نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ

گریس و روغن کاری جک درب پارکینگ

در دنیای پیشرفته امروز، باز کردن درب پارکینگ خانه برای ورود ماشین یک کار وقت گیر و کسل‌کننده در طول روز است. استفاده از تکنولوژی در ساخت درب‌های پارکینگ توانسته کمک شایانی به بشر داشته باشد. انواع مختلفی از درب‌های پارکینگ طراحی و تولید شده است که تمامی آن‌ها هر چند وقت یک بار نیاز به تعمیر و سرویس دهی دارند. نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ موجب می‌شود تا با سرویس نمودن آن توسط متخصصین متبحر، طول عمر استفاده را افزایش دهید.

نحوه گریس کاری جک درب پارکینگ

نحوه گریس کاری جک درب پارکینگ

لزوم به تعمیر و روغن کاری جک درب پارکینگ

همان طور که کلیه لوازم برقی نیاز به تعمیر، سرویس و نگه داری دارند، جک درب پارکینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. به منظور بررسی و تعمیر، مشخص نمودن عملکرد مناسب دستگاه و جلوگیری از ضرر‌های مالی و مشکلات امنیتی بهتر است از یک شخص ماهر و متخصص در این زمینه استفاده شود. این کار ضمن داشتن عملکرد صحیح دستگاه موجب افزایش طول عمر آن نیز می‌شود.

درخواست سرویس و تعمیرات آتی در

درخواست سرویس و تعمیرات آتی در

 

یکی از رایج‌ترین راه‌های سرویس کردن، تعمیر و روغن کاری جک درب پارکینگ است. به دلیل استفاده از جک درب پارکینگ در طول روز برای چندین مرتبه و ایجاد سایش و اصطکاک، نیاز به روغن کاری و در اصطلاح روان کاری قسمت‌های مختلف جک‌ها بیشتر از قبل احساس می‌شود.

انتخاب روغن و گریس مرغوب و با کیفیت بالا علاوه بر استفاده از یک فرد ماهر و متخصص در کنار اجرای کار به صورت اصولی و صحیح از مراحل تعمیر و روغن کاری جک‌ “automatic gate oil“ها به حساب می‌آیند.

آموزش گریس کاری جک درب پارکینگ

آموزش گریس کاری جک درب پارکینگ

نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ

همان طور که گفته شد، قطعات داخلی جک درب پارکینگ طی گذشت زمان و در طول استفاده مداوم دچار ساییدگی می‌شوند و از طرفی طول عمر دستگاه را کاهش داده که در این حالت نیاز اساسی به تعمیرات دارند. در این قسمت برای فعالان و کارآموزان بخش سرویس دهی و تعمیرات نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ را به صورت مرحله‌ای آموزش داده‌ایم.

  1. پاک نمودن تمامی روغن‌های مانده بر سطح جک و تمیز نمودن آن
  2. توجه به این نکته مهم که روغن کاری بیشتر برای قسمت‌هایی مانند ریل‌ها، غلتک‌ها و فنر‌ها لازم است نه برای همه قسمت‌های جک
  3. پخش نمودن مقدار مناسبی از روغن در تمامی سطح جک به صورت یکنواخت
  4. فعال نمودن دستگاه و توزیع روغن با حرکت دادن آن در تمامی نقاط دستگاه

اولین و مهم‌ترین مرحله در تعمیر روغن کاری جک درب پارکینگ، تمیز نمودن و پاک کردن سطح جک از روغن‌های قدیمی است.

پیشنهاد آتی در:   7 راه حل ساده برای عیب یابی و علت باز نشدن جک درب پارکینگ

گریس کاری جک درب پارکینگ

بهترین شیوه برای مراقبت از جک درب پارکینگ و سرویس دهی به آن، چک کردن آن به صورت مرتب و در صورت نیاز گریس کاری جک درب پارکینگ است. در ادامه این مقاله در مورد نحوه گریس کاری جک درب پارکینگ آموزش‌های لازم را خواهیم داد.

در اثر استفاده مداوم از جک درب پارکینگ. ایجاد اصطکاک بین قسمت‌های مختلف، جک دچار خشکی شده که موجب می‌شود تا حرکت نرم و راحت بین قسمت‌ها دچار اختلال شده و در عملکرد آن اختلال ایجاد کند. بیشترین زمانی که جک‌ها با این مشکل مواجه می‌شوند، فصول سرد سال است که هوای سرد موجب سرعت بخشیدن به خشک شدن جک‌ها می‌شود.

شنیدن صدا هنگام باز و بسته شدن درب پارکینگ، کند شدن حرکت درب پارکینگ در مواقع باز و بسته شدن به طوری که سنگینی بر روی درب‌ها احساس می‌شود از جمله عوامل و نشانه‌های خشک شدن قطعات و بخش‌های داخلی جک درب پارکینگ است که نیاز به گریس کاری دارند.

در صورت مشاهده نشانه‌هایی مانند صدا‌های عجیب و کند شدن حرکت درب پارکینگ در هنگام باز و بسته شدن، در کمترین زمان ممکن باید گریس کاری و تعمیر جک‌ها انجام شود. در غیر این صورت جک‌ها از کار افتاده و نیاز به تعویض قطعه دارند.

نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ

نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ

 

آموزش گریس کاری جک درب پارکینگ

انجام گریس کاری و تعمیر جک درب پارکینگ یک کار کاملاً تخصصی است که نیاز دارد توسط یک شخص ماهر و متخصص در این امر انجام شود. اگر شما هم در دسته تعمیرکاران و افراد علاقه‌مند به یادگیری سرویس و تعمیر جک درب پارکینگ هستید با ما همراه باشید.

مراحل گریس کاری جک درب پارکینگ به صورت زیر انجام می‌شود:

  1. جداسازی جک از درب پارکینگ
  2. جدا نمودن قطعات داخلی و خارجی جک با استفاده از ابزار مخصوص
  3. تمیز نمودن و پک کردن جک از روغن و گریس‌های قدیمی توسط یک دستمال تمیز
  4. گرم کردن گریس قبل از استفاده برای داشتن نتیجه بهتر و سرعت بخشیدن به کار
  5. گریس کاری قطعاتی که در طی حرکت نقش اساسی دارند مانند غلتک‌ها، فنر‌ها و ریل‌ها
  6. قرار دادن مقدار مناسبی از گریس بر روی سطح کار ( دقت داشته باشید گریس به صورت مستقیم بر روی قطعات ریخته نشود)
  7. نصب قطعات داخلی و خارجی بر روی جک و در ادامه نصب جک بر روی درب پارکینگ
  8. باز و بسته نمودن درب پارکینگ چندین مرتبه تا تمامی گریس‌ها بر روی قطعات نفوذ پیدا کند.

ممکن است گریس کاری جک درب پارکینگ در روز‌های اول چندان مشخص نباشد اما پس از گذشت چند روز در اثر باز و بسته شدن مداوم درب پارکینگ و گرم شدن گریس، درب مانند روز اول خود کار می‌کند.

نکته قابل اهمیت در تعمیر و روغن کاری جک درب پارکینگ، انتخاب یک روغن با کیفیت و مرغوب است که قبل از انجام هر کاری بهتر است با یک فرد با تجربه در این زمینه مشورت نموده و سپس اقدام به خرید نمایید.

تعمیر و روغن کاری جک درب پارکینگ

تعمیر و روغن کاری جک درب پارکینگ

پیشنهاد آتی در:   عیب یابی و تعمیر ریموت درب پارکینگ

سخن پایانی

جک درب پارکینگ قطعه نصب شده بر روی درب پارکینگ است که به منظور باز و بسته نمودن درب به صورت خودکار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بسیاری از موارد در اثر استفاده طولانی مدت و یا قرار گرفتن در روز‌های سرد سال این قطعه دچار آسیب می‌شود. در این مرحله با کمک گرفتن از یک نیروی ماهر و با تجربه می‌توانید تعمیر و روغن کاری جک درب پارکینگ را انجام دهید. فراموش نکنید در صورت نادیده گرفتن مشکلات و نشانه‌ها موجب می‌شود تا دستگاه از کار افتاده و شما را مجبور به تعویض قطعه و شاید کل دستگاه نماید.

درخواست تعمیرات آتی در

5 دیدگاه

  1. سلام کارکرد درب پارگینگ ما یه مقدار کند شده و مث سابق نیست یه مقدار کم هم صدا میده چه کار باید کنیم
    • عوامل زیادی باعث کندی یا حرکت نا صحیح جک برقی پارکینگ بشه ، بهتر است با کارشناس فنی ما در ارتباط باشید تا برای رفع مشکل شما اقدام کنند.
  2. سلام خسته نباشید برای کار گیرس کاری و روغن کاری درب ها همکاراتون فعالیت میکنن که انجام بدن؟
  3. سلام مچکرم بابت توضیحات خوبتون در مورد نحوه روغن کاری و گیرس کاری و...بسیار مفید بود
  4. سلام روز خوش درب پارگینگ ما صدا میده موقع باز بسته شدن با روغن کاری رفع میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی