور، درب پاسخ ندهد، نشان دهنده‌ای از ضعف فرکانس و تخلیه باتری است.
  • باز کردن قاب ریموت و برداشتن باتری است. اگر با نگاه کردن به باتری ریموت، علائم خوردگی، سفید شدن، تغیر شکل یا نشت مایع دیده شود، نشان دهنده‌ای از اتمام عمر باتری است.

با مشاهده علائم مذکور به خوبی متوجه می‌شویم که زمان آن فرا رسیده است تا برای تعویض باتری ریموت پارکینگ خود اقدام کنیم.

تعویض باتری ریموت درب پارکینگ

تعویض باتری ریموت درب پارکینگ

پیشنهاد آتی در:   آموزش و طریقه ست کردن ریموت درب پارکینگ

آموزش تعویض باتری ریموت کرکره برقی و درب پارکینگ + مرحله به مرحله

  • ابتدا باید نوع باتری ریموت درب پارکینگ و کرکره برقی خود را بدانید. معمولا ریموت های درب پارکینگ از باتری های قلمی یا سکه ای استفاده می کنند. برای مشخص کردن نوع باتری، می توانید روی قاب ریموت نگاه کنید و علامت + و – را پیدا کنید. این علامت ها نشان دهنده قطب های باتری هستند.
  • سپس باید قاب ریموت را باز کنید. برای این کار ممکن است نیاز به استفاده از یک آچار یا چاقو داشته باشید. با دقت قاب ریموت را جدا کنید و مراقب باشید که قطعات داخلی آن آسیب نبینند. این قاب یا توسط پیچ و یا به صورت کشویی و فشاری به بدنه ریموت متصل شده است.
  • با توجه به ولت و آمپر ( مثلا 12V , 27A ) نوشته شده بر روی باطری ، آن را از بازار تهیه نمایید و عملیات تعویض باتری ریموت درب پارکینگ انجام دهید. پیشنهاد می شود از باطری آلکالاین که طول عمر بیشتری دارد استفاده نمایید.
  • بعد از باز کردن قاب، باتری قدیمی را از جای خود خارج کنید و با یک باتری جدید با همان سایز و ولتاژ جایگزین کنید. مطمئن شوید که قطب های باتری را به درستی قرار داده اید.
  • در آخر، قاب ریموت را به جای خود بچسبانید و تست کنید که آیا ریموت درب پارکینگ به درستی کار می کند یا خیر. اگر هنوز مشکل داشت، ممکن است نقص فنی داخل ریموت باشد و نیاز به تعمیر تخصصی داشته باشید.

اکنون عملیات تعویض باتری ریموت کرکره برقی یا درب پارکینگ شما به اتمام رسیده است. همانطور که مشاهده کردید، این کار اصلا سخت نیست و اگر توضیحات متخصصین آتی در را به خوبی خوانده باشید، به راحتی می‌توانید از عهده تعویض باتری ریموت درب پارکینگ خود برآیید.

اگر بعد از تعویض باتری ریموت درب پارکینگ خود، باز هم ریموت مشکل چه کار باید کرد؟

اگر شما اقدام به تعویض باتری ریموت کرکره برقی یا درب پارکینگ خود کرده باشید اما همچنان مشکل وجود داشت، زمان آن فرا رسیده است تا موارد زیر را چک کنید:

  1. چک کردن چشمی درب پارکینگ: اگر چشمی درب کثیف باشد، ممکن است ریموت به خوبی عمل نکند. بنابراین با یک دستمال آن را تمیز کنید.
  2. چک کردن قطعات داخلی برد و ریموت درب پارکینگ: ممکن است قطعات برد اصلی یا ریموت آسیب دیده و نیاز به تعمیر داشته باشند. در این موارد می‌توانید می‌توانید با متخصصین آتی در تماس حاصل فرمایید.

درخواست تعمیرات آتی در

شرکت آتی در یکی از پیشروان در زمینه تولید، نصب و تعمیر درب اتوماتیک، کرکره های برقی و راهبند‌های برقی است. این شرکت با دارا بودن کادر مجرب و وسایل پیشرفته، قادر است خدمات با کیفیت و با قیمت مناسب به مشتریان خود ارائه دهد. شما می‌توانید با تماس با شماره های درج شده ، از خدمات و تعمیرات کرکره برقی و تعمیرات جک پارکینگ شرکت آتی در استفاده کنید.


از کجا بفهمیم باتری ریموت تمام شده است؟

کاهش محدوده عملکرد و حساسیت ریموت، علائم خوردگی و پوسیدگی باتری ریموت و نور ضعیت چراغ ال ای دی ریمومت معمولا نشان از خرابی و تمام شدن باتری ریموت است. وجود مشکل در ریموت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما رایج ترین علت آن، خراب شدن باتری است. بنابراین قبل از اقدام دیگری نسبت به تعویض باتری ریموت درب پارکینگ کوشا باشید.

انواع باتری ریموت درب پارکینگ کدام است؟

علیرغم تنوع زیاد شکل ظاهری ریموت کنترلها، خوشبختانه تولید کنندگان معمولا دو نوع باطری سکه ای و نیم قلمی در طراحی آن استفاده کرده اند. کافی است با توجه به ولت و آمپر که برروی باتری قدیمی ریموت نوشته شده است، نسبت به خرید و تعویض باتری ریموت اقدام کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی