راهبند ضد تروریستی و ضد انتحاری اتوماتیک آتی دُر
آتی در ارائه دهنده انواع راهبند ضد انتحاری دفنی و راهبند ضد تروریستی فوق امنیتی

انواع راهبند ضد تروریستی و راهبند ضد انتحاری امنیتی

راهبند ضد تروریستی در واقع یک نوع راهبند است که برای مقابله با حمله متجاوزان و تروریست‌ها استفاده می‌شود و با سد کردن و بستن راه وسایل نقلیه تروریستی و قرار گرفتن در مقابل آن‌ها، از ورودشان به مناطق مورد حفاظت جلوگیری می‌کنند.

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی راهبند در اشکال مختلف و با قابلیت‌های گوناگون به بازار عرضه می‌گردد که در این میان به معرفی برخی از آنها پرداخته و اطلاعات جزئی در زمینه عملکرد انواع راهبند و ویژگی‌های آنها را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

راه بند فوق امنیتی

آتی دُر پیشرو در صنعت راه بند های اتوماتیک ضد انتحاری و سیستم‌های کنترل تردد خودرو با امنیت بالا.

“ما طیف وسیعی از راهکارهای امنیت فیزیکی را طراحی و تولید می‌کنیم که زیرساخت‌های حیاتی و اماکن عمومی را در برابر تهدیدات محافظت می‌نماید.”

محصولات ما شامل: راه بند های دفنی هیدرولیک و راه بند ضد انتحاری الکترومکانیک، راه بند ستونی و بولاردهای امنیتی و درب اتوماتیک کشویی است.

تست برخورد وسیله نقلیه به راهبند ضد انتحاری (راهبند امنیتی)

برای درخواست مشاوره در مورد محصولات آتی در با ما در ارتباط باشید.

در صورت تماس با آتی در و یا ثبت اطلاعات خود در سریع ترین زمان کارشناسان ما با شما تماس گرفته و برای رفع مشکل شما اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

راهبند دفنی
انواع راهبند امنیتی و دفنی

مقاومت راهبند امنیتی

بخش‌های تشکیل دهنده راهبند ضد تروریستی

راهبندهای ضد تروریستی از 3 بخش تشکیل شده‌اند که به صورت زیر است:

  • بدنه

بدنه این راهبند ها از ورق‌های فولادی 5 تا 40 میلی‌متری با تیرهای مقاوم داخلی برای افزایش مقاومت راهبند در برابر تنش‌های شدید تشکیل شده است.

  • سیستم متحرک

سیستم متحرک از بخش‌های اصلی راهبند محسوب می‌شود که از جک‌های هیدرولیک، لولا، یراق، پمپ، موتور و قطعات مکانیکی با مقاومت بالا تشکیل شده است.

  • مرکز کنترل یا اتاق فرمان

مرکز کنترل یا اتاق فرمان مدیریت راهبند که وظیفه کنترل کورس حرکت، تجهیزات امنیتی و کنترلی، فشار سیلندرهای هیدرولیک را دارا است و قسمت پردازنده  فرآیند کاری راهبند محسوب می‌شود.

ویژگی‌های راهبند ضد تروریستی

به راهبندهای ضد تروریستی (Anti-Terroist Blocker) کف‌خواب، زرهی، راهبند ضد انتحاری و راهبند فوق امنیتی هم گفته می‌شود.

از ویژگی‌های این راهبندها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این راهبندها به سیستم کنترل هوشمند مجهز هستند.
  • در برابر ضربه و فشارهای بسیار شدید از مقاومت بالایی برخوردار هستند.
  • می‌توان با نصب دوربین بر روی آن‌ها انواع وسایل نقلیه را کنترل نمود.
  • بدنه آن‌ها از جنس فولاد آب‌دیده است که در برابر آتش و رطوبت مقاومت دارند.
  • می‌توان بر روی آن‌ها کارت‌خوان‌های هوشمند نصب نمود.
نصب راه بند دفنی و ضد تروریستی

اهمیت راهبند ضد تروریستی

همواره یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های اصلی مسئولین کشوری، حفظ و ایجاد امنیت کشور در مواجهه با دشمنان کشور عزیزمان ایران است.

با توجه به وجود گروهک‌های تروریستی و عدم پیش‌بینی هر نوع فعالیت و اقدامی از سوی آن‌ها، می‌توان گفت که ضرورت استفاده و به‌کاربردن ابزارها و سیستم‌های حفاظتی و امنیتی برای مراکز و ارگان‌های بسیار مهم و حساس در داخل کشور، بیشتر از گذشته احساس می‌شود و باید این ابزارها و سیستم‌های امنیتی و حفاظتی بیشتر از گذشته تقویت شوند.

در همین راستا نیروهای متعهد و متخصص کشورمان اقدام به طراحی و تولید انواع راهبندهای ضد تروریستی و ضد انتحاری با مقاومت بالا در برابر تجاوز دشمنان نظام و برهم زنندگان امنیت اجتماعی نموده‌اند.

از اهمیت راهبندهای ضد تروریستی بسیار پیشرفته که به آن‌ها راهبند فوق امنیتی هم گفته می‌شود، می‌توان به جلوگیری از حملات و اقدامات انتحاری و فعالیت‌های پیش بینی نشده دشمنان و گروهک‌های تروریستی و همچنین حفظ و ایجاد امنیت کشور در مقابل دشمنان و ایجاد ترس و وحشت در دل آن‌ها اشاره نمود.

راهبند ضد تروریستی

راهبند نیزه‌ای

راهبندهای ضد تروریستی که با توجه به درخواست و سفارش سازمان‌ها یا ارگان‌های مختلف ساخته و تولید می‌شوند، شامل راهبندهای سبک، نیمه سنگین، سنگین و سنگین همراه با نیزه هستند.

راهبندهای ضد انتحاری در واقع یک نوع راهبند ضد تروریستی هستند که قدرت ضربه پذیری بسیار بالایی دارند.

در مناطق و مکان‌های نظامی بیشتر از راهبندهای ضد تروریستی نیمه سنگین استفاده می‌شود.

اینکه نوع راهبندها مناسب کدام مکان یا منطقه هستند را کارشناسان متخصص و مجرب در این حوزه تشخیص می‌دهند.

انواع راهبندهای ضد تروریستی به صورت زیر هستند:

راهبند نیزه‌ ای

راهبند نیزه‌ ای نوع دیگری از راهبندهای ضد تروریستی است که به دلیل داشتن سرنیزه‌های بسیار محکم و مقاوم باعث منهدم شدن وسایل نقلیه و نگه داشتن آن‌ها می‌شود.

محل قرار گرفتن این راهبندها در داخل زمین است و در صورت فعال شدن آن‌ها سرنیزه‌هایی با طول 25 الی 80 میلی‌متر از زمین خارج می‌شود. به همین علت به این راهبندها، راهبند دفنی هم گفته می‌شود.

سرنیزه‌های راهبند نیزه‌ای باعث انهدام تایر وسایل نقلیه شده و مانع ادامه حرکت آ‌ن‌ها می‌شود.

راهبند دفنی

راهنبد ضد انتحاری

راهبند ضد انتحاری (Roadblock) که به آن‌ها راهبند فوق امنیتی هم گفته می‌شود به گونه‌ای طراحی و تولید شده است که در مسیر مکان‌های بسیار مهم تعبیه می‌شود تا وسایل نقلیه به هیچ عنوان امکان عبور نداشته باشند.

نحوه تولید و ساخت این راهبندها سفارشی بوده و با توجه به اهمیت منطقه و مکان تحت پوشش انجام می‌شود.

کاربرد راهبندهای ضد انتحاری با توجه به نوع استفاده آن در مناطق نظامی، مسکونی، تجاری و … متفاوت خواهد بود.

راهبند ضد انتحاری مدل نیزه‌ای بر روی سطح خود دارای فلزات نوک تیزی به شکل نیزه است که در صورت برخورد با هر وسیله نقلیه‌ای خسارت بسیار زیادی به آن وارد کرده و مانع عبور آن می‌شود.

راهبند ضد انتحاری نیزه‌ای از ورود و خروج انواع وسایل نقلیه، موتور سیکلت و حتی عابر پیاده هم جلوگیری می‌کند و در صورت تشخیص آن‌ها در کمتر از چند ثانیه فعال شده، به صورت کامل بالا آمده و مسیر عبور را مسدود می‌کند.

انواع راهبندهای ضد انتحاری

راهبندهای ضد انتحاری که به آن راهبند کف خواب یا راهبند زرهی نیز گفته می‌شود، دارای انواع زیر است:

راهبند ضد انتحاری سنگین

راهبند ضد انتحاری سنگین دارای بدنه مخزی شکل است که با بیرون آمدن آن از عبور وسایل نقلیه جلوگیری کرده و از ورود وسایل نقلیه انتحاری به مناطق تحت حفاظت خودداری می‌کند.

در صورت بسته بودن این راهبند، عبور وسایل نقلیه به راحتی انجام می‌شود.

راهبند ضد انتحاری سنگین دارای یک قسمت فولادی با طولی تا 8 متر و ارتفاع 120 سانتی‌متر و یک قسمت متحرک ساخته شده است.

راهبند ضد انتحاری نیزه‌دار

راهبند ضد انتحاری نیزه‌دار مانند راهبند ضد تروریستی نیزه‌ای در بخش جلویی بدنه خود دارای سرنیزه‌هایی با تخریب بسیار بالا است.

این راهبند دارای مقاومت بسیار بالایی است که ضربات با سرعت 100 کیلومتر و وزن 8 تن را تحمل می‌کند.

راهبند ضد انتحاری نیزه‌دار از ورود وسایل نقلیه مانند خودرو و موتور سیکلت و حتی اشخاص هم جلوگیری می‌کند.

از ویژگی‌های راهبند ضد انتحاری نیزه‌دار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس بدنه اصلی آن از فولاد آب دیده ضد زنگ است.
  • این راهبند دارای طول 2 تا 8 متر، ارتفاع 50 تا 120 سانتی‌متر، عرض 90 تا 140 سانتی‌متر برای نصب بوده و بنا به درخواست و سفارش مشتری این ابعاد می‌تواند متغیر باشد.
  • سیستم متحرک راهبند ضد انتحاری نیزه‌دار، از جنس جک‌های هیدرولیکی است.
  • این راهبندها برای کنترل دستی دارای جک‌های دستی هستند.

قیمت راهبند ضد تروریستی

قیمت راهبند ضد تروریستی که بر اساس درخواست و به سفارش سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف ساخته و تولید می‌شود، با توجه به متراژ دقیق راهبند، نوع قطعات متحرک آن‌ها، محل و مکانی که قرار است در آن نصب و اجرا شوند، محاسبه می‌گردد که تعیین قیمت آن‌ها توسط کارشناسان متخصص و ماهر در این زمینه انجام می‌شود.

کلام آخر

ما تلاش کردیم شما را با انواع راهبندهای ضد تروریستی و ضد انتحاری و راهبند فوق امنیتی و همچنین ویژگی‌ها و مزیت‌های آن‌ها و اهمیت تولید این راهبندها که توسط آتی در عرضه شده است آشنا کنیم.

با توجه به اینکه حفظ امنیت در کشور یک مقوله مهم و ضروری محسوب می‌شود و همچنین با توجه به وجود مکان‌ها و مناطق نظامی، سازمان‌ها و ارگان‌های مهم در داخل کشور، طراحی و تولید انواع راهبندها برای جلوگیری از تجاوز گروهک‌های تروریستی و دشمنان، از اهمیت ویژه و بسیار بالایی برخوردار است.

 

برای درخواست مشاوره در مورد محصولات آتی در با ما در ارتباط باشید.

در صورت تماس با آتی در و یا ثبت اطلاعات خود در سریع ترین زمان کارشناسان ما با شما تماس گرفته و برای رفع مشکل شما اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

راهبند دفنی
انواع راهبند امنیتی و دفنی

راهبند ضد تروریستی درچه مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

این راهبندها در مکان‌هایی که امنیت آن‌ها دارای اهمیت بالایی است از قبیل مراکز تولید انرژی، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، مؤسسات مالی، سفارتخانه‌ها، انبارهای قیمتی، کنسولگری‌ها و … که از مکان‌های بسیار مهم و حساس محسوب می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

راهبند های ضد تروریستی بر اساس میزان کارکرد آن‌ها و به سفارش سازمان‌ها یا ارگان‌ها مختلف ساخته و تولید می‌شود.

این راهبندها دارای امکاناتی از قبیل دکمه فشاری، رادیو، کارت‌خوان، صفحه کلید و اینترکام هستند که می‌توانند با حداقل نیروی برق کار کنند.

سرعت عملکرد این راهبند ها بین 2 تا 8 ثانیه قابل تنظیم است و در مقابل شدیدترین ضربات ماشین‌ های سنگین مقاومت بسیار بالایی داشته و فشاری در حدود 70000 کیلوگرم را تحمل می‌کنند.

منو اصلی