باز شدن خود به خود درب پارکینگ

 

احتمالا این اتفاق برایتان پیش آمده است که به خانه می‌آیید، درب پارکینگ را می‌زنید و وارد حیاط شده سپس درب را می‌بندید، اما مشاهده می‌کنید که درب اتوماتیک پارکینگ دوباره باز می‌شود! اما علت باز و بسته شدن خود به خود درب پارکینگ چه می‌تواند باشد؟ یک دلیل آن خرید درب اتوماتیک پارکینگی نامناسب است! اما با خرید درب پارکینگ مناسب از شر مشکلاتی از این دست خلاص می‌شوید. در این مطلب قصد داریم تا به حل مشکل باز وبسته شدن خود به خودی جک پارکینگ بپردازیم. اگر درب پارکینگ شما دارای چنین مشکلی است به خواندن ادامه دهید!

چرا درب پارکینگ خود به خود باز می شود
چرا درب پارکینگ خود به خود باز می شود؟

پیشنهاد آتی در:   علت بسته نشدن درب آهنی

دلیل بسته و باز شدن خود به خود درب پارکینگ

یکی از اتفاقات عجیب و راز آلود در مورد درب اتوماتیک پارکینگ ، باز شدن خود به خود درب است!! خوشبختانه این اتفاق به ندرت اتفاق می افتد و دلایل اتفاق باز شدن خود به خود درب پارکینگ احتمالا یکی از موارد توضیح داده شده در زیر است:

  • خراب بودن ریموت

اولین چیزی که در پاسخ به پرسش ” چرا جک پارکینگ خود به خود باز یا بسته می شود؟” باید بررسی کنید، ریموت است. ساده ترین مشکل می‌تواند گیر کردن دکمه های ریموت و یا تمام شدن باتری آن باشد. همچنین برای ریموت خود یک محافظ بخرید تا در برخورد با اجسام دیگر، مدام درب را باز و بسته نکند. ریموت دارای یک فرستنده است که پیام باز یا بسته شدن درب را به سیستم مرکزی درب می‌فرستد. ممکن است این فرستنده خراب شده باشد، بنابراین در صورت مشاهده مشکلات این چنینی، ریموت خود را به یک تعمیرکار نشان دهید.

همچنین امکان دارد علت باز و بسته شدن خود به خود درب پارکینگ کدهای مشابه با ساختمان های اطراف است. اگر زمانی که ریموت را می‌زنید، درب پارکینگ ساختمان همسایه باز می‌شود، یعنی ریموت های شما دارای کد مشابه هستند، برای رفع این مشکل ریموت خود را به یک فرد حرفه‌ای بسپارید تا کد آن را تغییر دهد.

  • حضور اشیاء میان در!

علت باز شدن خود به خود درب پارکینگ، می‌تواند به دلیل وجود یک نکته مثبت روی درب اتوماتیک باشد! این آپشن جهت ایمنی افراد و وسایل تعبیه شده است که اگر چیزی بین در قرار دارد در بطور کامل بسته نشود. بنابراین بررسی اینکه مانعی بین درها وجود دارد یا خیر! ضروری بنظر می‌رسد.

  • تراز نبودن جک پارکینگ

جک پارکینگ، وسیله‌ای است که در دو طرف درب نصب شده و با اشعه مادون قرمز کار می‌کند، اگر چشمی‌های جک پارکینگ تراز نباشند، ممکن است شما زمانی که دکمه بسته شدن را می‌زنید، درب پارکینگ تا نیمه راه بسته و مجددا باز شود. بنابراین برای حل مشکل باز وبسته شدن خود به خودی جک پارکینگ، باید از تعمیرکاران درب اتوماتیک پارکینگی حرفه‌ای کمک بگیرید.

  • فشاری غیر مستقیم به ریموت درب پارکینگ

یک احتمال قوی برای این اتفاق این است که ریموت کنترل در جیب یکی از ساکنین ساختمان است و به طور ناخواسته به دکمه ریموت در فضای جیب، فشار وارد می شود!

علت باز و بسته شدن خود به خود درب پارکینگ

علت باز و بسته شدن خود به خود درب پارکینگ

 

  • ورود حشرات به تابلو فرمان

درب های اتوماتیک مجهز به یک تابلو فرمان هستند که یک برد الکترونیکی در آن تعبیه شده است. در بعضی موارد تعداد زیادی از حشرات ، مورچه و مواردی دیگر در فضای داخل تابلو فرمان تجمع می کنند و این تجمع غیر عادی در بعضی موارد باعث ایچاد اتصالات الکترونیکی در برد الکترونیکی تابلو فرمان می شود. اتصالات الکترونیکی ناخواسته در بعضی موارد منجر به سوختن برد الکترونیکی می شود و در بعضی موارد نیز باعث صدور فرمانهای ناخواسته مانند باز شدن درب می شود. در این موارد درب تابلو فرمان را باز کنید و در صورت مشاهده این مشکل در فضای داخلی تابلو فرمان، با نصاب خود برای رفع مشکل تماس بگیرید.

  •  اختلال در فرکانس ریموت

ریموت یکی از ساکنین ساختمانهای کناری شما ، با ریموت های شما هم فرکانس شده است! البته کد گذاری ریموت های جدید طوری انجام می شود که این مشکل به ندرت اتفاق بیافتد. ولی در بعضی موارد نادر ، امکان بروز این مشکل وجود دارد.

پیشنهاد آتی دُر : 7 راه حل ساده برای تعمیر و عیب یابی جک در پارکینگ را مطالعه کنید!

  • وجود اختلال در فرستنده و گیرنده سیستم مرکزی درب اتوماتیک

باز و بسته شدن خود به خود درب پارکینگ به علت اختلال جک درب پارکینگ، می‌تواند خطر جانی و مالی را برای ساکنین به همراه داشته باشد. اما با خرید درب برقی با کیفیت از شر این مشکلات رها می‌شوید.

  • شرایط آب و هوایی

شاید برایتان جالب باشد که طوفان و گرد خاک می‌تواند باعث نوسان برق و در نتیجه قطع اتصال مدارهای برقی درب اتوماتیک شود. بنابراین اگر جدیدا برق خانه تان قطع شده یا دچار نوسانات برقی شده است، ممکن است علت باز و بسته شدن خود به خود درب پارکینگ همین مورد باشد. برای رفع این مشکل باید از یک تعمیرگار حرفه‌ای کمک بگیرید.

  • مشکل در سیم کشی برق کل پارکینگ

یک سیم از مرکز مدار و سقف پارکینگ به جک برقی درب پارکینگ که داخل دیوار جاسازی شده، کشیده شده است. امکان دارد علت باز و بسته شدن خود به خود درب پارکینگ وجود اختلال داخل این سیم ها باشد. این سیم ها ممکن است به علت شرایط آب و هوایی مثل باران یا طوفان، همچنین به دلیل جویدن موش یا بریده شدن توسط شی ای تیز آسیب دیده باشند. بنابراین اگر از سیم کشی سردر نمیاورید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

پیشنهاد آتی در:   7 راه حل ساده برای عیب یابی و علت باز نشدن جک درب پارکینگ

حل مشکل باز و بسته شدن خود به خودی درب پارکینگ

کارهای زیر را جهت رفع مشکل باز و بسته شدن خود به خودی درب پارکینگ انجام دهید:

  • رفع خرابی ریموت

خرابی ریموت کنترل یکی از مشکلات رایج در باز و بسته شدن خود به خود درب پارکینگ است که دلایل آن می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. ضعیف شدن باطری

شایان ذکر است که حتی اگر باطری ریموت کنترل شما کیفیت بالایی داشته باشد، عمر مفید آن حدود  2 سال است . بنابراین اگر ریموت کنترل شما از کار افتاد، ابتدا باطری را کنترل کنید. برای تعویض باتری ابتدا قاب پشت ریموت را باز نمایید. این قاب یا توسط پیچ و یا به صورت کشویی و فشاری به بدنه ریموت متصل شده است. سپس با توجه به ولت و آمپرنوشته شده بر روی باطری ، آن را از بازار تهیه نمایید و تعویض کنید. پیشنهاد می شود از باطری آلکالاین که طول عمر بیشتری دارد استفاده نمایید.

  1. معیوب شدن ریموت کنترل

به دلایل مختلفی مانند پاشش آب بر روی ریموت کنترل ، خراب شدن دکمه ریموت کنترل و …. ممکن است ریموت آسیب دیده و عملکرد عادی آن مختل شده باشد. برای تعمیر ریموت در این موارد به یک تعمیرکار خوب مراجعه کنید.

  1. معیوب شدن کارت گیرنده مدار فرمان

مدار فرمانها ( مدار فرمان درب پارکینگ ، کرکره و غیره) برای دریافت سیگنال ریموت کنترل، مجهز به یک برد الکترونیکی به نام کارت گیرنده هستند. در صورتی که این کارت گیرنده خراب شود، ارتباط بین ریموت کنترل و مدار فرمان قطع می‌شود. در این موارد با تعمیر کار خود برای بررسی این مشکل تماس بگیرید.

  1. قرار گرفتن مدار فرمان در مکانهای با نویز بالا

سیگنالهای رادیویی ناخواسته یا اصطلاحا نویز یکی از مواردی است که می تواند ارتباط رادیویی ریموت کنترل و مدار فرمان را دچار اختلال کند. سیگنالهای حاصل از دکلهای مخابراتی ، میدان های مغناطیسی و…. در عملکرد ریموت شما اختلال ایجاد می‌کنند و ممکن است موجب باز و بسته شدن خود به خودی درب پارکینگ شما شوند. در صورتی که مدار فرمان شما در معرض نویز قرار دارد، یکی از راه حلهای رفع این مشکل استفاده از ریموت کنترلهای برد بلند ( مثلا 868.35 فرکانس مگاهرتز) است.

حل مشکل باز و بسته شدن خود به خودی درب پارکینگ

حل مشکل باز و بسته شدن خود به خودی درب پارکینگ

 

پیشنهاد آتی در:   علت خرابی چشمی درب پارکینگ

حل مشکل باز وبسته شدن خود به خودی جک پارکینگ

چند دلیل عمده اختلال در عملکرد چشمی جک پارکینگ به شرح زیر است که می‌تواند علت باز و بسته شدن خود به خودی جک پارکینگelectric gates opening and closing” باشد:

  • کثیف شدن قاب چشمی

ساختار چشمی ها متشکل از دو جزء فرستنده و گیرنده طراحی شده است و چشمی گیرنده باید به طور دایم نور مادون قرمز ارسالی توسط فرستنده را دریافت کند. کثیف شدن قاب چشمی ( گرد و خاک ، رنگ و غیره) ، مانع از ارتباط پیوسته بین گیرنده و فرستنده می‌شود و ممکن است باعث باز و بسته شدن خود به خودی درب پارکینگ شود. اما یکی از اختلالات شایع این قضیه این است که درب باز می شود ولی پس از باز شدن بسته نمی شود و همانطور باز باقی می ماند. برای رفع این مشکل ، قاب چشمی را تمیز کنید.

  • معیوب شدن سیم کشی چشمی

در صورتی که سیم کشی چشمی معیوب شود ، عملکرد عادی چشمی مختل می شود و درب باز باقی می ماند. برای بررسی برای کنترل این مشکل ، کف دست خود را مقابل یکی از چشمی ها تکان دهید و با دقت گوش کنید. با تکان دادن دست باید یک صدای ” تیک تیک ” از چشمی شنیده شود. همچنین به چشمی نگاه کنید ، باید ال ای دی چشمی روشن باشد. اگر صدای ” تیک تیک” را می شنوید و نور ال دی چشمی قابل رویت است ، سیم کشی برق چشمی مشکلی ندارد و احتمالا مشکل از قسمت دیگری است که توسط نصاب شما قابل برطرف شدن است. بنابراین در اسرع وقت با نصاب خود تماس بگیرد.

  • هم راستا نبودن دو چشمی فرستنده و گیرنده

چشمی های فرستنده و گیرنده باید در یک راستا نصب شوند. در غیر اینصورت عملکرد عادی آنها مختل می‌شود. به دلایل مختلفی(پس از نصب)  مانند ضربه خوردن به یکی از چشمی‌ها و… ممکن است دو چشمی از هم راستا بودن خارج شوند. اگر مشاهده کردید که یکی از چشمی‌ها تراز نیست جای ان را تغغیر دهید یا با نصاب خود تماس بگیرید.

پیشنهاد آتی در:   بهترین تکنسین و نصاب درب برقی

خرید درب پارکینگ با کیفیت از آتی در راه حلی برای رفع مشکل باز وبسته شدن خود به خودی جک پارکینگ

گروه صنعتی آتی در با بهره گیری از متخصصین این حوزه و استفاده از برندهای با کیفیت خارجی و ایرانی به تولید انواع درب اتوماتیک از قبیل درب اتوماتیک شیشه ای، درب اتوماتیک پارکینگی و… می‌پردازد. همچنین این گروه انواع درب پارکینگ مانند درب ریلی آهنی ساختمان ، درب کشویی فلزی ، درب پارکینگ تاشو و…را نیز می‌سازد. با خرید از آتی در دیگر نگران مشکلاتی از قبیل باز و بسته شدن خود به خود درب پارکینگ نخواهید بود. کافیست همین حالا با ما تماس بگیرید، متخصصین ما آماده مشاوره دادن به شما عزیزان هستند.

چرا درب پارکینگ من خود به خود باز می شود؟

این مسئله ممکن است چندین علت داشته باشد. برخی از عوامل رایج عبارتند از:

– تداخل فرکانس: اگر فرکانس ریموت کنترل درب پارکینگ شما با فرکانس دستگاه های دیگر در همسایگی تطابق داشته باشد، ممکن است درب پارکینگ شما به صورت تصادفی فعال شود. برای رفع این مشکل، باید فرکانس ریموت کنترل خود را تغییر دهید.

– نقص سیم کشی: اگر سیم های الکتریکی درب پارکینگ شما آسیب دیده یا قطع شده باشند، ممکن است باعث اختلال در عملکرد حسگرها و موتور درب پارکینگ شوند. برای رفع این مشکل، باید سیم کشی را تعمیر یا تعویض کنید.

– تنظیم نادرست حساسیت: اگر حساسیت حسگرهای درب پارکینگ شما بالا باشد، ممکن است هر چیز کوچک یا حرکت کوچکی را به عنوان یک جلوگیری از بسته شدن درب تشخیص دهند و باعث باز شدن درب شوند. برای رفع این مشکل، باید حساسیت حسگرها را کم کنید.

پیشنهاد آتی در:   تعمیر جک درب پارکینگ

آیا باز شدن خود به خود درب پارکینگ خطرناک است؟

بستگی به علت و شرایط آن دارد. اگر درب پارکینگ شما به دلیل تداخل فرکانس یا نقص سیم کشی باز می شود، این ممکن است خطرات امنیتی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، اگر درب پارکینگ شما زمانی که شما خانه نیستید یا در حال خواب هستید باز شود، این ممکن است فرصت را برای سارقان یا جانوران وحشی فراهم کند. برای جلوگیری از این خطرات، باید درب پارکینگ خود را همیشه قفل کنید و از دوربین های مداربسته استفاده کنید.

اگر درب پارکینگ شما به دلیل تنظیم نادرست حساسیت باز می شود، این ممکن است خطرات فیزیکی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، اگر درب پارکینگ شما زمانی که شما یا خانواده تان در حال عبور از آن هستید باز شود، این ممکن است باعث آسیب رساندن به شما یا ماشین تان شود. برای جلوگیری از این خطرات، باید همیشه از حسگرهای ایمنی استفاده کنید و درب پارکینگ را تحت نظر داشته باشید.

چگونه می توانم مشکل “باز شدن خود به خود درب پارکینگ” را حل کنم؟

برای حل این مشکل، باید علت آن را شناسایی و رفع کنید. برخی از راه های حل عبارتند از:

  • تغییر فرکانس ریموت کنترل: برای این کار، باید دستورالعمل های سازنده ی ریموت کنترل را دنبال کنید و یک فرکانس جدید برای آن انتخاب کنید. سپس باید ریموت کنترل را با درب پارکینگ هماهنگ کنید.
  • تعمیر یا تعویض سیم کشی: برای این کار، باید یک تکنسین مجرب را استخدام کنید و سیم های آسیب دیده یا قطع شده را با سیم های جدید جایگزین کنید.
  • تنظیم مجدد حساسیت حسگرها: برای این کار، باید دستورالعمل های سازنده ی درب پارکینگ را دنبال کنید و با استفاده از چراغ های نشانگر، حساسیت حسگرها را به سطح مناسب تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی