انواع درب اتوماتیک صنعتی با طراحی تخصصی آتی در

درب اتوماتیک صنعتی نوعی درب است که با استفاده از سیستم های الکترونیکی، مکانیکی و هیدرولیکی، بدون نیاز به دخالت دستی، باز و بسته می شود. این نوع درب ها در محل هایی که نیاز به کنترل دقیق دما، رطوبت، گرد و غبار، صدا و امنیت دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.

درب صنعتی مناسب کارخانه ها و سوله های صنعتی ، بیمارستان ها ، فرودگاه ها و اماکن با دهانه های بزرگ است.

درب رول اپ صنعتی
درب رول اپ صنعتی

انواع درب اتوماتیک صنعتی مناسب کارخانه و سوله ها آتی دُر

درب اتوماتیک صنعتی به درب هایی گفته می شود که دو ناحیه را به کمک عایق های گرمایی و صوتی از هم جدا می کند و معمولاً  برای سوله ها ،کارخانه ها، انبارها، هتل ها، بیمارستان ها و درب های آتش نشانی از آن استفاده می شود. این نوع درب ها به رفت و آمد پرسنل در داخل ساختمان ها کمک می کنند و در عین حال از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند. درب اتوماتیک صنعتی به عنوان یک عنصر اصلی در بیشتر ساختمان های اداری و تولیدی عمل می کند و به همین خاطر باید بر اساس نیاز و شرایط کاری انتخاب شود. در کارخانه ها و سایر بخش های صنعتی به دلیل انتقال مداوم کالاهای بزرگ، وجود این نوع درب ها ضروری به نظر می رسد و به صاحبان کسب وکارها کمک می کند کالاها و اجناس بزرگ را راحت تر منتقل کنند و در عین حال در انرژی مصرفی شان صرفه جویی کنند. انواع مختلفی از درب های صنعتی در بازار موجود است که هر کدام از آن ها کارکرد خاص خود را دارند. برای اینکه انتخاب خوب و دقیقی داشته باشیم باید با عملکردشان آشنا باشیم و بتوانیم تفاوت آن ها را به خوبی درک کنیم.

درب اتوماتیک کارخانه و سوله آتی در
درب سریع صنعتی
درب سریع صنعتی
درب اتوماتیک صنعتی
درب اتوماتیک صنعتی
درب اتوماتیک صنعتی آتی در
• کیفیت درب اتوماتیک صنعتیاستفاده از بهترین برندهای درب صنعتی
• قیمت درب اتوماتیک صنعتیبر اساس مدل و ابعاد درب اتوماتیک صنعتی متغیر است.
• زمان نصبنصب درب صنعتی پس از ثبت سفارش بین 3 الی 5 روز است
• پشتیبانی فروشاز 8:30 صبح الی 18 عصر : 02188808111
• نحوه ثبت سفارشسفارش تلفنی و ارسال کارشناس فنی برای توضیح زیر سازی و محصولات(رایگان)

برای درخواست مشاوره در مورد محصولات آتی در با ما در ارتباط باشید.

درب صنعتی
درب صنعتی

 چگونه یک درب اتوماتیک صنعتی انتخاب کنیم؟

برای اینکه بتوانید درب اتوماتیک صنعتی درستی را انتخاب کنید باید قبل از هر چیزی چند سوال مهم از خود بپرسید. قرار است این درب را داخل کارخانه یا شرکت نصب کنیم؟ می خواهیم از آن در فضای بیرونی محل کارمان استفاده کنیم؟ بعد از اینکه پاسخ این دو سوال را دادید باید محیط کاری و جایی که قرار است درب اتوماتیک نصب شود را هم به خوبی بشناسید.

این موضوع به شما کمک می کند موادی که درب صنعتی از آن ساخته شده است را تشخیص دهید و بدانید چه نوع دربی با چه نوع ماده ای می تواند برطرف کننده نیازهایتان باشد. برخی از درب ها  همچون درب آهنی صنعتی از جنس استیل هستند و در محیط هایی استفاده می شوند که خطر دزدی در آن ها بالاست. البته هستند درب های اتوماتیکی که از جنس وینیل یا آلومینیوم ساخته می شوند.  اگر تصمیم گرفته اید درب صنعتی اتوماتیک برای محل کارتان خریداری کنید در نظر گرفتن معیارهای زیر می تواند کمک تان انتخاب بهتری داشته باشید:

  • درب چگونه باز می شود: درب صنعتی معمولاً به شیوه های مختلفی باز می شوند. برخی از این درب ها به سمت بالا باز می شوند و برخی هایشان به چپ یا راست حرکت می کنند. برای اینکه مطمئن شوید حمل و نقل کالاها به محل کارتان به درستی انجام می شود و مشکلی در باز شدن درب نخواهید داشت باید نحوه باز شدن آن را به درستی تشخیص دهید. فضایی که قرار است درب اتوماتیک شما در آن نصب شود نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
  • نوع کنترل: معیار دیگری که به هنگام خرید درب های صنعتی اتوماتیک باید مدنظر داشته باشید نحوه کنترل این درهاست. دوست دارید آن را از راه دور کنترل کنید یا ترجیح می دهید با دست تان بازش کنید؟ پاسخ به این سوال هم می تواند خرید بهتری برایتان به ارمغان بیاورد.
  • اندازه درب: هیچ چیز بدتر از این نیست که بودجه ای را برای خرید درب اتوماتیک صنعتی هزینه کنید و در نهایت نتوانید به درستی از آن بهره ببرید. بسته به محلی که قرار است درب تان را نصب کنید اندازه مناسبی را انتخاب نمایید.

برخی از درب صنعتی “industrial doors” به زیبایی ساختمان تان هم می افزایند. چوب و شیشه از جمله عناصر پرکاربرد در ساخت درب صنعتی محسوب می شوند.

درب کارخانه صنعتی
درب کارخانه صنعتی

برای درب کارخانه می توان گزینه های مختلفی را مدنظر گرفت. یکی از همین گزینه ها درب صنعتی کرکره ای است. این درها بسیار انعطاف پذیر هستند اما سختی آن ها بسیار بیشتر از سایر درب صنعتی است. به کمک این گزینه می توان سریع تر ورودی را برای حمل و نقل کالاها باز کرد و کار را به سرعت پیش برد. چنین درب هایی در نواحی که باید به خوبی از هم جدا شوند اما فضای زیادی ندارند مورد استفاده قرار می گیرند. درب های کرکره ای فضای موثری بین ناحیه تولید و انبار کارخانه ها ایجاد می کنند. نکته مهمی که باید در این زمینه به خاطر داشته باشید این است که درب های نرم مقاومت خوبی در برابر دزدها ندارند.  باز و بسته شدن سریع این درب ها جزء مزایای مهم شان محسوب می شود چون از اتلاف انرژی جلوگیری می کند و به صاحبان کسب وکارهای کوچک و بزرگ کمک می کند در هزینه هایشان صرفه جویی کنند.

این درب ها همچنین پخش شدن صدا در محیط کار را کاهش می دهند و از ورود گرد و خاک های محیط به محل کار جلوگیری می کنند. استیل و استیل ضدزنگ از جمله موادی هستند که برای ساخت درب های کرکره ای استفاده می شوند و می توانند برای محافظت از محیط های داخلی همچون سوپرمارکت ها و صنایع غذایی بهترین انتخاب باشند. این درب ها معمولاً از فلز ساخته می شوند و در محیط های صنعتی بسیار پرکاربرد هستند. با اینحال می توان درب های کرکره ای را در محیط های دیگری هم مورد استفاده قرار داد. یکی دیگر از مزایای درب های کرکره اتوماتیک تمیز کردن ساده و راحت آن هاست.  به دلیل شکل خاصی که این درب ها دارند به راحتی و بی دردسر می توان آن ها را تمیز کرد.

درب صنعتی با کنترل دستی یا خودکار؟ کدام یک می توانند گزینه بهتری برایتان باشند؟

به هنگام خرید درب سوله باید موارد متعددی را در نظر داشته باشید. یکی از همین موارد کنترل دستی یا خودکار است. برای باز و بسته شدن درب های صنعتی اتوماتیک دو روش وجود دارد. یکی از این روش ها کنترل دستی و دیگری کنترل خودکار است. سیستم های کنترل دستی معمولا حاوی کابل یا زنجیره هایی هستند که به باز و بسته شدنشان کمک می کنند. در مقابل، درب های خودکار یا همان اتوماتیک در خود سیستم الکتریکی دارند که به آن ها کمک می کند از راه دور نیز کنترل شوند.

درب صنعتی تلسکوپی
درب صنعتی تلسکوپی

 درب صنعتی کشویی

از جمله موارد دیگری که به عنوان درب کارخانه ها و سوله ها از آن استفاده می شود درب کشویی صنعتی است. حتماً در ساختمان های مختلف این نوع درب ها را از نزدیک دیده اید. زمانی که وارد فروشگاهی می شوید تا خریدهایتان را انجام دهید در به یکباره برایتان باز می شود و به صورت خودکار هم بسته می شود. در هتل ها، سوپرمارکت ها، نمایندگی های فروش و غیره می توان از درب های کشویی استفاده کرد. البته در محیط های صنعتی نیز استفاده از چنین درب هایی طرفداران خاص خود را دارد. این نوع درب ها به دلیل هزینه های معقول و منطقی که دارند در میان صاحبان کسب وکارها بسیار محبوب هستند. درب های کشویی را می توان در طرح های مختلفی اجرا کرد. علاوه بر درب های کشویی خطی گزینه های دیگری مثل درب های منحنی وار و خمیده نیز در بازار موجود است که می توان برای محیط های صنعتی و اداری از آن ها استفاده کرد. در طول سال های اخیر بر محبوبیت این نوع درب ها افزوده شده است چرا که مزایای زیادی برای محیط های صنعتی دارند و به راحتی می توان از آن ها بهره برد. این درب ها از سنسور حرکتی یا نوری برای شناسایی اشیا یا افراد متحرک استفاده می کنند. این سنسورها معمولاً روی درب های اتوماتیک یا داخل چارچوب آن گنجانده می شوند تا بتوانند اشیایی که در حال حرکت هستند را به درستی شناسایی کنند. به کمک این درب ها می توان راحت تر در محیط های کاری رفت و آمد داشت و اجناس و کالاها را نیز به شیوه بهتری جا به جا نمود.

درب صنعتی کرکره ای:

باز و بسته شدن درب های اتوماتیک یکی از موارد مهمی است که در محیط های صنعتی اغلب نادیده گرفته می شود. برای تسریع در حمل و نقل کالاها باید از درب هایی استفاده شود که باز و بسته شدن آن آسان است و مشکلی برای کارگران به وجود نمی آورد. یکی از گزینه های پیش رو درب صنعتی کرکره ای یا کرکره برقی سوله است.

درب سوله صنعتی
درب سوله صنعتی

مزایای درب صنعتی کرکره ای:

  • تعداد دفعات باز شدن این نوع درب ها محدود نیست.
  • می توان به راحتی آن را نصب کرد.
  • هزینه نگهداری آن پایین است.

 مشخصات درب های کرکره برقی :

  • برای محیط هایی که ترافیک بالاتری دارند بهترین گزینه محسوب می شود.
  • باز و بسته شدن آن به سرعت انجام می شود.
  • نصب و تمیز کردنش بسیار ساده و البته آسان است.

درب سریع صنعتی

 درب سریع صنعتی از جمله درب های اتوماتیک به حساب می آیند و در محیط های پر رفت و آمد به کار می روند. این نوع درب ها را به روش های مختلفی می توان باز و بسته کرد.

درب صنعتی ریلی

اگر در محیط هایی فعالیت می کنید که ارتفاع بلندی دارد بهترین گزینه ای که برای خرید پیش رو خواهید داشت درب صنعتی ریلی است. این نوع درب ها را معمولاً در پارکینگ ها (درب اتوماتیک ریلی) و شرکت ها و ادارات مورد استفاده قرار می دهند.

درب صنعتی ریلی یکی از انواع درب های صنعتی است که برای محافظت از اماکن و کارخانه های بزرگ و متوسط استفاده می شود. این نوع درب با استفاده از یک سیستم ریلی کنار دیوار نصب می شود و به صورت دستی یا اتوماتیک (همراه با کوتور درب ریلی) باز و بسته می شود.

درب ریلی صنعتی
درب ریلی صنعتی

درب صنعتی کارخانه

در بیشتر کارخانه ها رفت و آمد وسایل سنگین همچون کامیون های بزرگ امری عادی است. در چنین شرایطی امکان استفاده از درب های ساده و معمولی وجود ندارد. به همین خاطر بیشتر صاحبان کارخانه ها به سراغ خرید درب اتوماتیک صنعتی می روند که دوام بیشتری دارند و می توانند در برابر آسیب های احتمالی مقاوم باشند.

درب کارخانه
درب کارخانه

درب سوله صنعتی

همانطور که می دانید سوله به محیط ها و فضاهای بزرگی اطلاق می شود که در آن فعالیت های مختلفی همچون تولید انجام می شود. فضای سوله ها به گونه ای طراحی شده اند که مسیر را برای عبور ماشین های سنگین تسهیل می نمایند. برای اینکه عبور و مرور این ماشین ها به راحتی انجام شود نیاز به درب های خاصی است. این درب ها را معمولاً درب سوله می نامند.

درب سوله ریلی
درب سوله ریلی

 درب صنعتی سکشنال

یکی دیگر از گزینه هایی که به هنگام خرید درب اتوماتیک صنعتی پیش روی خود خواهید داشت درب صنعتی سکشنال است. این درب ها به صورت عمودی باز می شوند و از سکشن یا بخش های مختلفی بهره می برند. این نوع درب ها برای فضاهای کوچک تر کارایی بهتری دارند. باز شدن عمودی این درب ها باعث می شود جلوی ساختمان فضای کمتری را بگیرند و به حمل و نقل اجناس هم کمک کنند. یکی از ویژگی های مهم درب های سکشنال این است که زیر سقف جمع می شوند و می توان مقدار باز شدن آن ها را کنترل کرد. این موضوع باعث می شود فضای کمتری در محیط های کاری اشغال شود.

درب صنعتی سکشنال
درب صنعتی سکشنال

درب صنعتی پارکینگ لولایی

همانطور که می دانید سوله به محیط ها و فضاهای بزرگی اطلاق می شود که در آن فعالیت های مختلفی همچون تولید انجام می شود. فضای سوله ها به گونه ای طراحی شده اند که مسیر را برای عبور ماشین های سنگین تسهیل می نمایند. برای اینکه عبور و مرور این ماشین ها به راحتی انجام شود نیاز به درب های خاصی است. این درب ها را معمولاً درب سوله می نامند.

درب صنعتی اتوماتیک لولایی
درب صنعتی اتوماتیک لولایی

درب اتوماتیک صنعتی شیشه ای

باز و بسته شدن خودکار درب اتوماتیک شیشه ای صنعتی یکی از مواردی است که به هنگام خرید این درب ها باید مدنظر قرار گیرد. درب صنعتی اتوماتیک این امکان را به شما می دهد که راحت تر وسایل مورد نیازتان را در محیط کارخانه یا شرکت حمل کنید.

درب اتوماتیک صنعتی شیشه ای
درب اتوماتیک صنعتی شیشه ای

مزایای درب اتوماتیک صنعتی شیشه ای

 در طول سال های اخیر بر محبوبیت درب اتوماتیک صنعتی افزوده شده است. دلایل بسیار زیادی برای این محبوبیت وجود دارد اما مهم ترین شان عبارتند از:

  • به صرفه جویی در انرژی کمک می کنند:

به کمک درب های کشویی می توان هوای داخل محیط کار را حفظ کرد و از برون رفت انرژی نیز پیشگیری نمود. نصب این درب ها مانع از هدر رفتن گرما یا سرمای داخل محیط کار می شود و به همین خاطر می تواند بهترین گزینه برای کاهش هزینه های انرژی باشد.

  •  به رفت و آمد آسان تر کمک می کند:

درب های بزرگ تر به رفت و آمد راحت تر کمک می کنند. به کمک درب صنعتی شیشه ای راحت تر می توان حرکت کرد. این درب ها معمولاً عریض هستند و به راحتی باز می شوند.

  • سرعت درب های صنعتی اسلایدینگ را می توان تنظیم کرد:

به راحتی می توان از طریق تابلو فرمان سرعت این درب ها را تنظیم نمود. اگر به دنبال سرعت بالاتر هستید و می خواهید درب تان سریع تر باز شود می توانید از موتور دو سرعته آن بهره ببرید.

  •  در فضای شما صرفه جویی می کنند:

یکی دیگر از مزایای درب اتوماتیک اسلایدینگ این است که طراحی جمع و جوری دارند و برای شرکت ها یا سوله هایی که فضای زیادی در اختیار ندارند می توانند بهترین گزینه باشند.

  • این درب ها سنسورهای حساسی بر روی خود دارند:

به کمک سنسورهایی که بر روی این درب ها نصب می شود می توان عبور و مرور راحت تری را داشت و به راحتی اجناس و کالاها را انتقال داد.

درب صنعتی:

محافظت از محیط های صنعتی همچون کارخانه ها به درب هایی نیاز خواهد داشت که معمولاً آن را به اسم درب های صنعتی می شناسند. این درب ها ویژگی های مختلفی همچون مقاومت در برابر شکسته شدن و حریق را دارند که باعث متمایز شدنشان از سایر درب های موجود می شود.

درب اتوماتیک صنعتی اسلایدینگ ریلی
درب اتوماتیک صنعتی اسلایدینگ ریلی

یراق آلات صنعتی:

 هر کدام از درب های صنعتی که به بررسی آن ها پرداختیم برای کارکرد درست خود به یراق آلاتی همچون ریل، لولا، چرخ و نگهدارنده نیاز دارند. شرکت آتی در به کمک تخصص چندساله خود در زمینه تامین این یراق آلات توانسته است نیاز صاحبان کسب وکارها را برطرف کند و بی واسطه مواد مورد نیاز آن ها برای محافظت و نگهداری از درب های صنعتی را در اختیارشان بگذارد.

یراق الات درب صنعتی
یراق الات درب صنعتی

درب ضد حریق صنعتی

درب ضد حریق صنعتی یک نوع درب است که برای جلوگیری از انتشار آتش و دود در محیط های صنعتی طراحی شده است. این درب ها معمولا از فولاد یا آهن ساخته می شوند و دارای روکش های ضد حرارت و ضد دود هستند. درب ضد حریق صنعتی باید دارای استانداردهایی مانند UL و تاییدیه های سازمان ها باشد که توسط سازمان های مربوطه تعیین می شوند.

درب ضد حریق
درب ضد حریق

مزایای استفاده از درب اتوماتیک صنعتی چیست؟

به هنگام خرید درب صنعتی اتوماتیک باید بر روی مواردی سرمایه گذاری نمود که کیفیت بالایی داشته باشند و بتوانند در هزینه هایتان صرفه جویی کنند. همانطور که در بخش های قبلی ذکر کردیم این درب ها انواع مختلفی دارند و در شکل ها و اندازه های مختلفی ارائه می شوند.

زمانی که صحبت از درب صنعتی اتوماتیک به میان می آید مزایای زیادی پیش رویمان قرار می گیرد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درب کرکره ای صنعتی
درب کرکره ای صنعتی

 ایجاد عایق

بیشتر درب های صنعتی عایق هستند و می توانند برای محیط های کاری متنوع همچون کارخانه ها بهترین گزینه باشند. علاوه بر این، کنترل دمای مواد خام و سایر محصولاتی که در کارخانه ها به کار می روند ضروری است. این نوع درب ها لایه عایق مانندی در خود دارند که از ورود هوای گرم و سرد و خروج آن جلوگیری می کنند.

سرعت

محیط های صنعتی به سرعت و بهره وری بالایی نیاز دارند و اگر کارگران مجبور باشند ساعت های زیادی را صرف باز و بسته کردن درب کنند بیشتر کارهایشان ناتمام باقی می ماند. به همین خاطر است که خرید یک درب اتوماتیک صنعتی می تواند بهترین گزینه برای تسریع کارها باشد و بهره وری کارگران را بدون هیچ مشکلی بالا ببرد. در تولید درب های اتوماتیک از یراق آلات درب صنعتی همچون ریل ، چرخ و نگهدارنده های مناسب استفاده می شود و همین امر بر سرعت و کارایی آن ها می افزاید.

 محافظت در برابر مشکلاتی همچون آتش

آتش می تواند بلای جان کارخانه ها و سوله هایی باشد که در آن ها مواد خام آتش زایی نگهداری می شود. به همین خاطر است که صاحبان کارخانه ها باید قبل از هر چیزی به فکر محافظت از محل کار و البته جان کارگرانشان باشند. در کنار عناصر هشداردهنده ای که در کارخانه ها نصب می شود خرید درب های اتوماتیک هشدار دهنده نیز می تواند بسیار مفید باشد. این نوع درب ها معمولا حاوی عناصر هشداردهنده هستند و به هنگام بروز آتش وارد کار می شوند.

 

سوالات متداول

برای انتخاب درب اتوماتیک صنعتی، باید به چندین عامل توجه کرد. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • نوع و مقدار فعالیت در محل نصب درب
  • ابعاد و شکل فضای مورد نظر برای نصب درب
  • نوع و مقدار نیروی مورد نیاز برای حرکت درب
  • نوع و مقدار عایق بندی مورد نیاز برای درب
  • نوع و مقدار امنیت مورد نیاز برای درب
  • نوع و مقدار زیبایی مورد نظر برای درب

براساس این عوامل، می توان درب اتوماتیک صنعتی مناسب را از بین گزینه های موجود انتخاب کرد. البته، برای مشاوره بیشتر، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید


درب صنعتی مزایا و معایبی را به همراه دارد که باید در نظر گرفته شوند. برخی از مزایای درب اتوماتیک صنعتی عبارتند از:

– افزایش امنیت و حفاظت از فضای کار
– کاهش هزینه های انرژی با عایق بندی مناسب
– بهبود زیبایی و جذابیت ظاهری
– افزایش بازده و کارآیی با کاهش زمان باز و بسته شدن
– تنوع و انعطاف پذیری در انتخاب نوع و طرح درب

نصب و تعمیر درب اتوماتیک صنعتی کار حساس و پیچیده ای است که به تخصص و تجربه فنی نیاز دارد. به همین دلیل، توصیه می شود که این کار را به شرکت های معتبر در زمینه درب صنعتی واگذار کنید. آتی در با استفاده از تجهیزات مناسب و پرسنل مجرب، مراحل نصب و تعمیر درب صنعتی را با رعایت استانداردهای فنی و ایمنی انجام می دهند. همچنین، شما می توانید با خرید درب اتوماتیک صنعتی از آتی در، از خدمات پس از فروش و گارانتی آن ها بهره مند شوید

درب ورودی صنعتی کارخانه
درب ورودی صنعتی کارخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی