خدمات و تعمیرات تخصصی انواع برد درب برقی و کرکره برقی اتوماتیک

یکی از قطعات اصلی درب‌های برقی و اتوماتیک، برد الکتریکی آنها است که به آن مرکز فرمان و کنترل باکس نیز گفته می‌شود.

از آنجایی که تمام برنامه‌ریزی‌های لازم و ضروری به‌منظور شخصی‌سازی کارکرد درب‌های برقی و اتوماتیک از طریق برد الکتریکی آنها صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه این قطعه از اجزاء اصلی این درب‌ها محسوب می‌شود؛ بنابراین تعمیر برد درب برقی و اتوماتیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

به دلیل تخصصی بودن کار تعمیر برد الکتریکی درب‌های برقی و اتوماتیک، این کار حتماً باید توسط تکنسین متخصص و تعمیرکار حرفه‌ای و با تجربه صورت گیرد.

لذا با توجه به مطالب ذکر شده ما در این پست تصمیم داریم درباره برد الکتریکی و تعمیر آن و همچنین رسیور کرکره برقی و تعمیر آن مطالبی را برای شما عزیزان بیان کنیم.

تعمیر برد درب پارکینگ

تعمیر برد درب پارکینگ

برد الکتریکی یا مرکز فرمان درب اتوماتیک چیست؟

برد الکتریکی یا مرکز فرمان به‌منظور تنظیم و کنترل زمان حرکت یا باز و بسته شدن درب اتوماتیک کاربرد دارد. محل قرارگیری آن در درب‌های اتوماتیک مختلف، متفاوت است.

به عنوان مثال برد الکتریکی در سیستم درب‌ اتوماتیک ریلی بر روی دستگاه اصلی قرار داشته در صورتی که مرکز فرمان یا برد الکتریکی در سیستم درب‌های برقی لولایی به صورت جداگانه در کنار درب برقی و در یک تابلو نصب می‌شود.

تعمیر برد جک پارکینگ

تعمیر برد جک پارکینگ

اجزاء برد الکتریکی درب اتوماتیک

یک برد الکتریکی یا مرکز فرمان از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • ترانس تغذیه: وظیفه ترانس تغذیه تقلیل و کاهش دادن ولتاژ تغذیه اصلی (220 ولت) به ولتاژ مورد نیاز برای مدار الکتریکی بوده که این ولتاژ معمولاً 24 ولت است.
  • کارت رادیویی: وظیفه کارت رادیویی که به‌عنوان گیرنده امواج رادیویی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، در واقع برقراری ارتباط بین ریموت کنترل درب برقی و دستگاه اصلی است.
  • رله‌ها: وظیفه رله‌ها اعمال دستورات کنترلی به موتور و لامپ‌ها است.
  • ولوم‌های تنظیم: وظیفه ولوم‌های تنظیم، کنترل و تنظیم زمان حرکت و ایست موتور و همچنین تنظیم قدرت موتور است.
  • کلیدهای ریز تنظیم: وظیفه کلیدهای ریز تنظیم برنامه‌ریزی سیستم است که این کلیدها به همراه ولوم‌ها این کار را انجام می‌دهند.
  • دیپ سوئیچ‌ها: وظیفه دیپ سوئیچ‌ها که مجموعه کلیدهای ریز کنار یکدیگر هستند در واقع برنامه‌ریزی سیستم است.
  • ترمینال‌های اتصال: وظیفه ترمینال‌های اتصال برقراری ارتباط بین دستگاه اصلی و سایر عناصر سیستم در ترمینال‌های اتصال است.
  • LEDهای نشانگر: وظیفه LEDهای نشانگر نمایش حالت‌های کار و همچنین حالت‌های تنظیم برد الکتریکی است.
  • فیوزها: وظیفه فیوزها حفاظت سیستم در برابر اضافه‌بار است.

مشخصات و امکانات برد الکتریکی درب اتوماتیک

برد الکتریکی یا فرمان کنترل درب‌های اتوماتیک پیشرفته دارای مشخصات و امکانات زیر هستند:

  • برد الکتریکی این نوع درب‌ها دارای نمایشگر دیجیتالی است.
  • از امکان نصب فلاشر به همراه منوی تست ورودی‌ها برخوردار است.
  • دارای قابلیت نصب قفل برقی و چشم الکترونیک است.
  • از امکان تنظیم 3 سرعت برای هر کدام از لنگه‌های درب برقی پارکینگ به‌صورت مجزا برخوردار است.
  • امکان تنظیم حالت قفل شدن دستگاه بر روی تعداد کارکردهای خاص را دارد.
  • از قابلیت بستن فرمان‌های خارجی به منظور جلوگیری از نصب رسیور خارجی برخوردار است.

تعمیر برد درب اتوماتیک

تعمیر برد درب اتوماتیک

تعمیرات برد درب اتوماتیک

همان طور که می‌دانید صنعت استفاده از درب‌ اتوماتیک رو به گسترش است و این نوع درب‌ها دارای انواع مختلفی بوده و همچنین ساختار الکترونیکی برد این درب‌ها باعث شده است که نیاز به عیب یابی و تعمیرات درب‌های اتوماتیک یک امر اجتناب‌ناپذیر باشد.

با توجه به اینکه برد الکتریکی نیز مانند دیگر اجزاء درب‌های برقی و اتوماتیک از قسمت‌ها و بخش‌های مهمی ساخته شده‌اند، لذا چنانچه در عملکرد مرکز فرمان یا برد الکتریکی درب‌های اتوماتیک و برقی خرابی یا ایرادی به وجود آمد که باعث مختل شدن عملکرد صحیح درب‌های اتوماتیک شد؛

شما باید به‌منظور تعمیر برد درب اتوماتیک بلافاصله با یک تعمیرکار حرفه‌ای در این حوزه تماس بگیرید تا این مشکل را برطرف نمایید.

تعمیر برد درب ریموتی

تعمیر برد درب ریموتی

برد جک پارکینگی چیست؟

برد الکتریکی یا مرکز فرمان درب اتوماتیک و برقی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قسمت‌ها و اجزاء جک پارکینگی بعد از بازوها و موتورها است.

وظیفه برد جک پارکینگی دریافت فرمان باز و بسته شدن درب برقی پارکینگ از طریق ریموت کنترل و ارسال نمودن آن به بازوها و موتور درب برقی پارکینگ است.

علاوه بر این آنالیز فرمان‌های خارجی از جمله فتوسل نیز از دیگر وظایف برد جک پارکینگی است.

انواع برد الکتریکی یا مرکز فرمان جک پارکینگی

بر اساس نوع و ولتاژ مصرفی بازوها و موتور درب برقی پارکینگ ، برد الکتریکی یا مرکز فرمان این نوع درب‌ها متفاوت بوده و در 3 مدل استاندارد زیر تولید می‌شوند:

  • برد جک پارکینگی بازویی 220 ولت
  • برد جک پارکینگی بازویی 24 ولت
  • برد جک پارکینگی ریلی 220 ولت

پیشنهاد آتی دُر : عیب یابی و تعمیر ریموت درب پارکینگ را مطالعه کنید!

تعمیر رسیور کرکره برقی

تعمیر رسیور کرکره برقی

تعمیر برد درب برقی جک پارکینگ

این احتمال وجود دارد که به برد الکتریکی جک پارکینگ ضربه وارد شده و دچار آسیب و خرابی شود یا اینکه مدار کنترل جک پارکینگ به سرقت رفته باشد.

اولین کاری که شما در صورت بروز این حوادث می‌توانید انجام دهید این است که در ابتدا برق ورودی 220 ولت را که به برد جک پارکینگ وارد می‌شود، قطع کنید تا هیچ شخصی دچار برق‌گرفتگی نشود.

سپس با یک تعمیرکار به‌منظور تعمیر برد جک پارکینگ تماس بگیرید تا مدار شکسته شده را بررسی و ارزیابی کند و در صورت نیاز آن را با یک مدار جدید جایگزین نماید.

تعمیر برد کرکره برقی

تعمیر برد کرکره برقی

تعمیرات برد کرکره برقی درب پارکینگ

در صورتی که مشکلات و ایرادات زیر را در هنگام استفاده از درب‌های اتوماتیک کرکره برقی پارکینگی مشاهده نمودید، سعی کنید در اسرع وقت به‌منظور عیب یابی و تعمیر برد کرکره برقی درب پارکینگ به یک تکنسین و تعمیرکار متخصص در این حوزه تماس بگیرید تا مشکل را برطرف نمایید.

  • چنانچه مشاهده کردید درب کرکره برقی پارکینگ به‌خوبی عمل نکرده و به‌درستی باز و بسته نمی‌شود.
  • در صورتی که چشمی درب برقی پارکینگ دچار مشکل و ایراد شده باشد.
  • چنانچه مشاهده کردید در سنسورهای گیرنده برد الکتریکی در زمان استفاده از ریموت کنترل مشکل و ایرادی وجود دارد.
  • در صورتی که برد الکتریکی درب کرکره برقی پارکینگ دچار مشکل آب خوردگی شده باشد.
  • چنانچه مشاهده کردید قطع و وصلی برق یا نوسانات آن باعث آسیب و خرابی برد الکتریکی دستگاه اصلی شده است.

رسیور کرکره برقی چیست؟

رسیور کرکره برقی از جمله قطعات و اجزاء مهم درب‌های کرکره برقی یا درب‌های کرکره‌ای محسوب می‌شود که وظیفه آن دریافت سیگنال و فرمان دادن به موتور به‌منظور باز و بسته نمودن کرکره برقی است.

رسیور کرکره برقی در بالای ریل و قسمت فوقانی درب کرکره‌ای نصب و راه اندازی می‌شود.

نحوه عملکرد رسیور کرکره برقی

نحوه عملکرد رسیور کرکره برقی به این صورت است که در هنگام فشار دادن یکی از دکمه‌های ریموت کنترل توسط شما، رسیور این سیگنال را از ریموت کنترل دریافت کرده و به موتور کرکره برقی منتقل می‌کند.

پس از انتقال سیگنال به موتور درب کرکره برقی، با توجه به درخواست شما، درب کرکره‌ای باز و بسته شده و به سمت بالا یا پایین حرکت می‌کند.

بنابراین می‌توان گفت رسیور کرکره برقی می‌تواند سیگنال‌های دریافتی را تجزیه و تحلیل کرده و نیروی لازم به‌منظور باز و بسته نمودن درب کرکره برقی را تأمین کند.

پیشنهاد آتی دُربهترین تکنسین و نصاب درب برقی را مطالعه کنید!

تعمیرات رسیور کرکره برقی درب پارکینگ

در صورتی درب کرکره برقی عملکرد درست و صحیحی خواهد داشت که رسیور کرکره برقی وظیفه شناسایی سیگنال‌ها را به خوبی انجام دهد.

رسیور کرکره برقی معمولاً تا فاصله حدود 70 متری، می‌تواند سیگنال‌ها را دریافت کند.

اما گاهی اوقات این احتمال وجود دارد که رسیور کرکره برقی نتواند سیگنال‌ها را به‌خوبی شناسایی کند که علت این امر ممکن است به دلیل یکی از موارد زیر باشد:

  • نفوذ آب: یکی از مهم‌ترین دلایل خراب شدن رسیور کرکره برقی می‌تواند نفوذ آب به آن باشد.

لذا می‌توان گفت چنانچه تمایل به شستشوی کرکره برقی درب پارکینگ دارید، باید این کار را به‌گونه‌ای انجام دهید که آب به درون آن نفوذ نکند.

در این خصوص شما می‌توانید با قرار دادن یک نایلون پلاستیکی بر روی رسیور کرکره برقی مانع از نفوذ آب به درون آن شوید.

  • تابش مستقیم نور خورشید: در بعضی از شهرهای کشور از جمله شهرهای جنوبی مانند استان خوزستان تابش نور خورشید بسیار زیاد است.

لذا در صورتی که شما در یکی از این شهرها زندگی می‌کنید، می‌توانید به منظور جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به رسیور کرکره برقی که باعث صدمه و آسیب جدی به آن می‌شود، از یک سایه‌بان کوچک بر روی رسیور کرکره برقی استفاده نمایید.

  • عدم تنظیم صحیح رسیور کرکره برقی: نصب و راه اندازی قطعات و اجزاء درب‌های اتوماتیک و برقی حتماً باید توسط تکنسین‌ها و کارشناسان متخصص در این حوزه صورت گیرد.

لذا در صورتی که رسیور کرکره برقی به درستی تنظیم نشود، با گذشت زمان این قطعه دچار آسیب و خرابی شده و از عملکرد خوبی برخوردار نخواهد بود.

  • عوامل طبیعی: بارش باران به‌خصوص باران‌های اسیدی می‌تواند به‌سرعت رسیور کرکره برقی را خراب کند.

پس بهتر است برای جلوگیری از آسیب دیدن رسیور کرکره برقی، آن را با یک نایلون پلاستیکی بپوشانید.

در هر صورت اگر هر کدام از این عوامل باعث خراب شدن و آسیب به رسیور کرکره برقی شد، شما می‌توانید به‌منظور تعمیر رسیور کرکره برقی با تعمیرکاران و سرویس‌کاران ماهر و باتجربه تماس بگیرید.

برای تعمیر برد و رسیور درب برقی به کدام شرکت مراجعه کنیم؟

همان طور که در مطالب فوق اشاره کردیم با توجه به اینکه تعمیر و عیب یابی قطعات و اجزای درب‌های اتوماتیک به‌ویژه تعمیر برد و رسیور کرکره برقی یک کار بسیار تخصصی است،بنابراین در صورتی که مشاهده نمودید این قطعات دچار آسیب و خرابی شده‌اند حتماً با تکنسین‌ها و تعمیرکاران با تجربه در این حوزه تماس بگیرید.

شما در این زمینه می‌توانید با تعمیرکاران و متخصصان شرکت آتی در، نمایندگی فروش و خدمات درب برقی در ایران تماس گرفته و مشکل خود را با آنها در میان بگذارید تا آن را برطرف کنند.

شرکت آتی در از جمله شرکت‌های معتبر در کشور است که تعمیرکاران و تکنسین‌های مشغول به کار در این شرکت تمام دوره‌های آموزشی و لازم در زمینه تعمیر برد درب پارکینگ و تعمیرات برد جک پارکینگ و همچنین تعمیرات برد الکتریکی و رسیور کرکره برقی را گذرانده‌اند.

درخواست تعمیرات آتی در

سخن پایانی

ما در این پست با عنوان ” تعمیر برد درب برقی” تلاش کردیم تا مطالبی را در زمینه برد الکتریکی درب‌های اتوماتیک و تعمیر آن و همچنین رسیور کرکره برقی و تعمیر آن برای شما عزیزان بیان کنیم.

به یاد داشته باشید که در صورت مشاهده هرگونه مشکل و ایراد یا خراب شدن قطعات و اجزای درب‌های اتوماتیک به‌ویژه برد الکتریکی و رسیور کرکره برقی حتماً با یک تعمیرکار و تکنسین ماهر مشکل را در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی