آتی دُر ; انواع خدمات حرفه ای تعویض و تعمیر موتور کرکره برقی در ایران

آتی دُر، تخصصی ترین مرکز تعمیر انواع موتور درب کرکره ای توبولار و ساید

بررسی تعمیر موتور کرکره برقی و انواع خرابی آن

همان طور که می‌دانید موتور در کرکره برقی نقش بسیار مهم و کاملاً حیاتی دارد؛ به‌طوری‌که می‌توان گفت:

در درب اتوماتیک کرکره ای عملکرد موتور کرکره برقی به گونه‌ای است که این قطعه با به چرخش درآوردن شفت در کرکره برقی، حرکت رول تیغه‌ها به سمت بالا و پایین را به وجود می‌آورد و این اتفاق با قدرت دورانی موتور کرکره برقی ایجاد خواهد شد.

این احتمال وجود دارد که؛ موتور کرکره برقی بعد از مدتی استفاده و با گذشت زمان یا به هر علتی، دچار مشکل و ایراد شود و نیاز به تعمیر پیدا کند.

برای آشنایی بیشتر، انواع بهترین مارک موتور کرکره برقی را مطالعه کنید.

در بازار اکثر موتورهای کرکره برقی در دو نوع توبولار و ساید هستند که شناخت و آگاهی کافی از نوع و نحوه عملکرد آنها به منظور تعمیر موتور کرکره برقی بسیار حائز اهمیت است.

به همین منظور ما در این پست تصمیم گرفتیم به بیان مطالبی درباره تعمیرات انواع موتور کرکره برقی بپردازیم.

به منظور تعمیر موتور کرکره برقی در ابتدا نیاز است تا شما درباره اجزای موتور کرکره برقی و انواع آن اطلاعاتی داشته باشید.

بنابراین لازم دانستیم قبل از بیان نکاتی پیرامون تعمیر موتورهای کرکره برقی ، مطالبی را درباره اجزاء و انواع این موتورها برای شما عزیزان بیان کنیم.

با اجزای موتور کرکره برقی آشنا شوید.

هنگام تعمیرات مربوط به موتور کرکره برقی نیاز است تا از قطعات و اجزای آن شناخت کافی داشته باشید.

قطعات و اجزای موتور کرکره برقی به صورت زیر هستند:

  • مدار الکتریکی موتور کرکره برقی :

وظیفه مدار الکتریکی در موتور کرکره برقی قطع و وصل کردن موتور و همچنین کنترل برق ورودی و خروجی موتور است. مدار الکتریکی یکی از اجزای بسیار مهم در موتور کرکره برقی است که در قسمت سر موتور قرار دارد.

در صورت بروز مشکل در موتور کرکره برقی، مدار الکتریکی از جمله قطعاتی است که باید بررسی شده و رفع ایراد گردد.

  • درپوش و سر موتور کرکره برقی :

مدار الکتریکی در موتورهای کرکره برقی از نوع ساید در مقابل آب و ضربه آسیب‌پذیر هستند لذا این قطعه در یک پوشش قرار دارد.

در هنگام تعمیر موتور کرکره برقی باید این درپوش را برداشت و سپس تعمیرات لازم را انجام داد. استفاده از درپوش باعث زیبایی موتور و محافظت آن در برابر نفوذ آب می‌شود.

انواع تعمیر موتور کرکره برقی

انواع تعمیر موتور کرکره برقی

پیشنهاد آتی در:   آتی در، نمایندگی فروش و خدمات کرکره برقی در ایران
  • سیم پیچ موتور کرکره برقی :

تمام موتورهای وسایل برقی دارای سیم پیچ هستند. در واقع سیم پیچ یک بخش استوانه‌ای در موتور کرکره برقی است که داخل آن سیم‌های آلومینیومی و مسی تابیده شده به هم قرار دارند.

این دو سیم دارای رنگ‌های مشابهی هستند لذا انجام تعمیرات لازم بر روی این قطعه باید توسط یک تکنسین ماهر صورت گیرد.

  • کلاچ ترمز، خلاص کن زنجیری و دسته اهرم خلاص کن موتور کرکره :

در موتور کرکره برقی یک قطعه کامل وجود دارد که دارای بخش‌های خلاص کن زنجیری و اهرمی و همچنین کلاچ ترمز است. در هنگام تعمیر موتور کرکره برقی بررسی این قطعه نیز ضروری خواهد بود.

  • لیمیت سوئیچ موتور کرکره برقی :

لیمیت سوئیچ یا میکرو سوئیچ یا قطع کن موتور کرکره برقی به منظور تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی به کار می‌رود. در موتورهای ساید کرکره برقی از این قطعه به منظور تراز کردن بالا و پایین درب کرکره‌ای استفاده می‌شود.

در صورت بروز مشکل در موتور کرکره برقی به منظور تعمیرات باید این قطعه نیز بررسی شود.

  • گیربکس موتور کرکره رول آپ :

مهم‌ترین قطعه در موتور کرکره برقی گیربکس آن است که وظیفه انتقال قدرت موتور به زنجیر صفحه پلیت را بر عهده دارد. با انتقال این نیرو، کرکره برقی می‌تواند به سمت بالا و پایین حرکت کند.

در هنگام تعمیر موتور کرکره برقی، بررسی این بخش نیز مهم خواهد بود.

  • کلید دستی یا شاسی اضطراری :

در صورتی که درب کرکره برقی به سیستم و تکنولوژی UPS مجهز نباشد در هنگام قطع شدن ناگهانی برق، شما باید از کلید دستی برای باز و بسته کردن درب کرکره برقی استفاده کنید.

کلید شاسی از جمله مواردی است که در هنگام بروز خرابی در درب کرکره برقی مورد بررسی قرار می‌گیرد. موتورهای ساید دارای دو مدل مختلف کلید دستی یا شاسی اضطراری هستند.

با توجه به اینکه تعمیرات اجزای موتورهای کرکره برقی کاری تخصصی و ماهرانه است، لذا هر فردی توانایی انجام این کار را ندارد.

و شما باید در این زمینه به یک تعمیرکار موتور کرکره برقی مراجعه نمایید تا وی با شناخت کامل از این قطعات مشکل و ایراد به وجود آمده برای موتور کرکره برقی شما را تشخیص داده و برطرف کند.

انواع موتور کرکره برقی

تعمیر موتور توبولار کرکره برقی

تعمیر موتور توبولار کرکره برقی

  • کرکره برقی برای عملکرد بهتر خود از چند نوع موتور بهره می‌گیرند که در ایران برای این نوع کرکره‌ها بیشتر از دو نوع موتور زیر استفاده می‌شود:
  • موتور توبولار کرکره برقی

برای درب‌های اتوماتیک که از کرکره برقی استفاده می‌کنند و دارای وزن کم هستند و همچنین در طول روز تعداد دفعات باز و بسته شدن آنها کم است، اغلب از موتورهای توبولار برای کرکره برقی این درب‌ها استفاده می‌شود.

درباره خصوصیات موتورهای توبولار می‌توان گفت :

این موتورها نسبت به موتورهای ساید کرکره برقی دارای قیمت ارزان‌تری هستند و با عنوان موتورهای غیر صنعتی در بازار شناخته می‌شوند.

تعمیر موتور ساید Side کرکره برقی صنعتی

تعمیر موتور ساید Side کرکره برقی صنعتی

  • موتور ساید کرکره برقی

در مکان‌هایی که وزن درب اتوماتیک آنها زیاد بوده و همچنین تعداد دفعات باز و بسته شدن درب نیز زیاد است، اغلب از موتورهای ساید برای کرکره‌های برقی استفاده می‌شود.

درباره خصوصیات موتورهای ساید می‌توان گفت:

این موتورها نسبت به موتورهای توبولار قیمت گران‌تری دارند و به همین دلیل از عمر طولانی‌تری برخوردار هستند. در بازار به موتورهای ساید کرکره برقی، موتورهای صنعتی نیز گفته می‌شود.

هم موتور توبولار و هم موتور ساید در کرکره رول آپ دارای قابلیت نصب ups هستند و همچنین در صورت قطع شدن برق شهری این دو نوع موتور از قابلیت‌های ویژه‌ای نیز برخوردار هستند که باعث می‌شود در این گونه موارد عملکرد کرکره برقی به طور کلی از بین نرود.

  • تنها تفاوت اصلی موتورهای ساید و توبولار این است که:موتور ساید در بیرون شفت در کرکره برقی قرار می‌گیرد، در صورتی که موتور توبولار در داخل شفت در کرکره برقی مستقر می‌شود.

پیشنهاد آتی در:   کاهش و علت صدای کرکره برقی

 

تعمیر موتور کرکره برقی تهران

تعمیر انواع موتور کرکره برقی توبولار و ساید

با توجه به اینکه موتورهای ساید کرکره برقی “Shutter Side Motor” برای نصب بر روی درب‌های با ارتفاع زیاد در سوله‌ها و کارخانه‌ها و همچنین درب‌های اتوماتیک و کرکره‌های برقی سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد؛

لذا در صورت بروز هرگونه مشکل یا ایرادی در نحوه عملکرد این نوع موتورها، شما نیاز به تعمیر موتور کرکره برقی ساید پیدا خواهید کرد.

بنابراین سعی کنید با یک تعمیرکار با تجربه در این زمینه تماس بگیرید تا مشکل شما را حل نماید.

در مورد موتورهای توبولار کرکره برقی که بر روی پنجره‌های بزرگ، کرکره برقی پارکینگ و همچنین فروشگاه‌ها نصب و راه اندازی می‌شود نیز باید گفت:

به یاد داشته باشید که حتماً نحوه عملکرد و کارایی کرکره برقی را به طور مرتب مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و از تراز بودن موتور توبولار قرار گرفته بر روی کرکره برقی اطمینان حاصل کنید.

و در صورت بروز هرگونه ایراد یا مشکلی در این زمینه اقدام به تعمیر موتور کرکره برقی توبولار نمایید.

تعمیرات موتور کرکره صنعتی ساید

تعمیرات موتور کرکره صنعتی ساید

چه زمانی موتور درب کرکره برقی نیاز به تعمیر دارد؟

در خصوص تعمیر موتور درب کرکره‌ای چنانچه موارد زیر را مشاهده نمودید؛ مشکل را با یک تعمیرکار درب اتوماتیک که ماهر و با تجربه است در این حوزه در میان بگذارید:

  • در هنگام باز و بسته شدن درب صدای آزار دهنده تولید می‌شود.

اگر در هنگام باز و بسته شدن درب کرکره‌ای صدای آزار دهنده‌ای تولید می‌شود، علت آن می‌تواند عدم نصب صحیح و درست موتور کرکره برقی باشد.

ممکن است فرد نصاب کرکره برقی توجهی به تراز بودن آن نکرده باشد یا مواردی مانند ریل و آهن کشی غیر اصولی سبب تولید صدای اضافی در هنگام باز و بسته شدن درب شده باشد.

راه حل برطرف نمودن این مشکل رگلاژ کردن است. در این روش تعمیر، باید قطعات و همچنین موتور کرکره برقی از ابتدا دوباره تنظیم شود.

موتورهای کرکره برقی دارای قدرت‌های مختلف و مجزا هستند در صورتی که نوع موتور برای کرکره برقی به درستی انتخاب نشود،

مثلاً برای درب‌های سنگین با وزن بالا از موتور توبولار در کرکره برقی استفاده شود، بعد از گذشت مدتی شاهد ضعف در عملکرد درب کرکره برقی خواهید بود و این مشکل باعث درست باز و بسته نشدن درب اتوماتیک خواهد شد.

  • در هنگام استفاده دستی از کرکره برقی با مشکل مواجه شوید.

گاهی اوقات ممکن است به دلایلی مجبور شوید درب کرکره برقی را به صورت دستی باز کنید. اما در این هنگام دچار مشکلاتی مانند به سختی باز و بسته شدن درب، می‌شوید.

علت بروز این مشکلات تراز نبودن کرکره برقی است که پارامترهای مختلفی از جمله وزن، فشار و تعداد باز و بسته شدن درب می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

با تراز نمودن صحیح کرکره برقی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

  • سرعت باز و بسته شدن درب تنظیم نباشد.

تنظیم سرعت باز و بسته شدن درب کرکره برقی بر عهده برد آن است. اگر متوجه شدید که سرعت باز و بسته شدن درب تنظیم نیست و این امر به درستی صورت نمی‌گیرد، احتمالاً برد کرکره برقی دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر دارد.

بنابراین با توجه به اینکه تعمیر قطعات کرکره برقی و همچنین تعمیر موتور کرکره برقی یک کار بسیار تخصصی است، شما باید با یک تعمیرکار ماهر که در زمینه تعمیر کرکره برقی و همچنین تعمیر دیگر قطعات کرکره برقی تخصص و مهارت کافی دارد، تماس بگیرید.

  • “نکات مهم درباره موتور کرکره برقی”

نظافت و روغن کاری به صورت دوره‌ای می‌تواند باعث طولانی‌تر شدن عمر مفید موتورهای کرکره برقی شود و از خراب شدن آنها جلوگیری کند.
اما چنانچه متوجه شدید موتور کرکره برقی دچار مشکل شده و نیاز به تعمیرات دارد، حتماً به یاد داشته باشید که این کار را به تکنسین‌های متخصص بسپارید.

تعمیرات موتور کرکره برقی شرکت آتی در

شرکت آتی در به عنوان یکی از شعب فعال در زمینه تعمیر موتور کرکره برقی در تهران با به‌کارگیری کادری مجرب و ماهر می‌تواند تمامی اشکالات و ایرادات به وجود آمده برای انواع موتورهای کرکره برقی درب اتوماتیک را برطرف کرده، آنها را تعمیر نموده و اگر این قطعات کاملاً از کار افتاده باشند؛ تیم این مجموعه با بهترین نوع قطعات آنها را جایگزین و تعویض می‌کند.

بنابراین شما می‌توانید در صورت مشاهده هرگونه خرابی یا ایراد در موتورهای کرکره برقی خود به شرکت آتی در مراجعه نموده و با کادر مجرب این مجموعه مشکل خود را در میان بگذارید.

هزینه تعمیر موتور کرکره برقی

هزینه تعمیرات موتورهای کرکره برقی با توجه به میزان خرابی این قطعه و همچنین بر اساس زمان، ابزارها و قطعات مورد نیاز برای تعمیر تعیین و محاسبه می‌شود.

سخن پایانی

ما در این پست با عنوان “تعمیر موتور کرکره برقی” تلاش کردیم شما را با تعمیرات انواع موتورهای کرکره برقی آشنا کنیم و همچنین نکاتی را درباره تعمیر این قطعه برای شما عزیزان بیان نمودیم.

توصیه ما به شما این است که:

همیشه به خاطر داشته باشید که در صورت بروز هرگونه مشکل یا خرابی در موتور کرکره برقی درب اتوماتیک حتماً این مسئله را با یک کارشناس و تکنسین با مهارت و متخصص در میان بگذارید.

درخواست تعمیرات آتی در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی