قطعات و لوازم کرکره برقی برای نصب چیست؟

برای نصب کرکره برقی به چه لوازمی نیاز است؟

در سال‌های اخیر مزایا و ویژگی‌های کرکره برقی نسبت به کرکره‌های قدیمی سبب شده تا اکثر کسبه و افراد مختلف از این کرکره‌ها برای درب مغازه ، فروشگاه، پاساژ، پارکینگ، بانک‌ها، صرافی‌ها، طلافروشی و … استفاده کنند. به‌طورکلی پس از انتخاب و خرید کرکره برقی مناسب با محل، استفاده از لوازم کرکره برقی مناسب و نصب صحیح آن از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا هرگونه نقص و کوتاهی در زمان نصب باعث کاهش عمر قطعات کرکره برقی شده و اختلال در نحوه عملکرد کرکره برقی می‌شود. از طرف دیگر استفاده از یراق ‌آلات کرکره برقی باکیفیت باعث اتصال محکم و مقاوم کرکره برقی شده و درنهایت طول عمر کرکره برقی و بهبود عملکرد آن را به همراه خواهد داشت. بدین‌جهت در ادامه به بیان اطلاعاتی درباره لوازم جانبی کرکره برقی و تأثیر آن در نصب انواع کرکره برقی می‌پردازیم.

درخواست مشاوره خرید آتی در

لوازم کرکره برقی چیست؟

به‌طورکلی بعد از خرید کرکره برقی برای نصب آن به یک سری وسایل و تجهیزات نیاز است که به آن‌ها لوازم کرکره برقی گفته می‌شود. برای نصب کرکره برقی چه خودتان بخواهید آن را نصب کنید و جه بخواهید که یک نصاب حرفه‌ای آن را برایتان نصب کرده و راه‌اندازی کند، باید از یک سری قطعات و یراق آلات کرکره برقی استفاده کنید. وجود بعضی از قطعات کرکره برقی الزامی است و برخی دیگر از لوازم جانبی به‌منظور آسان‌تر شدن فرآیند نصب کرکره برقی و قرار دادن آن در محل موردنظر به‌کاربرده می‌شود. البته به یاد داشته باشید که اکثر شرکت‌های سازنده و نصاب‌های کرکره برقی ابزار و یراق آلات موردنیاز را به همراه می‌آورند و دیگر نیاز نیست که شخصاً آن‌ها را تهیه کنید.

لوازم کرکره برقی

لوازم کرکره برقی

لوازم موردنیاز برای نصب کرکره برقی

همواره برای نصب و راه‌اندازی کرکره برقی یک سری ابزار و وسایل موردنیاز بوده و باید آن‌ها را تهیه کرده یا خریداری کنید. بعضی از مهم‌ترین لوازم و تجهیزات موردنیاز برای نصب کرکره برقی عبارت‌اند از:

– دستگاه جوش (ترانس یا اینورتر) باقدرت حداقل 200 آمپر به‌منظور جوشکاری بخش‌ها و اتصالات فلزی کرکره برقی.

– دستگاه سنگ فرز به‌منظور برش انواع آهن و سنگ جهت هموار کردن مسیر نصب کرکره برقی.

– دریل قوی و مناسب همراه با انواع مته برای سوراخ کردن سطوح فلزی، سنگی و چوبی.

– پیکور به همراه انواع مته جهت تخریب دیوارهای سنگی، آجری و بتنی برای قرار دادن چارچوب کرکره برقی.

– فنر سیم‌کشی به‌منظور انتقال و اتصال سیم‌ها به نقاط موردنظر. البته به یاد داشته باشید برای جلوگیری از پوسیدگی و یا زخمی شدن سیم‌کشی‌ها از لوله خرطومی استفاده کنید و سیم‌ها را از درون آن عبور دهید.

– متر، خط کش و تراز برای اندازه‌گیری دقیق و یکسان ابعاد چارچوب کرکره برقی و تراز بودن ستون‌ها و دیگر قسمت‌های آن.

– کابل و سیم به میزان موردنیاز. نکته قابل‌توجه اینکه وجود سیم و کابل برق یکی از اصلی‌ترین لوازم کرکره برقی به شمار می‌آید؛ زیرا در فرآیند نصب کرکره برقی (برای روشن کردن و استفاده کردن از دریل، سنگ فرز، پیکور و …) و پس از آن برای راه‌اندازی کرکره برقی به آن نیاز داریم.

– پلیت (ورق آهنی) به ارتفاع 10 سانتیمتر و به طول موردنیاز براساس محل نصب کرکره برقی.

پیشنهاد آتی در:   تنظیم میکروسوئیچ کرکره برقی
لوازم جانبی کرکره برقی

لوازم جانبی کرکره برقی

ابزارآلات و آچار جهت نصب کرکره برقی

علاوه بر وسایل و. تجهیزاتی که در بالا به آن اشاره کردیم، به یک سری آچار و ابزارآلات در زمان نصب کرکره برقی نیاز است؛ که به شرح زیر عبارت است از:

  • آچارفرانسه
  • انواع آچار تخت و رینگ براساس نوع و سایز پیچ‌های مصرفی برای نصب کرکره برقی
  • انبر قفلی
  • گیره
  • گونیا
  • فازمتر
  • سیم‌چین
  • انبردستی
  • نردبان
  • قلم و چکش
  • آچار آلن و شاقول (برای تراز بودن چارچوب کرکره برقی)؛ درصورتی‌که از تراز استفاده می‌کنید، دیگری نیازی به شاقول نخواهید داشت.
  • پیچ و رول‌پلاک در سایزهای مختلف با توجه به نیاز نصاب
  • دستگاه پرچ به همراه انواع میخ پرچ
  • پیچ‌گوشتی دو سو و چهارسو در اندازه‌های مختلف
  • مداد، خودکار یا ماژیک برای علامت زدن نقاط موردنظر جهت دریل کاری، برش و …

یراق آلات کرکره برقی

یراق آلات کرکره برقی

نکته قابل‌توجه اینکه؛ در هنگام نصب و راه‌اندازی کرکره اتوماتیک حتماً یک جعبه کمک‌های اولیه به همراه داشته باشید؛ زیرا در مدت‌زمان نصب کرکره برقی ممکن است دست یا بخش دیگری از بدن دچار صدمه شود. در این‌گونه موارد می‌توانید برای جلوگیری از خونریزی و ضدعفونی کردن زخم‌ها از آن استفاده کنید.

لوازم و یراق آلات کرکره برقی

لوازم و یراق آلات کرکره برقی

پیشنهاد آتی در:   بررسی انواع کرکره برقی فولادی و گالوانیزه ضد سرقت

قطعات و اجزای اصلی کرکره برقی

در حالت کلی زمانی یراق آلات کرکره برقی مورداستفاده قرار می‌گیرند که قطعات و لوازم کرکره برقی به‌صورت کامل در اختیار نصاب قرار بگیرد. در غیر این صورت نه‌تنها در زمان نصب با مشکل مواجه خواهیم شد، بلکه به دلیل نقص در قطعات لازم، کرکره برقی بلااستفاده خواهد ماند؛ بنابراین قبل از نصب و راه‌اندازی انواع کرکره برقی دقت کنید که تمامی قطعات و اجزای اصلی آن را تهیه‌کرده باشید تا در زمان نصب دچار مشکل نشوید. اصلی‌ترین قطعات و لوازم جانبی کرکره برقی به شرح زیر است:

  •  تیغه کرکره برقی

تیغه کرکره برقی با توجه به نیاز مصرف‌کننده در انواع و اندازه‌های مختلف طراحی و ساخته شده است. جنس تیغه‌ها معمولاً از فولاد، آهن زنگ نزن، آلومینیوم، پلی کربنات و … است که براساس محل قرارگیری و شرایط آب و هوایی گزینه‌های متفاوتی برای انتخاب و نصب وجود دارد. به‌طور مثال در مناطق مرطوب و شرجی نظیر شمال کشور و حاشیه خلیج‌فارس اغلب از تیغه کرکره برقی آلومینیومی و کرکره پلی کربنات استفاده می‌کنند؛ زیرا در مقابل رطوبت و دما مقاوم بوده و کمتر دچار فرسایش و پوسیدگی می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت تیغه و جنس آن‌یکی از اصلی‌ترین قطعات و لوازم کرکره برقی به شمار می‌رود.

موتور کرکره برقی

موتور کرکره برقی نیز یکی از مهم‌ترین قطعات کرکره برقی محسوب می‌شود. به‌طوری‌که نبود این قطعه و یا عدم اتصال درست آن سبب ازکارافتادن کرکره برقی می‌شود. در بازار ایران اغلب از دو نوع موتور توبلار و موتور ساید برای کرکره‌های برقی استفاده می‌شود و مصرف‌کنندگان نیز از این موتورها رضایت دارند. نکته قابل‌توجه اینکه موتورهای توبلار برای اماکن کم تردد و درب‌های سبک مورداستفاده قرار می‌گیرد و بالعکس موتور ساید برای اماکن پررفت‌وآمد و درب‌های سنگین استفاده می‌شود.

– شفت (لوله)

از این قطعه برای نصب رول کرکره برقی استفاده می‌کنند. بدین‌صورت که با روشن شدن موتور، شفت به حرکت درآمده و تیغه‌ها به دور آن پیچیده می‌شود.

– سیستم برق اضطراری (UPS)

این سیستم اغلب در موتورهای ساید مورداستفاده قرار می‌گیرد و در زمان قطع جریان برق می‌توان چندین بار کرکره را بالا و پایین کرد.

صفحه پلیت

این قطعه در دو طرف چپ و راست کرکره برقی نصب می‌شود و وظیفه آن نگه‌داشتن شفت در بالای کرکره است.

– ریموت کرکره برقی

با استفاده از این قطعه می‌توانید از فاصله چندم‌تری به موتور کرکره برقی فرمان داده و آن را باز و بسته کنید.

ریل کرکره برقی

ریل به پروفیلی گفته می‌شود که در دو سمت راست و چپ دهانه کرکره برقی نصب می‌شود. پس از آن تیغه‌ها درون آن قرارگرفته و به‌صورت منظم و یکدست بالا و پایین می‌شوند.

از دیگر قطعات و لوازم کرکره برقیshutters Accessories” می‌توان از مویی، کپس، قوطی و جاقفلی نام برد.

پیشنهاد آتی در:   بررسی انواع کرکره برقی فولادی و گالوانیزه ضد سرقت

درخواست تعمیرات آتی در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی