آموزش نصب آرام بند nhn و سه سرعته

آموزش نصب آرام بند nhn
آموزش نصب آرام بند nhn

برای نصب آرام بند NHN نیاز به کمک دارید ؟ برای آموزش نصب آرام بند سه سرعته NHN ژاپن تا پایان مقاله همراه ما باشید.

آرام بندهای کمپانی NHN چند سالی است که در بازار ایران ارایه شده و به دلیل کیفیت و قابلیت های فنی مطلوب ، مورد استقبال قرار گرفته است. در این مقاله به بررسی نکات فنی و روش نصب مدلهای مختلف این برند خواهیم پرداخت.

در حال حاضر 4 مدل آرام بند NHN در بازار ایران موجود است. در جدول زیر ، خصوصیات هر یک از این مدل ها ارایه شده است.

درخواست مشاوره خرید آتی در

اطلاعات مدل های آرام بند NHN

مدل

حالت نصب و تنظیمات آرام بند

محدود وزن درب

(کیلوگرم)

حداکثر عرض لنگه درب (سانتیمتر)

حداکثر زاویه مجاز باز شدن درب (درجه)

83V A 20 تا 40 85 180
B 40 تا 60 95 180
C 60 تا 80 110 180
85V A 40 تا 60 95 180
B 60 تا 80 110 180
C 80 تا 100 125 180
D 100 تا 120 140 130
87V A 100 تا 120 140 130
B 120 تا 140 160 130
350 A 20 تا 40 85 180
40 تا 60 95 180
B 40 تا 60 95 105
60 تا 80 110 105
جدول سایز و نمره بندی و زاویه بازشو آرام بند NHN
مدل سرعتهای قابل تنظیم آرام بند توضیحات
83V 3 سرعته قابل نصب بر روی دربهای با قفل معمولی و قفل برقی
(دارای ضربه آخر)
85V 3 سرعته قابل نصب بر روی دربهای با قفل معمولی و قفل برقی
(دارای ضربه آخر)
87V 3 سرعته قابل نصب بر روی دربهای با قفل معمولی و قفل برقی
(دارای ضربه آخر)
350 2 سرعته قابل نصب بر روی دربهای با قفل معمولی
(فاقد ضربه آخر)  (به غیر از قفل های برقی)
راهنمای آرام بند NHN سه زمانه و ویژگی آن

با توجه به جدول فوق ، متوجه می شوید که برای انتخاب یک آرام بند مناسب باید به 4 آیتم زیر توجه نمایید:

  • وزن لنگه درب
  • عرض لنگه درب
  • زاویه باز شدن درب
  • نوع قفل نصب شده بر روی درب برای انتخاب دو سرعته یا سه سرعته بودن آرام بند

توجه : ستون دوم جدول فوق (“حالت نصب و تنظیمات آرام بند”) مربوط به روشهای نصب و تنظیمات آرام بند است که نصاب آرام بند باید در هنگام نصب مورد توجه قرار دهد.

با توجه به اینکه اصول نصب آرام بند NHN تقریبا از یک روش پیروی می کند ( به جز تغییرات جزئی در برخی اندازه ها) ، در این مقاله قصد داریم مراحل نصب کامل مدل 83V را که از مدلهای پرفروش این برند است، به طور کامل توضیح دهیم.

پیشنهاد آتی در:   بهترین آرام بند درب آهنی
طریقه نصب آرامبند ان اچ ان ژاپن
طریقه نصب آرامبند ان اچ ان ژاپن

 

مطابق توضیحات جدول مقدمه این مقاله ، این آرام بند مناسب برای لنگه دربهای با وزن 20 تا 80 کیلوگرم و عرض لنگه درب 85 تا 110 سانتیمتر است.

یکی از قابلیتهای برجسته این آرام بند ، قابلیت سه سرعته بودن آن است و در حال حاضر جزء معدود آرام بندهای سه سرعته موجود در بازار است.

اما قابلیت سه سرعته بودن در چه شرایطی مورد استفاده قرار می گیرد؟ در بعضی موارد آرام بند بر روی دربهای مجهز به قفل برقی نصب می شود و ساختار قفلهای برقی به صورتی است که برای چفت شدن مطمئن درب در انتهای مسیر بسته شدن ، نیاز به اعمال فشار بیشتر به درب است. برای اعمال این فشار بیشتر توسط آرام بند، نصاب دو راه حل دارد:

  • راه حل اول : اگر آرام بند سه سرعته نباشد (دو سرعته باشد) ، نصاب مجبور است برای اعمال فشار بیشتر چفت شدن، سرعت بسته شدن درب را بیشتر از حالت عادی تنظیم کند تا درب به طور مطمئن چفت شود. این سرعت بالای بسته شدن ، باعث کوبیده شدن شدید و پر سر و صدای درب به چهارچوب، در انتهای مسیر بسته شدن درب خواهد شد . مسلما صدای شدید کوبیده شدن درب ، برای ساکنین طبقات پایین ایجاد مزاحمت خواهد کرد.
  • راه حل دوم : اگر آرام بند سه سرعته باشد ، این امکان وجود دارد که نصاب سرعت و فشار چفت شدن مناسبی را برای انتهای مسیر بسته شدن درب تنظیم نماید. بنابراین از برخورد شدید درب با چهار چوب در انتهای مسیر بسته شدن و ایجاد صدای شدید جلوگیری خواهد شد.

نصب آرام بند سه سرعته
نصب آرام بند سه سرعته

نحوه نصب آرام بند nhn مدل 83V

مونتاژ  بازوی آرام بند و  نصب بدنه آرام بند 83V

برای نصب آرام بند 83V (“install nhn door closer“) ابتدا بازوی آرام بند را به بدنه اصلی مونتاژ نمایید. سپس باید بدنه آرام بند و بازو را به ترتیب به لنگه درب و چهارچوب متصل نمایید.

برای نصب راحت تر آرام بند نیز معمولا یک شابلن کاغذی  (نقشه نصب) در بسته بندی آرام بند موجود است و شما با چسباندن آن به درب می توانید محلهای سوراخکاری را علامت گذاری نمایید.

درخواست مشاوره خرید آتی در

مراحل مونتاژ و نصب با شابلون را در فیلم زیر ملاحظه نمایید.

تنظیمات قدرت فنر آرام بند و موقعیت بازوی آرام بند 83V

بعد از نصب بدنه و بازوی آرام بند، باید قدرت فنر آرام بند و موقعیت بازوی آرام بند را تنظیم نمایید.

با توجه به اینکه این آرام بند یک مدل مولتی رنج است ( پوشش وزنی 20 تا 80 کیلوگرم) ، به همین دلیل نیاز است نیروی فنر را برای وزن های مختلف درب تنظیم نمایید. در غیر اینصورت عملکرد صحیح آرام بند دچار اختلال خواهد شد.

مطابق جدول زیر ، فنر آرام بند به طور پیش فرض (تنظیمات کارخانه) برای حالت وزنی 40 تا 60 کیلو (نمره 3)  در کارخانه تنظیم شده است. اگر وزن درب بیشتر یا کمتر از این محدوده پیش فرض کارخانه است ، توسط آچار آلن موجود در بسته بندی و مطابق توضیحات زیر کوک فنر را تغییر دهید:

  • اگر وزن درب در محدوده 20 تا 40 کیلوگرم است ، کوک فنر را نسبت به مبنای تنظیمات کارخانه،  به میزان 6 دور کامل در جهت منفی کم کنید.
  • اگر وزن درب در محدوده 60 تا 80 کیلو است، کوک فنر را نسبت به مبنای تنظیمات کارخانه، به میزان 3 دور کامل در جهت مثبت اضافه نمایید.

حالت نصب و تنظیمات آرام بند

محدود وزن درب

(کیلوگرم)

حداکثر عرض لنگه درب

(سانتیمتر)

کوک فنر

A 20 تا 40 85 6-  ( 6 دور کامل در جهت -)
B 40 تا 60 95 0  ( پیش فرض کارخانه)
C 60 تا 80 110 3+  (3 دور کامل در جهت +)

برای تنظیم موقعیت بازوی آرام بند، باید این تنظیم را با توجه به نوع قفل و با توجه به توضیحات شکل زیرانجام دهید:


نصب و تنظیم آرامبند NHN مدل سه سرعته ژاپن
نصب و تنظیم آرامبند NHN مدل سه سرعته ژاپن

مراحل توضیح داده شده در این قسمت برای تنظیم کوک فنر و تنظیم بازو را در فیلم زیر ملاحظه نمایید.

تنظیم سرعت بسته شدن درب  83V

آخرین مرحله از نصب آرام بند، تنظیم سرعت آرام بند توسط پیچهای تنظیم سرعت است . با استفاده از یک پیچ گوشتی و توجه به توضیحات زیر می توانید این تنظیمات را انجام دهید:

  • پیچ شماره 1 : این پیچ مربوط به منطقه شماره یک حرکت درب در شکل زیر است. با چرخش پیچ شماره 1 در جهت عقربه های ساعت ، سرعت درب کاهش می یابد و با چرخش این پیچ در جهت مخالف عقربه های ساعت ، سرعت افزایش می یابد.
  • پیچ شماره 2 : این پیچ مربوط به منطقه شماره دو حرکت درب در شکل زیر است. با چرخش پیچ شماره 2 در جهت عقربه های ساعت ، سرعت درب در این منطقه کاهش می یابد و با چرخش این پیچ در جهت مخالف عقربه های ساعت ، سرعت افزایش می یابد.
  • منطقه 3 : این منطقه مربوط به ضربه چفت شدن قفل برقی ( ضربه آخر) در انتهای مسیر بسته شدن است و مطابق با توضیحات بخش دوم این مقاله، باید توسط زاویه بازو تنظیم شود .

توجه : پیچهای تنظیم سرعت باید به میزان کم ( در حدود ¼ یک دور کامل) نسبت به تنظیمات کارخانه سفت یا شل شوند و از چرخش کامل ( سفت / شل کردن کامل) پیچها خودداری نمایید.

پیشنهاد آتی در:   آموزش رگلاژ و تنظیم آرام بند درب
نصب و تنظیم آرامبند NHN مدل 85 v
نصب و تنظیم آرامبند NHN مدل 85 v

مراحل توضیح داده شده در این بخش برای تنظیم پیچهای تنظیم سرعت آرام بند، در فیلم زیر قابل مشاهده است.

آموزش نصب آرام بند nhn مدل 85V

نصب و تنظیم آرامبند NHN مدل 85v

نصب و تنظیم آرامبند NHN مدل 85v

مطابق توضیحات جدول مقدمه این مقاله ، این آرام بند مناسب برای لنگه دربهای با وزن 40 تا 120 کیلوگرم و عرض لنگه درب 95 تا 140  سانتیمتر است.

این آرام بند نیز از نوع  سه سرعته است و این به این معنی است که می توانید بدون نگرانی از کوبش درب به چهارچوب و ایجاد صدای مزاحم برای ساکنین،  بر روی دربهای مجهز به قفل برقی نصب نمایید.

برای نصب بدنه و بازوی این آرام بند به لنگه درب و چهارچوب، مشابه مدل  83V ، یک عدد شابلون کاغذی در داخل بسته بندی آرام بند موجود است و باچسباندن آن بر روی درب می توانید محلهای پیچ شدن آرام بند را علامت گذاری نمایید.

در مورد کوک کردن فنر آرام بند ، مطابق جدول زیر ، فنر آرام بند به طور پیش فرض (تنظیمات کارخانه) برای دو حالت وزنی 40 تا 60 کیلو و 80 تا 100 در کارخانه تنظیم شده است و نیاز به تغییر کوک فنر نیست. اگر وزن درب بیشتر یا کمتر از این محدوده پیش فرض کارخانه است ، توسط آچار آلن موجود در بسته بندی و مطابق توضیحات زیر کوک فنر را تنظیم نمایید:

  • اگر وزن درب در محدوده 60 تا 80 کیلوگرم است ، کوک فنر را نسبت به مبنای تنظیمات کارخانه،  به میزان 1 دور کامل در جهت مثبت اضافه کنید.
  • اگر وزن درب در محدوده 100 تا 120 کیلوگرم است، کوک فنر را نسبت به مبنای تنظیمات کارخانه، به میزان 4 دور کامل در جهت مثبت اضافه نمایید.
حالت نصب و تنظیمات آرام بند محدود وزن درب

(کیلوگرم)

حداکثر عرض لنگه درب

(سانتیمتر)

کوک فنر
A 40 تا 60 95 0  ( پیش فرض کارخانه)
B 60 تا 80 110 1+  (1 دور کامل در جهت +)
C 80 تا 100 125 0  ( پیش فرض کارخانه)
D 100 تا 120 140 4+  (4 دور کامل در جهت +)

  • در مورد تنظیم پیچهای تنظیم سرعت بسته شدن درب ، تنظیمات دقیقا مشابه توضیحات قسمت 3 این مقاله است.
پیشنهاد آتی در:   مرکز و بورس فروش آرام بند
  • نحوه نصب آرام بند NHN مدل 87V

نصب و تنظیم آرامبند NHN مدل 87v

نصب و تنظیم آرامبند NHN مدل 87v

  • مطابق توضیحات جدول مقدمه این مقاله ، این آرام بند مناسب برای لنگه دربهای با وزن 100 تا 140 کیلوگرم و عرض لنگه درب 140 تا 160  سانتیمتر است.این آرام بند نیز از نوع  سه سرعته است و شما می توانید آن را بر روی دربهای مجهز به قفل برقی نصب نمایید.برای نصب بدنه و بازوی این آرام بند به لنگه درب و چهارچوب، مشابه مدل  85V ، یک عدد شابلون کاغذی در داخل بسته بندی آرام بند موجود است و باچسباندن آن بر روی درب می توانید محلهای پیچ شدن آرام بند را علامت گذاری نمایید.در مورد کوک کردن فنر آرام بند ، مطابق جدول زیر ، فنر آرام بند به طور پیش فرض (تنظیمات کارخانه) برای حالت وزنی 120 تا 140کیلو در کارخانه تنظیم شده است و نیاز به تغییر کوک فنر نیست. اگر وزن درب  در محدوده  100 تا 120 کیلو باشد ، کوک فنر را نسبت به مبنای تنظیمات کارخانه،  به میزان 5 دور کامل در جهت منفی کاهش دهید.
حالت نصب و تنظیمات آرام بند محدود وزن درب

(کیلوگرم)

حداکثر عرض لنگه درب

(سانتیمتر)

کوک فنر
A 100 تا 120 140 5-  ( 5 دور کامل در جهت -)
B 120 تا 140 160 0  ( پیش فرض کارخانه)

  • در مورد تنظیم پیچهای تنظیم سرعت بسته شدن درب ، تنظیمات دقیقا مشابه توضیحات قسمت 3 این مقاله است.

درخواست تعمیرات آتی در

 


نصب انواع مدل های آرام بند NHN

آرام بندهای کمپانی NHN چند سالی است که در بازار ایران ارایه شده و به دلیل کیفیت و قابلیت های فنی مطلوب ، مورد استقبال قرار گرفته است. در ادامه به بررسی نکات فنی و روش نصب مدلهای مختلف این برند خواهیم پرداخت.

امکان نصب انواع مدل های آرام بند NHN

آتی در علاوه بر عرضه انواع مدل های آرام بند NHN با بهترین قیمت، امکان نصب در محل مشتری را فراهم آورده است. برای نصب و تنظیم آرام بند NHN با ما در تماس باشید 02188808111

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی