راهنمای خرید راهبند

از مهم‌ترین وسایلی که جهت حفظ امنیت پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به راهبند اشاره کرد. این وسایل به نوعی مانند یک نوع سد ورودی عمل می‌کنند و در بخش ورودی و خروجی پارکینگ می‌توان آن‌ها را قرار داد. همین امر موجب می‌شود تا بتوانید به کمک راهبند ورود و خروج افراد و ماشین‌ها را به نحو احسن کنترل کنید.

به طبع این امر نشان‌دهنده آن است که هیچ فردی و یا ماشین خاصی نمی‌تواند بدون کسب اجازه به درون پارکینگ وارد و از آن خارج شود. در ادامه متن با ما همراه باشید تا به شما در مورد این محصول جذاب و راهنمای خرید راهبند اطلاعات مناسبی را ارائه کنیم.

درخواست مشاوره خرید محصولات آتی در

راهبند چه چیزی است؟

اولین و مهم‌ترین پرسشی که در بحث راهنمای خرید راهبند باید به آن بپردازیم آن است که این محصول چه کاربرد خاصی دارد؟ در واقع اصلاً ضرورت خرید راهبند چیست؟ در پاسخ به این سؤال رایج باید بگوییم که شما می‌توانید از راهبندها در محیط‌های مختلفی همچون پارکینگ‌های عمومی، پارکینگ‌های شرکت‌ها، پارکینگ‌های هتل و … به مانند یک عاملیت جلوگیری از ورود و خروج افراد و ماشین‌ها استفاده کنید. نکته جالب است که امکان بهره‌گیری از این محصول حتی در محیط‌های بدون سقف نیز وجود دارد.

احتمالاً می‌دانید که راهبندها در دو مدل مختلف به تولید می‌رسند. این دو مدل عبارت‌اند از راهبند دستی و راهبند اتوماتیک. به طبع همان‌طور که از نام این موارد می‌توان فهمید راهبندهای اتوماتیک به صورت خودکار عمل می‌کنند و در اکثر موارد پس از نصب کردن‌ آن‌ها نیازی به استفاده از اپراتور انسانی وجود ندارد. در مقابل راهبند‌های دستی از جمله راهبندهایی به شمار می‌آیند که در کشورمان نیز به وفور دیده می‌شوند و یک فرد یا اپراتور وظیفه راه‌اندازی راهبند مدنظر را بر عهده دارد.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که چه در مدل دستی و چه در مدل اتوماتیک معمولاً سنسورهای خاصی در درون راهبند قرار می‌گیرد که مانع از ورود ناگهانی بازویی می‌شود. در واقع تا زمانی که اتومبیل و اشخاص به طور کامل از زیر راهبند عبور نکرده باشند، بازویی به هیچ عنوان پایین نخواهد آمد. این امر به منظور تأمین امنیت افرادی است که به پارکینگ وارد و یا از آن خارج می‌شوند.

پیشنهاد آتی در:   عیب یابی راهبند

انواع راهبند

گفتیم که راهبند به دو مدل اصلی اتوماتیک و دستی تبدیل می‌شود، البته دستی یا اتوماتیک بودن راهبند تنها روش دسته‌بندی این محصولات نیست. به طور کلی می‌توان راهبند را به دو نوع بازویی و همچنین بولارد تقسیم نمود. در ادامه بحث راهنمای خرید راهبند به هر یک از این مورد می‌پردازیم.

راهنمای خرید راهبند بازویی

راهبند بازویی

راهبند بازویی یکی از پرکاربردترین راهبندهای موجود در بازار به شمار می‌آید. این راهبند را احتمالاً همه افراد در ورودی‌های پارکینگ دیده‌‌اند. همان گونه که از نام این راهبند مشخص است راهبند بازویی دارای یک بازوی ویژه است که هنگام باز شدن زاویه آن به زاویه نود درجه می‌رسد و هنگام بسته شده زاویه‌ای چهل و پنج درجه دارد. راهبندهای بازویی معمولاً در دو مدل اتوماتیک و دستی ارائه می‌شود، هرچند امروزه معمولاً مدل دستی دیگر کاربرد چندانی ندارد و همه افراد مدل اتوماتیک را انتخاب می‌کنند.

راهبند ستونی

راهبند ستونی

راهبند ستونی یا بولارد از جمله راهبندهای فوق‌العاده پیشرفته محسوب می‌شود. این راهبند دارای ظاهری شبیه به ستون است و هنگام فعالیت از درون زمین بیرون می‌آید. هنگامی که نیاز به عبور و مرور سریع باشد راهبند به طور کامل به درون زمین فرو خواهد رفت تا فرایند امور و مرور دچار مشکل خاصی نشود. از این راهبند نیز می‌توان در پارکینگ‌های مختلف استفاده کرد، البته در بیشتر کشورهای اروپایی می‌توان این راهبندها را درون خیابان‌های اصلی شهر نیز مشاهده کرد. موضوع بعدی ما در زمینه راهنمای خرید راهبند،‌ بحث مزیت‌های این محصول است.

امکانات و قابلیت های راهبند اتوماتیک

امکانات و قابلیت های راهبند اتوماتیک

مهم‌ترین مزایای خرید راهبند چیست؟

وقتی سیستم راهبند را تهیه می‌کنید دیگر خیال راحتی از بابت ورود و خروج سایر افراد به محل مدنظر خود خواهید داشت. این وسیله یک وسیله امنیتی به شمار می‌آید که بدون مشکل خاصی می‌توان از آن استفاده کرد. علاوه بر این، بهره‌گیری از راهبند موجب می‌شود تا افراد متجاوز و دزدان حتی فکر ورود به ساختمان شما را نیز نداشته باشند، زیرا می‌دانند با وجود قرارگیری وسایلی همچون راهبرد امکان ورود به درون پارکینگ به هیچ وجه وجود ندارد.

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای استفاده از راهبند را می‌توان کنترل ترافیک خروجی و ورودی به پارکینگ دانست. در مکان‌هایی که تعداد اتومبیل‌های موجود در پارکینگ زیاد است، معمولاً می‌توان مشکلاتی از این قبیل را مشاهده کرد. راهبند علاوه بر تأمین امنیت پارکینگ به شما در زمینه کنترل همین  ترافیک خروجی و ورودی نیز کمک می‌کند.

با خرید راهبند پس از مدت کوتاهی می‌توانید شاهد کاهش شدید میزان بار ترافیکی در بخش ورودی و خروجی پارکینگ باشید. به طبع وقتی این وسیله در بخش ابتدایی پارکینگ شما نصب شود کلیه اتومبیل‌هایی که قصد ورود و یا خروج داشته باشند ابتدا باید جلوی راهبند توقف کنند و سپس در صورت لزوم به صورت گام‌به‌گام اجازه ورود و یا خروج را کسب خواهند کرد.

راهنمای خرید بهترین راهبند

راهنمای خرید بهترین راهبند

نکات مهم در خرید راهبند

حال که به معرفی راهبند اشاره کردیم و گفتیم که این محصولات از مهم‌ترین محصولات ایمنی به شمار می‌آیند که باید از آن‌ها در پارکینگ‌ها استفاده کرد، بهتر است به سراغ مهم‌ترین نکاتی برویم که پیش از خرید راهبند بهتر است به آن‌ها توجه نمایید. توجه به نکاتی که قصد داریم در مورد آن‌ها صحبت کنیم به شما کمک می‌کند تا در هنگام خرید راهبند بهترین گزینه موجود در بازار را انتخاب نمایید. حال بیایید به بحث شرایط محیطی در زمینه راهنمای خرید راهبند بپردازیم.

شرایط محیطی نصب راهبند

نخستین موردی که در زمان خرید راهبند به آن توجه کنید، بحث شرایط محیطی نصب راهبند است. حال شاید این پرسش برای شما عزیزان به وجود آید که منظور از شرایط محیطی نصب راهبند چیست؟ باید گفت که منظور اصلی از شرایط محیطی نصب راهبند مواردی مختلفی همچون بیشترین عرض ورودی و  طول بازوی راهبند، تعداد ترددهای راهبند و … است. اگر با این مسائل آشنایی ندارید، لازم نیست نگران باشید، زیرا در ادامه متن به هر یک از موارد خواهیم پرداخت. در ادامه بحث راهنمای خرید راهبند بازویی به عرض مسیر عبوری می‌پردازیم.

عرض مسیر عبوری

یکی از اصلی‌ترین مواردی که در زمینه نکات مهم در خرید راهبند باید آن را مورد توجه قرار دهید، عرض مسیر عبوری است. این مورد به ویژه هنگام خرید راهبندهای بازویی اهمیت بسیار ویژه‌ای پیدا می‌کند. به طور کلی باید بگوییم که راهبندهای بازویی تنها توانایی پوشش مسیرهایی را دارند که عرض آن‌ها در نهایت به هشت متر برسد.

نکته جالب آن است که جهت نصب راهبندهایی با عرض بیش از چهار متر شما باید در بخش انتهایی بازو یک رابط به عنوان رابط نگهدارنده قرار دهید تا روند باز و بسته شدن راهبند با مشکل خاصی روبه‌رو نشود. این رابط‌ها در دو مدل اصلی ثابت و متحرک ارائه مي‌شوند. قاعدتاً در مواردی که امکان بهره‌گیری از رابط‌های ثابت وجود نداشته باشد، باید به سمت استفاده از رابط متحرک بروید. تفاوت رابط متحرک و رابط ثابت آن است که رابط متحرک با بالا رفتن بازو نیز بالا خواهد رفت. همین امر خود موجب حرکت مناسب کل راهبند می‌شود.

اگر بخواهیم از رابطه بین عرض مسیر عبوری و همچنین قیمت کلی راهبند با شما صحبت کنیم باید بگوییم که هرچه میزان عرض مسیر عبوری افزایش یابد به طبع باید از راهبندهایی با طول بازویی بیشتری استفاده کنید. این امر خود موجب آن می‌شود که موتورهایی قوی‌تر بخرید که توانایی بلند کردن این بازوهای بلند را داشته باشند. تجمیع این موارد منجر به افزایش قیمت خرید راهبند خواهد شد. تعداد تردد نیز در زمینه راهنمای خرید راهبند اهمیت دارد، در بخش بعدی به  این موضوع اشاره می‌کنیم.

بیشترین عرض ورودی و طول بازوی راهبند

بیشترین عرض ورودی و طول بازوی راهبند

تعداد تردد راهبند

در بخش قبلی به اندازه عرض راهبند در زمینه شرایط محیطی این محصول پرداختیم. حال نوبت به تعداد تردد راهبند می‌رسد. شما به عنوان یک خریدار باید به این مورد نیز دقت کنید. هر پارکینگی شرایط ورود و خروج خاص خود را دارد. این بدان معناست که ممکن است در یک پارکینگ در طول کل شبانه روز تنها بیست خودرو وارد و یا خارج شوند، حال آنکه در پارکینگ دیگری این میزان به بیش از دویست برسد.

به طور معمول تعداد خودروهایی که در پارکینگ‌های بزرگ‌تر (به خصوص پارکینگ‌های طبقاتی) وارد و یا خارج می‌شود نسبت به پارکینگ‌های عادی بسیار بیشتر هستند. کلیه شرکت‌های تولیدکننده راهبند این موارد را در نظر گرفته‌اند و دست به تولید محصولاتی زده‌اند که بتوانند پاسخ‌گوی نیاز کاربران در این زمینه باشند.

برخی از راهبندهای موجود در بازار دارای محدودیت تردد است. این بدان معنای است که به عنوان مثال بهترین میزان کارایی راهبند تا زمانی ارائه می‌شود که تعداد ورود و خروج به پارکینگ تنها پنجاه بار در روز باشد. این در حالی است که برخی از راهبندهای بسیار پرقدرت دارای هیچ‌گونه محدودیتی در این زمینه نیستند و می‌توانید به راحتی و بدون توجه به تعداد ورود و خروج از آن‌ها استفاده کنید.

به طبع هرچه قابلیت راهبند مدنظر شما در این زمینه بیشتر باشد، قیمت کلی راهبند نیز چه از نوع دستی و چه از نوع اتوماتیک افزایش می‌یابد. بهترین راه برای تشخیص میزان تردد موردنیاز راهبند در یک مجتمع ضرب کردن کل تعداد واحدهای مسکونی در عدد سه است. در بخش بعدی راهنمای خرید راهبند به ارتفاع مجاز راهبند می‌پردازیم.

سرعت باز و بسته شدن راه بند

سرعت باز و بسته شدن راه بند

ارتفاع مجاز مسیر عبوری

حال که به بررسی دو فاکتور بسیار مهم در زمان خرید راهبندها پرداختیم نوبت به بحث ارتفاع نصب راهبند است. پیش از هر چیز باید بگوییم که اگر پارکینگ شما در محیط فضای آزاد و بدون سقف قرار گرفته است نیاز نیست در این زمینه نگرانی خاصی داشته باشید، زیرا در این شرایط هیچ‌گونه محدودیتی از نظر ارتفاع مجاز مسیر عبوری وجود ندارد و بازوی راهبند می‌تواند به راحتی و بدون مشکل خاصی بالا و پایین شود.

در مواردی که راهبند در یک محیط دارای سقف نصب می‌شود باید پیش از خرید راهبند نسبت به اندازه‌گیری فاصله بازوی راهبند تا سقف اقدام شود. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که برای مثال از یک راهبند با بازوی شش‌متری در یک محیط با سقف پنج متری استفاده می‌گردد، قاعدتاً این موضوع باعث می‌شود تا هنگام جمع شدن بازو، راهبند به سقف گیر کند.

البته برای حل این مشکل یک سری راه‌حل‌های ویژه نیز وجود دارد. اگر عرض مسیر شما بیشتر از ارتفاع سقف است باید به سراغ راهبندهایی بروید که دارای بازوی جمع‌شونده هستند. این بازوهای به نوعی طراحی می‌شود که هنگام بالا رفتن از بخش وسط خود به طور کامل جمع شوند همین امر موجب مي‌شود تا در هنگام استفاده از راهبند مشکل خاصی به وجود نیاید. به هرحال توصیه می‌کنیم که پیش از خرید راهبند حتماً نسبت به وجود فاصله مناسب بین بازو و سقف محیط مدنظر اطمینان حاصل کنید. سرعت راهبند نیز در زمینه راهنمای خرید راهبند اهمیت دارد. این مورد موضوع بخش بعدی است.

سرعت راهبند

راهبند یک قطعه مکانیکی به شمار می‌آید و به همین دلیل باید سرعت آن نیز دقت کرد. منظور از سرعت راهبند در واقع سرعت باز و یا بسته شدن بازوی این محصول است. در بعضی از موارد نیازی به وجود سرعت بالا در راهبند نیست. به عنوان مثال اگر قصد دارید از این محصول در یک ساختمان مسکونی با تعداد واحدهای کم استفاده کنید سرعت کم راهبند تفاوت چندانی در کارکرد آن ایجاد نخواهد کرد و به قول معروف اعصاب کاربران در این زمینه خرد نمی‌شود.

در شرایطی که تعداد تردد بسیار بالا باشد (برای مثال عوارضی‌های موجود در جاده‌های پرتردد) باید نسبت به تهیه راهبندی اقدام کنید که بسته شدن یا باز شدن بازوی آن به سرعت انجام گیرد. در صورتی که از راهبندهایی با سرعت بازوی کم در این موارد استفاده کنید نه تنها تجربه کاربران به شدت ناراحت‌کننده خواهد بود، بلکه امکان افزایش ترافیک نیز وجود دارد.

در واقع هرچه سرعت بسته شدن بازوی راهبند در چنین شرایطی کم‌تر باشد، تعداد ماشین‌های بیشتری پشت راهبند صف می‌بندد. حتی پس از باز کردن کامل بازوی راهبند نیز دیگر امکان بسته شدن آن وجود ندارد، زیرا ترافیک ورودی و یا خروجی آن‌قدر زیاد خواهد بود که فاصله زمانی لازم جهت بسته شدن راهبند مربوطه دیگر وجود نخواهد داشت. راهبندهای با سرعت کم چون از موتور کم‌قدرت‌تری بهره‌ می‌برند دارای قیمت پایین‌تری هستند. راهنمای خرید راهبند شامل انتخاب بین دو گزینه اساسی است که در بخش بعدی به آن‌ها می‌پردازیم.

نیم ست و تمام ست بودن

با توجه به محدودیت‌های نصب راه بند باید گفت از جمله موارد دیگری که باید پیش از خرید راهبند به آن توجه کنید، بحث نیم ست و تمام ست بودن این محصولات است. راهبندهای تمام ست به راهبندهایی گفته می‌شود که علاوه بر داشتن موتور و بازویی موارد دیگری همچون فلاش و چشمی بین راهبند را نیز دارند.

به طبع راه‌بندهای نیم ست تنها دارای بخش بازویی و موتور هستند و از فلاش و چشمی بین راهبند محروم هستند. توصیه می‌شود که همواره راهبند تمام ست را انتخاب کنید،‌ البته اگر بودجه بالایی ندارید و می‌خواهید هزینه چندانی برای خرید راهبند نپردازید، راهبندهای نیم ست بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.

قابلیت اتصال به مرکز کنترل

شما می‌توانید با توجه به امکانات و قابلیت‌های راهبند اتوماتیک این محصولات را به دستگاه‌های مختلفی همچون حسگرهای اثر انگشت، دستگاه‌های کارت‌خوان و … متصل کنید. با استفاده از ویژگی‌ دیگر هیچ نیازی به استفاده از اپراتور انسانی وجود ندارد. پس از ورود اتومبیل‌های مدنظر به محل خروج و یا ورود، تنها کافی است که کاربرد با کمک اثر انگشت، کارت‌های الکترونیکی و … بخش کنترل دستگاه را لمس کند. اگر به وی اجازه ورود داده شود بازویی راهبند به سمت بالا حرکت می‌کند و کاربر می‌تواند از پارکینگ خارج و یا به آن وارد شود.

گارانتی و خدمات پس از فروش راهبند

در ادامه راهنمای خرید راهبند باید گفت که پیش از خرید این محصولات باید به بحث گارانتی و خدمات پس از فروش راهبند دقت کنید. راهبند مناسب به راه‌بندی گفته می‌شود که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی باشد. این خدمات باید صرف‌نظر از نوع راهبند خریداری شده به شما عزیزان ارائه شوند.

اگر راهبند خریداری شده تا گارانتی نباشد، در زمان تعمیر و یا حتی بازدید قطعات مختلف راهبند دچار مشکلات فراوانی خواهید شد. علاوه بر این، نبود گارانتی مناسب موجب می‌شود تا در صورت خرابی راهبند در زمینه تأمین قطعات یدک آن با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شوید. به همین دلیل توصیه می‌شود که پیش از خرید این محصولات بحث گارانتی را کاملاً جدی بگیرید.

گارانتی راهبند باید مدت زمان مناسبی نیز داشته باشد. معمولاً برای این محصولات گارانتی چندین ساله ارائه می‌شود که گزینه واقعاً مناسبی به نظر می‌رسد. برخی از شرکت‌های تولیدی امکان تمدید گارانتی با پرداخت مبلغ اندکی را به کاربران ارائه می‌کنند. این امر موجب می‌شود تا همراه خیال راحتی از بابت کارکرد صحیح راهبند مدنظر خود داشته باشید.

پیشنهاد آتی در:   راهبند چیست

سخن پایانی

در این متن به بررسی مهم‌ترین نکات مربوط به خرید راهبند پرداختیم. همان‌طور که در ابتدای متن راهنمای خرید راهبند گفته شد، راهبندها از جمله مهم‌ترین وسایل امنیتی به شمار می‌آیند که باید در کلیه پارکینگ‌ها آن‌ها را به کار گرفت. این محصولات در دو مدل اصلی دستی و اتوماتیک عرضه می‌شوند. بهترین گزینه برای کاربران مدل اتوماتیک است، زیرا با توجه به تفاوت راهبند های اتوماتیک و دستی،‌ در این محصولات دیگر نیازی به اپراتور انسانی وجود ندارد.

درخواست سرویس و تعمیرات آتی در


چند نوع راهبند داریم؟

راهبند ها به طور کلی به دو مدل بازویی و ستونی(بولارد) تقسیم بندی میشوند. راهبندهای بازویی با استفاده از یک بازو به طول مختلف و در حالت های افقی و عمودی اجازه ورود و خریوج را مسدود یا باز میکنند. راهبندهای ستوی با حرکات عمودی و پایین رفتن رون زمین امکان مسدود سازی یا باز کردن مسیر را فراهم می آورند. راهبندها در دو مدل اتوماتیک و دستی قابل تهیه می باشند.

مهمترین نکات هنگام خرید راهبند چیست؟

هنگام خرید و راهبند باید به مواردی از قبیل شرایط محیطی نصب راهبند، عرض مسیر عبوری، جداکثر ارتفاع مجاز مسیر عبوری، تعداد تردد روزانه راهبند، سرعت باز و بسته شدن، نیم ست و تمام ست بودن راهبند، قابلیت اتصال به مرکز کنترل و در نهایت گارانتی و پشتیبانی فنی توجه نمود.

بهترین راهبند را از کجا بخریم؟

آتی در با بیش از 25 سال سابقه در زمینه تولید، نصب و راه بندازی و پشتیبانی فنی انواع راهبند بازویی و ستونی یکی از بهترین مراکز خرید و ارائه سرویس و خدمات راهبند اتوماتیک در ایران می باشد. 02188808111

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی