نصب فلاشر درب پارکینگ و کرکره برقی

 

بنظر شما نصب فلاشر درب پارکینگ چقدر اهمیت دارد؟ فلاشر یکی از لوازم الکترونیکی است که برای افزایش امنیت و راحتی در استفاده از درب پارکینگ و کرکره برقی مورد نیاز است. فلاشر یک نوع چراغ چشمک زن است که هنگام باز و بسته شدن درب پارکینگ و کرکره برقی روشن و خاموش می شود و به اطلاع رسانی و هشدار دهی به افراد حاضر در محل کمک می کند.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه نصب فلاشر درب پارکینگ آشنا کنیم. بنابراین اگر می‌خواهید خودتان نصب فلاشر درب پارکینگ را انجام دهید با آتی در همراه باشید. اما قبل از آن بیایید کمی در مورد فلاشر درب پارکینگ بدانیم:

فلاشر چیست؟

همانگونه که گفتیم یکی از اجزای اصلی درب پارکینگ و کرکره برقی، فلاشر است. فلاشر در حقیقت یک چراغ چشمک زن است که افراد را از باز و بسته شدن کرکره برقی یا درب اتوماتیک پارکینگ آگاه می‌کند تا جلوی بروز حادثه را بگیرد. به همین دلیل، نصب فلاشر درب پارکینگ از واجباب درب‌های اتوماتیک است.

درخواست تعمیرات آتی در

عملکرد فلاشر چگونه است؟

زمانی که برای نصب فلاشر درب پارکینگ و کرکره برقی خود اقدام کردید، متوجه می‌شوید که فلاشرها می‌توانند با چراغ چشمک زن خود به کاربران شروع و یا پایان عملیات جک پارکینگ را اعلام کنند. فرمان چشمک زدن چراغ فلاشر در برخی جک ها از مدار فرمان جک و در برخی دیگر از خود فلاشر صادر می‌شود. اگر فلاشر درب پارکینگ شما از مدار فرمان جک فرمان بگیرد، زمانی که جک باز می‌شود بصورت سریع چشمک خواهد زد  و در زمان بسته شدن سرعت چشمک زدن آن کمتر خواهد شد.

چرا باید از فلاشر درب پارکینگ استفاده کرد؟

فلاشر یکی از اجزا الزامی درب اتوماتیک پارکینگ است. دلایل الزام این وسیله ایمنی به شرح زیر است:

  • زمانی که درب پارکینگ شروع به باز شدن می کند، فلاشر به طور همزمان شروع به چشمک زدن می کند و به عابرین و خودروهای عبوری اعلام می کند که خودرویی در حال خروج از پارکینگ است. با این اعلام، از تصادف احتمالی خودرو خروجی با عابرین پیاده و خودروهای عبوری جلوگیری می شود.
  • زمانی که درب پارکینگ شروع به بسته شدن می کند، مجددا فلاشر به طور همزمان شروع به چشمک زدن می کند و به عابرین و خودروهایی که قصد ورود به محوطه را دارند، اعلام اخطار می کند.
  • در بعضی از مدار فرمانهای جک پارکینگی، این قابلیت وجود دارد که معیوب شدن یا مختل شدن عملکرد سیستم ، از طریق چشمک زدن فلاشر به ساکنین ساختمان اطلاع داده شود تا در اسرع وقت اقدام به رفع عیب نمایند.

یکی از دلایل شایع در معیوب شدن و چشمک نزدن فلاشرها ، خراب شدن لامپ فلاشر است . این مشکل به راحتی در بعضی از فلاشرها قابل برطرف شدن است و نیازی به حضور تعمیر کار و اعمال هزینه اضافه به ساکنین ساختمان نیست.

برای این منظور به توضیحات ادامه این مقاله توجه نمایید.

نصب فلاشر درب پارکینگ و کرکره برقی

نصب فلاشر درب پارکینگ و کرکره برقی

مزایا و معایب نصب فلاشر درب پارکینگ و کرکره برقی

فلاشر جک درب برقی دارای چندین مزیت است که به شما دلایل خوبی برای نصب آن می دهد. اولین مزیت فلاشر این است که باعث جلب توجه افراد حاضر در محل می شود و از بروز حوادث و تصادفات جلوگیری می کند. به عنوان مثال، اگر شما قصد دارید با خودرو خود از درب پارکینگ خارج شوید، فلاشر با چشمک زدن به عابران پیاده و سایر رانندگان اطلاع می دهد که در حال باز شدن است و آن ها را به توقف و صبر تشویق می کند. این امر باعث می شود که شما با خودرو خود به راحتی و بدون نگرانی از درب عبور کنید و احتمال بروز خسارت به خودرو یا درب را به حداقل برسانید.

دومین مزیت فلاشر این است که باعث رفع تاریکی و بهبود دید در شب می شود. فلاشر با نور قوی خود، منطقه اطراف درب را روشن می کند و به شما اجازه می دهد که در شب هم به راحتی درب را باز و بسته کنید. این امر باعث می شود که در هنگام ورود یا خروج از پارکینگ در شب به وسیله های نقلیه دیگر هشدار بدهد

سومین مزیت فلاشر این است که باعث افزایش زیبایی و جذابیت درب می شود. فلاشر با طراحی مدرن و رنگ های متنوع خود، به درب شما یک جلوه خاص و شیک می دهد و با سبک معماری خانه شما هماهنگ است.

پیشنهاد آتی در:   نحوه تعویض باتری ریموت درب پارکینگ

روش نصب فلاشر درب پارکینگ

حالا به مطلب اصلی مقاله یعنی آموزش نصب فلاشر رسیدیم. در نصب فلاشر درب پارکینگ مراحل زیر را انجام دهید:

  • نکته اول برای نصب فلاشر درب پارکینگFlashing Yellow Gate Light” ، ابتدا باید محل مناسب را انتخاب کنید. فلاشر باید در جایی باشد که دیگر افراد خودرو را به خوبی تشخیص دهد و از تأثیر عوامل خارجی مثل نور خورشید، باد و باران جلوگیری شود. فلاظر باید در جایی باشد که همه بتوانند آن را ببینند و از تأثیر عوامل خارجی مثل گرد و غبار، برف و باران جلوگیری شود.
  • سپس باید سیم‌کشی لازم را انجام دهید. سیم‌کشی باید با رعایت استانداردهای الکترونیکی و ایمنی انجام شود. سیم‌ها باید به درستی به فلاشر متصل شوند و از قطع شدن یا آسیب دیدن جلوگیری شود.
  • در آخر، باید فلاشر را با پیچ و مهره یا چسب قوی به جای خود ثابت کنید. تا از جابجایی یا سقوط جلوگیری شود.
نصب فلاشر کرکره برقی

نصب فلاشر کرکره برقی

 

پیشنهاد آتی در:   نحوه تنظیم و ست کردن ریموت کرکره برقی

انواع لامپ های فلاشر درب پارکینگ

فلاشرها از نظر ظاهر دارای تنوع طراحی بسیاری هستند ولی از نظر نوع لامپ ، به دو گروه زیر تقسیم می شوند:

  • فلاشر با لامپ رشته ای 220 ولت یا 24 ولت.

لامپ این مدل به سهولت از بازار قابل تهیه و تعویض هستند. برای این منظور قاب فلاشر را باز کنید و از روی نوشته لامپ،  24 یا 220 ولت بودن آن را تشخیص دهید.

نحوه نصب فلاشر درب پارکینگ

نحوه نصب فلاشر درب پارکینگ

  • فلاشر با لامپ ال ای دی یا لامپ اس ام دی

در صورت معیوب شدن این فلاشرها ، معمولا بهتر است یک فلاشر جدید خریداری کنید! چون تعمیر این فلاشرها هزینه بالایی دارد و مقرون به صرفه نیست.

در حقیقت مهم ترین فلاشرهایی که برای کرکره برقی استفاده می‌شوند، فلاشر ۲۴ ولت و ۲۲۰ ولت است. انتخاب این فلاشرها به نوع موتور کرکره برقی وابسته است. مثلا کرکره برقی با موتور توبلار نیاز به فلاشر ۲۲۰ ولت دارد. در زیر به نحوه نصب فلاشر کرکره برقی می‌پردازیم.

طریقه نصب فلاشر کرکره برقی با موتور توبلار

گفتیم که برای کرکره برقی با موتور توبلار، باید از فلاشر ۲۲۰ استفاده شود. این نوع فلاشر دارای دو سیم مجزا مثبت و منفی بوده که از آن خارج شده است. در کرکره برقی با موتور توبلار باید ترمینال فلاشر را بیابید و این دو رشته سیم را به آن وصل کنید. در اینصورت نصب فلاشر کرکره برقی انجام شده است. در این جا نیازی نیست سیم های فلاشر هم جهت باشند.

طریقه نصب فلاشر کرکره برقی با موتور ساید

اگر کرکره برقی در موتور ساید شما فاقد UPS بود، دقیقا مشابه روش بالا می‌توانید به نصب فلاشر کرکره برقی بپردازید. نکته ای که باید در طریقه نصب فلاشر کرکره برقی به آن توجه کنید این است که مسیر و جهت سیم های مثبت و منفی باید یکی باشد.

نکاتی در رابطه با نصب فلاشر کرکره برقی

نکات زیر می‌تواند به خرید فلاشر برای کرکره برقی کمک کند:

  • لامپ های مورد استفاده در فلاشر، بصورت رشته ای و ال ای دی هستند که لامپ ال ای دی، انتخاب مقرون به صرفه تری برای کرکره برقی است و طول عمر بالاتری دارد. همچنین مصرف برق ان نیز کمتر است.
  • محل نصب فلاشر کرکره برقی دارای اهمیت زیادی است. حتما باید فلاشر را در محل دید افراد و در محافظت از باد و گرد و غبار و باران نصب کنید تا اتصالی در آن رخ ندهد.

با پیشرفت روزافزون علم باید بگوییم که انواع فلاشرها بی سیم نیز طراحی شده اند و شما می‌توانید متناسب با کرکره برقی یا در پارکینگ خود آن ها را خریداری کنید.

در این مطلب به نحوه نصب فلاشر در پارکینگ و طریقه نصب فلاشر کرکره برقی پرداختیم. حالا می‌دانیم که در نصب فلاشر باید به موتور کرکره برقی، مکان نصب و نوع لامپ آن دقت کنیم. امیدواریم که این اطلاعات برایتان مفید و کاربردی بوده باشد. در صورتی که سوال و یا ابهامی دارید، می‌توانید از طریق شماره های درج شده در سایت ما تماس بگیرید. همچنین اگر قصد خرید انواع درب های پارکینگی اتوماتیک و یا کرکره برقی را دارید، می‌توانید به سایت آتی در مراجعه کرده و با متخصصین شرکت صنعتی آتی در تماس بگیرید. ما در صفر تا صد فرایند خرید درب های اتوماتیک و همچنین خدمات پس از فروش محصولاتمان همراه شما هستیم.

درخواست مشاوره خرید آتی در


انواع فلاشر درب پارکینگ و کرکره برقی چیست؟

فلاشر از نوع لامپ رشته ای 220 یا 24 ولت و لامپ فلاشر ال ای دی و اس ام دی دو نوع فلاشر درب پارکینگ و کرکره برقی موجود در بازار هستند.

فلاشر درب پارکینگ یا کرکره برقی را چگونه نصب کنیم؟

برای نصب فلاشر کرکره برقی و درب پارکینگ در ابتدا باید به محل نصب آن و در دسترس و قابل دید بودن برای افراد توجه نمود. همچنین محافظت از باران و گرد و خاک را نیز باید مد نظر داشت. فلاشرها معمولا دارای دوسیم مجرا مثبت و منفی هستند که برای در پارکینگ و کرکره برقی باید به ترمینال فلاشر متصل گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی