انواع درب برقی حیاط

اغلب ما به دنبال این هستیم که در رفت و امد خود‌آسایش و آرامش داشته باشیم و بدون اتلاف وقت تردد کنیم. در حال حاضر درب برقی حیاط در انواع و طرح‌های مختلف همین ویژگی را برای ما به ارمغان آورده است تا بدون اینکه کوچکترین سختی را تحمل کنیم به رفت و آمد خود ادامه دهیم. استقبال گسترده اماکن عمومی، هتل‌ها و بیمارستان‌ها، مراکز تجاری و… باعث شده درب برقی حیاط بیش از پیش طرفدار داشته باشد و به گزینه اصلی نصب و تهیه درب بدل شود. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه باشید تا درباره انواع درب برقی پارکینگ بیشتر اطلاع بدست‌آورید.

درخواست مشاوره خرید آتی در

درب برق حیاط یکی از وسایلی هستند که در حال حاضر برای هر خانه‌ای از ملزومات اصلی به حساب می‌آیند.  انواع درب برقی حیاط عبارتند از:

  • درب اتوماتیک لولایی (جک)
  • درب اتوماتیک کرکره
  • درب اتوماتیک کشویی (جک ریلی)
  • درب اتوماتیک زیر سقفی (سکشنال)

برای یادگیری شیوه نصب درب‌های اتوماتیک و کرکره برقی می‌توانید در دوره‌های آموزش برق ساختمان شرکت کنید.

درب کرکره برقی حیاط

کرکره‌ها از اعضای درب‌های اتوماتیکی محسوب می‌شوند که در حال حاضر موارد کاربرد بالائی در بین علاقه مندان ایفا می‌کنند. استفاده اصلی کرکره برای درب مغازه‌ها می‌باشد. نیازی به عرض بیشتر همچون درب ریلی، نیازی به فضای بازشو روبرویی همچون درب بازویی و نیازی به سقف کامل و پوشیده همچون درب سکشنال ندارد. اصول کار تمامی کرکره‌ها متداول است.

درب کرکره برقی حیاط

درب کرکره برقی حیاط

تفاوت انواع درب برقی حیاط در چیست؟

ولی در هر حال انواع کرکره برقی در نوع موتور و تیغه تمایز‌هایی دارند. تیغه‌ها برخوردار از انواع متنوعی چون گالوانیزه پانچ، گالوانیزه فوم دار، آلومینیوم، رول گیتر فولادی (به صورت کامل امنیتی)، پلی کربنات (امنیتی و شفاف) و آلومینیوم پانچ هستند و در ارتفاع و اندازه‌های متفاوتی نظیر شش سانت، هشت سانت و ده سانت به شکل مرسوم وجود دارد. موتور درب برقی حیاط نظیر انواع ساید و توبولار و‌ام سی است. در حال حاضر استفاده از موتور ساید به خاطر خدمات آسانتر، امنیت و عمر طولانی‌تر، زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورت نبود برق برای دو گونه توبولار و‌ام سی این توانایی را دارید از از دسته خلاص کُن یا باطری پشتیبان به شکل جدا بهره‌برداری کنید. ولی موتور ساید برخوردار از دو نوع ای سی و دی سی است. موتور dc برخوردار از UPS هست و نیاز شما به باطری خارجی را به صورت مجزا برطرف می‌کند. این موتور هم مثل دو گونه پیشین دارای خلاص کُن است که در این موتور به شکل زنجیر قرار گرفته است.

انواع درب برقی حیاط

انواع درب برقی حیاط

پیشنهاد آتی در:   راهنمای خرید جک درب پارکینگ

درب برقی حیاط کشویی

درب‌های برقی حیاط عمدتاً نفر رو هستند و از این رو عملکرد اتوماتیک این درب‌ها از نظر فنی در بسیاری از اماکن پر رفت و آمد و شلوغ که تردد در آن‌ها زیاد است، باعث تکریم ارباب رجوع می‌شود و حس خوش آیندی در مشتریان به وجود می‌آورد. در این نوع درب‌ها به خاطر بهره‌برداری از فریم‌های استیل یا آلومینیومی و شیشه زیبا به دکوراتور‌های درب‌های حیاط و طراحان این توانایی را می‌دهد تا بتوانند از این انواع و مدل‌های گوناگون در اماکن عمومی، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های اداری و مسکونی، فروشگاه‌ها و غیره استفاده کنند. استفاده از این نوع درب‌ها به شکل فوق‌العاده‌ای (تا 70%) از اتلاف انرژی گرمایشی و سرمایشی از بخش‌های ورودی ساختمان جلو‌گیری می‌کند و به علت استفاده از درزگیر‌های لاستیکی و یا مویی بین فریم‌ها مانع نفوذ صدا، حشرات، گرد و خاک و … به داخل فضای داخلی مورد نظر می‌گردد. علاوه بر این موارد غیر تماسی بودن دستگیره و عدم وجود آن‌ها در این درب‌ها و همچنین تأثیر چشمگیری که در جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیردار، میکروب‌ها و ویروس‌ها دارند مثال زدنی است.

قیمت درب برقی حیاط

قیمت درب برقی حیاط

ویژگی‌های مثبت درب‌های اتوماتیک برقی

از مزایای عمده استفاده از این درب برقی حیاط می‌توان موارد زیر را نام برد که عبارتند از:

  • کنترل تردد و عبور و مرور افراد
  • سازگار با هر نوع دکوراسیون
  • مصرف پایین انرژی
  • حداقل ایجاد صدا
  • اصطحلاک پایین

این نوع درب‌ها با کمک حسگر‌های گوناگون و وجود چشمی‌های موجود در بالای در باعث باز و بسته شدن آن می‌شوند. این در‌ها مخصوص جا‌های پرتردد و به اصطلاح شلوغ است که بسیار مورد استفاده هستند. همچنین برای ساختمان‌هایی که حفظ زیبایی مکان هم برایشان اهمیت دارد، کاربرد دارد. همچنین چشمی درب برقی حیاط برای کنترل تردد افراد و مشخص کردن موقعیت باز یا بسته بودن درب و اطمینان از نبودن شخص یا وسیله نقلیه زمان بسته شدن درب باستفاده می‌شود.

در درب‌های منازل از موتور مکانیکی کمک گرفته می‌شود، اما اگر اغلب برای مراکز خرید که رفت و آمد‌ها زیادتر است می‌بایستی از موتور‌های گیربکسی که به نسبت قدرت زیادی دارد، کمک گرفته شود. پیش از نصب درب اتوماتیک در یک محل مشخص شده و خاص باید یک سری بررسی‌ها صورت پذیرد، نخست بایستی محل وزن لنگه‌ها و نصب از لحاظ ابعاد و همچنین میزان رفت و آمد‌ها مورد بررسی دقیق قرار بگیرد تا در محل مناسب نصب شود.

در سیستم درب برقی مغازه جهت بالا بردن امنیت این توانایی را داریم تا از سیستم قفل برقی کمک بگیریم،  همینطور درب برقی حیاط با استفاده از چشم الکترونیکی تعبیه شده زمانی که مانعی را ببیند متوقف شده و دیگر حرکت نمی‌کند.

پیشنهاد آتی دُرچگونه بهترین جک درب اتوماتیک را تشخیص دهیم ؟ را مطالعه کنید!

انواع درب حیاط برقی از لحاظ مکانیسم طراحی

اپراتور و مکانیسم این درب‌ها در هفت مدل درب زیر به صورت دوار طراحی شده است که عبارتند از:

  1. اتوماتیک کشویی (درب ریلی)
  2. درب اتوماتیک تلسکوپی Telescopic Automatic Doors
  3. درب اتوماتیک منحنی یا قوسی
  4. درب اتوماتیک لولایی
  5. طرفه و درب اتوماتیک زاویه دار
  6. درب اتوماتیک دوار
قیمت درب برقی حیاط خانه

قیمت درب برقی حیاط خانه

تعمیر درب برقی حیاط

تعمیر درب برقی حیاط، یک کار تخصصی و حرفه‌ای است. پس حتماً برای انجام آن به یک متخصص رجوع کنید و اصلاً و ابداً از افراد نابلد و غیرحرفه‌ای برای این کار کمک نگیرید.

قیمت درب برقی حیاط

برای اطلاع از نحوه فروش درب اتوماتیک مغازه و قیمت درب برقی حیاط  می‌توانید به سایت ما رجوع کنید و قیمت‌های مناسب و رقابتی ما را در بخش محصولات دنبال کنید. کیفیت و مقرون‌به‌صرفه بودن شعار ماست.

همچنین برای اطلاع از قیمت درب برقی حیاط خانه می‌توانید از طریق شماره تلفن‌هایی که در بخش تماس با ما وجود دارد، تماس بگیرید و از قیمت‌های استثنایی و ویژه ما با خبر شوید.

جک برقی درب حیاط

جک برقی درب حیاط

نتیجه‌گیری

همانطور که خواندید، از درب برقی حیاط علاوه بر ساختمان‌ها در بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها، مراکز تجاری، کارخانجات، مراکز صنعتی، هتل‌ها و… هم استفاده می‌شود. استفاده فراوان از این در‌ها به این دلیل است که آرامش، سهولت و امنیت را برای مصرف‌کننده به ارمغان می‌آورد و همین موضوع باعث شده تا در صنعت ساختمان‌سازی طرفداران زیادی داشته باشد. علاوه بر این موارد درب برقی حیاط باعث می‌شود تا در میزان مصرف انرژی هم صرفه‌جویی شود. درب برقی حیاط به نوعی از درب اطلاق می‌شود که به کمک سنسور یا چشمی بسیار حساس به حرکت نور یا با استفاده از یک ریموت کنترل الکترونیکی از راه دور هدایت می‌شود و باز و بسته می‌شود. در حال حاضر این درب‌ها جایگزین درب‌های سنتی و قدیمی شده‌اند. این عامل سبب شده است تا علاوه بر سرعت و راحتی، امنیت هم بالاتر رود. درب شیشه ای برقی مغازه در حال حاضر جای خودش را در صنعت ساختمان‌سازی پیدا کرده است و به طور گسترده از این درب استفاده می‌شود. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم نکاتی که در این مقاله گفته شد، مورد پسند شما بوده باشد.

درخواست سرویس و تعمیرات آتی در

 


انواع درب برقی و اتوماتیک حیاط

درب ربقی حیاط در انواع کرکره برقی، درب اتوماتیک لولایی با جک برقی، درب ریلی، درب کشویی و زیر سقفی با توجه به شرتیط محیطی قابل طراحی و پیاده سازی هستند.

کدام درب برقی برای حیاط مناسب تر است؟

طراحی و اجرای درب های برقی نیازمند بررسی شرایط ورودی و خروجی ساختمان می باشد. اگر فضای کافی برای باز و بسته شدن درب های تک لنگه یا دولنگه لولایی را دارید، درب برقی حیاط لولایی گزینه مناسبی است. از طرفی کرکره برقی هم در شرایطی که فضای کافی برای نصب درب را ندارید کارایی و زیبایی خاص خودش را خواهد داشت.

10 دیدگاه

  1. سلام ما میخواستیم یه در برقی برای پارگینگ تهیه کنیم چطور میتونید به ما کمک کنید با مشاوراتون چطور در ارتباط باشم
  2. سلام ما کرکره برقی حیاطمون از آتی دور تهیه کردیم خیلی راضیم کیفیتش عالیه دستتون درد نکنه
  3. سلام روز خوش میتونم سوال کنم که درب های که دارین همشون فروش انلاین دارن یعنی میتونم انلاین خریدمو ثبت کنم
    • فروش آنلاین بعضی از محصولات امکان پذیر است اما محصولات سفارشی باید با کارشناس فروش ما در ارتباط باشید.
  4. سلام خسته نباشید ببخشید برای درب حیاطمون از چه دری میتونیم استفاده کنیم برقی کرکره ای کدوم مناسب تره
    • سلام لطفا عکس درب حیاط برای ما ارسال کنید تا بدرستی کارشناسی انجام بشه.
  5. سلام من برای انتخاب درمون زنگ زدم مشاوره های شما کمک گرفتم بهترین انتخاب داشتم
  6. سلام میخواستم بدونم برای درب حیاط کشویی بهتر هستش یا درب کرکره ای و چه جنسی باشه بهتره
  7. سلام ممنون از مطالب درب های برقی خیلی امنیت بالایی دارن برای تهیه کردن در پارگینگمون حتما باشما تماس میگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی