6 نشانه در زمان خرابی درب اتوماتیک شیشه ‌ای کشویی

رفع خرابی درب اتوماتیک شیشه ای
رفع خرابی درب اتوماتیک شیشه ‌ای کشویی

نشانه های خرابی درب اتوماتیک شیشه‌ ای کشویی و رفع آن

درب اتوماتیک شیشه ‌ای کشویی جزء متداول‌ترین انواع درب‌ اتوماتیک شیشه‌ ای هستند که امروزه در مکان‌های پر تردد بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این نوع درب‌ها معمولاً از یک یا دو لنگه درب متحرک یا چندین لنگه درب ثابت تشکیل شده‌اند که به صورت کشویی باز و بسته می‌شوند.

درب‌ اتوماتیک شیشه ‌ای کشویی نیز مانند هر وسیله الکتریکی دیگری نیز پس از مدتی استفاده ممکن است دچار خرابی و مشکل شوند و نیاز به تعمیر پیدا کنند.

با توجه به این مطلب، ما در این مقاله قصد داریم به معرفی شش نشانه و رفع خرابی و مشکل درب اتوماتیک شیشه‌ای کشویی بپردازیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

6 مشکل رایج و متداول خرابی درب اتوماتیک شیشه ‌ای کشویی

در زیر به 6 مورد از مشکلات رایج و متداولی که ممکن است باعث خراب شدن درب اتوماتیک شیشه‌ای کشویی شوند، اشاره می‌کنیم:

  • کثیف شدن غلتک‌های درب شیشه‌ای کشویی

غلتک‌ها از جمله قطعات به کار برده شده در درب‌ اتوماتیک شیشه ‌ای کشویی هستند که در قسمت پایینی درب قرار می‌گیرند.

این غلتک‌ها به لت‌ها یا برگ‌های درب اتوماتیک این امکان را می‌دهند تا لت‌ها بتواند به راحتی در امتداد یک مسیر مستقیم و صاف حرکت کرده و بر روی هم بلغزند.

گاهی مواقع این مشکل پیش می‌آید که درب اتوماتیک شیشه‌ای کشویی به سختی باز و بسته می‌شود که علت این مشکل می‌تواند کثیف شدن غلتک‌های درب اتوماتیک کشویی باشد.

برای رفع این مشکل شما می‌توانید در ابتدا با استفاده از جاروبرقی گرد و خاک‌های موجود بر روی غلتک‌ها را پاک نموده و به وسیله یک دستمال کاغذی مرطوب اقدام به تمیز کردن این غلتک‌ها نمایید.

  • تنظیم نبودن چرخ‌های غلتک درب شیشه‌ای کشویی

در صورتی که غلتک‌های درب شیشه‌ای کشویی به درستی تنظیم نشده باشند، ممکن است باعث شوند تا درب به صورت کامل از مسیر صاف و مستقیم خود خارج شود.

شما می‌توانید برای رفع این مشکل و خرابی، پیچ‌های قسمت زیرین درب را که چرخ‌های غلتک درب شیشه‌ای کشویی را در جای خود نگه می‌دارند، تنظیم کنید.

برای انجام تنظیمات لازم بر روی درب، اگر می‌خواهید درب را به سمت بالا ببرید، پیچ‌های زیرین درب را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.

و در صورتی که می‌خواهید درب را به سمت پایین بیاورید، پیچ‌های زیرین درب را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.

در انتها مطمئن شوید که تنظیمات درب به طور یکنواخت و در هر دو طرف درب شیشه‌ای کشویی انجام شده باشد.

 

مشکلات رایج درب اتوماتیک کشویی
مشکلات رایج درب اتوماتیک کشویی
  • خم شدن مسیر حرکت لت‌های درب شیشه‌ای کشویی

بعضی مواقع این احتمال وجود دارد که مسیر حرکت لت‌های درب شیشه‌ای کشویی به سمت داخل خم شده باشد. این خم شدگی در مسیر لت‌های درب شیشه‌ای کشویی می‌تواند بر روی غلتک‌های درب فشار وارد کرده و مانع از حرکت درب شود.

ابتدا بررسی کنید اگر جهت خم شدگی مسیر حرکت لت‌های درب به سمت بیرون باشد، این احتمال وجود دارد که درب شیشه‌ای کشویی را از مسیر خارج کند.

بنابراین برای جلوگیری و رفع این مشکل شما باید مسیر حرکت لت‌های درب کشویی را توسط یک انبر دست به داخل خم کنید تا لت‌های درب کشویی در مسیر درست حرکت کنند.

برای شروع در مرحله اول اگر مسیرهای حرکت لت‌ها خم شده‌اند، ابتدا درب کشویی را از جای خود بردارید تا دچار آسیب نشود. سپس یک پتک پلاستیکی و یک تکه چوب کوچک آماده کنید.

تکه چوب کوچک را در مقابل مسیر خم شده قرار دهید و مسیر خم شده را به دقت چکش کاری کنید و آن‌قدر چکش بزنید تا مسیر در جای درست خود قرار گیرد.

  • زنگ زدگی و شکسته شدن غلتک‌های درب شیشه‌ای کشویی

در بعضی مناطقی که دارای آب و هوای گرم و مرطوب هستند، ممکن است این شرایط آب و هوایی بر روی غلتک‌های درب شیشه‌ای کشویی تأثیر گذاشته و باعث زنگ زدن و همچنین شکسته شدن آنها شود.

همان طور که می‌دانید متأسفانه تعمیر درب‌های شیشه‌ای کشویی بسیار سخت است و در این زمینه باید از کمک افراد متخصص استفاده نمود.

در صورت بروز چنین مشکلی شما باید لت‌های ثابت و لت‌های متحرک درب شیشه‌ای کشویی را از جای خود خارج کرده و آنها را بیرون بیاورید.

پس از برداشتن درب‌های کشویی، باید غلتک‌های آسیب دیده را نیز باز کرده و برای تعمیر و تعویض آنها را به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تعمیر درب‌های شیشه‌ای کشویی ارجاع دهید.

با خرید غلتک‌های جدید و نصب آنها در محل مخصوص، باید مجدداً لت‌های ثابت درب کشویی را در جای قبلی خود قرار داده و نصب کنید.

پس از آن می‌توانید چرخ‌های درب را با در نظر گرفتن یک ارتفاع مناسب تنظیم کنید. پس از نصب چرخ‌های درب کشویی و قرار دادن درب‌های ثابت در جای قبلی آنها، جهت ایمن سازی درب کشویی اقدامات لازم را انجام دهید.

  • تراز نبودن درب شیشه‌ای کشویی

یکی دیگر از مشکلات رایج درب‌های شیشه‌ای کشویی تراز نبودن آنها در مسیر خود است. در بعضی مواقع ممکن است به دلیل مشکل تراز بندی، درب کشویی از مسیر خود خارج شود.

در این صورت شما باید درب کشویی را از مسیر خود خارج کنید، غلتک‌های بالایی درب را تراز نموده و سپس قسمت پایینی درب را در محل خود قرار دهید.

پیچ‌های تنظیم را در قسمت بالایی درب بررسی کنید و برای حرکت درب کشویی کمی آنها را بچرخانید. در پایان زمانی که درب را در جای خود قرار دادید، مجدداً پیچ‌ها را تنظیم نمایید.

خرابی درب اتوماتیک شیشه ‌ای

خرابی درب اتوماتیک شیشه ‌ای

  • شکسته شدن قفل‌های درب شیشه‌ای کشویی

از جمله مشکلاتی که ممکن است برای درب‌های شیشه‌ای کشویی به وجود آید، شکسته شدن قفل‌های درب است.

در صورتی که مشاهده نمودید قفل درب کشویی خراب شده یا شکسته است باید آن را از درب جدا کرده و با یک قفل جدید جایگزین کنید.

ابتدا به آرامی قفل شکسته شده را از جای خود خارج کنید به صورتی که به درب کشویی به خصوص شیشه آن آسیبی وارد نشود.

قفل درب جدید را مطابق با دستورالعمل آن بر روی درب نصب کنید.

 

خرابی درب اتوماتیک شیشه ‌ای

خرابی در یک درب اتوماتیک شیشه ای می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. در اینجا برخی از دلایل رایج و راه‌های برطرف کردن آن‌ها آورده شده است:

  1. مشکلات سنسور حرکتی: اگر سنسورهای حرکتی کثیف، خراب یا به درستی تنظیم نشده باشند، ممکن است درب به طور نامنظم باز و بسته شود. تمیز کردن و تنظیم مجدد سنسورها ممکن است مشکل را حل کند.
  2. مشکلات مکانیکی: قطعات مکانیکی مانند چرخ‌دنده‌ها، ریل‌ها یا لولاها ممکن است فرسوده شده یا خراب شوند. بررسی و تعمیر یا تعویض این قطعات می‌تواند لازم باشد.
  3. مشکلات الکتریکی: نوسانات برق یا خرابی‌های الکتریکی می‌توانند باعث اختلال در عملکرد درب شوند. بررسی سیم‌کشی و اتصالات الکتریکی ممکن است نیاز باشد.
  4. تنظیم نامناسب: اگر تنظیمات درب، مانند سرعت باز و بسته شدن یا حساسیت سنسورها، نادرست باشد، ممکن است به خرابی درب منجر شود. تنظیم مجدد این موارد ممکن است مفید باشد.
  5. خرابی ریموت یا برد الکترونیکی: گاهی اوقات مشکل از ریموت یا برد الکترونیکی درب است که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.
  6. آسیب فیزیکی به شیشه یا چهارچوب درب: هرگونه آسیب فیزیکی به شیشه یا چهارچوب درب می‌تواند باعث اختلال در عملکرد صحیح درب شود.

برای تشخیص و رفع دقیق مشکل، توصیه می‌شود که با یک تکنسین متخصص در زمینه درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای تماس بگیرید. این تکنسین‌ها می‌توانند مشکل را به درستی تشخیص دهند و راه‌حل مناسب را پیشنهاد کنند.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم به معرفی 6 مورد از مشکلاتی را که ممکن است برای درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای کشویی ایجاد شود بپردازیم و در این خصوص راه حل‌هایی را نیز برای شما بیان نمودیم.

در انتها پیشنهاد و توصیه ما به شما این است که اگر می‌خواهید مشکلات درب‌های شیشه ‌ای کشویی‌تان کاهش پیدا کند بهترین و مناسب‌ترین راه خرید محصولات و کالاهای با کیفیت است که از ماندگاری و مقاومت بالایی برخوردار باشد.

همچنین حتماً در زمینه تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای کشویی  و بخش‌های آسیب دیده و خراب شده درب اتوماتیک شیشه‌ای کشویی با یک فرد متخصص و تکنسین با تجربه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی