درب چشمی اتوماتیک ، درب اتوماتیک چشمی دار

کاربرد درب چشمی اتوماتیک یا درب چشمی دار اتوماتیک

درب چشمی اتوماتیک یا همان درب چشمی دار اتوماتیک از نوع درب‌های اتوماتیک بوده که با هدف جلوگیری از اتلاف وقت، انرژی و همچنین راحت کردن رفت‌وآمد به‌وسیله چشمی یا سنسور حساس به حرکت که مهم‌ترین جزء آن است کار می‌کند. این نوع درب در بین درب‌های اتوماتیک بیشترین کاربرد را در زندگی روزمره ما داشته و یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این درب‌ها نیز درنظر گرفته می‌شود. سنسور تعبیه شده در درب‌های چشمی اتوماتیک وظیفه شناسایی افراد و اشیاء را در فواصل تعریف شده در مدار درب را دارد و دیگر نیازی به استفاده از ریموت نیست.

درب چشمی اتوماتیک و سنسور

درب چشمی اتوماتیک و سنسور

امروزه استفاده از درب‌های چشمی اتوماتیک به‌دلیل داشتن مزایای بسیار گسترده‌تر از قبل بوده، به‌طوریکه تقریبا در همه مراکز خرید، هتل، ، بانک‌ها، پارکینگ‌ها، بیمارستان‌ها و ….. از این نوع درب‌ها استفاده می‌شود. همانطور که بالاتر گفته شد از بزرگترین مزیت‌های استفاده از درب‌های چشمی اتوماتیک عدم تجمع در مقابل درب ورودی مراکز اداری و تجاری و همچنین سریع‌شدن رفت و آمد می‌شود. پس اگر به‌دنبال دربی هستید که عبور و مرور راحت و سریعی را برایتان فراهم کند، درب چشمی اتوماتیک گزینه خیلی خوبی برایتان است.

در آخر به‌یاد داشته‌باشید از بزرگ‌ترین مزایای درب‌های اتوماتیک چشمی‌دار مصرف پایین برق آن‌ها بوده که خود به‌تنهایی عامل پررنگی برای استفاده از این نوع درب‌ها تلقی می‌شود.

چشمی درب اتوماتیک شیشه ای

بی‌شک چشمی از حساس‌ترین و مهم‌ترین اجزای این درب‌ها بوده که بهتر است با دقت و دانش انتخاب شود چراکه بیشترین فشار و بار برای انجام درست و به‌موقع عملکرد درب‌ها به این چشمی‌ها بستگی دارد و دقیقا وجود همین چشمی‌ها است که به این نوع درب‌های اتوماتیک معنا و مفهوم می‌بخشد. در واقع این چشمی‌ها یا سنسورها دستگاه‌های الکتریکی هستند که وظیفه جلوگیری از برخورد درب اتوماتیک با اشیاء، اشخاص و همچنین تشخیص حرکت جهت صدور فرمان باز یا بسته شدن را به اپراتور درب اتوماتیک می دهد.. این چشمی‌ها دارای دو جزء گیرنده RX)یا گیرنده امواج ) و فرستنده (TXیا فرستنده امواج) است که فتوسل یا سنسور نیز به آن گفته می‌شود.

چشمی درب اتوماتیک

چشمی درب اتوماتیک

این چشمی‌ها به‌اندازه‌ای مهم هستند که ضامن سلامت و کیفیت درب های چشمی اتوماتیکی هستند و بنابراین نباید آن را سرسری گرفت و می‌توانیم برای اطمینان حاصل کردن از سلامت این چشمی‌ها از دو روش زیر استفاده کنیم. سالم بودن چشمی این درب های اتوماتیک را به دو صورت می توانیم تشخیص دهیم. یکی اینکه صدای رله قطع و وصل چشمی ها را بشنویم و دیگری اینکه نور چشمی ها را با دوربین عکاسی یا موبایل چک کنیم. اگر بخواهیم خیلی آسان روش کار این درب‌های چشمی اتوماتیک را بگوییم، به‌این صورت است که اگر مانعی بین امواج فرستنده و گیرنده قرار گیرد بنابر تنظیمات درب، دستور ایست و توقف حرکت درب صادر می‌شود. بهتر است این چشمی‌ها در ارتفاع 25 الی 60 سانتی‌متری از سطح زمین و در بالای چهارچوب و دو طرف درب نصب شوند. (البته ممکن است در انواع مختلف درب‌ها اندازه‌ها تغییر اندکی داشته باشند.)

چشمی درب اتوماتیک انواع مختلفی داشته که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

سنسور و چشمی درب اتوماتیک شیشه ای

سنسور و چشمی درب اتوماتیک شیشه ای

سنسور مادون قرمز از پرکاربرد ترین و مشهورترین این سنسورها بوده که که در طیف وسیعی از درب‌ها نصب شده و با اموج مادون قرمز کار می‌کند و به دو دسته سنسور های حرکت مادون قرمز فعال و سنسورهای حرکت مادون قرمز غیرفعال تقسیم می‌شود.

سنسور الکترومغناطیسی یا ماکروویو که با دریافت و تحلیل امواج الکترومغناطیس با طول بیشتر از یک گیگا هرتز پاسخ مناسب را می‌دهد و اکثرا برای درب‌های چشمی اتوماتیک “Automatic Door Sensors” از این نوع سنسور استفاده می‌شود که معمولا در بالای درب برقی نصب می‌شود.

درب اتوماتیک چشمی از چه اجزایی تشکیل شده است

درب اتوماتیک چشمی دارای قطعات مختلفی مانند گیربکس یا جعبه دنده (باعث افزایش نیروی موتور می‌شود) ، برد الکترونیک (زمان حرکت درب و باز و بسته شدن آن را تنظیم می کند )، موتور الکتریکی (مهم‌ترین جزء آن است)، درب اتوماتیک ،  شستی کنترل دستی درب، تجهیزات ایمنی درب اتوماتیک، ریموت کنترل، غلتک، بدنه‌ی شیشه‌ ای، کتیبه، فریم، ریل، سنسور، باطری پشتیبان، کنترل پنل، چشمی است.

چشمی درب اتوماتیک

چشمی درب اتوماتیک

قیمت چشمی درب اتوماتیک شیشه ای

عوامل متعددی در قیمت گذاری درب چشمی دار اتوماتیک نقش دارد ولی از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شرکت سازنده، ابعاد، نوع فریم، جنس فرم ( رنگ الکترواستاتیک، آبکاری شده آنودایز و روکش استیل) و پهنای دهنه درب اشاره کرد. پس به‌خاطر داشته باشید در هنگام خرید درب‌های چشمی اتوماتیک به اپراتور یا نام کمپانی سازنده، شیشه و فریم خیلی توجه فرمایید. برای خرید درب اتوماتیک چشمی دار این نکته را درنظر داشته‌باشید که اگر ابعاد دهنه از اندازه استاندارد بیشتر باشد، نوع موتور و قدرت کاربردی تغییر خواهد کرد که همین امر روی قیمت نهایی تأثیر خواهد داشت پس بهتر است هوشمندانه و مناسب انتخاب کنید. علاوه بر این در مواقعی که نیاز به حساسیت بالاتری باشد از جمله کاربرد چشمی در بیمارستان‌ها، بانک‌ها و دیگر مراکز حساس و پرتردد لازم است از سنسورهای استفاده شود که حساسیت بالاتری دارند بنابراین هزینه و قیمت درب اتوماتیک شیشه ای نیز افزایش خواهد یافت.

قیمت درب اتوماتیک چشمی

قیمت درب اتوماتیک چشمی

اما در مواردی که نیاز به حساسیت بالا و یا میزان رفت و آمد پایین است می‌تواند چشم های معمولی و ساده تری استفاده کرد که این دسته از قطعات قیمت پایین‌تری نیز دارند. شرکت آتی در با سابقه طولانی در این امر توانسته با طراحی‌های فوق العاده جذاب و گیرا درکنار استفاده از فناوری‌های به‌روز، مرغوب ‌ترین و مناسب ترین قیمت درب‌ اتوماتیک شیشه ای را تولید و عرضه کند و در آخر به‌خاطر داشته‌باشید که شما می توانید با کارشناسان ما در آتی در برای بازدید از محل پروژه و مشاوره حضوری در تماس باشید که همواره پاسخگوی سوالات شما در هر ساعت از شبانه‌روز هستند.

درب اتوماتیک چشمی دار شیشه ای

درب اتوماتیک چشمی دار شیشه ای

کلام پایانی

با توجه به بررسی­‌های انجام شده درب‌ چشمی اتوماتیک از آن درب‌های بسیار خوش ساخت و با کیفیت هستند که می‌­تواند پیشنهاد بسیار مقرون‌ به صرفه‌ای برای کاربران باشد. با این حال، نقاط قوت و ضعفی وجود دارد که ممکن است کاربران را هنگام خرید به تامل وا دارد و بر سر دو راهی قرار دهد، اما نقاط قوت همواره بیشتر از نقاط ضعف آن است که در ادامه لیستی از آن­‌ها تهیه شده است تا تصمیم­‌گیری برای شما راحت­‌تر شود.

مزایا

قیمت مناسب

مصرف پایین انرژی

ظاهر مناسب

دارا بودن امنیت کافی

تردد روزانه نامحدود

معایب

اگر دچار خرابی شود، تعمیر آن زمانبر و پر هزینه خواهد بود

درخواست سرویس و تعمیرات آتی در

درخواست سرویس و تعمیرات آتی در

بهترین درب چشمی اتوماتیک عموماً قابلیت تردد دائمی به همراه باطری پشتیبان و با گارانتی عرضه می شوند. ما سعی کردیم 4 برند پر طرفدار در ایران را عرضه کنیم.

در بازار ایران انواع موتور و اپراتور های مختلفی برای درب اتوماتیک چشمی دار عرضه شده است که دارای کیفیت و قیمت گوناگونی می باشد. برند های متفاوت مانند دایتک ، لابل ، A.T.TEC و یونیک و … با سابقه های طولانی در مارکت  فعالیت می کنند که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود می باشند.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر مقاله بهترین اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای را مطالعه نمایید.

قیمت درب های اتوماتیک شیشه ای چشمی بر اساس ابعاد و اندازه با ید محاسبه گردد. همچنین هزینه موتور و اپراتور درب اتوماتیک و نصب آن به هزینه های درب اضافه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی