علت کار نکردن ریموت کرکره برقی چیست ؟

علت کار نکردن ریموت کرکره برقی

علت کار نکردن ریموت کرکره برقی

 

آیا علت کار نکردن ریموت کرکره برقی میدانید؟

با توجه به افزایش نصب کرکره های برقی ، دلایل متعددی در زمان خرابی درب کرکره ای شما ممکن است اتفاق بیافتد.

به طور کلی، علل کار نکردن ریموت کرکره برقی را می توان به دو دسته تقسیم کرد: علل مربوط به خود ریموت و علل مربوط به سایر قطعات سیستم کرکره برقی.

بعضی وقت ها با استفاده از ریموت کرکره نمی توان کرکره برقی را باز یا بسته کرد که در این صورت باید بررسی دقیقی انجام شود. کار نکردن ریموت کرکره برقی یکی از مشکلات رایج در کرکره برقی محسوب می شود. در ادامه به توضیح هر یک از این علت های کار نکردن ریموت کرکره برقی می پردازیم.

درخواست تعمیرات آتی در

دلایل و علت کار نکردن ریموت کرکره برقی

ضعیف شدن باطری

حتی اگر باطری ریموت کنترل شما کیفیت بالایی داشته باشد، عمر مفید آن حدود  2 سال است . بنابراین اگر ریموت کنترل شما از کار افتاد، ابتدا باطری را کنترل کنید.

دلایل عمل نکردن ریموت کرکره برقی

دلایل عمل نکردن ریموت کرکره برقی

 

پیشنهاد آتی در:   آموزش و طریقه ست کردن ریموت درب پارکینگ

معیوب شدن ریموت کنترل

به دلایل مختلفی مانند پاشش آب بر روی ریموت کنترل ، خراب شدن دکمه ریموت کنترل و غیره ، ممکن است ریموت آسیب دیده و عملکرد عادی آن مختل شده باشد.

معیوب شدن کارت گیرنده مدار فرمان

مدار فرمانها ( مدار فرمان درب پارکینگ ، کرکره و غیره) برای دریافت سیگنال ریموت کنترل، مجهز به یک برد الکترونیکی به نام کارت گیرنده هستند. در صورتی که این کارت گیرنده معیوب شود ، ارتباط بین ریموت کنترل و مدار فرمان قطع می شود. در این موارد با تعمیر کار خود برای بررسی این مشکل تماس بگیرید.

علت ضعیف شدن برد ریموت در برقی

علت ضعیف شدن برد ریموت در برقی

قرار گرفتن مدار فرمان در مکان های با نویز بالا

سیگنالهای رادیویی ناخواسته یا اصطلاحا نویز یکی از مواردی است که می تواند ارتباط رادیویی ریموت کنترل و مدار فرمان را دچار اختلال کند. این سیگنالها می تواند از دکلهای مخابراتی ، میدان های مغناطیسی و مواردی دیگر تولید و در عملکرد ریموت شما اختلال ایجاد کند. در صورتی که مدار فرمان شما در معرض نویز قرار دارد، یکی از راه حلهای رفع این مشکل استفاده از ریموت کنترلهای برد بلند ( مثلا 868.35 فرکانس مگاهرتز) است.

پیشنهاد آتی در:   کپی ریموت درب پارکینگ و ست کردن دو ریموت کرکره برقی

نصب آنتن

برای بالا بردن ظریب ایمنی عملکرد دربهای اتوماتیک، معمولا برد عملکرد ریموت کنترل حدود 50 متر در نظر گرفته می شود. به سخن دیگر ، کاربر باید نزدیک درب باشد و بر باز و بسته شدن درب نظارت داشته باشد. در صورتی که با حفظ شرایط ایمنی مطرح شده ، قصد افزایش برد عملکرد ریموت را دارید، نصب آنتن پیشنهاد می شود. این آنتها در بازار موجود است و با هزینه نسبتا پایینی توسط نصاب درب اتوماتیک قابل نصب است.

علت کار نکردن ریموت درب کرکره ای چیست

علت کار نکردن ریموت درب کرکره ای چیست

خسارت دیدن برد الكترونيكی ريموت

برد الكترونيكی قطعه ديگری است كه در ريموت قرار دارد و از قطعات مختلفی تشكيل شده است. هرگونه خسارت يا عيب فنی برای هركدام از اين قطعات می تواند عملكرد بورد و در نتيجه عملكرد ريموت را تحت تاثير قرار دهد. در اين حالت، بايد برد ريموت را تعمير يا تعويض كنيد.

برای تعمیر برد کرکره برقی می توانید از ما کمک بگیرید.

درخواست مشاوره خرید آتی در

آسیب دیدن ریموت به علت فشار، ضربه و آبخوردگی

ریموت قطعه ای کوچک و حساس است که مقاومت آنچنان زیادی ندارد. با اینکه مدل های مختلفی از ریموت کرکره برقی توسط تولید کنندگان طراحی شده و مقاومت و ساختار آن ها با یکدیگر متفاوت است؛ اما باز هم باید هنگام استفاده از ریموت دقت و توجه زیادی داشت. وارد آمدن فشار یا ضربه سنگین مانند افتادن بر روی زمین سفت و سخت می تواند باعث بروز مشکلاتی در ریموت شود. آب خوردگی و نفوذ رطوبت یا حتی نفوذ گرد و غبار عملکرد ریموت را دچار اختلال کرده و در نتیجه در زمان لازم با فشردن دکمه های آن نیز کرکره برقی حرکت نمی کند.

خراب شدن چشمی يا فتوسل

چشمي يا فتوسل قطعه‌ای است که در قسمت پایینی درب کرکره برقی قرار دارد و با دریافت سیگنال از ریموت، دستور باز و بسته شدن درب را اجرا می‌کند. اگر چشمی خراب شده باشد، سیگنال را دریافت نخواهد کرد و درب کار نخواهد کرد. علل خراب شدن چشمی ممکن است آلودگی، ضربه، جابجایی یا عبور سيگنال هاي پارازيتي باشد. در این حالت باید چشمی را تمیز، تعمیر یا تعويض كنيد.

خراب شدن موتور کرکره برقی

موتور قطعه‌ای است که با دریافت دستور از سیستم مرکزی، حرکت شفت کرکره را انجام می‌دهد و باعث باز و بسته شدن درب می‌شود. اگر موتور خراب شده باشد، شفت حرکت نخواهد کرد و درب کار نخواهد کرد. علل خراب شدن موتور ممکن است سوختگي، داغ شدن، ضعف قطعات داخلي يا عبور جريان بالاتر از حد باشد. در این حالت باید موتور را تعمیر یا تعويض كنيد.

متداول ترین دلایل کار نکردن ریموت کرکره برقیshutter remote control” را بیان کردیم و برای رفع مشکل عمل نکردن ریموت کرکره برقی راه حل هایی بطور خلاصه بیان کرده ایم.  مشکلات مختلفی می تواند برای کرکره برقی و درب های اتوماتیک به وجود می آید.

شما می توانید در صورت مشاهده هرگونه مشکل و ایراد یا خراب شدن قطعات و اجزای کرکره برقی (تعمیرات کرکره برقی) به ویژه ریموت درب و رسیور کرکره برقی حتماً با تعمیرکار و تکنسین آتی دُر مشکل را در میان بگذارید.

درخواست تعمیرات آتی در


دلیل کار نکردن ریموت کرکره برقی چیست؟

ریموت کرکره برقی به دلایل زیادی از کار می افتد و یا خوب عمل نمی کند. ضعیف شدن باتری، معیوب شدن ریموت کنترل بر اثر فشار، ضربه و آب خوردگی، کارت گیرنده مدار فرمان، نویز بالای محیط و تاثر بر مدار فرمان، خرابی چشمی یا فتوسل و در نهایت موتور کرکره برقی از دلایل عدم عملکرد مناسب ریموت کرکره برقی است.

ریموت کرکره برقی کار نمی کند چکار کنیم؟

علل کار نکردن ریموت کرکره برقی را می توان به دو دسته تقسیم کرد: علل مربوط به خود ریموت و علل مربوط به سایر قطعات سیستم کرکره برقی. از آنجایی که عدم عملکرد مناسب ریموت کرکره میتواند به اجزای دیگر مانند سیستم مدار فرمان و موتور و سایر اجزای کرکره برقی مربوط باشد. برای بررسی بهتر میتوانید از کارشناسان تعمیر کرکره برقی آتی در کمک بگیرید. 02188808111

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی