بررسی انواع درب مغازه

ویژگی و کاربرد انواع درب مغازه

آیابا انواع درب مغازه آشنا هستید؟ درب های متنوع و زیادی در بازار وجود دارد که هر کدام با توجه به نوع عملکرد و کارایی مورد استفاده‌های خاص قرار می‌گیرند. درب مغازه، در بین تنوع درب‌های موجود در بازار با کاربری مشخص شده در انواع مختلف تولید و عرضه شده است. شناخت مناسب نسبت به درب‌ها موجب می‌شود تا نیاز واقعی خود را شناخته و با توجه به آن خرید خود را انجام دهید. ضمن اینکه انتخاب و خرید با توجه به نیاز مصرفی موجب کاهش هزینه‌های مصرفی شده و از طرفی زیبایی را به فضای شما می‌بخشد. در این مقاله قصد داریم با انواع درب ورودی مغازه بیشتر آشنا شویم.

انواع درب ورودی مغازه بشناسیم!

همان طور که گفته شد، درب مغازه در انواع مختلف بر اساس مواد اولیه تشکیل‌دهنده، نحوه ساخت و نوع کاربری و عملکرد آن‌ها ساخته و تولید می‌شوند. یکی از مواردی که به محض ورود خریدار در فروشگاه و مغازه، نظر فرد را به خود جلب می‌کند، درب ورودی مغازه است. بنابراین درب مغازه جدید و شیک می تواند به جذب مشتریان بیشتر کمک کند علاوه بر این داشتن ایمنی، کیفیت، ماندگاری و صرفه‌جویی در هزینه‌های مصرفی از ویژگی‌های بارز انواع درب ورودی مغازه به شمار ‌می‌روند.

درب مغازه جدید

درب مغازه جدید

انواع درب مغازه بر اساس نوع کاربری و محیطی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، تولید و توسط خریدار انتخاب می‌شود. به عنوان مثال انتخاب درب اتوماتیک مجهز به حسگر برای یک مغازه و فروشگاهی که دارای رفت و آمد زیاد هستند نسبت به سایر انواع مناسب‌تر است.

درب مغازه جدید فلزی

درب مغازه جدید فلزی

انواع درب مغازه فلزی

درب‌ها به عنوان اولین بخشی از یک فروشگاه یا مغازه هستند که مشتری با آن برخورد می‌کند. استفاده از یک درب آهنی یا فلزی باید بر اساس آگاهی و نوع مکان مورد استفاده انجام شود. انواع درب مغازه آهنی وجود دارد که در طرح، رنگ و شکل ظاهری متفاوت هستند.

درب‌های آهنی به دلیل مقاومت بالاتر نسبت به درب‌های چوبی، شیشه‌ای و … بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل برقراری شرایط ایمنی و محافظتی فروشگاه‌ها و مغازه‌ها معمولاً انواع درب‌ مغازه فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرند که مواد اولیه ساخت آن‌ها عموماً از استیل یا آلومینیوم است.

درب آهنی مغازه

درب آهنی مغازه

 

درب مغازه فلزی از جنس استیل: از جمله ویژگی‌های این نوع از درب ورودی فلزی (shop door) می‌توان به ماندگاری، امنیت بیشتر و قیمت مناسب آن اشاره کرد. کاربرد درب فلزی استیل برای مغازه‌های پر تردد بیشتر است هر چند از لحاظ ظاهری نمی‌توان در مورد آن‌ها نظر مثبتی را بیان کرد.

درب مغازه فلزی از جنس آلومینیوم: یکی از قابلیت‌های ویژه آلومینیوم، سبک بودن آن است که در ساخت درب‌ها پر کاربرد است. برخلاف درب فلزی استیل این درب‌ها از ظاهر زیبا و شیک‌تری برخوردار هستند. نگهداری کم، ماندگاری بالا، صرف هزینه کم با توجه به قیمت مناسب این نوع از درب‌های ورودی مغازه و هم چنین مقاومت و ایمنی در برابر آب و رطوبت از جمله مزایای خرید آن است. قیمت درب ورودی آلومینیومی مغازه بر اساس طرح، ضخامت آلومینیوم به کار رفته و نحوه نصب آن بستگی دارد.

درب مغازه اتوماتیک شیشه ای

درب مغازه اتوماتیک شیشه ای

انواع درب اتوماتیک مغازه

با توجه به پیشرفت در دنیای امروز و ورود تکنولوژی به تمامی صنایع، صنعت درب و پنجره‌سازی نیز از آن بهره‌مند شده است. ساخت درب‌های اتوماتیک یا برقی که در مکان‌های مختلف با کاربری‌های متفاوت انجام می‌شود امروزه توانسته جایگاه ویژه‌ای بین مصرف‌کنندگان برای خود پیدا کند.

درب برقی ریلی مغازه، یکی از انواع درب اتوماتیک شیشه ای در دسته انواع درب ورودی مغازه است که کار را برای مغازه‌داران و مشتریان مراجعه‌کننده به مغازه و فروشگاه مورد نظر راحت‌تر نموده است. با استفاده از این سیستم دیگر خریدار نیازی به باز و بسته کردن درب ندارد بلکه به آسانی با قرار گرفتن در جلوی درب برقی یا اتوماتیک، درب به صورت خودکار باز شده و پس از عبور از مقابل آن پس از گذشت مدت زمان کوتاهی مجدد بسته می‌شود.

علاوه بر اینکه به مغازه شما ظاهری زیبا و لوکس می‌بخشد، از هدر رفتن انرژی داخل مغازه جلوگیری می‌کند. در درب‌های قدیمی مشتری با وارد و خارج شدن از مغازه و فراموش کردن بستن درب موجب می‌شد تا میزان زیادی از انرژی گرمایی و یا سرمایی داخل فروشگاه یا مغازه به بیرون رفته و هدر رود.

استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت در ساخت درب اتوماتیک اسلایدینگ مغازه موجب افزایش مقاومت درب در برابر سرما و گرما، افزایش مقاومت در برابر ضربات سخت و عدم شکنندگی آن می‌شود. این دو مورد از ویژگی‌های بسیار مهم و قابل توجه در هنگام خرید درب اتوماتیک مغازه است.

درب مغازه آهنی
درب مغازه آهنی

انواع درب مغازه آهنی 

علاوه بر این دسته‌بندی دیگری برای درب مغازه آهنی وجود دارد که به آن‌ها خواهیم پرداخت.

درب آهنی مدرن: طراحی بی‌نظیر این نوع از درب آهنی متناسب با افرادی است که طرفدار سبک مینیمال هستند در واقع در عین سادگی، دارای ظاهر زیبا و شیکی هستند. علاوه بر این دارای ضریب ایمنی بالا و برقراری امنیت تا اندازه مناسب است.

درب آهنی فرفوژه: درب‌های فرفوژه که در چندین دهه گذشته توانسته است طرفدار‌های بسیاری را به سمت خود جذب نماید در نقطه مقابل درب‌های مدرن قرار می‌گیرد. استفاده از طراحی‌های خاص بر روی آهن و توجه به جزئیات در طراحی یکی از دلایل است. با توجه به طراحی‌های جزئی‌تر دارای وزن بالا و در نهایت قیمت بالاتری است.

پیشنهاد آتی در:   اندازه گیری ارتفاع و عرض و محاسبه ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای

درب آهنی سی ان سی: این نوع درب آهنی مغازه در طراحی و ساخت از پیچیده‌ترین نوع است. طرح مورد نظر بر روی ورقه‌های سی ان سی برش داده می‌شود.

از ویژگی‌ها و مزایای انواع درب مغازه آهنی می‌توان به مقاومت بالا، طول عمر بالا، افزایش ایمنی و ضریب امنیتی مغازه، کاهش در هزینه‌های مصرفی و هم چنین قابلیت رنگ‌پذیری آن را می‌توان نام برد.

درب مغازه در انواع مختلف با توجه به ماده اولیه و نوع کاربری آن تولید و طراحی می‌شود. بهترین نوع درب مغازه می‌تواند دارای بالاترین ضریب ایمنی و تأمین برقراری امنیت مغازه را دارا باشد.

درب ورودی مغازه

درب ورودی مغازه

درب مغازه کرکره ای

همه شما قطعاً درب‌های مغازه کرکره‌ای قدیمی و جدید که به صورت اتومات عمل می‌کند را مشاهده نموده‌اید. درب مغازه کرکره ای اتومات توانسته به خوبی جایگزین مناسبی برای درب‌های کرکره‌ای قدیمی شود. در گذشته با توجه به گذشت زمان، سفت شدن فنر‌های کرکره، نیاز به روغن کاری مداوم و بالا و پایین بردن سخت و دشوار کرکره مغازه موجب شد تا کرکره‌ها به صورت اتومات تولید و عرضه شوند.

درب مغازه شیک

درب مغازه شیک

 

مدل درب ورودی مغازه

مدل درب ورودی مغازه

 

درب مغازه شیک

درب مغازه شیک

 

درب فروشگاه

درب فروشگاه

 

درب کرکره برقی مغازه ای به عنوان بهترین نوع محافظ برای انواع درب ورودی مغازه شناخته می‌شود. در سال‌های گذشته و در شکل اولیه این نوع درب‌ها، بالا و پایین شدن آن توسط دست انجام می‌گرفته است اما امروزه این کار توسط یک موتور برق کار می‌کند که با کمک یک ریموت و یا کنترل از راه دور امکان باز و بسته شدن راحت درب مغازه فراهم شده است.

در شکل ظاهری این نوع درب مغازه از تیغه‌های مقاوم با درجه استحکام بالا در رنگ‌ها و انواع متفاوت استفاده می‌شود. تیغه‌ها در برابر سرما و گرما مقاوم هستند به نحوی که دچار تغییر شکل نمی‌شوند. علاوه بر این به دلیل مقاومت بالا ضریب ایمنی و مراقبت از مغازه را کاهش داده است.

درب مغازه کرکره ای به دو صورت به سمت بالا جمع شونده و یا از پهلو اجرا می‌شود که بسته به مکان مورد نظر انتخاب و نصب می‌شود.

پیشنهاد آتی در:   هر آنچه که در مورد معایب و مزایا کرکره برقی می بایست بدانیم!
انواع درب مغازه فلزی

انواع درب مغازه فلزی

 

مزایا و ویژگی‌های استفاده از درب کرکره‌ای بیشمار است یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها، ایجاد نمود شرایط راحت و آسان برای کاربر است. از موارد دیگر می‌توان به قابلیت شست و شو، تنوع رنگی بالا، ایجاد امنیت بالا، عدم نیاز به قفل کردن، سهولت در استفاده، مناسب برای انواع آب و هوا و قابلیت باز و بسته شدن در صورت قطع شدن برق اشاره نمود.

انواع درب مغازه

انواع درب مغازه

 

درب ورودی مغازه

درب ورودی مغازه

 

انواع درب مغازه فلزی

انواع درب مغازه فلزی

 

درب مغازه

درب مغازه

درب مغازه ای کرکره

درب مغازه ای کرکره

جمع‌بندی

درب مغازه، یکی از بخش‌های مهم مغازه است که در معرض دید خریدار و مشتری قرار می‌گیرد. انواع درب مغازه با توجه به جنس ماده اولیه و نوع محل مورد استفاده تعیین و تولید می‌شود. از جمله مزایا و ویژگی‌های مهم انواع درب ورودی مغازه می‌توان به مقاومت در برابر رطوبت، ضربات، استحکام و ایمنی بالا و … را نام برد. درب مغازه در انواع کرکره‌ای اتوماتیک، برقی ریلی، آهنی و فلزی در بازار وجود دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای در اختیارداشتن بهترین گزینه‌ها حتماً با مشاوران آتی در تماس بگیرید.

درخواست مشاوره خرید آتی در

11 دیدگاه

    • برای افزایش جذابیت ظاهری درب مغازه، انتخاب رنگ و طرح مناسب، استفاده از نورپردازی مناسب، و اضافه کردن عناصر زیبایی مانند پنل‌های چوبی یا شیشه‌ای، می‌تواند موثر باشد. همچنین، استفاده از لوگو یا نشان تجاری مغازه نیز می‌تواند جذابیت آن را افزایش دهد.
    • در طراحی درب مغازه، عواملی مانند امنیت، زیبایی، کاربری و قابلیت دسترسی برای مشتریان بسیار مهم هستند. از جمله عوامل دیگر می‌توان به مقاومت در برابر سرقت، عایق بودن در برابر آب و هوا، و استفاده از مواد با کیفیت و با دوام اشاره کرد.
  1. سلام مرسی از مطالبتون واقعا درب های کرکره ای خیلی امنیت و کیفیت بهتری نصب به در های زمان قدیم دارن
  2. سلام درب های کرکره ای جدید خیلی متفاوت تر از درب های قدیمی تر هستن و همین طور خیلی لوکس تر کارایش هم بهتره
  3. درب های مغازه کرکره ای کارای شیکی هستن ولی فک کنم این کارا مقاومتشون نصبت به فلزی کمتره درسته؟
  4. سلام درب های مغازه شیشه ای برای مکان های پر رفت امد مناسب هستن یا خیر
  5. درب های مغازه فلزی چقدر جذاب و شیکن خیلی خیلی جلوه زیبایی دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی