تفاوت موتور ساید و توبلار کرکره برقی

تفاوت موتور توبلار و موتور ساید چیست!؟

موتور کرکره برقی یکی از قطعات اصلی و مهم کرکره برقی است و نقش مهم و کلیدی در نحوه عملکرد صحیح آن ایفا می‌کند. به طور کلی دو نوع موتور ساید و توبلار برای کرکره‌های برقی وجود دارد که مصرف کنندگان بر اساس شناخت کلی، نحوه استفاده و ویژگی‌ های آنها به طور دلخواه یکی از این دو نوع را انتخاب می‌کنند. از آنجایی که انتخاب یک محصول مناسب و با کیفیت مستلزم شناخت کافی و آگاهی از نقاط قوت و ضعف آن است؛ در این بخش به مقایسه موتور ساید و توبلار کرکره برقی و بررسی تفاوت آنها می‌پردازیم. پس از آن می‌توان با توجه به نحوه و میزان کاربرد یکی از دو نوع موتور را برای کرکره برقی انتخاب کرد. در وب سایت آتی در در کنار ارائه محصولات تولیدی و خدمات پس از فروش به مصرف کنندگان، مطالبی جهت آشنایی بیشتر آنها درباره اجزا و قطعات کرکره برقی قرار داده شده است. از این رو پس از بررسی و مقایسه موتور ساید و توبلار کرکره برقی از طریق این وب سایت می‌توانید نسبت به خرید موتور کرکره برقی مطابق با معیارهای خود اقدام کنید.

پیشنهاد آتی در:   محاسبه کرکره برقی (محاسبه ابعاد و سایز درب کرکره پارکینگ و مغازه ای)

موتور ساید کرکره برقی چیست؟

امروزه کرکره برقی با موتورهای الکتریکی مختلفی تولید و روانه بازار می‌شود. موتور ساید یکی از انواع موتور مصرفی در کرکره برقی محسوب می‌شود که نحوه قرار گیری آن در کنار یا سمت راست کرکره برقی است؛ به همین دلیل با نام موتور ساید شناخته می‌شود. علاوه بر این موتورهای ساید کرکره برقی با توجه به محل قرار گیری از قدرت بالایی برخوردار هستند. از این رو اغلب برای اماکن پر تردد مثل پاساژها و درب‌های پارکینگ از این موتور استفاده می‌شود. موتور ساید در انواع و مدل‌های مختلفی طراحی و تولید شده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موتور اس دی سی، موتور بارزانته، موتور اتومات و موتور لیفت توربو اشاره کرد.

برای تنظیم ریموت کرکره برقی با موتور ساید معمولاً از دیپ سوئیچ استفاده می‌شود. این روش یکی از روش‌های معمول و متداول برای تنظیم ریموت کرکره‌های برقی بوده و علاوه بر این کارایی مناسب و به موقع این سوئیچ‌ها سبب استفاده روز افزون از این روش تنظیم شده است.

موتور کرکره برقی ساید

موتور کرکره برقی ساید

مزایای موتور ساید کرکره برقی

یکی از مراحل اصلی مقایسه موتور ساید و توبلار کرکره برقی آشنایی با مزایا و معایب هر یک از این موتورها است. به طور کلی موتور ساید کرکره برقی مزیت‌های فراوانی دارد که همین امر سبب شده تا از این موتور به طور گسترده در اکثر محیط‌های پر تردد استفاده شود.

به طور کلی مزایای استفاده از موتور ساید عبارت است از:

1- بی صدا بودن موتور؛ باکیفیت و بی صدا بودن موتورهای ساید باعث شده تا در هنگام عملکرد درب کرکره‌ای، کمترین سروصدا ایجاد شود.

2- نداشتن محدودیت وزنی؛ موتورهای ساید محدودیت وزنی ندارند، یعنی به دلیل داشتن قدرت بالا فرایند باز و بسته نمودن درب‌های کوچک و بزرگ را به راحتی انجام می‌دهند.

3- کارکرد آسان و بدون دردسر؛ موتورهای ساید کاسه و فنر ندارند، از این رو به راحتی شروع به کار کرده و به ندرت دچار مشکل می‌شوند.

4- امکان باز و بسته کردن درب به صورت دستی در هنگام قطع شدن جریان برق؛ بعضی از موتورهای کرکره برقی پس از قطع شدن برق کاملاً از کار می‌افتند و برای بسته شدن درب می‌بایست منتظر ماند تا جریان برق مجدداً وصل شود. اما در موتورهای ساید این مشکل برطرف شده است به طوری که در هنگام قطع شدن جریان برق، به صورت دستی می‌توانید درب را ببندید.

5- قابلیت نصب آسان؛ موتور ساید با توجه به محل قرارگیری، نصب و راه اندازی آسان‌تری نسبت به سایر مدل‌ها دارد.

این مزایا در کنار یکدیگر باعث شده که این محصول با محبوبیت بالایی برای درب‌های کرکره‌ای مختلف استفاده شود و می‌توان گفت بهترین موتور کرکره برقی برای مکان‌های بزرگ و پرتردد است.

معایب موتور ساید کرکره برقی

در خصوص معایب موتور ساید کرکره برقی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اشغال فضای زیاد؛ به همین دلیل نمی‌توان از آنها در مکان‌های کوچک و دارای دکوراسیون استفاده کرد.
  • قیمت بالا؛ موتور ساید قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل‌ها دارد.
تفاوت موتور کرکره ساید و توبلار

تفاوت موتور کرکره ساید و توبلار

 

پیشنهاد آتی در:   تفاوت کرکره برقی فولادی و آلومینیومی چیست؟

موتور توبلار کرکره برقی چیست؟

موتور توبلار نیز یکی دیگر از انواع موتور کرکره برقی است. از این موتور برای مکان‌های کم تردد با طول و عرض کوچک مثل مغازه و خانه استفاده می‌شود. موتور توبلار در دو نوع کلی سبک و سنگین تولید می‌گردد. مدل سبک دارای قدرت موتور در بازه 30 الی 140 کیلوگرم بوده و توانایی جابه‌جایی کرکره با طول و عرض کوچک و متوسط را دارد. مدل سنگین موتور توبلار نیز دارای قدرت موتور در حدود 140 تا 300 کیلوگرم است و برای کرکره‌های برقی عریض و سنگین وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مقایسه موتور ساید و توبلار کرکره برقی به بیان مزایا و معایب موتور توبلار کرکره برقی نیز می‌پردازیم.

مزایای موتور توبلار کرکره برقی

در خصوص مزایای موتور توبلار کرکره برقی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • این موتورها فضای کمتری اشغال می‌کنند؛ موتور توبلار اندازه کوچکی دارد و نسبت به موتور ساید فضای کمتری را اشغال می‌کند، از این روی برای محیط‌های کوچک و دارای دکوراسیون داخلی بسیار مناسب است.
  • دارای قیمت مناسب‌تری هستند؛ موتورهای توبلار نسبت به موتور ساید قیمت پایین‌تری دارد و اغلب مصرف کنندگان از این نوع موتور برای درب کرکره‌ای استفاده می‌کنند.
  • باعث زیبایی ظاهری مکان مورد نظر می‌شوند؛ این موتور با توجه به شکل ظاهری و مدل خاص خود، موجب افزایش زیبایی محیط می‌گردد.
موتور کرکره برقی تیوبلار

موتور کرکره برقی تیوبلار

معایب موتور توبلار کرکره برقی

در خصوص معایب موتور توبلار کرکره برقی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دارای محدودیت وزنی است؛ موتورهای توبلار دارای محدودیت وزنی هستند و به همین دلیل برای درب‌های سنگین و آهنی بزرگ گزینه مناسبی نیستند.
  • موتور توبولار در زیر کرکره نصب می‌شود و در هنگام تعمیر می‌بایست کرکره را به طول کامل باز نموده و پس از آن موتور را تعمیر یا تعویض کرد.
  • موتور توبلار در هنگام قطع شدن جریان برق به طور کامل از کار می‌افتد و برای بستن درب می‌بایست منتظر وصل شدن جریان برق ماند. به عبارت دیگر سیستم یو پی اس در موتورهای توبلار وجود ندارد.
تفوت موتور ساید و تیوبلار کرکره برقی

تفوت موتور ساید و تیوبلار کرکره برقی

پیشنهاد آتی در:   آتی دُر ; انواع خدمات حرفه ای تعویض و تعمیر موتور کرکره برقی در ایران

تفاوت موتور ساید و توبلار

موارد بیان شده در زیر برخی از تفاوت‌های بین موتورهای ساید و توبلار هستند:

  • موتورهای ساید محدودیت وزنی ندارند و برای جابه‌جایی درب با وزن خاصی طراحی نشده‌اند، اما موتورهای توبلار دارای محدودیت وزنی هستند و نمی‌توان از آنها برای جابه‌جایی درب‌های فلزی و سنگین استفاده کرد.
  • موتورهای ساید قیمت بالاتری نسبت به موتورهای توبلار دارند.
  • موتورهای ساید نسبت به موتورهای توبلار دارای امنیت بیشتری هستند.

سخن پایانی

با مقایسه موتور ساید و توبلار کرکره برقی می‌توان این طور نتیجه گیری کرد که موتور ساید نسبت به موتور توبلار برای کرکره برقی مناسب‌تر است. از این رو می‌توانید با مراجعه به سایت آتی در نسبت به انتخاب و خرید موتور کرکره برقی مناسب برای درب مغازه یا پارکینگ خود اقدام کنید. در بخش پشتیبان این وب سایت، متخصصین با تجربه و کارآمد آماده ارائه مشاوره و خدمت رسانی به هم میهنان عزیزمان در اقصی نقاط کشور هستند.

اگر به دنبال خرید محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب هستید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی آتی در مراجعه کنید و پس از انتخاب کالای مورد نظر خود، اقدام به ثبت سفارش نمایید. مطمئن باشید که بهترین محصولات در این فروشگاه به مشتریان و مصرف کنندگان ارائه می‌شود؛ چراکه هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت مشتریان است.

11 دیدگاه

  1. سلام. میشه از موتور کرکره برقی برای درب ریلی پارکینگ استفاده کرد؟؟؟
    • سلام دوست گرامی. تفاوت های چشم گیری در مکانیزم کرکره برقی و درب ریلی پارکینگ وجود دارد و متاسفانه استفاده از موتور کرکره برقی برای درب ریلی پارکینگ مقدور نیست.
  2. سلام روزتون خوش موتور توبلار برای در های که رفت امد زیاد دارن مث مغازه پاساژ بهتره یا مکان های مث خونه
    • بیشتر اگر ورود و خروجتون کمه درب منزل ولی برای جاهای مثل فروشگاه خوب نیست اذیت میشوید و بصرفه نیست
  3. موتور ساید خیلی عالیه و مناسبه کاکردشم بی صدا ، قوی و حرفه ای هستش
  4. موتور ساید قیمتش نصبت به بقیه بالاتر هستش درسته ولی خیلی عالی کار میکنه با کیفیته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی