کرکره برقی ضد حریق

همانطور که میدانید امروزه یکی از دغدغه‌های بسیار مهم افراد، حفاظت از مغازه و کسب و کارشان می‌باشد به همین دلیل کرکره برقی ضد حریق با هدف حفاظت کامل از محل کسب و کار افراد طراحی و تولید می‌شود تا به وسیله آن از بروز خطراتی مانند آتش سوزی، سرقت، تخریب و… به طور کامل جلوگیری شود، گفتنی است که ویژگی‌های بسیار زیاد این کرکره باعث شده تا میزان استقبال برای خرید و استفاده از آن روز به روز افزایش پیدا کند به همین منظور در این مقاله قصد داریم تا به تعریف،  ویژگی ها، عملکرد، استانداردها و… این گونه کرکره بپردازیم تا شما بتوانید بیشتر با آن آشنا شوید.

کرکره ضد حریق

کرکره ضد حریق آتی دُر

• کیفیتاستفاده از بهترین برندهای کرکره ضد حریق
• قیمتبر اساس مدل و ابعاد کرکره برقی ضد حریق متغیر است.
• زمان نصبنصب پس از ثبت سفارش بین 3 الی 5 روز است
• پشتیبانی فروشاز 8:30 صبح الی 18 عصر : 02188808111
• نحوه ثبت سفارشسفارش تلفنی و ارسال کارشناس فنی برای توضیح زیر سازی و محصولات(رایگان)

برای درخواست مشاوره در مورد محصولات آتی در با ما در ارتباط باشید.

در صورت تماس با آتی در و یا ثبت اطلاعات خود در سریع ترین زمان کارشناسان ما با شما تماس گرفته و برای رفع مشکل شما اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

کرکره برقی اتی در

کرکره برقی ضد حریق چیست؟

شاید شما بارها دیده باشید که هنگام آتش سوزی در بازار به مغازه‌های زیادی آسیب جدی وارد می‌شود و به خاطر گسترش این آتش سوزی چه بسا تمامی اجناس و مدارک مهم درون مغازه‌ها در شعله‌های آتش بسوزند به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که حتما از کرکره برقی ضد حریق استفاده شود اما سوال پیش می آید که این کرکره برقی چطور می‌تواند از مال و جان افراد محافظت کند؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است آن را به طور ساده و مختصر تعریف کنیم، برای تعریف آن می‌توان گفت که این کرکره‌های به نوعی تکمیل کننده سیستم ضد حریق مانند سیستم حفاظت کننده حریق و… به حساب می‌آیند و در کنار آنها می‌توانند در هنگام بروز آتش سوزی به میزان زیادی از گسترش آن به مکان‌های دیگر جلوگیری کنند بنابراین استفاده از این کرکره های ضد آتش به مراکزی مانند فروشگاه‌های لباس، بیمارستان ها، وسایل الکترونیکی، فرودگاه، مدارس، رستوران ها و… توصیه می‌شود زیرا این مکان‌ها بسیار پر رفت و آمد هستند و اگر از این کرکره استفاده نکنند ممکن است در هنگام وقوع آتش سوزی خسارت‌های مالی و جانی جبران ناپذیری به وجود آید.

ویژگی‌های کرکره برقی ضد حریق

کرکره برقی ضد حریق “fire rated roll-up doors” دارای ویژگی‌های متمایز کننده زیادی می‌باشد که در این جا به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم کرد.

ویژگی‌های این نوع کرکره به صورت زیر است:

  • مقاومت در برابر اشعه UV: با استفاده از این کرکره می‌توانید از ورود اشعه مضر فرا بنفش یا همان یو وی به درون ساختمان و یا مغازه خود جلوگیری کنید.
  • ایمنی بسیار زیاد: اگر به دنبال کرکره مقاوم و ایمن برای مغازه و ساختمان خود هستید، کرکره برقی ضد حریق بهترین گزینه برای شما می‌باشد زیرا می‌تواند ایمنی و امنیت کامل را برای شما فراهم کند.
  • قابلیت شست و شو: این کرکره‌ها برخلاف مدل‌های دیگر قابلیت شست و شوی آسان را دارد و می‌توان به راحتی و بدون نگرانی در مورد خرابی و اتصالی به راحتی آنها را شست و شو داد.
  • مقاومت زیاد: جالب است بدانید که کرکره رول آپ ضد حریق می‌تواند تقریبا دمایی بیشتر از 900 درجه را به راحتی تحمل کنند.
تیغه
تیغه

عملکرد درب کرکره برقی ضد حریق

شاید برایتان سوال پیش آید که نحوه عملکرد درب کرکره برقی ضد حریق در هنگام وقوع آتش سوزی و قطع برق به چه شکل است؟

در ساخت این نوع کرکره از یک سنسور مخصوص به نام دتکتور با فاصله به سقف نصب می شود و حساسیت بالایی نسبت به دود دارد و هنگام آتش سوزی و برخورد دود به آن سریعا عمل می‌کند و باعث بسته شدن درب می‌گردد، گفتنی است که هنگام قطع برق نیز این سنسور عمل کرده و تحت هر شرایطی باعث بسته شدن درب می‌شود.

استانداردهای کرکره برقی ضد حریق

کرکره برقی ضد حریق باید مطابق با یکسری از استاندارد های مشخص ساخته شود در غیر اینصورت نمی‌تواند عملکرد درست و صحیحی در هنگام آتش سوزی داشته باشد.

استانداردهای مورد نیاز عبارت اند از:

  1. استفاده از موتور قوی و با دوام
  2. دارا بودن لامپ جهت هشدار به افراد
  3. توانایی تحمل میزان بالای دما
  4. استفاده از مواد غیر قابل اشتعال در ساخت آن
  5. استفاده از تیغه کرکره برقی ضد آتش

توجه داشته باشید که اگر از درب‌های غیر استاندارد استفاده کنید، نه تنها از گسترش آتش سوزی جلوگیری نخواهد شد بلکه ممکن است خسارت‌های زیاد و جدی تری را نیز برای شما به همراه داشته باشد به همین دلیل قبل از خرید بهتر است نسبت به میزان استانداردهای به کار رفته آگاهی لازم را به دست آورید.

کرکره برقی 1

موتور درب کرکره برقی ضد حریق

در ساخت کرکره برقی ضد حریق از چند نوع موتور مختلف متناسب با هدف استفاده از این کرکره استفاده می‌شود تا بتواند عملکرد بهتری را از خود نشان دهد.

انواع موتور کرکره برقی ضد حریق به شرح زیر است:

  • موتور توبولار: این نوع موتور بیشتر در کرکره‌های فروشگاه‌ها و همچنین پارکینگ ساختمان‌های مسکونی به کار برده می‌شود.
  • موتور ساید: در این موتور هیچ گونه مورد خرابی به دلیل شکستن کاسه فنر به چشم نمی‌خورد و اکثرا برای محل‌های صنعتی استفاده می‌شود.
  • موتور سنترال: نحوه نصب این موتور در قسمت میانی شفت است که باعث نامیده شدن آن به موتور سنترال و یا مرکزی شده است.

برای آشنایی بیشتر، انواع بهترین موتور کرکره برقی را مطالعه کنید.

کرکره
کرکره ضد حریق 1

برق اضطراری کرکره ضد حریق

اگر در هنگام آتش سوزی برق نیز قطع شد نگران نباشید زیرا در ساخت کرکره برقی ضد حریق یک باتری به عنوان زاپاس در نظر گرفته شده است که می‌تواند بعد از قطعی برق تا چهار ساعت به طور مداوم به کار خود ادامه دهد و در هنگام وصل شدن برق دوباره به طور اتوماتیک شارژ شود، بنابراین تهیه این نوع از درب های ضد حریق استاندارد می‌تواند در هر موقعیتی به شما کمک کند تا بحران پیش آمده را به سلامت پشت سر بگذارید پس اگر تا امروزه از این درب‌ها برای ساختمان و یا مغازه خود استفاده نکرده اید پیشنهاد می‌شود که هر چه سریع تر به تهیه و استفاده از اقدام کنید البته باید توجه داشته باشید که این کرکره ها را از مراکز معتبر و شناخته شده تهیه کنید زیرا برخی از شرکت‌های سازنده به خاطر پایین آوردن قیمت محصول خود از سیستم باتری زاپاس در ساخت این درب‌ها استفاده نمی‌کنند و به همین دلیل در شرایط بحرانی افراد را دچار مشکلات زیادی می‌کنند.

کرکره اتوماتیک ضد حریق برای چه مکان‌هایی نصب می شود؟

حال که با نحوه عملکرد، مزیت ها و… کرکره های برقی ضد حریق آشنا شدید بهتر است بدانید که این درب اتوماتیک در چه مکان‌هایی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

گفتنی است که در مکان‌هایی که خطر وقوع آتش سوزی در آنها زیاد است و اگر به طور اتفاقی آتش سوزی رخ دهد باعث به وجود آمدن خرابی‌ و زیان‌های زیادی می‌شود مانند انبارهای پارچه، لباس فروشی‌ها، مراکز فروش و انبارهای مواد غذایی، مراکز فروش مواد اشتعال زا، بیمارستان، مدرسه، پارکینگ‌های عمومی، بانک‌ها و… استفاده می‌شود به طوری که می توان گفت استفاده از درب های ضد حریق در این مکان‌ها یک عمل ضروری و مهم می‌باشد.


اگر می‌خواهید ساختمان و محل کسب خود را از گزند حوادث ناگوار دور نگه دارید بهتر است به بخش فروش کرکره برقی ضد حریق آتی در به صورت اینترنتی و آنلاین مراجعه کنید و بعد از گرفتن مشورت از مشاوران ما در آتی دُر در این حوزه و ارائه اندازه‌های دلخواه خود مناسب ترین درب ضد حریق را برای حفاظت در برابر آتش و دود سفارش دهید تا در کوتاه ترین زمان سفارش شما را تحویل و نصب نمایند.

برای درخواست مشاوره در مورد محصولات آتی در با ما در ارتباط باشید.

در صورت تماس با آتی در و یا ثبت اطلاعات خود در سریع ترین زمان کارشناسان ما با شما تماس گرفته و برای رفع مشکل شما اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

کرکره برقی اتی در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی