عیب یابی و تعمیر ریموت درب پارکینگ

آیا برای شما پیش آمده است ریموت درب پارکینگ درب را باز نمی کند و می خواهید تعمیر ریموت درب پارکینگ انجام بدهید و نیاز به راهنمایی دارید؟ با ما همراه باشید تا نحوه تعمیر ریموت درب پارکینگ و عیب یابی و تست سالم بودن ریموت درب پارکینگ را برای شما بیان کنیم.

تعمیر ریموت درب پارکینگ در سریع ترین زمان

تعمیر ریموت درب پارکینگ در سریع ترین زمان

تعمیر ریموت درب پارکینگ و دلایل کار نکردن ریموت درب

امروزه نصب و استفاده از درب‌های اتوماتیک یا برقی پارکینگی در منازل مسکونی یا حتی اماکن تجاری و اداری به دلیل سهولت در امر باز و بسته نمودن درب، بسیار رایج شده است.

در درب‌های اتوماتیک یا برقی پارکینگی معمولاً برای باز و بسته نمودن خودکار درب ورودی پارکینگ از سیستم ریموت کنترل استفاده می‌شود.

اما گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلفی از جمله تمام شدن باتری ریموت کنترل، تماس آن با آب و … ریموت کنترل درب پارکینگ دچار مشکل یا خرابی شود که در این خصوص شما نیاز به تعمیر ریموت درب پارکینگ پیدا خواهید کرد.

لذا در هنگام بروز چنین مشکلی بهترین راهکار این است که به منظور تعمیر و عیب یابی ریموت کنترل درب پارکینگ ، به یک تعمیرکار درب اتوماتیک پارکینگ یا سرویس کار ماهر و با تجربه در این زمینه مراجعه نمایید.

 

نشانه‌های خراب شدن ریموت کنترل درب برقی پارکینگ چیست؟

تعمیر حرفه ای ریموت درب برقی

تعمیر حرفه ای ریموت درب برقی

 

خراب شدن یا به وجود آمدن اشکال یا ایراد در ریموت کنترل درب پارکینگ نمی‌تواند یک امر اتفاقی باشد.

بنابراین:

  1. اگر مدت طولانی ریموت فشار دهید و فرمان باز یا بسته شدن ارسال شود.
  2. اگر چراغ ریموت چشمک بزند. نشانه ضعیف شدن باتری می تواند باشد.
  3. ممکن است تداخل فرکانس باعث از کار افتادن ریموت درب پارکینگ بشود.
  4. ضربه خوردن یا خیس شدن ریموت باعث از کار افتادن آن می شود.
پیشنهاد آتی در:   7 راه حل ساده برای عیب یابی و علت باز نشدن جک درب پارکینگ

تست سالم بودن ریموت درب پارکینگ

به منظور تست سالم بودن ریموت درب پارکینگ، می‌توانید به این مراحل پیش بروید:

  1. فاصله و زاویه: در ابتدا، مطمئن شوید که در فاصله مناسب و در زاویه‌ای که ریموت به درب پارکینگ را می‌بیند قرار دارید.
  2. باتری: باتری ریموت را چک کنید. اگر باتری ضعیف است، آن را تعویض کنید.
  3. فشار دادن دکمه: دکمه‌های ریموت را فشار دهید و به صدایی که از درب پارکینگ می‌آید توجه کنید.
  4. LED: LED روی ریموت را بررسی کنید. وقتی دکمه را فشار می‌دهید، LED باید روشن شود. اگر روشن نمی‌شود، ممکن است مشکلی با باتری یا ریموت وجود داشته باشد.
  5. تست با ریموت دیگر: اگر ممکن است، از ریموت دیگری استفاده کنید تا تست کنید که آیا مشکل از ریموت یا از دستگاه درب پارکینگ است.

در صورتی که همچنان مشکل باقی بماند، ممکن است نیاز به بازدید از تکنسین متخصص باشد.

برای تعمیر و عیب یابی ریموت کنترل درب پارکینگ چه مراحلی باید انجام شود؟

کار نکردن دکمه ریموت کنترل و خرابی آن

کار نکردن دکمه ریموت کنترل و خرابی آن

 

به منظور عیب یابی و تعمیر ریموت کنترل درب پارکینگ لازم است مراحل زیر بررسی و انجام شود:

  • در مرحله اول سعی کنید باتری ریموت کنترل را بررسی کنید.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که ممکن است باعث ایجاد اشکال یا خرابی در ریموت کنترل درب پارکینگ شود، ضعیف شدن یا تمام شدن باتری آن است.

پس از گذشت مدت زمانی ممکن است باتری ریموت کنترل تمام شود و یکی از نشانه‌های آن، ضعیف شدن برد ریموت کنترل خواهد بود، در این صورت شما باید اقدام به تعویض باتری ریموت درب نمایید.

لذا برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات این چنینی، بهترین روش این است که در هنگام انتخاب و خرید ریموت کنترل برای درب برقی پارکینگ، حتماً سعی کنید آن را از برندها و مارک‌های معتبر خریداری نمایید.

  • در مرحله دوم به سراغ چشمی‌های درب پارکینگ بروید و آنها را بررسی کنید.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود ریموت کنترل درب پارکینگ به خوبی عمل نکند، کثیف شدن چشمی درب پارکینگ یا وجود مانع در مقابل چشمی درب پارکینگ است.

در این صورت سعی کنید حتماً چشمی‌های درب پارکینگ را بررسی کنید؛ لذا:

اگر مشاهده کردید چشمی درب پارکینگ کثیف شده یا بر روی آن گردوغبار نشسته، آن را با یک دستمال مرطوب نرم تمیز و پاک کنید.

و همچنین اگر متوجه شدید در مقابل چشمی درب پارکینگ اجسامی وجود دارد که مانع از عملکرد ریموت کنترل می‌شود، سعی کنید این اجسام را از مقابل چشمی درب پارکینگ بردارید.

تعمیر برد ریموت درب برقی

تعمیر برد ریموت درب برقی

 

پیشنهاد آتی در:   عیب یابی کرکره برقی و 10 علت خراب شدن کرکره اتوماتیک
  • در مرحله سوم قطعات داخلی برد و ریموت کنترل درب پارکینگ را بررسی کنید.

به دلایل زیر، ممکن است قطعات داخلی ریموت کنترل آسیب دیده باشند و باعث شوند ریموت کنترل به خوبی عمل نکند:

– شاید بر اثر استفاده طولانی مدت از ریموت کنترل، قطعات داخلی آن شکسته یا خراب شده باشند.

– احتمال دارد به دلیل تماس ریموت کنترل با آب، دکمه‌های آن خراب شده باشند و خوب کار نکنند.

– ممکن است در اثر ضربه به ریموت کنترل، بعضی از قطعات داخلی آن دچار آسیب شده باشند.

بنابراین توصیه می‌شود:

در صورتی که ریموت کنترل شما دچار خرابی یا اشکال شد، از دست‌کاری کردن آن خودداری نموده و حتماً سعی کنید با یک تعمیرکار ریموت درب پارکینگ تماس بگیرید تا مشکل ریموت کنترل درب پارکینگ شما را بررسی کرده و آن را رفع نماید.

لذا با توجه به اینکه بررسی، عیب یابی و تعمیر قطعات داخلی برد و ریموت کنترل درب پارکینگ، یک کار بسیار تخصصی است و نیاز به تجهیزات مناسب دارد؛

پیشنهاد می‌کنیم:
از تعمیرکاران و سرویس کاران با تجربه شرکت آتی در در زمینه تعمیر ریموت کنترل درب برقی پارکینگ کمک و راهنمایی بگیرید.

پیشنهاد آتی در:   آموزش و طریقه ست کردن ریموت درب پارکینگ
  • در مرحله چهارم فرستنده نصب شده بر روی دیوار را مورد بررسی قرار دهید.

همان طور که می‌دانید ریموت کنترل‌های درب برقی پارکینگ به وسیله ارسال و دریافت سیگنال کار می‌کنند. این سیگنال‌ها در محدوده‌های مشخص و خاص می‌توانند قابل پذیرش به وسیله ریموت کنترل باشند تا بتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند.

بنابراین در صورتی که شما در محدوده مشخص و مناسب قرار نداشته باشید، ریموت کنترل دچار اشکال و خرابی شده و نمی‌تواند به درستی سیگنال‌ها را دریافت و به فرستنده نصب شده بر روی دیوار ارسال کند،

و شما با فشار دادن دکمه‌های ریموت کنترل نمی‌توانید درب برقی پارکینگ را باز و بسته نمایید؛ بنابراین باید در محدوده مشخص از فرستنده نصب شده بر روی دیوار قرار بگیرید تا ریموت کنترل عمل کند.

همچنین این احتمال وجود دارد که اختلال یا ایرادی در نحوه سیگنال گیری ریموت کنترل به وجود آمده باشد که باعث خوب کار نکردن آن شده باشد.

بنابراین در صورت بروز چنین مشکلی در ریموت کنترل شما نیاز دارید به یک تعمیرکار مراجعه نمایید که اطلاعات کافی و تجربه لازم در زمینه تعمیر انواع ریموت پارکینگ را داشته باشد و بتواند مشکل ایجاد شده در ریموت کنترل درب پارکینگ شما را بر طرف نماید.

منظور از لِرن کردن ریموت درب برقی پارکینگ چیست؟

باز نشدن درب برقی با ریموت

باز نشدن درب برقی با ریموت

 

  • منظور از لِرن کردن ریموت کنترل درب برقی پارکینگ این است که وقتی فرد از ریموت کنترل برای باز و بسته نمودن درب اتوماتیک پارکینگ استفاده می‌کند،در این هنگام ریموت کنترل به عنوان یک فرستنده و جک‌های درب برقی پارکینگ به عنوان گیرنده عمل می‌کنند تا این کار انجام شود.با توجه به اینکه هر فرستنده یک گیرنده مخصوص به خود را دارا است، لذا هر ریموت کنترلی نمی‌تواند هر نوع درب برقی یا اتوماتیک پارکینگ را باز و بسته نماید.و این امر نشان دهنده امنیت بالای استفاده از درب‌های ریموت کنترلی برای ورودی پارکینگ‌ها در منازل مسکونی و دیگر اماکن خواهد بود.
پیشنهاد آتی در:   برترین برندهای رسیور و ریموت کرکره برقی "ریموت درب برقی"
  • بنابراین در صورتی که هر نوع مشکل یا ایرادی در این زمینه (یعنی فرستادن یا دریافت کردن پیام بین ریموت کنترل و جک درب پارکینگ) رخ دهد، نیاز به تعمیر ریموت درب برقی پارکینگ توسط یک تعمیرکار ماهر خواهد بود.با توجه به اینکه در شرکت آتی در تعمیرکاران و تکنسین‌های متخصص و ماهر در زمینه تعمیر انواع ریموت کنترل درب برقی پارکینگ مشغول به فعالیت هستند، لذا شما می‌توانید در صورت بروز هر گونه مشکل یا خرابی در ریموت کنترل‌های درب برقی پارکینگ خود، به این شرکت مراجعه نموده و از خدمات آنها بهره‌مند شوید.

 

 

15 دیدگاه

  1. با سلام ریموت درب خونه من چراغش روشن می‌شود ولی روی دستگاه تاثیر نمیزاره بعد داخل اون قسمتی که رو دیوار نصب می‌شود یه دکمه ای هست که چند ثانیه میگیریمش بعد درب بازو بسته می‌شود احتمال میدهم سرما و گرما هم روش تاثیر داره لطفا راهنمایی کنید
    • علت‌های مختلفی می‌تواند منجر به عدم ریست شدن ریموت پارکینگ بشود، شامل: باتری ضعیف، اتصالات ناقص یا کثیفی دکمه ها، مشکلات فنی در ریموت، تداخل سیگنال، خرابی در درب پارکینگ
    • سلام, در برخی موارد، چراغ ریموت ممکن است به دلیل باتری ضعیف و نیاز به تعویض باشد. وقتی باتری ریموت ضعیف می‌شود، چراغ ریموت ممکن است به صورت ضعیف و با تأخیر روشن شود. یا اگر ریموت توسط شخصی تعمیر شده باشد و تغییراتی در آن ایجاد شده باشد، ممکن است عملکرد چراغ ریموت نیز تغییر کند و به صورت مداوم روشن بماند.
    • پریدن کد ریموت پارکینگ ممکن است به دلایل مختلفی باشد: تداخل فرکانسی: این احتمال وجود دارد که سیگنال ریموت شما با سیگنال‌های دیگری در محدوده فرکانسی مشابه تداخل داشته باشد، این ممکن است به دلیل استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی دیگر یا تجهیزات بی‌سیم در نزدیکی باشد. باتری ضعیف: وقتی باتری ریموت ضعیف می‌شود، قدرت ارسال سیگنال نیز کاهش می‌یابد که می‌تواند به پریدن کد ریموت منجر شود. تداخل محیطی: وجود موانعی مانند ساختمان‌ها یا سایر اشیاء فلزی می‌تواند تداخل در ارسال سیگنال را ایجاد کند. خرابی در ریموت یا درب: خرابی در ریموت یا درب پارکینگ نیز ممکن است عامل پریدن کد ریموت باشد. مشکلات فنی: مشکلات فنی داخلی مانند خرابی در مدارهای الکترونیکی ریموت یا در گیرنده درب نیز می‌تواند باعث این مشکل شود.
  2. سلام چراغ ریموت اصلا با فشردن هیچکدوم از دکمه ها روشن نمیشه و باتری هم عوض کردم ولی همچنان مشکل برطرف نشد
    • سلام. اگر نسبت به سالم بودن باتری ها مطمئن هستید، به احتمال زیاد دستگاه ریموت شما خراب شده است.
  3. سلام وقت بخیر ریموت پارکینگ ما کل کارش(باز بسته،واستپ کردنش)رفته رو یکی از دکمه هاش علتش چیه؟
    • سلام کدهای تعریف شده برای ریموت شما به هر ترتیب پاک شده است. باید مجدد کدها برای ریموت تعریف شوند.
  4. سلام خسته نباشید با فشار دادن ریموت( پارکینگی ) چراع قرمز روشن میشود و کار نمیکنه علت چی میتونه باشه؟ باطری رو هم تازه عوص کردم.
    • سلام و روز بخیر. برای رفع ایراد با واحد سرویس و خدمات آتی در تماس بگیرید. 88808111
  5. سلام خسته نباشید با فشار دادن ریموت( پارکینگی ) چراع قرمز روشن میشود علت چی میتونه باشه؟ باطری رو هم تازه عوص کردم.
  6. سلام خسته نباشید استاد عزیز ریموت درب پارکینگ ما ریست نمیشه هر چقدر تلاش میکنم فایده‌ای نداره علت چی میتونه باشه ممنون میشم راهنمایی بفرمائید با تشکر فراوان
    • سلام. برای رفع ایراد ریست کردن ریموت درب پارکینگ با کارشناسان ما در واحد خدمات در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی