معرفی انواع درب اتوماتیک پارکینگ

چرا درب اتوماتیک پارکینگ از طرفداران زیادی برخوردار است. در واقع یکی از مهم ترین دلایل در جهت افزایش محبوبیت انواع درب اتوماتیک پارکینگ، بحث امنیت آن است. افزایش ایمنی ساختمان ها یکی از موضوعات مهمی است که به خصوص امروزه مد نظر صاحبان آن است.

زیبایی نمای خارجی و داخلی ساختمان موضوع دیگری است که مدنظر پیمانکاران است. به همین دلیل ترجیح داده می شود از لوازم و وسایلی در ساختمان ها استفاده شود که زیبایی آن را دو چندان کند. در همین راستا بهره گرفتن از انواع درب اتوماتیک پارکینگ در این راستا، نه تنها ایمنی را برای ساختمان به همراه می آورد بلکه باعث افزایش زیبایی نمای ساختمان می گردد، به همین دلیل این درب در حال حاضر از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردار است.

انواع درب اتوماتیک پارکینگ

انواع درب اتوماتیک پارکینگ

انواع درب اتوماتیک پارکینگ کدام است؟

همان طور که بیان کردیم در این مقاله می خواهیم به معرفی انواع درب اتوماتیک پارکینگ (parking automatic door) بپردازیم. در حال حاضر درب های اتوماتیک به دسته های مختلفی از نظر طراحی و مدل آن تقسیم بندی می شوند. این موارد را می توان به 5 دسته کلی تقسیم بندی کرد که هر کدام از این موارد دارای خواص متفاوتی است:

  • درب اتوماتیک یک لنگه
  • درب اتوماتیک دو لنگه
  • درب اتوماتیک لولایی
  • درب کشویی
  • درب لولایی

در میان دسته بندی های مربوط به انواع درب اتوماتیک لولایی، مدل لولایی آن دارای بیشترین مصرف در میان کاربران است. این درب از محبوبیت زیادی در میان مصرف کنندگان برخوردار است و به همین دلیل این مساله طراحان را بر آن برداشته که طراحی های بی نظیری را در این سبک از درب اتوماتیک انجام دهند.

در واقع درب های پارکینگ در ابتدا بدین شکل نبودند و برای این که آن را تبدیل به اتوماتیک کنند، جک های باز و بسته کننده را به آن اضافه کردند. هم چنین قطعات کنترلی لوازمی است که برای این درب ها در نظر گرفتند تا آن را تبدیل به کاملا اتوماتیکی کنند.

یکی از مهم ترین دلایلی که درب های پارکینگ را تبدیل به اتوماتیکی کردند، وزن و اندازه زیاد آن ها بود، به طوری که این مساله برای کودکان، سالمندان و افراد کم توان به معضل بزرگی تبدیل شده بود و آن ها نمی توانستند که این درب را به راحتی باز و بسته کنند. به همین دلیل در این میان انواع درب اتوماتیک پارکینگ طراحی و به بازار عرضه گردید تا این افراد بتوانند به سادگی این درب را برای خود سایرین باز و بسته کنند.

هم چنین مورد دیگری که از این درب، مدل اتوماتیکی طراحی کردند بحث مربوط به افزایش ایمنی آن است. بدون شک ساختمان های با تردد زیاد، می تواند مشکلات عدیده ای را در زمینه محافظت از اموال عمومی افراد ایجاد کند، به همین دلیل توصیه می شود که حتما از درب اتوماتیک پارکینگ در این راستا استفاده شود تا با خیال راحت افراد بتوانند اموال شخصی خود را در داخل پارکینگ قرار دهند.

این ها نکاتی است که زمانی آن را در کنار همدیگر جمع می کنیم متوجه خاصیت زیاد این درب برای ساختمان ها می شویم به همین دلیل انواع درب اتوماتیک پارکینگ از طرفداران بسیار زیادی در میان افراد برخوردار است.

درب اتوماتیک پارکینگ

درب اتوماتیک پارکینگ

مزایای نصب انواع درب اتوماتیک پارکینگ برای ساختمان

بدون شک استفاده و بهره گرفتن از انواع درب اتوماتیک پارکینگ برای منزل و ساختمان شما بسیار زیادی است که در این جا می خواهیم به چند مورد در این راستا اشاره کنیم. اگر شما درب قدیمی برای پارکینگ خود دارید می توانید با هزینه مقرون به صرفه این درب قدیمی را تبدیل به درب اتوماتیک پارکینگ کنید و از هزینه های اضافی در راستای خسارت احتمالی به خودروی خود راحت شوید.

زمانی که این درب را برای پارکینگ خود نصب می کنید، این درب توانایی تشخیص موانع را بر سر راه خود دارد و این مساله از باز و بسته شدن درب به صورت ناخودآگاه و زمانی که خودرو را به داخل و یا خارج از پارکینگ می برید، جلوگیری می کند.

برای ما هم پیش آمده که برخورد درب در صورت بروز باد و باران شدید به خودرو باعث ایجاد خسارت فراوان به خودرو شده و اگر می خواهید از این استرس راحت شوید که در هنگام ورود و خروج خودروی خود درب حرکت کند، حتما از انواع درب اتوماتیک پارکینگ در این راستا استفاده کنید.

این تنها خاصیت استفاده از انواع درب اتوماتیک پارکینگ برای منزل ما نیست، اگر می خواهید که ایمنی ساختمان خود را به حد بی نهایت برسانید حتما از این درب استفاده کنید. در واقع این درب تنها زمانی باز و بسته می شود که دکمه ریموت آن را بزنید و مانند سایر درب های معمولی نیست که بتوان به راحتی آن را باز و بسته کرد. این مساله به خصوص برای کسانی که خودروهای لوکس و گران قیمت در داخل پارکینگ دارند بسیار مهم است زیرا انداختن یک خط و یا خراش بر روی خودروی آن ها می تواند منجر به اعمال خسارت های فراوان برای آن ها باشد.

اما مزیت بعدی که در ارتباط با استفاده از انواع درب اتوماتیک پارکینگ وجود دارد مساله خارج نشدن از اتومبیل خود برای باز و بسته کردن این درب است. شما می توانید در داخل خودروی خود و تنها با فشردن یک دکمه بر روی ریموت کنترل این درب را باز و بسته کنید و این مساله به خصوص برای زمانی که شرایط جوی بسیار نامناسب است از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این مساله علاوه بر افزایش ایمنی برای کاربران، راحتی و آسایش را نیز برای آن ها به همراه خواهد آورد.

درب اتوماتیک پارکینگ تک لنگه

همان طور که بیان کردیم انواع درب اتوماتیک پارکینگ در حال حاضر در بازار عرضه می شود. یکی از این مدل ها، تک لنگه است. در واقع این درب برای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد که تنها یک خودرو از آن عبور کند. هم چنین استفاده از جک های قویتر برای این درب، می توان در کاهش سرعت باز و بسته کردن درب موثر باشد و این قضیه اصلا برای مکان هایی که نیاز به سرعت زیاد برای باز و بسته کردن درب دارند خوب نیست. به خصوص برای بیمارستان ها و آتش نشانی. به هر حال از درب اتوماتیک پارکینگ برای ساختمان هایی استفاده می شود که عبور و مرور در آن جا زیاد نباشد.

درب اتوماتیک پارکینگ تک لنگه

درب اتوماتیک پارکینگ تک لنگه

درب اتوماتیک پارکینگ دو لنگه

یکی دیگر از انواع درب اتوماتیک پارکینگ، مدل دو لنگه آن است. این درب برای مکان هایی که عبور و مرور در آن زیاد رقم می خورد استفاده می شود. به هر حال استفاده از جک های قویتر در این درب، تاثیر زیادی در افزایش و یا کاهش سرعت باز و بسته کردن درب ندارد و می توان با خیال راحت از آن استفاده کرد. یکی از مهم ترین دلایل مربوط به استفاده از این درب، کوچک بودن فضای اشغال آن است که این مساله به خصوص برای مکان هایی که به مساله بهینه سازی محیط ساختمان اهمیت می دهند از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

درب اتوماتیک پارکینگ دو لنگه

درب اتوماتیک پارکینگ دو لنگه

درب اتوماتیک پارکینگ زیر سقفی

در ارتباط با انواع درب اتوماتیک پارکینگ می توان به مدل زیر سقفی اشاره کرد. در واقع استفاده از این درب برای ساختمان و مکان های مدرن می باشد. برای مکان هایی که کمبود و ارتفاع و فضا داریم حتما می بایست از این مدل استفاده کنیم.

یکی از مهم ترین خاصیت های مربوط به آن می توان به کمک فنر و ریلهای مخصوص در بالای آن اشاره کرد که این خاصیت باعث می شود که تمام درب در هنگام باز شدن در زیر این ریل جمع می شود. این مساله می تواند به اشغال فضای کم تری از درب منجر شود.

هم چنین خاصیت مهم دیگر مربوط به این درب اتوماتیک پارکینگ، می توان به کم سر و صدا بودن آن اشاره کرد که در واقع در هنگام باز و بسته کردن، هیچ گونه سر و صدایی از خود بروز نمی دهد و این مساله به خصوص برای محله هایی که ایجاد سر و صدا برای اهالی آن از اهمیت زیادی برخوردار است بسیار مهم می باشد.

در میان انواع درب اتوماتیک پارکینگ، این مدل از بیشترین استفاده در محله های مرفه نشین برخوردار است.

چرخ های ضد سایش و هم چنین ریل های نگهدارنده در این درب می تواند فرسودگی و مستهلک شدن درب را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. به همین دلیل در میان انواع درب اتوماتیک پارکینگ از عمر طولانی بسیار زیادی برخوردار است.

درب اتوماتیک پارکینگ زیر سقفی

درب اتوماتیک پارکینگ زیر سقفی

درب اتوماتیک پارکینگ ریلی

در واقع در میان انواع درب اتوماتیک پارکینگ، مدل ریلی آن برای کارخانجات و شرکت های بزرگ صنعتی استفاده می شود. مکانیزم و کاربرد این درب بسیار جالب است به صورتی که از یک لنگه درب با طول تقریبا 5/2 متر برخوردار است و این لنگه به سمت چپ و یا راست باز و بسته می شود. به هر حال برای ترددهای بالا و عبور و مرور زیاد از این درب استفاده می شود.

برای استفاده از انواع درب اتوماتیک پارکینگ بایستی به نوع کاربرد آن توجه شود. مدل ریلی برای کاربرانی توصیه می شود که به تمام فضای داخلی پارکینگ احتیاج داریم هم چنین قسمت ورودی درب آن قدر بزرگ باشد که نتوانیم از مدل های دیگر استفاده کنیم و در واقع بهره گرفتن از مدل های دیگر از نظر اقتصادی مناسب نباشد.

درب اتوماتیک پارکینگ ریلی

درب اتوماتیک پارکینگ ریلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی