کرکره برقی پلی کربنات چیست ؟

کرکره برقی پلی کربنات چیست؟ کرکره برقی به عنوان یک محصول نوین توانسته است جای ویژه‌ای برای خود در میان محصولات متنوع بازار ایجاد کند و انواع مختلفی از کرکره برقی بر حسب نیازها و کاربردهای متفاوتی که برای آنها تعریف می‌شود در بازار وجود؛ لزوما گران‌ترین نوع کرکره برقی بهترین نوع آن نیست چون بهترین بودن به کارایی و کارامدی یک کرکره و تناسب آن با شرایط بستگی دارد اما منطق بازار حکم می‌کند که هر چیزی که قیمت بیشتری دارد باید کیفیت بالاتری هم داشته باشد، در این میان استفاده از تجربه یک مشاور آگاه، می‌تواند باعث شود تا فرد با انتخابی درست به بهترین انتخاب و نه گران‌ترین، دست یابد؛ مشاروران آتی در آماده‌اند تا با ارایه تجربه و تخصص خود به صورت رایگان شما را در داشتن تصمیمی عالی یاری دهند.

کرکره برقی پلی کربنات چیست؟

کرکره برقی پلی کربنات چیست؟

 

کرکره برقی پلی کربنات گران‌ترین نوع کرکره برقی موجود در بازار به حساب می‌اید؛ این نوع نسبت به سایر انواع کرکره برقی، یعنی کرکره برقی آلومینیومی و کرکره برقی فولادی یا گالوانیزه استحکام بیشتری دارد و بیشتر برای اماکن خاص و پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می‌گیرد اگرچه با گسترش آن و افزایش آگاهی عمومی نسبت به ویژگی‌های این نوع کرکره برقی، شاهد استفاده از آن در منازل مسکونی و به خصوص بالکن‌ها هستیم.

جنس تیغه پلی کربنات چیست؟

جنس تیغه پلی کربنات چیست؟

جنس تیغه پلی کربنات چیست؟

 

اگر اندکی با ساختار کرکره برقی به صورت کلی آشنا باشید حتما از این موضوع اطلاع دارید که یک کرکره برقی از دو بخش اصلی یعنی تیغه کرکره برقی و موتور که نیروی حرکت تیغه را تامین می‌کند تشکیل شده؛ البته اجزای دیگری مثل ریل و شفت و … نیز وجود دارند.

نوع موتور کرکره برقی و ویژگی هر یک از آنها متفاومت و مناسب کاربری مختلف است؛ این موضوع در مورد انواع تیغه از نظر جنس هم صدق می‌کند مثلا تیغه‌های آلومینیومی اقتصادی‌تر هستند و نوع فولادی در برابر ضربه مقاومت مناسبی دارند.

امروزه تیغه‌های آلومینیومی رواج زیادی در بازار دارند و اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این تیغه را در کنار مواردی چون ضد زنگ بودن و مقاومت خوب، باید قیمت مناسب و اقتصادی تیغه‌های آلومینیومی دانست.

اما جنس تیغه پلی کربنات از کامپوزیت مستحکم نانو پلی کربنات است که جزو مقاوم‌ترین پلیمرهای موجود در بازار به حساب می‌آید؛ معمولا تیغه پلی کربنات را با نام‌هایی مثل کرکره شفاف یا کرکره شیشه‌ای می‌شناسند چون این نوع تیغه قابلیت عبور نور از خود را دارد.

معمولا از تیغه پلی کربنات به خاطر حالت شیشه‌ای آن و قابلیت عبور نور برای مناطق و مکان‌هایی استفاده می‌شود که به دلایل امنیتی نیاز به مشاهده دایم و مستقیم دارند.

مزایای کرکره برقی پلی کربنات چیست؟

مزایا کرکره برقی پلی کربنات

مزایا کرکره برقی پلی کربنات

 

پیشتر ذکر کردیم که کرکره برقی پلی کربنات گران‌ترین نوع کرکره موجود در بازار است و علت این گرانی، خواص و مزایای اعجاب انگیز این نوع کرکره است که برای اولین بار در سال 1953 توسط آقای فاکس اختراع شد.

اولین مزیت استفاده کرکره برقی پلی کربنات، توانایی مشاهده مکان به صورت دایم است و این موضوع سبب می‌شود تا اکثر مکان‌هایی که نیاز به امنیت بالا دارند از آن استفاده کنند؛ احتمالا کرکره برقی پلی کربنات را بدون آن که آن را بشناسید بارها در بانک‌ها مشاهده کرده‌اید؛ همچنین این ویژگی سبب می‌شود تا از این کرکره برای پارتیشن بندی در مراکزی که باید نظارت دایم به تمام بخش‌ها وجود داشته باشد و از طرفی بخش‌های مختلف باید از هم مجزا باشند هم استفاده می‌‌شود. تعدادی از فروشگاه‌های بزرگ هم که می‌خواهند محصولات خود را حتی در هنگام بسته بودن فروشگاه در معرض دید مشتری قرار دهند و به نوعی یک دکور دایمی داشته باشند از نوع کرکره برقی پلی کربنات استفاده می‌کنند.

از دیگر مزایای کرکره برقی پلی کربنات مقاومت کم نظیر این نوع کرکره است، برخی از انواع کرکره‌های پلی کربنات ضد گلوله هستند؛ در ادامه به معرفی انواع کرکره برقی پلی کربنات خواهیم پرداخت، اما به صورت کلی می‌توان گفت که استحکام و امنیت هر نوع کرکره برقی پلی کربنات نسبت به سایر انواع کرکره‌ها به مراتب بیشتر است.

مورد بعدی مقاومت بالای کرکره برقی پلی کربنات در برابر زنگ زدن و اکسید شدن و خش شدن است که آن را در جایگاه بالاتری نسبت به کرکره‌های فولادی قرار می‌دهد.

از دیگر مزایای کرکره برقی پلی کربنات باید به عایق بودن این نوع کرکره اشاره کرد که دمای محیط را حفظ می‌کند و اجازه اتلاف انرژی را نمی‌دهد؛ این مورد عاملی است که سبب می‌شود بسیاری از مجتمع‌های بزرگ گلخانه‌ای مشتری پر و پا قرص کرکره برقی پلی کربنات باشند؛ البته به یاد داشته باشید که این نوع کرکره نور را از خود عبور می‌دهد؛ در حقیقت استفاده از کرکره برقی پلی کربنات به نوعی یک سرمایه گذاری میان مدت است که باعث می‌شود از اتلاف انرژی به صورت دایم جلوگیری کنند و هزینه بالای استفاده از این نوع کرکره در میان مدت جبران نمایند.

مزیت بعدی جنس آنتی استاتیک کرکه برقی پلی کربنات است که باعث می‌شود تا نظافت و شستشوی آن آسان باشد و گرد و غبار روی آن ننشیند.

نکته بعدی عدم عبور اشعه ماورا بنفش و اشعه مضر uv از این نوع کرکره است که عده‌ای برای محافظت از پوست خود سعی می‌کنند از کرکره برقی پلی کربنات در بالکن‌های منازل مسکونی خود بهره ببرند.

از دیگر مزایای کرکره برقی پلی کربنات، مقاومت بالای این کرکره در برابر آتش سوزی و گرماست که سبب شده است اکثر مراکز مهم از ان به عنوان کرکره ورودی مکان خود استفاده کنند، تا امنیت بیشتری را ایجاد نمایند.

مزیت دیگر کرکره برقی پلی کربنات وزن سبک این نوع تیغه علی رغم مقاومت چشمگیر آن است که سبب می‌شود اجرای این نوع کرکره یه موتورهایی با قدرت عجیب و غریب نیاز نداشته باشد و از طرفی انجام پروژه‌های بزرگ را به آسانی امکان پذیر می‌کند.

برای مورد بعدی می‌توان به بی‌صدا بودن این نوع کرکره در هنگام حرکت اشاره کرد و صدایی که شما از باز و بسته شدن یک کرکره پلی کربنات می‌شنوید تنها مربوط به موتور آن است و این مورد باعث می‌شود از این نوع کرکره در مکان‌هایی که آلودگی صوتی در آنها خطرناک است یا با کارکرد محیط تناقض دارد بیشتر استفاده شود.

برای آخرین مورد از لیست بلند بالا و دراز مزایای کرکره برقی پلی کربنات باید به تنوع رنگ این نوع درب رول آپ و زیبایی و شیک بودن آن اشاره کرد که نمایی مدرن به ساختمان مورد نظر می‌بخشد.

پیشنهاد آتی در:   کاهش و علت صدای کرکره برقی

معایب کرکره برقی پلی کربنات چیست؟

برسیم به لیستی که بر خلاف لیست مزایا خیلی سریع به پایان خواهد رسید، یعنی لیست معایب کرکره برقی پلی کربنات.

از ابتدای این مطلب ذکر کردیم که قیمت کرکره برقی پلی کربنات نسبت به سایر مدل‌های کرکره برقی بالاتر است و این بالا بودن قیمت تنها مورد از لیست معایب کرکره برقی پلی کربنات به حساب می‌آید؛ در واقع شاید بتوان گفت علت اینکه هنوز تیغه‌های آلومینیومی و گالوانیزه در بازار وجود دارند و اتفاقا نوع آلومینیومی بیشترین نوع کرکره برقی مورد استفاده را تشکیل می‌دهد؛ قیمت بالای کرکره برقی پلی کربنات است که سبب شده از دسترس عموم خارج شده و برای پروژه‌های خاص و مولد مورد استفاده قرار گیرد.

البته تناسب با نیاز یکی از مواردی است که باید در هنگام خرید کرکره برقی به آن توجه داشت و این سوال را پرسید که آیا مثلا سطح امنیت یک مغازه لباس قروشی باید در سطح امنیت یک مرکز تحقیقاتی بین‌المللی باشد یا خیر؟ یا آن سطح امنیت لازم را از طریق چه نوع کرکره‌ای می‌توان تعیین کرد؟ برای پاسخگویی به این سوالات مشاوران آتی در منتظر تماس شما هستند تا راهنمایی‌های خود را به صورت رایگان به شما عرضه کنند.

کاربرد کرکره برقی پلی کربنات چیست؟

کاربرد کرکره برقی پلی کربنات

کاربرد کرکره برقی پلی کربنات

 

در بخش قبل ذکر کردیم که قیمت بالای کرکره برقی پلی کربنات این نوع کرکره را از دسترس عموم خارج کرده است و از آن برای اماکن خاص و پروژه‌های ویژه استفاده می‌شود و در این بخش قصد داریم تا تعدادی از کاربردهای کرکره برقی پلی کربنات را به شما معرفی می‌کنیم پس با آتی در همراه باشید.

اولین دسته از مکان‌هایی که کرکره برقی پلی کربنات در آنها کاربرد دارند مکان‌هایی هستند که نیازهای امنیتی ویژه دارند و از جمله این مکان‌ها می‌توان به اماکن نگهداری پول یا اطلاعات اشاره کرد.

دسته بعدی اماکنی هستند که احتمال اشتعال در آنها بیشتر از مکان‌های معمولی است و دسته سوم مکان‌هایی که به مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی نیاز مبرم دارند.

مراکزی مانند ساختمان‌های فروشگاهی یا فروشگاه‌های بزرگ از دیگر مواردی هستند که به علت جذابیت ظاهری کرکره برقی پلی کربنات، به دنبال استفاده از این نوع کرکره هستند.

اخیرا مشاهده می‌شود که استفاده از کرکره برقی پلی کربنات در بالکن منازل مسکونی نیز رایج شده است که در این موارد به علت اندازه کوچکتر کرکره، قیمت بالا نخواهد رفت و به علت خواص محافظتی کرکره برقی پلی کربنات، این کرکره یک انتخاب مناسب محسوب می‌شود.

پیشنهاد آتی در:   هر آنچه که در مورد معایب و مزایا کرکره برقی می بایست بدانیم!

انواع کرکره برقی پلی کربنات چیست؟

انواع کرکره برقی پلی کربنات Polycarbonate Rolling Shutter در رنگ‌های متفاوت و به صورت بی‌رنگ و کاملا شفاف در بازار وجود دارد و نسخه‌های برنزی رنگ وطرح‌دار این نوع کرکره معمولابه علت سفارشی بودن گران‌تر از مدل شفاف هستند.

از منظری دیگر می‌توان کرکره برقی پلی کربنات را به دو دسته زواری و لوله‌ای تقسیم کرد که تفاوت اصلی این دو مدل هم در ضخامت آنهاست؛ هرچقدر ضخامت تیغه پلی کربنات بیشتر باشد طبیعتا امنیت و مقاومت آن نیز بالاتر خواهد بود و کرکره برقی پلی کربنات باکیفیت معمولا بین 3 تا 6 میلی متر ضخامت دارد و وزن هر متر مربع از آن بین 8 تا 12 کیلوگرم است.

ویژگی کرکره برقی پلی کربنات چیست

ویژگی کرکره برقی پلی کربنات چیست؟

آیا کرکره برقی پلی کربنات ضد سرقت است؟

این شاید یکی از مهم‌ترین سوالات مشتریان کرکره برقی پلی کربنات باشد و در پاسخ باید گفت که انواع کرکره‌های برقی پلی کربنات از مقاومت مناسبی برخوردار هستند و تفاوت آنها بیشتر در تفاوت ضخامت آنها و فلز واسط به کار رفته لا به لای صفحه‌های ساخته شده از نانو پلی کربنات است، هر چه ضخامت بیشتر باشد طبیعتا امنیت کرکره افزایش خواهد یافت و نسخه‌هایی از کرکره برقی پلی کربنات ضد گلوله هستند؛ اما به صورت کلی می‌توان گفت که کرکره برقی پلی کربنات ضد سرقت محسوب شده و برای محافظت نیازی به قفل بیرونی ندارد و برای آگاهی از ضخامت و سطح امنیت انواع کرکره برقی پلی کربنات، آتی در با متخصصانی زبده در کنار شماست، تا بر حسب نیاز شما بهترین گزینه ممکن را معرفی نماید.

قیمت کرکره برقی پلی کربنات

قیمت کرکره برقی پلی کربنات به عوامل متعددی بستگی دارد اما به صورت کلی بهای این نوع کرکره نسبت به سایر کرکره‌ها بیشتر است و اتفاقا تفاوت قیمت معناداری هم میان آنها وجود دارد.

از جمله عواملی که روی قیمت کرکره برقی پلی کربنات تاثیر دارد، احتمالا همانطور که حدس می‌زنید، نوع متریال به کار رفته و به عبارت دقیق‌تر نوع پلیمر به کار رفته در ساختار کرکره برقی پلی کربنات است. مورد دوم ضخامت تیغه پلی کربنات و وزن هر متر مربع از آن است و مورد بعدی سفارشی بودن یا نبودن کرکره برقی پلی کربنات است، اشاره کردیم که کرکره برقی پلی کربنات در رنگ‌های خاص مثلا برنزی به بازار عرضه می‌شود و تبعا این نوع کرکره‌ها قیمت بالاتری خواهند داشت.

آتی در به عنوان قدیمی‌ترین کارخانه تولید درب و پنجره ادعا دارد که بهترین کیفیت را همراه با مناسب‌ترین قیمت به مشتریان خود ارایه می‌دهد و اگر قصد خرید کرکره برقی پلی کربنات را همین الان با ما تماس بگیرید تا ضمن استفاده از مشاوره رایگان کارشناسان ما، یک خرید بی‌دغدغه، با مناسب‌ترین قیمت را تجربه کنید.

 

ویژگی کرکره برقی پلی کربنات

در انتهای این مطلب قصد داریم ویژگی‌های مهم کرکره برقی پلی کربنات را به صورت اجمالی با هم مرور کنیم:

  • نآنکرکره برقی پلی کربنات وزن سبکی دارد و انجام پروژه‌های بزرگ را امکان پذیر می‌کند.
  • کرکره برقی پلی کربنات از مقاومت بالایی در برابر آتش برخوردار است
  • کرکره برقی پلی کربنات قیمت بالایی دارد
  • کرکره برقی پلی کربنات در برابر ضربه و زنگ زدن مقاوم است
  • کرکره برقی پلی کربنات می‌تواند دمای محیط را متعادل نگه دارد
  • کرکره برقی پلی کربنات در اجازه عبور اشعه‌های مضر نور خورشید را نمی‌دهد
  • کرکره برقی پلی کربنات آنتی استاتیک است و گرد وغیار نمی‌گیرد
  • حرکت کرکره برقی پلی کربنات بدون صدا است
  • و…

با تمام این تفاسیر اگر به مشاوره بیشتر، یا راهنمایی برای انتخاب نوع کرکره برقی خود آتی در کنار شماست تا شما را در اتخاذ یک تصمیم صحیح و اصولی همراهی کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی