از ریل خارج شدن کرکره برقی

از ریل خارج شدن کرکره برقی
از ریل خارج شدن کرکره برقی

آیا برای شما پیش آمده است که از ریل خارج شدن کرکره برقی را تجربه باشید؟ کرکره های برقی همانطور که از نامشان پیداست به صورت برقی کار می‌کنند. نحوه کار آن‎ها به این صورت است که یک موتور کوچک، چرخ دنده‌ها را می‌چرخاند و باعث باز و بسته شدن درب یا پنجره برقی می‎شود. بنابراین کرکره‌های برقی را می‌توان به سادگی با فشار یک دکمه به صورت اتوماتیک کنترل کرد. درب‌ها و پنجره‌های کرکره‌ای را می‎توان برای کاربردهای مختلف مانند درب‌های گاراژ، مدارس، آشپزخانه‌ها، انبارها، درب پارکینگ خانه‌ها، مغازه‌ها یا محل کاراستفاده کرد.
کرکره‌های برقی دارای قسمت‌های متنوعی بوده و تیغه‌ها و ریل‌های آن‌ها از مهم‌ترین قطعات‌شان هستند. درست است که کرکره‌های برقی کاربرد فراوانی دارند ولی مانند هر وسیله دیگر، ممکن است دچار مشکلات مختلفی شوند. یکی از مشکلات رایجی که باید به آن توجه کرد، خارج شدن کرکره برقی از ریل خود است. این اتفاق ممکن است به دلایل متعددی رخ دهد. همانطور که گفتیم کرکره‌های برقی مصارف زیادی دارند، اما یکی از کاربردهای اصلی آن‌ها برای درب‌های پارکینگ است.

درخواست تعمیرات آتی در
عیب‌های فیزیکی و الکتریکی در انواع کرکره‌ها می‌تواند باعث خروج آن‌ها از ریل شود. خروج کرکره برقی از ریل، یکی از مشکلات رایج‌ترین خرابی‌هایی است که با انجام برخی اقدامات می‌توان آن را به حداقل رساند. با استفاده از نمونه‌های با کیفیت کرکره برقی، برخی از خرابی‌ها هرگز به وجود نمی‌آیند. البته برای رفع بسیاری از این عیب‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد. با توجه به گسترش استفاده از این تجهیزات، نیاز به تخصص در تعمیرات نیز رو به افزایش است و ما در این مطلب از آتی دُر می‎خواهیم به شما علل از ریل خارج شدن کرکره برقی و روش‌های رفع آن را بگوییم. پس با ما باشید.

دلایل از ریل خارج شدن کرکره برقی
دلایل از ریل خارج شدن کرکره برقی

دلایل از ریل خارج شدن کرکره برقی

تیغه‌های کرکره برقی ممکن است به دلایل مختلفی شکسته شده و یا از ریل خارج شوند. گاهاً دلیل اصلی خروج ریل تیغه کرکره برقی، فرسودگی آن است. همچنین، ممکن است بر اثر تصادف یا برخورد محکم اجسام، کرکره از ریل خارج ‌شود. به طور کلی برخی از دلایل از ریل خارج شدن کرکره برقی به شرح زیر است:

  1. خرابی مکانیکی

ممکن است قطعه‌های متصل به ریل، خراب یا مستهلک شده باشند و به همین دلیل بخش‌هایی از مکانیزم کرکره برقی بهم بریزد. این مشکل می‌تواند با استفاده بیش از حد از سیستم یا نصب نادرست کرکره برقی رخ دهد.

  1. مشکل مربوط به موتور

اگر موتور کرکره برقی خراب شده باشد، ممکن است قادر به حرکت درست کرکره نباشد. سوختن موتور، خرابی قطعات داخلی، وجود موانع در مسیر حرکت موتور و یا اتصالات نادرست برق، می‎توانند باعث این مشکل شوند.

  1. مسدود شدن مسیر حرکت کرکره

ممکن است چیزی در مسیر حرکت کرکره برقی قرار گرفته باشد و باعث خارج شدم آن از ریل شود.

  1. مشکل ریموت کنترل

مشکلاتی مانند خرابی در قطعات الکترونیکی ریموت کرکره برقی، خطا در سیگنال‌های کنترلی یا مشکلات در سیستم کنترل از راه دور می‌توانند باعث خروج کرکره برقی از ریل آن شوند.

  1. شرایط آب و هوایی

گرما و سرما یا رطوبت بالا، می‌توانند باعث تغییر ابعاد و ایجاد مشکل در قطعات کرکره برقی شود. در نتیجه آب و هوا نیز به خروج کرکره از ریل منجر می‌شود.

پیشنهاد آتی در:   عیب یابی کرکره برقی و 10 علت خراب شدن کرکره اتوماتیک

تعمیر خارج شدن کرکره برقی از ریل

مشکل دیگری که ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد، خروج کرکره برقی از ریل است. علت خروج آن ممکن است نقص در عملکرد میکروسوئیچ باشد که باعث می‌شود کرکره برقی از ریل خارج گردد. از این رو ابتدا میکروسوئیچ کرکره برقی را بررسی کنید. ممکن است میکروسوئیچ خراب نباشد و تنها نیاز به تنظیمات مجدد داشته باشد. اگر با تنظیمات میکروسوئیچ کرکره برقی نتوانید آن را در ریل قرار دهید، باید سایر عوامل نیز بررسی شوند.

نحوه جا انداختن کرکره برقی

نحوه جا انداختن کرکره برقی

برای قرار دادن کرکره برقی در ریل، ابتدا آن را تا جایی که ممکن است با ریموت بلند کنید. سپس دو چهارپایه را در دو طرف کرکره برقی قرار دهید. برای قرار دادن کرکره در داخل ریل، باید دو نفر روی چهارپایه قرار بگیرند. سپس سیستم را جدا کرده و به آرامی کرکره را به ورودی ریل بفرستید. پس از اینکه کرکره چند اینچ وارد ریل شد، باید سیستم را به حالت خودکار برگردانید و کرکره را با استفاده از ریموت به پایین بیاورید. پایین آوردن را به صورت مرحله به مرحله انجام دهید. در نهایت میکروسوئیچ را تنظیم نموده و سیستم را مجدداً راه‌اندازی کنید.

تعمیر خارج شدن کرکره برقی از ریل
تعمیر خارج شدن کرکره برقی از ریل

نحوه تعویض و جا انداختن کرکره برقی در داخل ریل

مشکل شایعی که در بین تمام کرکره‌های برقی وجود دارد، خارج شدن از ریل است. دلایل مختلفی می‌تواند باعث خروج کرکره برقی از ریل شود. نحوه تعویض و جابجایی کرکره برقی در داخل ریل نیاز به تخصص و دنبال کردن برخی مراحل دارد. در ادامه، نحوه انجام این فرآیند را توضیح می‌دهیم:

  • قطع برق

قبل از هر کاری، باید اتصال برق را قطع کنید. این اقدام از لحاظ ایمنی بسیار مهم است.

  • باز کردن ریل

روی ریل کرکره برقی “GUIDE RAILS” ، اغلب یک درپوش وجود دارد. باید آن را باز کنید تا به ریل دسترسی داشته باشید.

  • جدا کردن کرکره از ریل

در برخی از موارد، شما باید کرکره را از ریل جدا کنید. برای این کار، معمولاً باید سیستم قفل کرکره را آزاد کنید و سپس کرکره را به آرامی از ریل جدا کنید.

پیشنهاد آتی در:   کاهش و علت صدای کرکره برقی
  • نصب کرکره جدید

اکنون می‌توانید کرکره جدید را در ریل قرار دهید. البه مراقب باشید که کرکره به درستی در ریل قرار گیرد و همچنین سیستم قفل را اعمال کنید تا کرکره در موقعیت مورد نظر قفل شود.

  • بستن ریل

پس از نصب کرکره جدید، درپوش ریل را دوباره ببندید و مطمئن شوید که به طور محکم قفل شده است.

  • برق روشن کردن

حالا می‌توانید اتصال برق را دوباره برقرار کرده و کرکره برقی را تست کنید. مطمئن شوید که کرکره به طور صحیح عمل می‌کند و مسیر را به درستی طی می‌کند.

نحوه جا انداختن کرکره برقی به همین منوال انجام می‎شود و مهم است که در هر مرحله از تعویض و جابجایی کرکره برقی، به دستورالعمل‌های تولید کننده عمل کنید و تا حد امکان از کارشناسان برای انجام تعمیرات کرکره برقی کمک بگیرید.

خارج شدن کرکره برقی از ریل
خارج شدن کرکره برقی از ریل

چگونه از خارج شدن کرکره برقی از ریل آن جلوگیری کنیم؟

زمانی که کرکره برقی از ریل خارج می‌شود، معمولاً ممکن است دلایلی مانند ضعف یا خرابی سیستم قفل، ضعف در نصب کرکره، فشار زیاد بر روی کرکره یا اشتباهات در عملکرد سیستم باز و بسته کردن آن، وجود داشته باشد. برای جلوگیری از این مشکلات، می‌توانید مراقبت و توجه ویژه‌ای به موارد زیر داشته باشید:

    1. نصب صحیح کرکره برقی: از ابتدا مراقب باشید که کرکره برقی به درستی نصب شود. اگر نصب توسط یک تکنسین حرفه‌ای انجام می‌شود، اطمینان حاصل کنید که او دارای تجربه کافی در نصب کرکره برقی باشد.
    2. باز و بسته کردن صحیح: در هنگام استفاده از کرکره برقی، به درستی اینکار انجام شود و در مورد باز و بسته کردن آن، شتاب‌زده و با بی‌دقتی عمل کنید. از قوانین و دستورالعمل‌های تولید کننده پیروی کنید و بر روی کرکره فشار زیادی را اعمال نکنید.
    3. نگهداری و تعمیر منظم: کرکره برقی باید هر از گاهی تحت نگهداری و تعمیر قرار بگیرد. مواردی مانند چرخش و روغن‌کاری قطعات مکانیکی، بررسی و تعویض سیستم قفل در صورت نیاز و بررسی کابل‌ها و اتصالات برقی می‌تواند عملکرد صحیح کرکره برقی را تضمین کند.
    4. تهیه کرکره برقی مرغوب از فروشگاه معتبر: اگر هنگام خرید کرکره برقی یک مارک مرغوب و مستحکم را انتخاب کنید، احتمال کمتری برای خارج شدن آن از ریل وجود دارد. همچنین سعی کنید کرکره برقی را از فروشگاه معتبری همچون آتی دُر تهیه کنید. فروشگاه‌های معتبر محصولات باکیفیتی را ارائه می‎کنند و دارای متخصصین مجرب برای نصب و تعمیرات هستند.
پیشنهاد آتی در:   آتی در، نمایندگی فروش و خدمات کرکره برقی در ایران

سخن آخر

اگر در منزل، محل کار یا هر کجا از درب کرکره برقی استفاده می‎کنید، ممکن است با مشکل خارج شدن کرکره از ریل مواجه شوید. در این شرایط از زور ورزی کردن و فشاررآوردن به کرکره برقی خودداری کنید. همچنین اگر تخصصی در زمینه تعمیر آن ندارید، از دستکاری قطعات پرهیز کرده و با تعمیرکاران حرفه‌ای در این زمینه تماس بگیرید. آتی دُر ارائه دهنده خدمات تخصصی درب‌های اتوماتیک همچون تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای ، کرکره برقی، تعمیر ریموت، چشمی و تابلو فرمان درب اتوماتیک شیشه ای است. هدف این مجموعه انجام خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کیفیت بالا است.

با استفاده از تکنسین‌ها و متخصصان مجرب و کار آزموده آتی دُر، می‌توانید از خدمات نصب، راه‌اندازی و سرویس‌دهی درب‌های اتوماتیک مختلف استفاده کنید. تیم کارشناسان این مجموعه، دارای تجربه و مهارت لازم برای انجام کارهای مربوطه هستند و می‌توانند به شما خدمات با کیفیتی را ارائه دهند.

درخواست تعمیرات آتی در

 


علت از ریل خارج شدن کرکره برقی

از ریل خارج شدن کرکره برقی به دلایل مختلفی روی خواهد داد. خرابی مکانیکی، مشکلات مربوط به موتور، مسدود شدن مسیر حرکت کرکره، ایراد ریموت کنترل و در نهایت شرایط آب و هوایی می توانند تاثر گذار باشند.

چکار کنیم کرکره برقی از ریل خارج نشود؟

خرید کرکره برقی از مراکز معتبر، نظارت و نصب صحیح کرکره برقی، باز و بسته کردن صحیح و استفاده مناسب از کرکره برقی و در نهایت انجام سرویس های دوره ای و نگهداری از کرکره برقی از مواردی هستند که با رعایت کردن آن ها، می توان نسبت به از ریل خارج شدن کرکره برقی جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی