انواع جک اتوماتیک درب لولایی

جک اتوماتیک میتواند برای شما امنیت بیشتر ، حفظ حریم شخصی و راحتی فراهم آورد چرا که دیگر نیاز نیست از ماشین پیاده شده و درب پارکینگ را حرکت دهید.

ما در آتی در با توجه به تجربه و شناخت محصولات بازار انواع درب اتوماتیک برقی پارکینگی به شما برای خرید بهتر و درست مشاوره خواهیم داد تا اطلاعات درست برای خرید و تعمیرات درب اتوماتیک را داشته باشید و اقدام به هزینه برای درب پارکینگ نمایید.
قبل از هر چیز بهتر است انواع درب و اپراتورهای اتوماتیک را بشناسید و مشخصات یک محصول مناسب را بدانید.

انواع درب اتوماتیک :
در مجموع دو مدل درب اتوماتیک وجود دارد :
1- درب اتوماتیک لولایی
2- درب اتوماتیک کشویی

ما در این مقاله به انواع جک اتوماتیک درب لولایی پرداخته و در مقاله ای دیگر به انواع موتور درب کشویی یا موتور درب ریلی خواهیم پرداخت .

جک اتوماتیک درب لولایی

جک اتوماتیک درب لولایی

اجزای تشکیل دهنده انواع جک اتوماتیک درب لولایی

  • جک الکترومکانیک یا جک هیدرولیک
  • تابلو فرمان
  • چشمی بین درب پارکینگ
  • ریموت کنترل از راه دور
  • (کلید خلاص کن-آچار خلاص کن جک برقی)برای زمان قطع برق
  • چراغ چشمک زن (فلاشر) درب اتوماتیک
  • مواردی شامل (سوییچ خلاص کن – پایه چشمی مابین درب) میتواند بصورت اپشن و جداگانه تهیه کنید .


چشمی ما بین درب لولایی


فلاشر درب اتوماتیک


پایه چشمی ما بین درب لولایی


ریموت درب اتوماتیک


استپر درب لولایی


تابلو فرمان درب اتوماتیک

درخواست مشاوره خرید آتی در

جک اتوماتیک بر روی ستون درب ، چهارچوب و یا کناره درب پارکینگ نصب می شود و با توجه به موقعیت سیستم مورد نظر انتخاب می گردد .

در اصل سه مدل جک اتوماتیک برای درب پارکینگ لولایی طراحی شده است.

  • جک پایه ملخی (جک بازو شکسته و یا جک پایه اهرمی )
  • جک بازویی خطی
  • جک کف گرد که داخل زمین نصب می گردد .

هریک از انواع جک اتوماتیک درب لولایی دارای معایب و مزایایی هستند که به آنها خواهیم پرداخت.


جک بازو ملخی, بازو شکسته, پایه اهرمی اتوماتیک

از آنجایی که جک بازو ملخی اتوماتیک برای اتصال به درب پارکینگ از بازوی دو قسمتی استفاده می کند ، این بازو از موتور بیرون می زند.

در واقع برای بازو بسته شدن درب پارکینگ ، فضایی برای حرکت بازوی جک باید وجود داشته باشد.
این مدل از جک های برقی درب اتوماتیک بخاطر سبک طراحی آن راحت تر از مدل های دیگر نصب می شوند.

بهترین جک اتوماتیک درب لولایی

بهترین جک اتوماتیک درب لولایی

 

جک های بازو شکسته بخاطر راحتی نصب و عملکرد جک اتوماتیک قیمت بالاتری دارند . باید در نظر داشت سرعت حرکت بازو بسته شوی درب بالا می باشد.
جک های پایه ملخی بخاطر اینکه بر روی ستون داخلی کنار درب نصب می شوند در ظاهر درب به چشم نمی آیند  و ظاهر بهتری از درب پارکینگ دیده می شوند.
سیستم های جک پایه اهرمی دارای کلید خلاص کن می باشند و در زمان قطعی برق به راحتی حرکت می کنند.
اکثر موتورهای بازو شکسته از برق 230ولت و 24ولت استفاده می کنند که از سیستم های 24 ولت می توان از باتری پشتیبان استفاده کرد.

در آخر می توان گفت کیفیت این مدل از جک برقی برای درب های بزرگ مناسب و با کیفیت می باشد. همچنین دارای سیستم تشخیص مانع هستند و برخی از مدل ها در زمان برخورد با اجسام بصورت معکوس عمل می کنند.

در آخر می توان گفت کیفیت این مدل از جک برقی برای درب های بزرگ مناسب و با کیفیت می باشد. همچنین دارای سیستم تشخیص مانع هستند و برخی از مدل ها در زمان برخورد با اجسام بصورت معکوس عمل می کنند.

جک بازویی خطی

جک بازویی برقی که اکثر افراد با آنها آشنا هستند و در اکثر پارکینگ ها نصب شده اند می توان گفت که جزء شناخته شده ترین جک های برقی می باشند.
جک بازویی خطی یک پایه آن بر روی دیوار و پایه دیگر آن بر روی درب سوار شده و به درب پارکینگ با فشاری که می آورند باز و بسته می شوند.

جک بازویی درب اتوماتیک پارکینگ

جک بازویی درب اتوماتیک پارکینگ

 

جک اتوماتیک بازویی به دو مدل الکترو مکانیک (چرخ دنده و میل ماردون ) و هیدرولیک (با کمک روغن) تقسیم می شوند و با توجه به ابعاد درب و میزان تردد درب پارکینگ انتخاب می شوند .

جک های الکترومکانیک از لحاظ هزینه ، اقتصادی می باشند و پیشنهاد می شود برای درب های پارکینگی مسکونی و کم تردد استفاده گردد.

جک های هیدرولیک طول عمر بالاتر و کیفیت مطلوب تری نسبت به جک الکترومکانیک دارند که توصیه می شود برای درب های با وزن و تردد بالا  نصب گردد که احتمال خرابی جک کاهش پیدا کند.

طراحی جک بازویی برای ابعاد مدل های درب پارکینگ در نظر گرفته شده است و می توانند تا عرض 7 متر درب را به حرکت در بیاورند.

در آخر می توان گفت سیستم های جک بازویی برقی اقتصادی تر و ایمن تر از مدل های دیگر می باشند.
برق جک های بازویی به دو دسته 24ولت و 230ولت تقسیم می شوند که در مدل های 24 ولت می توان از باتری پشتیبان استفاده کرد.

جک کف گرد یا زیر زمینی

برخی از مشتریان ما که به ظاهر درب اهمیت می دهند و یا دنبال راه حلی برای عدم تخریب دیواره ی کناری درب پارکینگ می باشند از جک کف گرد درب لولایی استفاده می کنند .

جک اتوماتیک درب لولایی کف گرد

جک اتوماتیک درب لولایی کف گرد

 

می بایست در نظر داشت جک کف گرد بر روی لولای درب سوار شود و نصب این مدل از جک ها دارای دقت و نکات مهمی می باشد.

نکته مهمی که در هنگام نصب جک کف گرد باید در نظر بگیریم این است که در هنگام بارش باران و یا تجمیع آب  به سیستم جک برقی کف گرد نفوذ می کند تخلیه شود .

این سیستم ها ضد آب می باشند و صرفاً برای کاهش احتمال خرابی و انباشت لجن ها و املاح در سیستم نیازمند کانال کشی و شن ریزی در زیر جک کف گرد درب لولایی می باشد.

جک برقی درب لولایی

جک برقی درب لولایی

 

نکته قابل توجه این مدل از جک های برقی بازشوی 180 درجه ای می باشد که یکی از عوامل برتر از بقیه مدل هاست .

هزینه جک زمینی یا کف گرد بخاطر سبک طراحی و نامرئی بودن آن بالا می باشد  و معمولا می توانند دربهای تا عرض 5متر را به حرکت در بیاورند.

جک های کف گرد زیر زمینی مانند جک های بازویی به دو دسته جک الکترومکانیک و جک هیدرولیک تقسیم می شوند که با توجه به تردد ، وزن درب ابعاد درب پارکینگی و با مشاوره با کارشناسان انتخاب گردد.

در آخر می توان گفت جک کف گرد پارکینگی دارای هزینه بالا هستند اما اگر به ظاهر درب پارکینگ خود اهمیت می دهید و دارای محدودیت برای نصب جک برقی هستید بهترین انتخاب برای درب پارکینگ شما می باشد.

ایمنی در انواع جک اتوماتیک درب لولایی

ایمنی بخش مهمی از اتوماسیون درب می باشد. جک های برقی  درب اتوماتیک پارکینگ می توانند دربهای بزرگ را به حرکت دربیاورند اما در محل های بارخیز و یا فشار زیاد به درب پارکینگ ممکن است فاصله ای بین دو لنگه درب ایجاد کنند .

پیشنهاد ما برای افزایش امنیت استفاده از قفل های ما بین درب اتوماتیک می باشد که مانع حرکت درب می گردد.

جک برقی اتوماتیک درب لولایی

جک برقی اتوماتیک درب لولایی

چشمی ما بین درب برقی از پرتویی نامرئی استفاده می کند که اگر در بین درب اجسام قرار گیرند مانع حرکت جک اتوماتیک شده و آسیب و صدمات را کاهش می دهد .

پیشنهاد می شود یک جفت چشمی در چهارچوب درب و یک جفت چشمی دیگر در فاصله یک متر از بازشوی درب لولایی قرار گیرد تا امنیت بیشتر برای تردد ماشین و افراد بوجود آید.

استفاده از تایمر می تواند به کمک شما بیاید در زمانی که فراموش به بستن درب کرده اید بعد از گذشتن چند ثانیه درب پارکینگ خود به خود بسته می شود امنیت شما را بالا میبرد برای پیدا کردن زمان بندی بسته شدن درب پارکینگ می توانید با تکنسین خود در زمان نصب جک اتوماتیک پارکینگ مشورت کنید .

معمولاً برای کاهش هزینه ها از خرید چشمی دوم مابین درب چشم پوشی به عمل می آید که ممکن است در آینده آسیب های غیر قابل جبرانی را در پیش داشته باشد.

برای امنیت بیشتر از ریموت ها و دریافت کننده امواج ریموت که دارای فرکانس ویژه است استفاده کنید  تا با سیستم  جک برقی همسایگان خود تداخل امواج نداشته باشید و افرادی دیگر نتوانند درب پارکینگ شما را باز کنند .

طول برد ریموت بهتر است از فاصله 15 متری درب پارکینگ تنظیم بشود تا احتمال ورود غریبه ها به محل ساختمان شما کاهش پیدا کند .

جک اتوماتیک درب لولایی ایتالیایی

جک اتوماتیک درب لولایی ایتالیایی

 

انواع جک اتوماتیک درب لولایی می توانند برای شما رفاه و راحتی به همراه رعایت نکات ایمنی امنیت بوجود آورند .

ما در این مقاله سعی کردیم مواردی که برای آشنایی جک پارکینگی لولایی را بدانید مرور کنیم و از کارشناس ها و متخصصان این زمینه چه گزینه هایی را بخواهید .

دانش این مطالب می تواند شما را برای انتخاب بهتر سیستم درب پارکینگی کمک کند و امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی