بررسی برند و انواع بهترین موتور کرکره برقی در ایران

بهترین موتور کرکره برقی تیوبلار و ساید

در گذشته از کرکره‌های سنتی برای مغازه‌ها، پاساژها و دیگر اماکن استفاده می‌گردید. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی کرکره‌ برقی جایگزین کرکره‌های سنتی شده‌اند. نحوه عملکرد کرکره‌های سنتی از طریق کاسه و فنر بود؛ اما کرکره‌های برقی با استفاده از برق و نیروی محرکه موتور الکتریکی باز و بسته (بالا و پایین) می‌شوند. این کرکره‌ها در کنار افزایش امنیت، زیبایی خاصی به محیط می‌بخشند. از آنجایی که موتور الکتریکی یکی از اجزای اصلی و مهم کرکره برقی است، همواره انتخاب بهترین موتور کرکره برقی از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین جهت در این بخش به بررسی موتورهای تیوبلار و ساید کرکره برقی “Side motors” می‌پردازیم و در کنار آن بهترین برندهای این دو نوع موتور را به شما مصرف کننده عزیز معرفی می‌کنیم.

بهترین موتور توبولار درب کرکره ای

بهترین موتور توبولار درب کرکره ای

موتور کرکره برقی چیست و چه وظیفه ای بر عهده دارد؟

موتور کرکره برقی یکی از اجزای اصلی کرکره برقی است. این بخش با استفاده از جریان برق شروع به کار می‌کند و به وسیله نیروی گشتاور، تیغه‌ها را به حرکت در آورده و در آخر کرکره برقی باز و بسته می‌شود. به عبارت دیگر در صورت خرابی کرکره برقی یا عدم عملکرد مناسب موتور الکتریکی، کرکره برقی بلا استفاده خواهد بود. به همین دلیل انتخاب و خرید بهترین موتور کرکره برقی یکی از اصول مهم برای نصب و اجرای انواع کرکره برقی است. به طور کلی سه نوع موتور کرکره برقی ساید، تیوبلار و سانترال در بازار وجود دارد. اما در اینجا با توجه به اهمیت موضوع، فقط درباره موتورهای ساید و تیوبلار صحبت می‌کنیم.

انواع موتور کرکره برقی

بهترین برند موتور تیوبلار کرکره برقی

بهترین برند موتور توبلار کرکره برقی

بهترین موتور توبلار کرکره برقی

این مدل از موتور کرکره برقی به شکل لوله و استوانه‌ای‌شکل است. با توجه به تنوع محیط و ابعاد و اندازه‌های گوناگون، این موتورها نیز در ابعاد، اندازه و قدرت‌های متفاوت تولید می‌شود. موتورهای تیوبلار به لحاظ اینکه از نظر قدرت و عملکرد محدودیت دارند، برای اماکن کم تردد مثل پارکینگ‌های شخصی و درب مغازه و فروشگاه‌ها مناسب هستند. از بین بهترین برند موتور تیوبلار کرکره برقی می‌توان به برندهای اسمارت، توربو، کوییکو، آی سی ام، SDC، بارزانته و هافمن اشاره کرد.

انواع بهترین موتور درب کرکره ای

انواع بهترین موتور درب کرکره ای

همواره برای انتخاب بهترین موتور کرکره برقی باید درباره مشخصات فنی و نحوه عملکرد آن اطلاعاتی در دست داشته باشید. در این صورت می‌توانید با انتخاب موتور مناسب از آسایش و رفاه بیشتری بهره‌مند شوید.

 نحوه عملکرد موتور تیوبلار کرکره برقی

موتور کرکره برقی تیوبلار به دلیل اینکه به شکل استوانه و شبیه به لوله است، فضای کمتری را اشغال می‌کند. به همین جهت برای نصب در محیط­های کوچک که با مشکل کمبود فضا مواجه هستند، گزینه مناسبی است. به عبارت دیگر بهترین موتور کرکره برقی برای اماکن کم تردد و با فضای نسبتاً کوچک، موتور تیوبلار است. نحوه عملکرد این موتور بدین صورت است که در بالای کرکره یک رول قرار دارد که به موتور تیوبلار متصل شده است. با روشن شدن موتور، رول به حرکت درآمده و کرکره باز و بسته می‌شود. البته به یاد داشته باشید که موتورهای تیوبلار دارای سیستم خلاص کن دستی هستند و در زمان بروز مشکل یا نبود برق باید به صورت دستی کرکره برقی را بالا و پایین کنید.

بهترین موتور تیوبلار کرکره برقی

بهترین موتور تیوبلار کرکره برقی

 

مزایای موتور تیوبلار کرکره برقی

  • به لحاظ نوع طراحی فضای کمتری نسبت به سایر موتورها اشغال می‌کند.
  • با توجه به نیاز مصرف کننده در اندازه‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شود. به همین دلیل موتورهای تیوبلار دارای توان و قدرت کشش مختلفی هستند.
  • از نظر قیمت نسبت به موتورهای ساید و سانترال مناسب‌تر هستند.
  • در صورت قطع جریان برق به صورت دستی بالا و پایین می‌شوند. زیرا خلاص کن موتور تیوبلار به صورت دستی عمل می‌کند.
انتخاب موتور کرکره برقی

انتخاب موتور کرکره برقی

 

نکته: قدرت گشتاور موتورهای تیوبلار بین ۳۰ تا ۳۰۰ نیوتن است. از این رو زمان انتخاب بهترین برند موتور تیوبلار کرکره برقی، حتماً قدرت و توان موتور را مدنظر قرار دهید. زیرا هر یک از آن­ها توان و قدرت مشخصی برای بالا و پایین کردن کرکره رول آپ دارند. در صورت عدم رعایت این نکات و انتخاب موتور تیوبلار نامناسب به دلیل زیاد بودن وزن درب کرکره برقی، به موتور فشار وارد شده و سبب سوختن آن می‌شود.

 

بهترین موتور توبلار کرکره برقی در ایران

اگر بخواهیم پرفروش ترین و بهترین مارک موتور کرکره برقی توبلار بطور تقریبی بیان کنیم کار بسیار دشواری نیست. بهترین موتور توبلار کرکره برقی عبارتنداز:

  1. موتور توبولار بتا
  2. موتور توبولار صنعتی بارزانته
  3. موتور توبلار تیونی
  4. توبلار توبورول TubuRoll
  5. موتور توبلار اس دی سی (SDC)

 

بهترین برند موتور ساید کرکره برقی

بهترین برند موتور ساید کرکره برقی

موتور ساید کرکره برقی

موتورهای ساید از جمله موتورهای قدرتمند موجود در بازار هستند. این مدل از موتور در کنار و بالای کرکره برقی قرار می‌گیرد و قادر است با سرعت مناسب انواع درب سنگین با ابعاد مختلف را باز و بسته نماید. از این رو در اکثر اماکن پرتردد برای درب‌های سنگین کرکره برقی از موتور ساید استفاده می‌شود. خلاص کن موتور ساید به صورت زنجیری است و در صورت قطع جریان برق می‌توان به راحتی کرکره را بالا و پایین کرد. از همه مهم‌تر اینکه اکثر موتورهای ساید مجهز به سیستم UPS (برق اضطراری) هستند. بدین صورت که با قطع برق، موتور ساید، انرژی مورد نیاز خود را از باتری دریافت می‌کند و قادر است چندین بار کرکره برقی را باز و بسته نماید. با توجه به نیاز مشتری و میزان عرضه و تقاضا، مارک‌های مختلفی از موتور ساید در بازار وجود دارد.

بهترین موتور ساید کرکره برقی

بهترین موتور ساید کرکره برقی

از بین موتورهای ساید اروپایی و چینی، برندهای آلرو آلمان، مارانتک آلمان، بی اف تی ایتالیا، بارزانه، اسمارت، لیفت توربو ، سیگما ، GFA به عنوان بهترین برند موتور ساید کرکره برقی شناخته شده‌اند. به شما مصرف کننده گرامی پیشنهاد می‌کنیم به منظور خرید بهترین موتور کرکره برقی حتماً یکی از این برندها را انتخاب کنید.

نکته قابل توجه اینکه؛ در زمان خرید موتور ساید کرکره برقی دقت کنید تا فروشنده همه قطعات لازم برای نصب موتور را به شما تحویل دهد. این قطعات عبارتند از: موتور ساید زنجیری، رسیور و دو عدد ریموت، صفحه بلت موتور و اندکپ، کاور اندکپ به همراه یاتاقان.

موتور ساید کرکره برقی آلمانی

موتور ساید کرکره برقی آلمانی

بهترین موتور ساید کرکره برقی

موتورهای ساید از جمله موتورهای قدرتمند موجود در بازار هستند. این مدل از موتور در کنار و بالای کرکره برقی قرار می‌گیرد و قادر است با سرعت مناسب انواع درب سنگین با ابعاد مختلف را باز و بسته نماید. از این رو در اکثر اماکن پرتردد برای درب‌های سنگین کرکره برقی از موتور ساید استفاده می‌شود. خلاص کن موتور ساید به صورت زنجیری است و در صورت قطع جریان برق می‌توان به راحتی کرکره را بالا و پایین کرد. از همه مهم‌تر اینکه اکثر موتورهای ساید مجهز به سیستم UPS (برق اضطراری) هستند. بدین صورت که با قطع برق، موتور ساید، انرژی مورد نیاز خود را از باتری دریافت می‌کند و قادر است چندین بار کرکره برقی را باز و بسته نماید.

موتور کرکره برقی ایتالیایی

موتور کرکره برقی ایتالیایی

 

با توجه به نیاز مشتری و میزان عرضه و تقاضا، مارک‌های مختلفی از موتور ساید در بازار وجود دارد. از بین موتورهای ساید اروپایی و چینی، برندهای آلرو آلمان، مارانتک آلمان، بی اف تی ایتالیا، بارزانه، اسمارت، لیفت توربو و سیگما به عنوان بهترین برند موتور ساید کرکره برقی شناخته شده‌اند. به شما مصرف کننده گرامی پیشنهاد می‌کنیم به منظور خرید بهترین موتور کرکره برقی حتماً یکی از این برندها را انتخاب کنید.

نکته قابل توجه اینکه؛ در زمان خرید موتور ساید کرکره برقی دقت کنید تا فروشنده همه قطعات لازم برای نصب موتور را به شما تحویل دهد. این قطعات عبارتند از: موتور ساید زنجیری، رسیور و دو عدد ریموت، صفحه بلت موتور و اندکپ، کاور اندکپ به همراه یاتاقان.

بهترین موتور کرکره برقی ایتالیایی

بهترین موتور کرکره برقی ایتالیایی

 

انواع بهترین موتور درب کرکره ای

انواع بهترین موتور درب کرکره ای

مزایای موتور ساید کرکره برقی

  • عدم استفاده از فنر و کاسه فنر به دلیل داشتن آنبالانس
  • بهره‌گیری از پلیت‌های ماشین کاری شده و استاندارد به منظور قرارگیری مناسب خورشیدی، یاتاقان و دیگر اجزای کرکره برقی
  • دارای سیستم خلاص کن زنجیری؛ با عملکردی راحت و مناسب در هنگام قطع برق به وسیله چرخاندن زنجیر، کرکره بالا و پایین می‌شود و هیچ آسیبی به درب و موتور وارد نمی‌گردد.
  • جلوگیری از سقوط درب و تیغه‌ها با استفاده از سیستم ایمنی قفل کن اتوماتیک
  • کارکردی آرام با صدای کم نسبت به سایر موتورهای کرکره برقی
بهترین موتور کرکره برقی صنعتی

بهترین موتور کرکره برقی صنعتی

 

بهترین موتور کرکره برقی چینی

بهترین موتور کرکره برقی چینی عبارتند از:

  1. موتور کرکره ساید پاور
  2. موتور کرکره برقی فوجی
  3. موتور ساید کرکره اتوماتیک تیونی
  4. موتور ساید اسمارت AC
  5. موتور کرکره برقی ساید دورا
  6. موتور کرکره برقی ساید SDC

بهترین موتور ساید کرکره برقی

بهترین موتور ساید کرکره برقی عبارتند از:

  1. GFA آلمان
  2. Maxwell
  3. Nice

جمع بندی

در این بخش با موتورهای ساید و تیوبلار کرکره برقی و مزایای هر یک از آنها آشنا شدید. حال می‌توانید با توجه به ابعاد، اندازه و میزان استفاده از کرکره برقی نسبت به انتخاب بهترین موتور کرکره برقی اقدام کنید. اما در هنگام خرید موتور کرکره برقی حتماً به نکات ارائه شده در این مقاله توجه کنید. زیرا نحوه عملکرد و کارایی مناسب موتور تأثیر زیادی در طول عمر اجزای کرکره برقی دارد.

درخواست مشاوره خرید آتی در

2 دیدگاه

    • اگر موتور توبلار و ساید نیاز دارید SDC و بارزانته مناسب هستند اما اگر ساید اروپایی نیاز دارید GFA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی