ویژگی، تفاوت و انواع موتور دانکر آلمان

عملکرد و کاربرد موتور دانکر آلمان

موتور دانکر قلب تپنده هر نوع درب اتوماتیک شیشه ای بوده که بدون موتور قادر به ادامه فعالیت نیست و عملا کارایی خود را از دست می دهند. همانطور که می‌دانید درب اتوماتیک از قطعات متعددی تشکیل شده‌اند که از حیاتی‌ترین آن‌ها می‌توان به موتور اشاره کرد. موتور دانکر آلمانی از درجه یک‌ترین موتور درب های اتوماتیک شیشه ای  بوده که هیچ چیزی کم ندارد و همه‌جوره انتخاب درستی برایتان است. نوع موتور بکار رفته در درب های اتوماتیک به‌قدری مهم بوده و اثر مستقیم روی عملکرد درب‌ها دارد که هرچی از اهمیت آن بگوییم کم گفته‌ایم و دقیقا همین موتورها باعث تمایز بین درب‌های اتوماتیک می‌شود که خوشبختانه درمورد موتور دانکر آلمانی جای هیچ شک و شبه‌ای نیست.

کمپانی دانر آلمانی با سابقه‌ای 70 ساله در زمینه تهیه و تولید محصولات متنوعی مانند موتور dc براشلس، گیربکس سیاره ای، گیربکس حلزونی و انکودر در نیدرزاکسن  آلمان واقع شده است و در ایران نیز دارای نمایندگی است.

درخواست مشاوره خرید آتی در

موتور دانکر بخش عظیمی از فعالیت درب اتوماتیک را به تنهایی به دوش می‌کشند ( از طریق ایجاد نیروی محرکه) و هرچه که از نظر اندازه بزرگ‌تر باشند قوی‌تر خواهند بود و البته گران‌تر. دیگر با این توضیحات قطعا متوجه اهمیت این موضوع شده‌اید که موتورهای دانکر چقدر مهم و اساسی هستند و بهتر است که وقت کافی را برای انتخاب مناسب و هوشمند آن بگذاریم.

جالب است که بدانید عملکرد درب‌های اتوماتیکی رابطه مستقیمی با موتورهای بکار رفته در آنها دارند و هرچه موتور قدرتر باشد طبیعتا درب‌های اتوماتیک با قدرت بهتری کار می‌کنند.

موتوردرب اتوماتیک شیشه ای دانکر

موتوردرب اتوماتیک شیشه ای دانکر

به‌طورکلی موتورهای تولید شده توسط کم‍‍پانی دانکر شباهت‌های زیادی بهم دارند ولی دو مدل از پرکاربردترین آن عبارت است از:

  • موتور با ابعاد 63×55 (البته لازم به ذکر است که محبوبیت این مدل بیشتر است)
  • موتور با ابعاد 63×25 ( مناسب برای فضاهای کوچک است)

البته خوب است بدانید که در انتخاب هر یک از این دو مدل لازم است ابتدا به وزن درب و میزان تردد در محیط توجه نمود و بر همین اساس گزینه مناسب را خریداری کرد. لازم به ذکر است از بهترین مدل های این موتورها می توان به GR63SX55 اشاره نمود که میزان ولتاژ مورد نیاز آنها 24 ولت و آمپر 4.9 آمپر می باشد.

امروزه کمپانی‌های مطرحی در سراسر دنیا موتورهای بسیار قوی و باکیفیتی برای درب اتوماتیک شیشه ای طراحی و تولید کرده‌اند که از معروف‌ترین آن می‌توان به کمپانی دانکر آلمان اشاره کرد که البته باتوجه به صنعتی بودن این کشور خیلی دور ذهن نیست که بتواند با تولید و عرضه چنین ابر موتورهایی بتواند بازار را به‌راحتی در دست بگیرد و باسرعت از رقبا پیشی بگیرد.

موتور دانکر چیست

موتور دانکر از شناخته شده ترین موتور های باکیفیت موجود در بازار ایران است که توانسته به‌خوبی در بین رقبا بدرخشد و مشتریان خاص خود راداشته باشد که در ادامه قصد به بررسی ویژگی‌های آن‌ها داریم.

  1. فولی بکار رفته در موتور دانکر آلمان”Dunkermotoren” در 2 جهت و خلاف جهت عقربه های ساعت قادر به چرخیدن بوده و دارای قدرت 1500 دور در دقیقه است.
  2. از مهم‌ترین ویژگی‌های موتور دانکر عدم استفاده از تسمه است که نقش موثری در طول عمر بالای این موتورها داشته و نیاز به تعمیر کردن را تا حدی زیادی کاهش داده است.
  3. عدم استفاده از زغال سنگ در موتور دانکر آلمانی (موتور درب‌های اتوماتیک به دو دسته زغالی و غیر زغالی تقسیم می‌شوند)
  4. دارای سیستم عملکردی الکترومکانیک بوده و از چرخ‌دنده‌های کربنی در آن استفاده شده است.
  5. مناسب برای مکان‌های پرتردد
  6. قدرت تشخیص برخورد با اشیا و توقف فوری درب
مزایای موتور دانکر درب اتوماتیک شیشه ای

مزایای موتور دانکر درب اتوماتیک شیشه ای

قیمت موتور دانکر آلمانی

به‌طور کلی باتوجه به اینکه تمامی این موتورها وارداتی بوده و مستقیم تحت تاثیر قیمت ارز و نوسانات بوده ‌‌نمی‌توان قیمت واحدی برای آن مشخص کرد. علاوه بر این موارد ذکر شده حتما بهتر است که قبل از خریدن درب اتوماتیک از مشخصات فنی آن و تطبیق با محل مورد نظر اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به خرید کنید. مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب موتور دانکر تناسب بین موتور با وزن درب است که باید به آن توجه کنید و در مراحل بعدی به میزان قدرت تحمل موتور دقت کنید. در آخر به‌خاطر بس‍ارید که از مهم‎‎‌نرین فاکتورها در قیمت گذاری موتور دانکر آلمان اندازه و ابعاد دستگاه می باشد که هر چه بزرگتر باشد، بدون شک قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. شرکت آتی در با سابقه طولانی در این امر توانسته با طراحی‌های فوق العاده جذاب و گیرا درکنار استفاده از فناوری‌های به‌روز، مرغوب ‌ترین و مناسب ترین قیمت درب‌ اتوماتیک اسلایدینگ  و انواع درب اتوماتیک شیشه ای را تولید و عرضه کند و در آخر به‌خاطر داشته‌باشید که شما می توانید با کارشناسان ما در آتی برای بازدید از محل پروژه و مشاوره حضوری در تماس باشید که همواره پاسخگوی سوالات شما در هر ساعت از شبانه‌روز هستند. مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب موتور دانکر تناسب بین موتور با وزن درب است که باید به آن توجه کنید و در مراحل بعدی به میزان قدرت تحمل موتور دقت کنید.

موتور دانکر آلمان

موتور دانکر آلمان

چرا باید از موتوردانکر آلمانی استفاده کنیم

همان‌طور که تا الان قطعا متوجه شده‌اید موتور دانکر آلمانی از بی‌نظیرترین و باکیفیت‌ترین موتورهای موجود در بازار ایران تلقی می‌شود که در ادامه به جمع‌بندی آن می‌پردازیم:

مزایا

  • عدم نیاز به تعمیر و سرویس مرتب
  • از مرغوب‌ترین قطعات تشکیل شده است
  • گزینه خیلی خوبی برای مکان‌های شلوغ و پرتردد است

معایب

  • پیدا کردن موتور دانکر آلمانی که اورجینال باشد زمانبر است
  • گران بودن

کلام پایانی

اگر درب را برای محل‌های پر رفت‌آمد انتخاب می‌کنید درب با قدرت بالا را انتخاب کنید که از قطعات درجه یک تشکیل شده باشد و پشتیبانی خوبی در تردد بالا داشته باشد. درغیر این صورت درب‌های اتوماتیک درجه دو یا درجه سه نیز می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی