ريست كردن درب پارکینگ

ابتدا بیایید مفهوم ريست كردن درب پارکینگ را متوجه شویم. ریست کردن به معنای بازگردادن تنظیمات دستگاه به تنظیمات پیش فرض است. از آنجایی درب‌های اتوماتیک نیز دارای ریموت و کنترل از راه هستند، ممکن است گاهی دچار اختلالاتی شوند که تنها با ریست کردن درب ریموت دار است که مشکل حل می‌شود. بنابراین اگر درب پارکینگ شما دچار مشکل شده است، لازم است بدانید که در بسیاری از موارد تنها با ريست كردن درب پارکینگ میتوانید اختلال ایجاد شده را برطرف کنید. در این مطلب قصد داریم تا شما را نحوه ريست كردن درب پارکینگ آشنا کنیم، برای یادگیری بیشتر همراه آتی در باشید.

ريست كردن درب پارکینگ

ريست كردن درب پارکینگ

در چه مواقعی ريست كردن درب پارکینگ انجام می‌ شود؟

در این بخش به موقعیت هایی که معمولا با ريست كردن درب پارکینگ “How To Reset Gate” همراه هست می‌پردازیم:

  • زمانی که ریموت شما گم شده باشد!

وقتی ریموت تان گم شده است، شما دیگر قادر به باز و بسته کردن درب اتوماتیک نیستید، از طرفی این امنیت ساختمان شما را به خطر می‌اندازد. به همین دلیل باید سریعا برای خرید ریموت جدید و همچنین ريست كردن درب پارکینگ اقدام کنید.

  • زمانی که به خانه جدید نقل مکان کردید!

فرض کنید ریموت کنترل خانه قبلی را همراه دارید! فکر می‌کنید این ریموت بلااستفاده است؟! خیر. هرگز آن را دور نیندازید زیرا با ریست کردن ریموت، می‌توانید کد جدید به ریموت فعلی تان بدهید و از آن استفاده کنید.

  • تنظیمات ریموت پاک شده باشد

گاهی درب اتواتیک پارکینگی دچار اختلالاتی  می‌گردد که تعمیرکار بعد از عیب یابی درب پارکینگ متوجه می‌شود تنها با ریست کردن درب ریموت دار می‌تواند مشکل را حل کند!

  • اگر ریموت کنترل جدید اضافه شود!

در ساختمان هایی با تعداد واحد زیاد، زمانی که واحدها شروع به پر شدن می‌کنند، طبعا باید ریموت های جدید نیز اضافه شوند. بنابراین با خرید ریموت جدید، باید ریموت ها را حتما ریست کنید تا برای کد دهی آماده شوند.

  • تنظیمات اشتباه ریموت

یکی از مواردی که نیاز به ریست کردن درب ریموت دار است، زمانیست که کددهی اشتباه انجام شده باشد، توصیه ما این است که حتما برای ریست کردن درب پارکینگ از متخصص کمک بگیرید.

درخواست تعمیرات آتی در

آموزش ریست کردن تنظیمات درب اتوماتیک

به طور کلی، مدار فرمان درب‌های اتوماتیک در دو مدل دیجیتال و غیر دیجیتال طراحی می شود. در مدار فرمان‌ دیجیتال، معمولا یک صفحه نمایش کوچک بر روی مدار فرمان تعبیه شده و تعدادی کد (عدد و حروف) مشخص برای تنظیمات تابلو فرمان در حافظه درنظر گرفته شده است. با استفاده از دکمه های فشاری موجود بر روی مدار فرمان،  می توانید به این کدها دسترسی پیدا کنید و تنظیماتی مانند ست کردن و حذف کردن ریموت کنترل و تنظیمات دیگر را انجام دهید.

پیشنهاد آتی در:   بهترین اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای

در مدار فرمان غیر دیجیتال، صفحه نمایش و کد بندی – مشابه مدار فرمان دیجیتال – وجود ندارد. تنظیمات مدار فرمان از طریق دکمه های فشاری ، پتاسیومتر تریمر و خاموش/روشن شدن لامپ های ال ای دی موجود بر روی مدار فرمان انجام می شود.

در این بخش قصد داریم تا روش ریست کردن تنظیمات برد جک به کارخانه را بررسی کنیم:

  1. برای ریست کردن درب اتوماتیک و پاک کردن کدهای آن لازم است تا ابتدا کلیدهای A/B یا 1/2 (کلیدهای باز و بسته شدن درب اتوامتیک) را بصورت همزمان فشار دهید و به مدت چند ثانیه(۴ ثانیه) نگه دارید، حالا باید چراغ ریموت به حالت چشمک زن درآمده باشد.
  2. حالا کلید بسته شدن را رها کنید و اما همچنان کلید باز کردن درب پارکینگ را فشار دهید.
  3. سپس ۴ مرتبه روی کلید بسته شدن درب پارکینگ فشار دهید، در این حالت چراغ ریموت باید تندتر از قبل چشمک بزند.
  4. اگر مراحل را به درستی انجام داده باشید، حالا با فشار روی هر کدام از دکمه ها چراغ ریموت باید خاموش بماند، خاموش ماندن چراغ LED ریموت به این معناست که در حال حاضر ریموت خام و عاری از هرگونه کد است و اصطلاحا ریست شده است، در غیر اینصورت باید مراحل ريست كردن درب پارکینگ را دوباره انجام دهید.

توجه داشته باشید که روش مذکور برای ریموت‌هایی با کد هاپینگ قابل اجرا نیست!

پیشنهاد آتی در:   بهترین جک درب پارکینگ خارجی (ایتالیایی)

باز گردانی کدهای پاک شده، بعد از ریست کردن درب پارکینگ

این کار به آسانی آب خوردن است! کافیست دو دکمه زیرین ریموت را بصورت همزمان فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید، در اینصورت کدهای پاک شده برگردانده می‌شوند.

کپی کردن کد ریموت درب پارکینگ

اگر یادتان باشد یکی از مواقع ریست کردن درب اتوماتیک زمانی بود که به خانه جدید نقل مکان کردید! خب زمانی که ریموت را تحویل گرفتید و یکی از عزیزانتان هم به ریموت نیاز دارد، نیاز نیست به متخصص زنگ بزنید، کافیست مراحل زیر را اجرایی کنید تا کد روی ریموت جدید کپی شود.

یک ریموت خام بخرید یا اگر خام نیست، آن را ریست کنید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما ریموت نو باید با ریموت فعلی هم فرکانس باشد، در غیراینصورت کپی کردن کد ریموت امکان پذیر نیست!

مراحل بصورت زیر است:

  • آنتن ریموت ها را روبروی هم قرار دهید
  • کلید ریموت ها را از بالا به پایین بصورت همزمان فشار دهید
  • چراغ چشمک زن ریموت بعد از چند ثانیه خاموش می‌شود.
  • کار کپی کردن تمام شده است و حالا نوبت راستی آزمایی است!

پیشنهاد آتی در:   علت کار نکردن ریموت کرکره برقی چیست ؟

ریست کردن ریموت کرکره برقی

کرکره برقی معمولا با دو نوع موتور تیوبلار و موتور ساید باز و بسته می شوند. برای کرکره برقی  تجهیزاتی مانند ریموت کنترل ، چشمی مابین درب و فلاشر و همچنین یک مدار فرمان که به موتور متصل می شود، نیاز است.

روش ریست کردن ریموت کره کره برقی

  • دکمه فشاری LRN را فشار داده و ۱۰ ثانیه نگه دارید.
  • چراغ LED دائم روشن می‌ماند
  • دکمه فشاری LRN را رها کنید.
  • ریموت پاک شده است.
پیشنهاد آتی در:   اپراتور یونیک

ریست کردن درب اتوماتیک شیشه ای

درب شیشه ای اتوماتیک ، کلیدی به نام کلید دیجیتال 5 حالته وجود دارد که تنظیمات مختلفی را برای درب شیشه ای امکان پذیر می‌کند.

LOCK: درب قفل شده و از چشمی فرمان نمی‌گیرد

AUTOMATIC: در حالت اتوماتیک، درب از هر دو چشمی فرمان بازشو دریافت می‌کند

PARTIAL AUTOMATIC: در حالت اتوماتیک زمستانه، درب از هر دو چشمی فرمان بازشو دریافت می‌کند ولی برای بهینه سازی مصرف انرژی نیمه باز می‌شود.

EXIT: درب فقط از چشمی داخل فرمان بازشو را دریافت می‌کند.

FULL OPEN: درب بصورت ثابت می‌ماند

SETTING: برای ورود به تنظیمات استفاده می‌شود.

پیشنهاد آتی در:   آموزش نحوه ست كردن ريموت درب شیشه ای

روش ریست کردن درب اتواتیک شیشه ای عبارت است از:

  • دکمه Setting کلید دیجیتال 5 حالته را نگه دارید تا پیغام زیر بر روی صفحه نمایش ظاهر شود.
  • مطابق شکل زیر، به ترتیب از چپ به راست دکمه های کلید دیجیتال 5 حالته را فشار دهید.
  • و در صورت پاک شدن ریموت ، پیغام CLEAR ALL بر روی صفحه نمایش کلید 5 حالت ظاهر خواهد شد.
ريست كردن درب اتوماتیک

ريست كردن درب اتوماتیک

 

در این مطلب به بررسی فرایند ريست كردن درب پارکینگ پرداختیم. اگر به مشکل برخوردید می‌توانید در قالب نظر از ما سوال بپرسید، متخصصین ما آماده پاسخگویی به شما هستند. همچنین می‌توانید برای خرید انواع درب اتوماتیک پارکینگ با ما تماس گرفته و مشاوره بخواهید.

درخواست تعمیرات آتی در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی