علت بسته نشدن درب آهنی

 

درب اتوماتیک پارکینگی آهنی در بسیاری از ساختمان ها، پارکینگ ها، فروشگاه ها و … استفاده می شود. این درب ها با استفاده از جک برقی به صورت خودکار باز و بسته می شوند و امنیت و راحتی را برای کاربران فراهم می کنند. اما گاهی اوقات ممکن است با مشکلاتی در عملکرد این درب ها روبرو شوید که باعث نارضایتی و نگرانی شما شود. یکی از این مشکلات عدم بسته شدن کامل درب آهنی اتوماتیک است که ممکن است به دلایل مختلف رخ دهد. در این مقاله قصد داریم به علل بسته نشدن درب حیاط و راه حل های رفع مشکل بسته نشدن درب آهنی بپردازیم.

در بعضی موارد، درب با فرمان ریموت کنترل باز می شود ولی پس از خروج خودرو ، به صورت اتوماتیک یا با فرمان ریموت کنترل بسته نمی شود. که ممکن است دلایلی از قبیل خراب شدن ریموت درب داشته باشد.

درخواست تعمیرات آتی در

علت بسته نشدن درب حیاط چیست؟

رفع مشکل بسته نشدن درب ساختمان در ابتدا نیازمند یافتن علت اصلی بسته نشدن درب حیاط است.

بسته نشدن درب آهنی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در زیر آن‌ها را عنوان می‌کنیم:

  • بروز مشکل در لولای درب آهنی

ممکن است لنگه های درب ساختمان به هم گیر کنند. این می‌تواند عللی از قبیل تغییرات آب و هوا و یا سایش لولاها را داشته باشد. برای جلوگیری از گیر گردن لولاها لازم است تا آن‌ها را روغن کاری کنید و به تنظیم لولای درب آهنی بپردازید.

  • تاب بر داشتن درب آهنی

یکی از دلایل بسته نشدن درب حیاط می‌تواند تاب برداشتن درب آهنی باشد که باید برای رفع مشکل بسته نشدن درب ساختمان دراینموارد، از روش تابگیری درب آهنی استفاده کرد.

  • ضربه به درب ساختمان (در زمان باز و بسته شدن)

اگر به درب حیاط شما ضربه وارد شود، ممکن است موجب بسته نشدن درب حیاط شود.

  • روشن بودن موتور فرمان درب اتوماتیک ساختمان بعد از باز شدن

در اینحالت مگنت های روی ریل سرجای خود قرار نمی‌گیرند و منجر به بسته نشدن درب حیاط خواهند شد.

  • آسیب دیدن فلاشر درب پارکینگ

ممکن است فلاشر درب ساختمان سوخته باشد که این می‌تواند منجر به بطور کامل بسته نشدن درب حیاط شود.

  • بررسی چشمی های درب ساختمان

اگر چشمی های درب حیاط شما به هر علتی کثیف شده باشند، مممکن است منجر به عملکرد غلط درب و بسته نشدن کامل درب پارکینگ گردند.

  • باتری ریموت کنترل خراب

همانگونه در بالا گفتیم باتری ریموت کنترل ضعیف و یا خراب می‌تواند از دلایل بسته نشدن درب حیاط باشد.

  • بروز مشکل در مدار فرمان

بروز مشکلات و خرابی در هر یک از قطعات مدار فرمان میتواند منجر به خرابی و بسته نشدن درب پارکینگ شود.

  • خراب شدن و دزدیده شدن ریموت کنترل

خراب شدن ریموت درب پارکیگ می‌تواند موجب بسته نشدن درب حیاط شود و باید از راه حل های رفع مشکل بسته نشدن درب ساختمان استفاده کرد.

راه حل رفه مشکل بسته نشدن درب آهنی

راه حل رفه مشکل بسته نشدن درب آهنی

پیشنهاد آتی در:   تعمیر جک درب پارکینگ

راه حل های رفع مشکل بسته نشدن درب آهنی

برای رفع مشکل بسته نشدن درب ساختمان ابتدا باید علت آن را شناسایی کرده و سپس راه حل مناسب را برای آن انتخاب کنید. راه حل رفع مشکل بسته نشدن درب آهنی می‌تواند موارد زیر باشد:

  • تمیز کردن قاب چشمی و یا همراستا بودن دو چشمی فرستنده/گیرنده

همانطور که در “علت خرابی چشمی درب پارکینگ” توضیح داده شد، ساختار چشمی ها به صورت دو جزء فرستنده / گیرنده طراحی شده است و چشمی گیرنده باید به طور دایم نور مادون قرمز ارسالی توسط چشمی فرستنده را دریافت کند. کثیف شدن قاب چشمی ( گرد و خاک ، رنگ و غیره)  و یا  هم راستا نبودن یکی از چشمی ها با چشمی دیگر (مثلا در اثر ضربه خوردن به چشمی)،   مانع از ارتباط پیوسته چشمی های گیرنده/ فرستنده می شود و عملکرد عادی درب اتوماتیک دچار اختلال می شود.

بنابراین در شرایطی که درب بسته نمی شود ، دو مورد بالا را کنترل کنید.

  • تعویض باطری ریموت کنترل

در دربهای اتوماتیک، برای باز شدن درب باید از ریموت کنترل استفاده کنید ولی برای بسته شدن درب آهنی “Iron Door Problems” می توانید از ریموت استفاده کنید و یا اجازه دهید درب به طور اتوماتیک و بدون استفاده از ریموت کنترل بسته شود. در بعضی موارد به درخواست کاربر ، بسته شدن اتوماتیک ، توسط نصاب غیر فعال می شود و در این حالت برای بسته شدن درب باید حتما از ریموت کنترل استفاده کنید. در این شرایط اگر باطری ریموت کنترل ضعیف شده باشد ، شما نمی توانید درب را با ریموت ببندید و درب باز باقی می ماند. برای تعویض باطری ریموت کنترل ، توضیحات “نحوه تعویض باتری ریموت درب پارکینگ” را مطالعه نمایید.

درخواست مشاوره خرید آتی در

  • برداشتن مانع از مسیر بسته شدن در آهنی

در طراحی درب اتوماتیک ، به ایمنی تردد خودرو و عابرین پیاده توجه قابل توجهی شده است. به همین دلیل دربهای اتوماتیک علاوه بر چشمی مابین درب ، به سنسور تشخیص مانع مجهز شده اند. در صورتی که درب در مسیر باز و یا بسته شدن با مانعی برخورد کند (که چشمی قادر به تشخیص آن نباشند) ، مسلما اپراتور (جک) باید فشار بیش از اندازه ای به درب وارد کند تا درب قادر به ادامه حرکت باشد. با توجه به اینکه این یک وضعیت غیر عادی برای درب اتوماتیک است، سنسور تشخیص مانع، وجود  مانع را تشخیص داده و از ادامه حرکت درب جلوگیری می کند. برای توضیح بیشتر به دو مثال زیر توجه کنید:

  • در یک درب ریلی (کشویی ) اتوماتیک ، مانعی بر روی ریل قرار می گیرد و یا بدنه درب به مانعی گیر می کند. در این وضعیت، اپراتور (جک) باید فشار زیادی به درب اعمال کند تا درب بسته شود. اما سنسور تشخیص مانع ، وجود مانع را تشخیص داده و از بسته شدن درب جلوگیری می کند.
  • در یک درب لولایی ، لولای درب معیوب است و درب ناگهان دچار افتادگی می شود . در این وضعیت، اپراتور (جک) باید فشار زیادی به درب اعمال کند تا درب بسته شود. اما سنسور تشخیص مانع ، وجود مانع را تشخیص می دهد و از ادامه حرکت درب جلوگیری می کند و بسته نمی شود.

در این مطلب به بررسی علت بسته نشدن درب حیاط و رفع مشکل بسته نشدن درب ساختمان پرداختیم. حالا می‌دانیم که علل مختلفی برای بسته نشدن درب ساختمان وجود دارد که هر کدام راه حل مخصوص به خود را دارند. در ابتدا باید بدانید که برای جلوگیری از مشکلاتی از این دست لازم است تا درب های اتوماتیک باکفیفت را خریداری کنید. در این راستا می‌توانید روی محصولات آتی در حساب باز کنید. محصولات ما با استفاده از تجهیزات بسیار باکیفیت خارجی و ایرانی ساخته می‌شوند. همچنین شرکت آتی با ارائه خدمات پس از فروش و برخورداری از تکنسین های مجرب می‌تواند خیال شما را از بابت داشتن محصولی باکیفیت راحت کند.


چرا درب آهنی حیاط بسته نمی شود؟

بروز مشکل در لولای درب آهنی، تاب برداشتن درب آهنی، ضربه خورد هنگام باز یا بسته شدن درب، روشن ماندن موتور جک اتوماتیک درب آهنی پس از باز شدن، آسیب دیدن فلاشر و چشمی های درب، بروز مشکل در مدار فرمان و ریموت و باتری ریموت درب از مهم ترین دلایل بسته نشدن درب آهنی حیاط می باشد.

درب آهنی حیاط بسته نمی شود، چکار کنیم؟

هنگام گیر کردن و بسته نشدن درب آهنی حیاط باید به بررسی موارد بسیاری پرداخت. با علائم ظاهری مانند تاب برداشتن و ضربه خوردگی درب شروع کنید، سیستم برق رسانی، موتور جک اتوماتیک، ریموت، چشمی ها و فلشر را بررسی کنید. در صورت اختلال در عملکرد هر کدام نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام نمایید.

برای تعمیر و بر طرف کردن مشکل بسته نشدن درب آهنی حیاط از کارشناسان آتی در کمک بگیرید. 02188808111

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی