آموزش خلاص کردن و باز کردن انواع درب پارکینگ بدون ریموت و برق

احتمالا الان شما با مشکل مواجه شده اید و با سوال چگونه درب پارکینگ را بدون ریموت باز کنیم روبرو هستید. نگران نباشید ما به شما ، به صورت کاربردی کمک می کنیم تا درب پارکینگ ، سکشنال ، درب ریلی و کرکره برقی را براحتی خلاص کرده و وارد پارکینگ بشوید. با ما همراه باشید.

باز کردن درب پارکینگ بدون ریموت

باز کردن درب پارکینگ بدون ریموت

چگونه کرکره برقی و درب پارکینگ را بدون ریموت باز کنیم؟

برای باز کردن کرکره برقی یا درب پارکینگ بدون ریموت، می‌توانید این روش‌ها را امتحان کنید:

  1. استفاده از کلید دستی: بسیاری از کرکره‌های برقی و درب‌های پارکینگ دارای قفل دستی هستند که می‌توان با کلید باز کرد.
  2. مکانیزم بازکردن دستی: برخی از مدل‌ها دارای مکانیزم بازکردن دستی هستند که در مواقع قطع برق یا عدم دسترسی به ریموت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. تماس با سرویس تعمیرات: اگر هیچ یک از روش‌های بالا قابل اجرا نیست، تماس با یک سرویس تعمیرات متخصص برای باز کردن درب بدون آسیب رساندن به آن توصیه می‌شود.

توجه داشته باشید که هرگونه تلاش برای باز کردن درب پارکینگ بدون ریموت باید با احتیاط انجام شود تا به سیستم آسیبی وارد نشود.

باز کردن درب پارکینگ بدون ریموت

در سال‌های اخیر، هنگامی‌که افراد برای خرید یا اجاره یک واحد آپارتمان به مالک مراجعه می‌کنند اولین سوالی که مطرح می‌شود وجود پارکینگ در ساختمان و امکان استفاده از آن است. بنابراین، می‌توان گفت دومین موردی که به آن توجه می‌شود درب پارکینگ خواهد بود که بدون شک اغلب افراد درب پارکینگ اتوماتیک را انتخاب خواهند کرد زیرا امنیت بیشتری را در محیط برقرار می‌سازد.

همانطور که در گذشته به آن پرداختیم درب اتوماتیک پارکینگ در انواع مختلف و با قابلیت های متفاوت به بازار عرضه می‌شود که شما با توجه به عرض ورودی ساختمان و بودجه خود می‌توانید دست به انتخاب بزنید. در این میان درب اتوماتیک نیز خالی از اشکال نیست، در این مقاله به رایج ترین مشکل درب اتوماتیک یعنی « خرابی یا عدم دسترسی به ریموت کنترل » و باز کردن درب پارکینگ بدون ریموت خواهیم پرداخت. پس با ما همراه شوید.

باز کردن جک درب اتوماتیک بدون ریموت + ویدئو

امروزه در اکثر ساختمان های مسکونی و اداری از درب اتوماتیک استفاده می‌گردد تا امنیت و سهولت ورود/خروج را برای ساکنان فراهم نماید. اما گاهی اوقات قطعی برق دستگاه ، موجود نبودن یا گم شدن ریموت کنترل و یا خراب شدن درب اتوماتیک، افراد را با چالش باز کردن درب پارکینگ روبرو می‌کند و  آنها را با سوالات فراوانی به شرح زیر مواجه می‌سازد:

  • حالا که برق قطع شده است، درب اتوماتیک را چگونه باز و بسته کنیم؟
  • آیا درب برقی عملکرد خود را در صورت قطعی برق از دست می‌دهد؟
  • آیا قطع شدن جریان برق باعث بروز مشکل در موتور درب اتوماتیک می‌شود؟
  • و سوالات مشابه دیگر

خوشبختانه تولید کنندگان درب اتوماتیک، در طراحی این سیستم روشهای ساده ای را برای خلاص کردن و بازکردن درب اتوماتیک در نظر گرفته اند تا ساکنین ساختمان، بدون داشتن مهارت خاصی، به راحتی درب را خلاص و باز کنند.

در ادامه روش خلاص و باز کردن جک درب لولایی و موتور درب کشویی در قالب فیلم آموزشی نمایش داده شده است.

اخطار : پس از خلاص کردن جک یا موتور کشویی ، باید به آرامی درب را در جهت باز یا بسته شدن حرکت دهید و از اعمال فشار زیاد به درب برای سریع باز/بسته کردن جدا خودداری نمایید. سرعت بالای درب در شرایط خلاص ، منجر به خرابی چرخدنده های داخلی جک و موتور کشویی خواهد شد.

آموزش و نحوه باز كردن درب برقي بدون ريموت لولایی پارکینگ 

سیستم طراحی و تولید درب‌ اتوماتیک به گونه‌ای است که حتی در مواقع حساس مانند قطع شدن برق یا شرایط خاص از جمله گم شدن ریموت درب پارکینگ، تجهیزات لازم برای باز و بسته نمودن درب برقی پارکینگ را دارا هستند.

آموزش و نحوه خلاص کردن جک هیدرولیک درب پارکینگ 

تولیدکنندگان درب‌های اتوماتیک همچنین روش‌ها و راهکارهایی را برای حل مشکلات احتمالی بیان شده که ممکن در آینده پیش بیاید، نیز در نظر گرفته‌اند.

باز کردن و خلاص کردن  درب ریلی اتوماتیک بدون ریموت + ویدئو

آموزش و نحوه بازکردن درب ریلی پارکینگ در زمان قطع برق

آموزش و نحوه خلاص کردن درب ریلی پارکینگ 

گم شدن ریموت درب پارکینگ

در صورتی که ریموت درب برقی پارکینگ را گم کردید، اولین و مهم‌ترین اقدامی که باید انجام دهید، غیر فعال کردن ریموت است.

نحوه غیر فعال کردن ریموت

عملکرد تمام جک‌های درب برقی پارکینگ یکی است اما ریموت‌ها از نظر فرکانس و شیوه ست‌شدن و کددهی باهم تفاوت دارند؛ بنابراین روش‌های غیر فعال نمودن ریموت کرکره برقی نیز متفاوت خواهد بود.

در زیر برخی از روش‌های غیر فعال نمودن ریموت را توضیح می‌دهیم:

غیر فعال کردن ریموت با کلیدهای جعبه فرمان

جک‌های درب برقی پارکینگ اغلب دارای یک جعبه فرمان با چند کلید هستند. کلیدهای جعبه فرمان دارای رنگ‌های زرد، نارنجی، قرمز یا سبز و بنفش هستند.

بنابراین برای غیر فعال کردن ریموت درب پارکینگ در ابتدا دکمه‌ای را پیدا کنید که زیر آن کلمه Learn نوشته شده است. فقط کافی است این دکمه را چند ثانیه نگه دارید تا ریموت غیر فعال شود.

غیر فعال کردن ریموت با روش کددهی

در روش غیر فعال کردن ریموت با شیوه کددهی، شما باید کددهی ریموت را که قبلاً با توجه به مدل آن در جعبه فرمان انجام شده، غیر فعال نمایید.

برای انجام این کار نیاز به دفترچه راهنمای جک درب برقی پارکینگ دارید و همچنین برای غیر فعال نمودن ریموت باید به بخش پشتیبانی شرکت سازنده ریموت مراجعه نموده و از طریق تماس تلفنی یا به صورت حضوری، از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید.

قطع ارتباط ریموت از طریق کنترل پنل

روش دیگر برای غیر فعال نمودن ریموت درب پارکینگ این است که ارتباط بین ریموت و درب برقی را قطع نمایید که این روش بیشتر برای ریموت‌ها و جک‌های درب برقی پیشرفته و مدرن امکان‌پذیر است.

در این روش با خاموش کردن تمام سیگنال‌های دریافتی از ریموت، درب برقی پارکینگ دیگر باز و بسته نمی‌شود که برای انجام آن می‌توانید به دکمه‌های درون پنل مراجعه نمایید.

پیشنهاد آتی در:   عیب یابی و تعمیر ریموت درب پارکینگ

 خلاص کردن و باز کردن کرکره برقی بدون  ریموت + ویدئو

باز كردن كركره برقی بدون ريموت

باز كردن كركره برقی بدون ريموت

 

از جمله مشکلاتی که ممکن است برای هر واحد مسکونی ، تجاری و صنعتی مجهز به کرکره برقی اتفاق بیفتد، بالا نرفتن  و بسته نشدن کرکره برقی است.

دلایل اصلی این مشکل می‌تواند به شرح زیر باشد:

  • خرابی موتور کرکره برقی

با توجه به اینکه حرکت کرکره و تیغه‌های آن توسط موتور کرکره برقی انجام می‌شود، در صورت بروز هر نوع مشکل مکانیکی و الکتریکی در موتور، کرکره برقی نمی‌تواند باز و بسته شود.

  • خرابی مدار فرمان کرکره برقی

خراب بودن مدار فرمان کرکره برقی، می‌تواند علتی برای باز/بسته نشدن کرکره برقی باشد. در صورت بروز این مشکل باید مدار فرمان توسط تعمیرکار تعمیر یا تعویض شود.

یکی از دلایل شایع خراب شدن مدار فرمان درب پارکینگ ، نفوذ آب به جعبه مدار فرمان است. بنابراین در صورتی که قصد شستن کرکره برقی را دارید، باید مراقب باشید که آب به مدار فرمان کرکره برقی نفوذ نکند.

  • موتور تیوبلار

مطابق شکل زیر ، موتورهای تیوبلار دارای یک حلقه در کنار  موتور هستند که توسط یک دسته هندلی می توانید این حلقه را  در جهت عقربه های ساعت یا عکس عقربه های ساعت بچرخانید. با چرخش این حلقه ، کرکره به سمت باز/بسته شدن حرکت می کند.

خلاص کردن موتور تیوبلار بدون ریموت

خلاص کردن موتور تیوبلار بدون ریموت

 

  • موتور ساید

در موتورهای ساید یک زنجیر از انتهای موتور آویز شده و شما با کشیدن زنجیر می توانید درب را در جهت باز و بسته شدن حرکت دهید.

خلاص کردن موتور ساید کرکره برقی بدون ریموت

خلاص کردن موتور ساید کرکره برقی بدون ریموت

پایین آوردن کرکره برقی بدون ریموت

گاهی اوقات برای شما پیش می‌آید که می‌خواهید، اقدام به پایین آوردن کرکره برقی بدون ریموت و بستن درب اتوماتیک پارکینگ کنید، در این صورت می‌توانید از روش‌های زیر جهت انجام این کار استفاده کنید:

  • استفاده از روش برد به صورت دستی

این روش به کمک دکمه تایمر برد درب برقی پارکینگ انجام می‌شود. در این حالت دکمه تایمر را تا زمان چشمک زدن آن فشار دهید و بعد از آن دکمه D که بر روی برد درب اتوماتیک قرار دارد، را انتخاب نموده و برای بستن درب برقی پارکینگ و پایین آوردن کرکره برقی یک زمان دلخواه به آن بدهید.

  • استفاده از روش دیپ سوئیچ

در این روش برای پایین آوردن کرکره برقی و بستن درب اتوماتیک پارکینگ از سه سوئیچ تعبیه شده در موتور درب برقی استفاده می‌شود.

این سه سوئیچ برای فعال یا غیرفعال کردن تایمر اتوماتیک و چپ‌گرد یا راست‌گرد کردن موتور درب برقی تعیین شده است.

یکی از روش های مرسوم برای خلاص کردن موتور کرکره برقی استفاده از کلید یا دستگیره خلاص کن کرکره برقی می باشد که می توانید برای آشنایی بیشتر، مقاله انواع خلاص کن کرکره برقی را مطالعه نمایید.

علت بالا نرفتن کرکره برقی

علت بالا نرفتن کرکره برقی

 

از جمله مشکلاتی که ممکن است برای هر واحد تجاری، صنعتی و هر مغازه‌ای اتفاق بیفتد، بالا نرفتن کرکره برقی است.

چگونه کرکره برقی را بدون برق باز کنیم؟

برای باز کردن کرکره برقی بدون برق، معمولاً مراحل زیر را دنبال می‌کنیم:

  • یافتن مکانیزم بازکردن دستی: بیشتر کرکره‌های برقی دارای یک مکانیزم بازکردن دستی هستند که در مواقع قطع برق استفاده می‌شود.
  • فعال کردن مکانیزم دستی: این معمولاً شامل کشیدن یک کلید یا اهرم مخصوص است که کرکره را از حالت برقی خارج می‌کند و امکان باز و بسته شدن دستی را فراهم می‌کند.
  • باز کردن کرکره به صورت دستی: پس از فعال‌سازی مکانیزم دستی، می‌توانید کرکره را به آرامی بالا بکشید.

توجه داشته باشید که قبل از انجام این کار، مهم است که دستورالعمل‌های خاص مدل کرکره برقی خود را بررسی کنید.

دلایل اصلی بالا نرفتن کرکره برقی می‌تواند به صورت زیر باشد:

  • خرابی موتور کرکره برقی

با توجه به اینکه حرکت کرکره و تیغه‌های آن توسط موتور کرکره برقی انجام می‌شود، در صورت بروز هر نوع مشکل مکانیکی و الکتریکی در موتور، کرکره برقی نمی‌تواند بالا برود؛ بنابراین با تعمیر موتور کرکره برقی می‌تواند از این مشکل جلوگیری کرد.

  • خرابی برد کرکره برقی

خراب بودن برد کرکره برقی، می‌تواند علتی برای بالا نرفتن کرکره برقی باشد. در صورت بروز این مشکل باید برد کرکره برقی توسط تعمیرکار تعویض شود.

  • وجود گیر در تیغه‌های کرکره
  • تنظیم نبودن اندازه تیغه‌های کرکره و رگلاژ نشدن آن‌ها
  • کیفیت پایین قسمت‌های مختلف کرکره برقی
  • نصب غیر اصولی کرکره‌های برقی
  • خراب شدن یا کار نکردن ریموت کرکره برقی
  • خراب شدن رسیور کرکره برقی

یکی از دلایل خراب شدن رسیور درب پارکینگ می‌تواند نفوذ آب به آن باشد. در صورتی که قصد شستن کرکره برقی پارکینگ را دارید، باید مراقب باشید که آب به رسیور کرکره برقی نفوذ نکند.

موارد بیان شده می‌تواند دلیلی بر بالا نرفتن کرکره‌های برقی باشد که تعمیر یا تعویض آن‌ها توسط یک تعمیرکار ماهر و مجرب می‌تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند.

پیشنهاد آتی در:   7 راه حل ساده برای عیب یابی و علت باز نشدن جک درب پارکینگ

این روزها قطع جریان الکتریسیته امری محتمل است که در بسیاری از نقاط جهان و با علل گوناگون رخ می‌دهد. بنابراین، باید تمهیدات و پیش بینی های لازم را کرد تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری بعمل آورد.

زمانی‌که برق قطع می‌شود، سیستم درب اتوماتیک به علت نرسیدن انرژی به سنسورهای موجود و عدم اتصال فرکانس های آن دچار اختلال شده، در نتیجه امکان باز شدن درب وجود ندارد. یکی از راه حل‌های مقابله با این مشکل، استفاده از سیستم خلاص کن دستی تعبیه شده در این نوع درب است تا تردد وسایل نقلیه امکانپذیر گردد. اما در عین حال نباید از تجهیز درب اتوماتیک به سیستم UPS غافل شد.

  • سیستم برق اضطراری

سیستم برق اضطراری درب اتوماتیک یا UPS از قوی ترین سیستم‌هایی است که برای جلوگیری از اخلال در عملکرد دستگاه در زمان قطعی برق در نظر گرفته می‌شود. اگر در محیط زندگی شما برق بطور مداوم قطع و وصل می‌شود یا فیوز و کنتور برق دچار پرش می‌شوند، برای جلوگیری از بروز مشکل در سیستم عملکرد درب اتوماتیک می‌توانید از UPS استفاده کنید.

این سیستم بصورت خودکار در زمان قطع برق وارد عمل شده و نیروی لازم را برای شروع به کار موتور درب اتوماتیک فراهم می‌کند. UPS با انرژی که در خود ذخیره می‌کند، این امکان را فراهم می‌سازد تا در زمان قطع برق، بدون ریموت کنترل درب باز و بسته شود. این تکنولوژی قطعی برق را تشخیص می‌دهد و به صورت اتوماتیک وارد عمل می‌شود. دفعات باز و بسته درب کرکره‌ای بدون ریموت به میزان انرژی UPS بستگی دارد. بدین معنا که سیستم های برق اضطراری توان و قدرت متفاوتی دارند و برخی از آنها بین ۳ تا ۸ ساعت و نوع قوی‌تر می‌تواند تا ۲۴ ساعت کار کند.

سیستم UPS از حساسیت های متفاوتی برخوردار است بدین معنا که نوع به کار رفته در پارکینگ ها باید کاملاَ هوشمند بوده تا درب به جهت برقراری امنیت بصورت کامل بسته شود. قطعا میزان حساسیت و هوشمندی سیستم برق اضطراری به کار رفته در بانک ها، طلافروشی ها یا صرافی ها به قدری پیچیده است که در صورت قطعی برق به سرعت وارد عمل شده و تمامی راه های ورود و خروج به صورت اتوماتیک قفل می‌شوند. سیستم برق اضطراری اماکنی که امنیت چندین برابر نیاز دارند، قابل برنامه ریزی بوده و کارشناسان می‌توانند حالت های مختلفی برای آن تعریف کنند.

گاهی اوقات در حین بسته شدن درب پارکینگ جریان الکتریکی قطع می‌گردد و درب در میان راه باقی می‌ماند در این حالت سیستم برق اضطراری وارد عمل شده و درب را بصورت کامل می‌بندد تا امنیت در ساختمان برقرار گردد.

 خلاص کردن و باز کردن درب زیرسقفی پارکینگی ; “سکشنال” بدون  ریموت در شرایط اضطراری + ویدئو

درب سکشنال زیر سقفی، علیرغم مزایای قابل توجهی که در مقایسه با انواع دیگر درب دارد، کمتر در  ایران مورد استقبال  پارکینگهای مسکونی قرار گرفته است . این نوع درب بیشتر در  ابعاد بزرگ و در کارخانه ها و بخش فرودگاهی نصب شده است.

در فیلم زیر روش خلاص کردن یک نمونه درب سکشنال زیر سقفی مسکونی نمایش داده شده است.

پیشنهاد آتی در:   انواع درب پارکینگ

استفاده از باطری پشتیبان (Back-up) و یو پی اس (UPS) در انواع دربهای اتوماتیک

این روزها قطع جریان الکتریسیته امری محتمل است که در بسیاری از نقاط جهان و با علل گوناگون رخ می‌دهد. بنابراین، باید تمهیدات و پیش بینی های لازم را در نظر گرفت تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری بعمل آید.

زمانی که برق شهری قطع می شود، ساکنین ساختمان امکان باز کردن درب با ریموت کنترل را  نخواهند داشت. یکی از روشهای ورود/خروج از پارکینگ در این شرایط ،  استفاده از روش خلاص کردن و باز کردن درب است که به طور مفصل در مطالب قبلی این مقاله توضیح داده شد.

روش دوم استفاده از باطری پشتیبان و سیستم یو پی اس در دربهای اتوماتیک است. در این روش ، زمانی که برق قطع می شود، مدار فرمان درب اتوماتیک از باطری پشتیبان و سیستم یو پی اس ، استفاده می کند  و ساکنین ساختمان می توانند بدون نگرانی از قطع برق ، با استفاده از ریموت کنترل درب را باز/بسته نمایند. لازم به توضیح است که عملیات شارژ باطری ها و قطع و وصل آنها توسط یک برد شارژر مخصوص مدیریت می شود.

 

توجه : مسلما زمانی که برق قطع می شود و درب از باطری پشتیبان و یا سیستم یو پی اس استفاده می کند، ساکنین ساختمان به تعداد محدود می توانند درب را  با ریموت کنترل باز/بسته نمایند و بعد از چند بار استفاده ، شارژ باطری خالی شده و شما مجبورید از روش خلاص کردن و باز کردن درب  برای ترددهای بیشتر استفاده نمایید. تعداد تردد با باطری پشتیبان و یا یو پی اس ، به عواملی مختلفی مانند وزن درب ، روان بودن درب ، نو یا کهنه بودن باطری ها و مواردی دیگر وابسته است و یک عدد مشخص نمی توان ارایه کرد.

پیشنهاد آتی در:   آموزش و نحوه خام کردن ریموت

اما در چه دربهایی از باطری پشتیبان و در چه دربهای از سیستم یو پی اس استفاده می شود؟

استفاده از باطری پشتیبان (Back-up battery) در دربهای اتوماتیک

موتور دربهای اتوماتیک ، در دو مدل 24 ولت و 220 ولت طراحی می شود. در مدلهایی که طراحی 24 ولت دارد ، از باطری پشتیبان استفاده می شود. باطری های پشتیبان معمولا در  کیت های تک و یا دوتایی 12 ولتی با آمپرهای مختلف طراحی می شوند و قابل اتصال به مدار فرمان دربهای پارکینگی اتوماتیک است. این کیت ها یا در داخل جعبه مدار فرمان درب اتوماتیک تعبیه می شود و یا  در جعبه ای مجزا تعبیه و به مدار فرمان درب اتوماتیک متصل می شوند. چند نمونه  باطری پشتیبان در شکلهای زیر قابل مشاهده است.

UPS کرکره برقی

UPS کرکره برقی

 

باتری پشتیبان کرکره برقی

باتری پشتیبان کرکره برقی

استفاده از یو پی اس (UPS) در دربهای اتوماتیک

همانطور که اشاره شد، موتور دربهای اتوماتیک در دو مدل 24 ولت و 220 ولت طراحی می شود. در مدلهایی که طراحی 220 ولت دارد ، از یو پی اس استفاده می شود.  یو پی اس ها با توجه به توان مصرفی موتور درب اتوماتیک، انتخاب و به مدار فرمان متصل می شوند.

در شکل زیر یک نمونه یو پی اس نمایش داده شده است.

UPS درب اتوماتیک پارکینگ

UPS درب اتوماتیک پارکینگ

 

  • خلاص کن دستی درب اتوماتیک

شیوه دیگری که در صورت خرابی ریموت یا عدم دسترسی به باتری آن، برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک می‌توان استفاده کرد، سیستم خلاص کن دستی است. در این شیوه با خلاص کردن محور گیربکس بدون نیاز به برق اضطراری، می‌توان درب را باز و بسته کرد. ماهیت این کلید به گونه‌ای است که با قرار گرفتن در قسمتی از موتور گیربکس و چرخاندن آن امکان باز و بسته شدن درب اتوماتیک پارکینگ و تردد وسایل نقلیه را در زمان‌های مشخص فراهم می‌کند. بهتر است بدانید که تمام درب های برقی دارای کلیدی مخصوص هستند که همراه با درب اتوماتیک یا کرکره برقی نصب می‌شوند که باید در هنگام خلاص کردن دستی، کلید را در محور گیربکس قرار دهید و بچرخانید.

متخصصین بر این باورند که در زمان قطع جریان برق با استفاده از سیستم خلاص کن دستی و آچار خلاص کن آلن می‌توان درب را به راحتی به حرکت درآورد. در این روش، کلید بر روی بخش مشخصی از گیربکس موتور قرار می‌گیرد که با چرخاندن آن درب باز و بسته می‌شود. فراموش نکنید که استفاده از این روش باعث فشار آمدن به موتور درب اتوماتیک شده که در صورت تداوم منجر به خرابی درب می‌گردد. پس بهتر است در اولین فرصت اقدام به تعمیر یا خرید باتری برای ریموت درب نمایید.

در نهایت اگر می‌خواهید درب پارکینگ یا کرکره اتوماتیک را بدون ریموت باز کنید باید به یکی از دو روش بالا که بطور مفصل به آنها پرداختیم، روی آورید. اگر درب پارکینگ شما از قبل به یکی از این دو سیستم مجهز شده است، بدون شک با عملکرد آن آشنایی دارید و دچار مشکل نخواهید شد. اما اگر نیاز است که درب شما به یکی از سیستم های موجود مجهز گردد، توصیه می‌کنیم از متخصصین تعمیر درب اتوماتیک و تعمیرکار کرکره برقی بخواهید در محل حاضر شده و بررسی های لازم را انجام دهند تا بهترین پیشنهاد را به شما ارائه دهند.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با روش‌ها و راهکارهایی آشنا کنیم که در صورت نداشتن ریموت یا گم کردن آن به راحتی بتوانید کرکره برقی را بالا و پایین نموده و درب برقی پارکینگ را باز یا بسته نمایید.

بنابراین شما می‌توانید جهت خرید ریموت و رسیور درب برقی پارکینگ به وب‌سایت شرکت‌های ارائه دهنده این محصولات مراجعه نموده و اطلاعات لازم در زمینه قیمت ریموت کرکره برقی و قیمت رسیور کرکره برقی را در این وب‌سایت‌ها مشاهده نمایید.

1 دیدگاه

  1. زمان نبود برق برای باز كردن كركره برقي بدون ريموت کلی دردسر میکشیم. ممنون از مطلبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی