صدا دادن جک درب پارکینگ

 

درب اتوماتیک پارکینگی قرار است زندگی شما آسان‌تر و دلپذیر کند، اما ممکن است شما با مشکل صدا دادن جک درب پارکینگ مواجه شوید. بنابراین اگر صدایی غیرمعمولی شنیدید، لازم است تا هر چه سریع‌تر برای برطرف کردن آن اقدام کنید. البته باید بگوییم با خرید درب کشویی اتوماتیک با کیفیت، مشکلاتی از این دست را نخواهید داشت. در این مطلب قصد داریم تا در مورد دلایل رایج صدا دادن جک درب پارکینگ و راه های رفع صدا دادن جک درب پارکینگ، صحبت کنیم. اگر درب ساختمان شما دچار مشکل شده است، این مطلب را بخوانید.

درخواست تعمیرات آتی در

دلایل صدا دادن جک درب پارکینگ

ما در این مطلب بطور خاص به  رفع مشکل صدا دادن جک درب پارکینگ می‌پردازیم. اما قبل از آن لازم است تا اجزای اصلی جک برقی (ساختار جک درب پارکینگ) را بشناسید، زیرا برای بررسی دلایل صدا دادن جک درب پارکینگ به آن‌ها نیاز دارید:

  1. استاتور : قسمت اصلی موتور جک پارکینگ است، که از چند لایه فلزی ساخته شده. این قسمت از جک پارکینگ وظیفه تولید میدان مغناطیسی و پشتیبانی مکانیکی موتور را دارد.
  2. چرخانه: بخش متحرک موتور است که حرکت را به چرخ دنده برنجی منتقل می‌کند.
  3. چرخ دنده: این عضو جک پارکینگ وظیفه انتقال یا تغییر جهت  نیرو را بر عهده دارد و حرکت را به میل ماردان انتقال می‌دهد.
  4. میله ماردان: میله ای مارپیچی است که حرکت چرخشی موتور را به حالت رفت و برگشت درب پارکینگ تبدیل می‌کند. این قطعه به شف جک پارکینگ وصل است و موجب حرکت آن می‌شود.
  5. مرکز کنترل
  6. چشمی
  7. فلاشر

خرابی هر کدام از این بخش‌ها می‌تواند موجب صدا دادن جک درب پارکینگ شود.

رفع صدای جک درب پارکینگ

رفع صدای جک درب پارکینگ

 

پیشنهاد آتی در:   7 راه حل ساده برای عیب یابی و علت باز نشدن جک درب پارکینگ

مشکلات جک درب پارکینگ

از جمله مشکلات جک درب پارکینگ عبارت است از:

  1. شکستن بازوی جک
  2. ضرب دیدگی جک
  3. شکستن چشمی جک
  4. خراب شدن مدار کنترل
  5. تغییرتنظیمات جک
  6. خرابی موتور اصلی
  7. صدا دادن جک درب پارکینگ
  8. ایراد در سیستم تشخیص مانع
  9. قطع شدن سیم ها
  10. قطع برق اصلی یا برق جک
  11. خرابی ریموت کنترل

در بررسی دلایل صدا دادن درب پارکینگ باید بگوییم که علاوه بر خرابی جک و قطعات آن، عواملی مانند لرزش درب و فرسودگی آن و شکستگی قطعات مختلف درب نیز ممکن است دلایل صدا دادن جک درب پارکینگ باشد. یادتان باشد این طبیعی است که درب اتوماتیک پارکینگی اندکی صدا داشته باشد، اما اگر صدای آن بلند و بصورت جیر جیر باشد، باید موضوع را جدی گرفت! اگر قطعات درب شکسته شده است، مثلا فنر آن آسیب دیده باشد، می‌توانید آن قسمت را تعویض یا تعمیر کنید، البته یادتان باشید هرگز فنر را خودتان تعویض نکنید زیرا ممکن است آسیب ببینید، این کار را به دست یک نصاب ماهر واگذار کنید. اما اگر درب دارای ترکش و لبه های شکسته بود، توصیه می‌شود برای خرید درب اتوماتیک پارکینگ جدید اقدام کنید.

علت صدا دادن جک درب پارکینگ

درب اتوماتیک پارکینگی، رفاه قابل توجهی برای ساکنین ساختمان ایجاد کرده اند. اما برای افزایش طول عمر تجهیزات این دربها ، نیاز است به طور دوره ای مورد سرویس و نگهداری قرار گیرند. بعضی از سرویس ها توسط تعمیر کار باید انجام شود ولی بعضی از سرویس ها توسط افراد عادی نیز قابل انجام است.

یکی از مشکلات عمومی جک برقی پارکینگ که مورد شکایت ساکنین ساختمان است ، صدایی است که در برخی موارد در هنگام باز و بسته شدن درب به گوش می رسد. این صدا معمولا به دلایل زیر به گوش می رسد. دلایل رایج صدا دادن جک درب پارکینگ عبارت است از:

  • صدا از داخل محفظه جک لولایی(در درب لولایی) و یا موتور درب کشویی (در درب ریلی) شنیده می شود. برای رفع عیب این مشکل باید با سرویس کار خود تماس بگیرید تا در اسرع وقت مشکل صدا مورد بررسی قرار بگیرد.
  • صدا از اتصالات پایه عقب و جلوی جک لولایی و همچنین از لولاهای درب (در درب لولایی) ، از چرخ درب ریلی. و به طور کلی از منابعی خارج از محفظه داخلی جک لولایی و یا موتور کشویی شنیده می شود. این نوع صداها معمولا توسط افراد عادی نیز قابل برطرف کردن است و نیازی به سرویس کار و صرف هزینه زیاد نیست. برای این منظور به توصیه های زیر توجه کنید و موارد مطرح شده در زیر را حداقل هر 6 ماه یکبار کنترل نمایید .

درخواست مشاوره خرید آتی در

پیشنهاد آتی در:   راهنمای خرید جک درب پارکینگ

دلایل صدا دادن جک درب پارکینگ

هر کدام از اجزای ذکر شده در بخش قبل ممکن است دچار اختلال و صدا دادن جک درب پارکینگ “noisy residential gate شوند که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  1. خرابی بیلبرینگ موتور جک : باید سریعا تعمیر شوند تا آسیب جدی به بلبرینگ اصلی زده نشود.
  2. کثیفی جک درب پارکینگ(وجود آب و گرد و غبار در آن): ممکن است سبب صدا دادن جک درب پارکینگ شود.
  3. خرابی چرخ دنده: چرخ دنده برنجی بعد از مدتی فرسوده می‌شود و باید آن را تعویض کنید.
  4. مشکل در خازن ها: اگر خازن مشکل داشته باشد می‌تواند موجب صدا دادن جک درب پارکینگ شود
  5. اختلال در مدار کنترل: اگر تنظیمات مرکز فرمان بهم ریخت، یک تعمیرگار حرفه‌ای بیاورید تا آن را تعمیر کند.
  6. اختلال در میله و مهره ماردان
  7. زنگ زدگی مهره هرز گرد: با روغن کاری دیرتر خراب می‌شود. زنگ زدگی را میتوان از دلایل رایج صدا دادن جک درب پارکینگ عنوان کرد.
  8. قطع شدن سیم کشی جک درب پارکینگ: از کابل درب پارکینگ بسیار باکیفیت استفاده کنید و بصورت دوره‌ای آن را چک کرده و در صورت لزوم از تعمیرکار ماهر بخواهید آن را تعمیر کند.
  9. طول عمر جک : قاعدتا هر چه جک قدیمی تر باشد، درب ناامن تر است. قدیمی بودن جک می‌تواند عامل صدا دادن جک درب پارکینگ باشد.
صدا دادن جک درب پارکینگ

صدا دادن جک درب پارکینگ

راه های رفع صدا دادن جک درب پارکینگ

رفع صدا دادن جک درب پارکینگ به نوع درب های اتوماتیک وابسته است. در زیر راه های رفع صدا دادن جک درب پارکینگ عنوان شده است:

رفع اشکال صدا در درب های لولایی اتوماتیک

  • مطابق روش نشان داده شده در فیلم و عکس زیر ، شفت اصلی جک لولایی و همچنین اتصالات پایه جلو و پایه عقب جک به درب را توسط اسپری روغن ، هر 6 ماه یکبار روغن کاری نمایید.
راه های رفع صدای جک درب پارکینگ

راه های رفع صدای جک درب پارکینگ

رفع اشکال صدا در درب های ریلی اتوماتیک

نقاط نشان داده شده درشکل زیر را  توسط اسپری روغن ،هر 6 ماه یکبار روغن کاری نمایید.

  • روغن کاری چرخهای درب
  • روغن کاری دنده شانه ای
  • روغن کاری محل اتصال چرخ دنده موتور و دنده شانه ای

 

پیشنهاد آتی در:   نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ

راه حل هایی برای کاهش صدای جک درب پارکینگ

اگر با روغن کاری، مشکل صدا دادن جک درب پارکینگی درست نشد، کارهای زیر را به عنوان راه حل برای کاهش صدای جک درب پارکینگ انجام دهید:

  • بررسی قدمت موتور جک پارکینگ

طبعا هر چه موتور قدیمی تر باشد، صدای آن بیشتر است. بنابراین اگر موتورتان قدیمی است، ترجیحا آن را تعویض کنید.

  • تغییر نوع جک

جک زیرسطحی از جک بازویی صدای کمتر و ظاهر زیباتری دارد.

  • بررسی نوع موتور در درب ریلی

درب های ریلی بصورت زنجیری یا تسمه‌ای در بازار موجود هستند. اما باید بدانید موتور تسمه‌ای صدای کمتری از نوع زنجیری خود دارد و بیشتر عمر می‌کند.

البته شایان ذکر است که نباید انتنظار داشته باشید، جک درب پارکینگ بطور کل بیصدا باشد! زیرا بصورت مکانیکی و الکتریکی کار می‌کند.  اما با راه های مذکور می‌توانید برای کاهش صدای جک درب پارکینگ اقدام کنید.

پیشنهاد آتی در:   تعمیر جک درب پارکینگ

پرسش متداول پیرامون صدا دادن جک درب پارکینگ

چرا جک درب پارکینگ صدا می دهد؟

دلایل مختلفی می تواند باعث صدا دادن جک درب پارکینگ شود. برخی از این دلایل رایج صدا دادن جک درب پارکینگ عبارتند از: سایش قطعات، کثیف شدن روغن، آسیب دیدن سیم بکسل، نامنظم بودن تنش فنر، خوردگی یا زنگ زدگی قطعات فلزی و غیره. برای برطرف کردن صدا، لازم است علت آن را شناسایی و رفع کنید.

  • چگونه می توان علت صدا دادن جک درب پارکینگ را شناسایی کرد؟

برای شناسایی علت صدا دادن جک درب پارکینگ، لازم است به چند نکته توجه کنید. اول اینکه صدا در چه زمانی و چه شرایطی رخ می دهد؟ آیا صدا همیشه یا گاهی اوقات به گوش می رسد؟ آیا صدا در حالت باز یا بسته بودن درب تغییر می کند؟ آیا صدا با تغییر سرعت یا جهت حرکت درب فرق می کند؟ دوم اینکه قطعات جک درب پارکینگ را بصورت دوره ای بازدید و بررسی کنید. آیا قطعات سالم و سالم هستند؟ آیا روغن کافی و تمیز است؟ آیا سیم بکسل خم شده یا پاره شده است؟ آیا فنر مناسب تنظیم شده است؟ آیا قطعات فلزی خورده یا زنگ زده هستند؟ با پاسخ به این سوالات می توانیدعلت صدا دادن جک درب پارکینگ تشخیص دهید.

  • چگونه می توان صدای جک درب پارکینگ را کم کرد؟

بسته به علت صدای جک درب پارکینگ، راه حل های مختلفی وجود دارد. راه حل برای کاهش صدای جک درب پارکینگ عبارتند از: تعویض قطعات ساییده، تعویض یا تمیز کردن روغن، تعویض یا ترمیم سیم بکسل، تنظیم مجدد فنر، ضد زنگ کردن قطعات فلزی و غیره. همچنین می توانید از قطعات کاهش دهنده صدا مانند لاستیک، پلاستیک، فوم و غیره استفاده کنید. در صورتی که صدا از حد قابل تحمل بیشتر باشد یا با راه حل های فوق برطرف نشود، بهتر است از کمک یک متخصص استفاده کنید.

خرید جک درب پارکینگ با کیفیت

در این مطلب به بررسی دلایل رایج صدا دادن جک درب پارکینگ و راه های رفع صدا دادن جک درب پارکینگ پرداختیم. باید بدانید که درب های اتوماتیک آمده‌اند تا کار شما آسان کنند، اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، خرید درب اتوماتیک پارکینگی با کیفیت و ایمن است. زیرا درب های بی کیفیت زودتر از زمان معمول، شما را درگیر مشکلاتی نظیر صدا دادن جک درب پارکینگ می‌کنند. ایمنی اصل بسیار مهمی در درب های اتوماتیک است که حتما آن را مدنظر داشته باشید. در بررسی ایمنی جک درب پارکینگ، بدانید که حتی اگر جک درب قدیمی شما در حال کار کردن است، ممکن است شما را در معرض خطر قرار دهد. اما جک درب ‌اتوماتیک مدرن دارای اشعه مادون قرمز است و اگر شی‌ای در مسیر آن قرار بگیرد، درب بسته نمی‌شود. البته ممکن است بتوانید ایمنی درب قدیمی خود را افزایش دهید و این حسگر را روی آن تعبیه کنید، اما بنظر می‌رسد خرید درب اتوماتیک مدرن ساده تر باشد.

در این راستا شرکت آتی در مفتخر است تا انواع درب برقی ریلی و جک برقی درب لولایی را به شما معرفی کند. اگر مشاوره می‌خواهید با ما تماس بگیرید. متخصصین ما در مسیر خرید درب اتوماتیک با شما هستند.

 


چرا جک درب پارکینگ صدا می دهد؟

مکانیزم جک درب پارکینگ از اجزای مختلفی تشکیل شده است که بروز مشکل در هر کدام می تواند موجب ایجاد صدا شود. استاتور، چرخانه، چرخ دنده، میله ماردان، مرکز کنترل، چشمی و فلاشر را بررسی کنید.

صدای اتصالات پایه عقب و جلوی جک لولایی و لولای درب لولایی را چگونه بر طرف کینم؟

این نوع صداها را میتوان با سرویس و نگهداری دوره ای و روغن کاری محل های اتصال، ریل ها، چرخ ها، و لولا ها با اسپری روغن برطرف نمود یا از به صدا افتادن آنها جلوگیره کرد. روغن کاری دوره ای باعث عملکرد بهتر درب های اتوماتیک می شود.

صدای محفظه جلویی جک لولایی یا موتور درب کشویی است. چکار کنیم؟

این نوع صدا ها معمولا مربوط به اجزای موتور درب اتوماتیک می باشد و نیازمند بررسی و تعمیرات اساسی توسط کارشناسان می باشد. تعمیرات جک درب پارکینگ اتوماتیک را به آتی بسپارید. 02188808111

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی