اندازه گیری ارتفاع و عرض و محاسبه ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای

ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای مناسب چقدر است؟

ابعاد درب اتوماتیک شیشه‌ ای یکی از مهمترین مواردی است که باید قبل از نصب و اجرا مد نظر خود قرار بدهید. ابعاد درست و دقیق باعث می‌شود تا ظاهر کار در اتمام بسیار زیبا باشد. همچنین ابعاد درست باعث می‌شود تا از فرسودگی و خراب شدن زودتر در جلوگیری شود. از این رو جهت داشتن ابعاد و سایز متناسب با شرایط محلی و وزن خود از تأمین‌کننده‌های با کیفیت و استاندارد و معتبر کمک بگیرید و حتماً اجازه دهید متخصصین و کارشناسان مربوطه فرایند نصب درب و اندازه‌گیری را با دقت فراوان انجام دهند. در این مقاله قرار است تا درباره ابعاد درب و اندازه طول و عرض آن اطلاعات مفیدی را برای شما بیان کنیم. از این رو از شما در خواست می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای

از مهم‌ترین و ویژه‌ترین عوامل تاثرگذار در انتخاب درب‌ اتوماتیک برقی که امروز در بازار فراوان است و طرفدران بسیاری هم دارد، سایز و ابعاد آن هاست. این درب‌ها در ارتفاع و عرض‌های گوناگون بسته به محیط و مکانی که قرار است نصب شوند موجود برش می‌خورند. خوبی این مدل درب‌های اتوماتیک برقی با ظاهری مدرن این است که در انواع قالب‌های سفارشی سازگار هستند. علاوه بر ابعاد استاندارد درب اتوماتیک، وزن فریم‌ها باتوجه به میزان رفت و آمد و نوع کاربر در انتخاب مشتری بسیار نقش قابل توجهی دارد. جنس شیشه می‌تواند در درب اتوماتیک شیشه ای از نوع شیشه سکوریت یا شیشه است.

متخصصین فروش درب‌ های اتوماتیک مدرن بهترین و مناسب‌ترین درب از جنس شیشه را با محاسبه ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای مطابق با شرایط مکانی و فضایی که قرار است درب را در آن وصل کنید به شما پیشنهاد می‌دهند و الگویی را برای نصب آن برایتان ترسیم می‌کنند تا بهترین انتخاب را در خرید داشته باشید. به عبارتی محاسبه ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای به شما کمک می‌کند تا مناسب با نیازتان خرید کنید.

اگر ابعاد درب اتوماتیک شیشه‌ ای بزرگ و کوچک باشد یا به زبان دیگر با محل شما مطابقت نداشته باشد باعث عملکرد نادرست درب و ایجاد ظاهری ناخوشایند در فضای مورد نظرتان خواهد شد و طول عمر آن بشدت پایین می‌آید.

ابعاد استاندارد درب اتوماتیک

ابعاد استاندارد درب اتوماتیک

اندازه‌گیری ارتفاع و عرض و محاسبه درب اتوماتیک شیشه‌ ای

کارشناسان برای نصب درب اتوماتیک شیشه ای باید در مرحله اول به محل سکونت مشتری بروند و فضای مشتری را بررسی کنند و ابعاد درب را با ابزار‌های مهندسی و دقیق بسنجد و به نحو مطلوبی اندازه‌گیری کنند. ارتفاع و عرض لت ها و درب‌ها در زمان برش می‌بایستی با دقت بسیار زیادی انجام شود. علاوه بر این در مرحله بعد می‌بایستی محل قرارگیری ریل‌ها و آهن کشی را به نحو مطلوبی و بدرستی اندازه بگیرند. در اندازه‌گیری درب‌های شیشه‎ای تعداد لت‌ها تأثیر بسیار زیادی دارد و نحوه اندازه‌گیری ابعاد درب در یک لت و دو لت بودن درب برای جایگیری در محیط بسیار متفاوت است.

این نکته را هم فراموش نکنید که در واقع بایستی نخست ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای را متناسب با وزن آن در نظر بگیرید. در صورت متناسب نبودن و عدم برابری درب‌ها با یکدیگر عملکرد درست و متناسبی نخواهد داشت و در باز و بسته کرد آن تا حد زیادی دچار اختلال خواهد شد.

حتی در صورت و وجود کارکرد درست در زمان باز و بسته کردن درب، این عدم تناسب و رعایت نکردن ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای تأثیرات منفی بشدت زیادی بر روی موتور درب خواهد گذاشت و در نتیجه موتور درب زودتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید فرسوده خواهد شد و زود خراب می‌شود و استهلاک آن تا حد بسیار زیادی پایین می‌آید و در نهایت شما مجبور هستید هزینه‌های بسیار زیادی را جهت تعویض یا تعمیر آن پرداخت کنید.

از این رو جهت داشتن ابعاد و سایز متناسب با شرایط محلی و وزن خود از تأمین‌کننده‌های با کیفیت و استاندارد و معتبر کمک بگیرید و حتماً اجازه دهید متخصصین و کارشناسان مربوطه فرایند نصب درب و اندازه‌گیری را با دقت فراوان انجام دهند. فقط در این صورت توانایی این را دارید تا از خرید درب اتوماتیک با عملکرد خوب و کیفیت بالا مطمئن پیدا کنید.

در واقع همانطور که گفتیم، اگر ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای بزرگ و کوچک باشد یا به زبان دیگر با محل شما مطابقت نداشته باشد باعث عملکرد نادرست درب و ایجاد ظاهری ناخوشایند در فضای مورد نظرتان خواهد شد و طول عمر آن بشدت پایین می‌آید.

پیشنهاد آتی در:   بهترین اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای

عرض درب اتوماتیک شیشه ای

عرض درب اتوماتیک شیشه ای

عرض درب اتوماتیک شیشه ای

هر لته یا درب دارای یک قالب به شکل مستطیل فلزی است و برخوردار از دو کفی درب (ضلع بالا) و بغلی (پایین) است. ارتفاع لته‌های ثابت اغلب بین ۲ الی ۲٫۵ متر تعیین شده است و ارتفاع لته‌های متحرک چیزی در حدود ۲ سانتی‌متر از لته‌هایی ثابت درب شیشه‌ای برقی کمتر است به این دلیل که باید به صورت آزادانه به حرکت درآیند.

عرض لت های متحرک و ثابت باید یکسان و مساوی باشد تا در نهایت شکل ظاهری بسیار خوب و مطلوب باشد و همچنین مکانیسم نصب درب و طراحی در جایگذاری آن درست باشد. محاسبه عرض درب اتوماتیک شیشه ای بستگی به تعداد و شمار لته‌هایی دارد که تمایل دارید در سیستم خود پیاده‌سازی کنید و نصب کنید. از فرمول زیر برای محاسبه عرض درب اتوماتیک شیشه ای استفاده می‌کنند:

عرض ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای: عرض کل ورودی + دو برابر عرض بغلی لته – ۴ سانتی‌متر بادخور تقسیم بر / تعداد درب‌ها

پیشنهاد آتی در:   عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ‌ای

ارتفاع درب اتوماتیک شیشه‌ ای

ارتفاع درب اتوماتیک شیشه ای

ارتفاع درب اتوماتیک شیشه ای

کتیبه‌ها در واقع اصطلاحی است که به فضای بالای درب اتوماتیک شیشه ای اطلاق می‌شود که در حقیقت فضایی به اندازه اپراتور درب شیشه‌ای است. اما در بعضی مکان‌های تجاری یا هتل‌ها و… برای زیباسازی و متناسب کردن فضا از کتیبه‌ها در فوق یا بالاسری درب شیشه‌ای ورودی بهره‌برداری می‌کنند که محاسبه آن به طریق زیر است:

ارتفاع درب اتوماتیک شیشه ای (کتیبه) = ارتفاع کل ورودی – ارتفاع لت درب ثابت – ۱۵ سانتی‌متر

عرض کتیبه= عرض کل ورودی – ۲ سانتی‌متر بادخور

اندازه گیری ارتفاع و عرض و محاسبه درب اتوماتیک شیشه ای

اندازه گیری ارتفاع و عرض و محاسبه درب اتوماتیک شیشه ای

نتیجه‌گیری

همانطور که خواندید برای اندازه‌گیری ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای باید از یک متخصص کمک بگیرید. در واقع اندازه‌گیری درب اتوماتیک باعث می‌شود تا کار نهایی بسیار شکیل‌تر و زیباتر شکل بگیرد. علاوه بر این موارد عرض لت های متحرک و ثابت باید یکسان و مساوی باشد تا در نهایت شکل ظاهری بسیار خوب و مطلوب باشد و همچنین مکانیسم نصب درب و طراحی در جایگذاری آن درست باشد. محاسبه عرض درب اتوماتیک شیشه ای بستگی به تعداد و شمار لت هایی دارد که تمایل دارید در سیستم خود پیاده‌سازی کنید. یک درب مناسب دربی است که با رعایت ابعاد دقیق و مناسب آن، به اصطلاح در کار بشیند و ظاهر زیبایی به ارمغان آورد.

پس حتماً این مسأله را جدی بگیرید و کار را سرسری انجام ندهید و از یک متخصص بخواهید تا درب را برایتان نصب و اندازه‌گیری کند. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم و امیدواریم نکاتی که در باره ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای گفته شد برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی