علت خرابی قفل برقی درب حیاط

 

آیا میدانید علت خرابی قفل برقی درب حیاط چیست؟ قفل برقی درب حیاط یا پارکینگ یکی از امکاناتی است که در خانه‌ها و محل‌های کار برای امنیت بیشتر استفاده می‌شود. اما گاهی اوقات ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که باعث عدم کارکرد صحیح قفل برقی درب شود.

در اینصورت عیب یابی قفل درب حیاط اولین کاری است باید انجام دهید. خراب شدن قفل درب حیاط می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که در این مطلب قصد داریم آن‌ها را بررسی کنیم. بنابراین اگر شما هم دچار این مشکل شده‌اید، با آتی در همراه باشید.

قفل های برقی موجود در بازار ، دارای تنوع زیادی هستند و امروزه علاوه بر نصب بر روی درب نفررو ساختمان ، بر روی برخی دربهای اتوماتیک پارکینگی نیز نصب می شوند.

درخواست تعمیرات آتی در

عیب یابی قفل درب حیاط

معمولا تمام ساکنین ساختمان‌ها تا بحال با باز و بسته نشدن درب اتوماتیک خود مواجه شده‌اند. البته خرید درب اتوماتیک باکیفیت آتی در، تا حدود زیادی می‌تواند مشکلاتی از این دست را برطرف نماید. اما باید توجه داشته باشید که گاهی مشکل می‌تواند خراب شدن قفل درب حیاط شما باشد که در اینصورت ابتدا باید به عیب یابی قفل درب حیاط بپردازید و سپس برای تعمیر آن اقدامات لازم را انجام دهید. بطور کلی برای عیب یابی قفل درب حیاط باید به سه مورد توجه اساسی داشته باشید:

  • آسیب دیدگی فیزیکی قفل درب حیاط
  • اختلال در جریان برق قفل
  • سیم کشی اشتباه و نرسیدن برق کافی

که در صورت بروز این دست از مشکلات لازم است تا با تکنسین های شرکت آتی در تماس گرفته و برای تعمیر قفل برقی از آن‌ها کمک بخواهید.

مراحل عیب یابی قفل درب حیاط

عیب یابی قفل درب حیاط می‌تواند با بررسی فنی درب اتوماتیک شروع شود. سپس لازم است تا ضخامت کابل ها را بررسی کنید. اگر روغن کاری غیراصولی کرده باشید نیز ممکن است موجب خرابی قفل درب حیاط گردد، بنابراین به بررسی این موارد نیز بپردازید.

عامل خرابی قفل برقی درب

خراب شدن قفل درب حیاط می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که در بخش زیرین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • باتری

  1. یکی از عوامل رایج خرابی قفل برقی درب، ضعف یا تمام شدن باتری است. باتری قفل برقی درب مسئول تأمین جریان الکتریسیته برای فعال شدن موتور و باز و بسته شدن قفل است.
  2. برای بررسی وضعیت باتری، می‌توانید به صدای زنگ هشدار قفل توجه کنید. اگر صدای زنگ کم شده یا نامنظم شده باشد، نشان دهنده ضعف باتری است. همچنین، اگر قفل با تأخیر باز و بسته شود یا اصلاً عکس‌العمل نشان ندهد، ممکن است باتری تمام شده باشد.
  3. برای رفع این مشکل، باید باتری قفل را تعویض کنید. نوع و سایز باتری مناسب را مطابق با دستورالعمل سازنده قفل انتخاب کنید. همچنین، به تاریخ انقضای باتری توجه کنید و از باتری‌های تازه استفاده کنید.
پیشنهاد آتی در:   آموزش نصب قفل برقی کله گاوی
  • خراب شدن فنر پشت زبانه قفل

یکی از دلایل خرابی قفل برقی درب حیاط، آسیب دیدگی فنر قفل است. در قسمت پشت زبانه نشان داده شده در شکل زیر،  یک فنر تعبیه شده است که چفت شدن صحیح زبانه قفل را تضمین می کند. در صورتی که این فنر خراب شود ، عملکرد زبانه مختل شده  و چفت نمی شود. بنابراین درب باز باقی می ماند. معمولا این فنر به دلیل ساختار قفل، قابل تعویض نیست و شما مجبور به خرید یک قفل جدید هستید.

عیب یابی قفل درب حیاط

عیب یابی قفل درب حیاط

 

  • نصب نادرست

  1. خراب شدن قفل درب حیاط می‌تواند ناشی از نصب نادرست آن باشد.  یک عامل دیگر خرابی قفل برقی درب “ locked doors” ، نصب نادرست آن است. اگر قطعات قفل به درستی متصل نشده باشند یا فاصله مناسب را رعایت نکنند، ممکن است باعث عدم هماهنگی و کارکرد نادرست قفل شوند.- برای بررسی وضعیت نصب، می‌توانید به صورت دستی قفل را باز و بسته کنید و حس کنید که آیا قطعات به هم فشار می‌آورند یا خیر. همچنین، می‌توانید به صورت الکترونیک قفل را فعال و غیرفعال کنید و تأثیر آن را روی حالت قفل مشاهده کنید.
  2. برای رفع این مشکل، باید نصب قفل را با دقت انجام دهید. به دستورالعمل سازنده قفل توجه کنید و قطعات را به درستی متصل کنید. همچنین، از ابزار مناسب استفاده کنید و فاصله مورد نیاز را رعایت کنید.

پیشنهاد آتی در:   انواع قفل برقی چیست و عملکرد آن ها چگونه است

  • خراب شدن بوبین قفل برقی

مطابق شکل زیر، هسته فلزی بوبین قفل، به طور دایم توسط یک فنر در وضعیت کشیده شده به سمت عقب قرار دارد. زمانی که بوبین قفل خراب می شود، هسته فلزی بوبین در وضعیت درگیر باقی می ماند و به سمت عقب کشیده نمی شود. بنابراین زبانه قفل نیز در وضعیت خلاص باقی می ماند و چفت نمی شود. در نتیجه درب باز باقی می ماند.

خوشبختانه در صورتی که بوبین قفل خراب شود، توسط نصاب شما قابل تعمیر است و نیاز به تعویض کل قفل نیست.

دلایل خرابی قفل درب حیاط

دلایل خرابی قفل درب حیاط

 

  • آسیب دیدگی یا کثیف شدن

آسیب فیزیکی قفل برقی یکی از دلایل خراب شدن قفل درب حیاط است. این می‌تواند شامل زنگ زدگی قفل برقی، آسیب دیدن چارچوب درب و…باشد.

  1. یک عامل دیگر خرابی قفل برقی درب، آسیب دیدگی یا کثیف شدن قطعات آن است. اگر قفل با ضربه، فشار، رطوبت، گرد و غبار یا سایر عوامل خارجی مواجه شده باشد، ممکن است باعث خراب شدن یا کارکرد نادرست آن شود.
  2. برای بررسی وضعیت آسیب دیدگی یا کثیف شدن، می‌توانید به ظاهر قفل توجه کنید. اگر قفل خش دارد، ترک دارد، رنگش پریده است یا گیر کرده است، نشان دهنده آسیب دیدگی است. همچنین، اگر قفل کثیف است، ممکن است باعث اختلال در اتصال الکترونیک یا مکانیک قفل شود.
  3. برای رفع این مشکل، باید قفل را تمیز و محافظت شده نگه دارید. از قفل در شرایط نامناسب استفاده نکنید و از آن در برابر ضربه، فشار، رطوبت، گرد و غبار یا سایر عوامل خارجی محافظت کنید. همچنین، قفل را با پارچه نرم و خشک یا محصولات مناسب تمیز کنید.

تعمیر قفل برقی

از معروف ترین قفل های برقی می‌توان به قفل برقی کله گاوی، قفل برقی سیزا و قفل برقی یوتاب و کاویان  اشاره کرد. که برای تعمیر هر کدام از آن‌ها باید روش های متنوعی را به کار برد. مثلا تعمیر قفل برقی کله گاوی را باید به عهده متخصصصین حرفه‌ای آتی در بگذارید.

تعمیر قفل برقی سیزا می‌تواند به علت خارج شدن سیم برق از قفل باشد، که با باز کردن قفل به راحتی قابل تعمیر است. اما اگر پس از عیب یابی قفل درب حیاط متوجه شدید که ایراد از منبع تغذیه و یا فیوز است، باید با متخصصین تعمیر قفل برقی تماس بگیرید.

تعمیر قفل برقی یوتاب نیز باید توسط تکنسین حرفه‌ای باید انجام شود.

در این مطلب به بررسی عیب یابی قفل درب حیاط و همچنین دلایل خرابی قفل برقی پرداختیم. حالا می‌دانیم که علل زیادی در خراب شدن قفل درب حیاط نقش دارند. برای تعمیر قفل برقی لازم است ابتدا عیب آن را بیابید و سپس برای تعمیر قفل درب حیاط اقدام کنید.

حتماً به یاد داشته باشید که آنچه در زمینه نصب انواع گوناگون درب‌های اتوماتیک و لوازم جانبی درب های برقی بسیار مهم و با اهمیت است، سپردن این کار به یک نصاب حرفه ای و ماهر در این حوزه خواهد بود. شما می توانید برای تعمیر جک درب پارکینگ و تعمیرات کرکره برقی با در ارتباط باشید تا در اولین فرصت مشکل شما را برطرف نماییم.

 

درخواست مشاوره خرید آتی در

 


عوامل خرابی قفل درب حیاط چیست؟

بستگی به نوع قفل درب حیاط که از نوع قفل برقی باید یا غیر برقی، عوامل مختلفی باعث عدم کارکرد مناسب قفل برقی می شوند. آسیب دیدگی فیزیکی، اختلال در جریان برق قفل، سیم کشی اشتباه و نرسیدن برق کافی، باتری، خراب شدن فنر پشت زبانه قفل و بوبین قفل درب برقی  در نهایت نصب نامناسب، میتواند عملکرد قفل درب حیاط را با مشکل مواجه کند.

آیا قفل برفی درب حیاط قابل تعمیر است؟

برای سرویس و تعمیر قفل برقی درب حیاط نیاز است تا کارشناسان خبره اقدامات لازم را برای تعمیر انجام دهند. اگر نیاز به تعمیر و خدمات دارید با کارشناسان ما در تماس باشید. 02188808111

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی