مزایای استفاده از درب اتوماتیک در اماکن عمومی

مزایای استفاده از درب اتوماتیک در اماکن عمومی

همانطور که می‌دانید اولین مشخصه‌ای که بشر را به استفاده از درب واداشت حفاظت از جان و اموال وی بشمار می‌آمد. در دنیای پر هیاهوی این روزها نیز با تولید درب اتوماتیک بارزترین ویژگی آن یعنی برقراری امنیت در محیط در کنار سایر ویژگی‌ها نظیر سهولت و سرعت در عملکرد مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد.

همانطور که پیش از این اشاره کردیم درب های اتوماتیک در انواع مختلف و با ویژگی‌های متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌شوند. استفاده از این نوع درب در برخی اماکن عمومی نظیر بیمارستان‌ها، صرافی ها، بانک ها و … امری ضروری و لازم است. در این مقاله به عواملی که بشر را به استفاده از درب اتوماتیک در برخی محیط‌ها وامی دارد خواهیم پرداخت و شما را با مزایای بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین در این درب ها آشنا خواهیم کرد.

پیشنهاد آتی دُر : بهترین اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای را مطالعه کنید!

فواید استفاده از درب اتوماتیک در اتاق عمل بیمارستان ها

درب اتوماتیک بیمارستانی

درب اتوماتیک بیمارستانی

در مجموعه‌های مراقبتی نظیر کلینیک‌ها، مراکز بهداشت، خانه سالمندان یا بیمارستان‌ها مسئله اساسی که با آن روبرو هستیم تأمین امنیت و بهداشت کارکنان، افراد بیمار و همراهان آنهاست. بسیاری از این مراکز درمانی مجهز به اتاق عمل هستند که برای انجام جراحی های ریز و درشت طراحی شده‌اند. بنابراین، در این سالن‌ها نیاز به مراقبت و رعایات بهداشت شدیداَ احساس می‌گردد. بیمارانی که به اتاق عمل وارد می‌شوند به شدت تحت تاثیر شرایط پزشکی و حیاتی قرار می‌گیرند که باید توسط پیمانکار ساختمان مورد توجه قرار گیرد.

علاوه بر حرفه‌ای بودن پزشکان و پرستاران، یکی از جنبه‌های مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد ورودی اتاق‌هایی است که در آنها جراحی صورت می‎گیرد. در این میان می‌توان ۴ عامل مهم را مدنظر قرار داد:

  • بهداشت.
  • ظاهر.
  • گردش هوا.
  • عملکرد و ایمنی.

در این مقاله به مبحث گردش هوا در اتاق عمل خواهیم پرداخت که با استفاده از درب مخصوص می‌توان مانع از ایجاد آلودگی‌های محیطی گردید. به عبارتی دیگر در قسمت ورودی اتاق عمل نوعی از درب اتوماتیک نصب می‌گردد که در برابر گردش هوا مقاوم است و هیچ‌گونه درزی برای عبور هوا یا ریزگردها در آن وجود ندارد. در این میان وجود این نوع از درب اتوماتیک اجازه ورود آلودگی‌ها را نمی‌دهد و ضریب رعایت بهداشت در اتاق عمل چندین برابر می‌شود.

استفاده از درب اتوماتیک اتاق عمل که به گونه‌ای خاص مهر و موم گردیده و درون چهارچوب جای می‌گیرد، مسلماَ مانع از ورود گرد و غبار و ذرات هوایی می‌شود. در نتیجه با استفاده از این درب ها میزان حرکت و انتقال ذرات آلوده، ویروس‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا به حداقل رسیده و بیمار در حین جراحی دچار مشکل نمی‌شود.

از درب های اتوماتیک اتاق عمل یا درب اتوماتیک بیمارستانی  می‌توان برای سالن‌های مراقبت های ویژه یا ICU نیز استفاده کرد. این درب‌ها را می توان در نوع کشویی یا لولایی سفارش داد. تمامی درب های بیمارستانی تولید شده توسط آتی در با الزامات بهداشتی و مراقبتی مطابقت داشته و مانع از بروز آلودگی‌های محیطی می‌گردند.

جهت سهولت در جابجایی برای کادر پزشکی و پرستاری می‌توان درب اتوماتیک اتاق عمل را به انواع مختلف سنسور یا دکمه‌های فشاری مجهز کرد تا سرعت در رفت و آمد را بدون لمس درب فراهم کرد.

بنابراین در محیط های بیمارستانی و کلینیک ها بهداشت حرف اول را می‌زند و کلیه درب ها را باید مطابق با اصول و استانداردهای بین‌المللی بیمارستانی ساخته و حتی در حین نصب و راه اندازی آن نیز اصول اولیه بهداشت را رعایت کرد.

پیشنهاد آتی دُر : 6 نشانه در زمان خرابی درب اتوماتیک شیشه ‌ای کشویی را مطالعه کنید!

فواید استفاده از درب اتوماتیک در بانک ها

استفاده از درب اتوماتیک برای بانک ها

استفاده از درب اتوماتیک برای بانک ها

انجام معاملات بانکی و نقل انتقالات پولی بطور فزاینده‌ای از طریق اینترنت، موبایل بانک یا اپلیکیشن‌های موجود صورت می‌گیرد اما این امر به معنای ناپدید شدن یا بی‌استفاده بودن بانک‌ها نیست.

با گسترش روز افزون استفاده از اینترنت بسیاری از بانک‌ها اقدام به تعطیلی برخی از شعبات خود نمودند اما همچنان عملیات پیچیده معاملات و نقل و انتقالات بانکی نیاز به حضور افراد در ساختمان بانک دارد؛ همچنین بسیاری از افراد مسن با شیوه‌های نوین بانکداری آنلاین آشنا نیستند و به استفاده فیزیکی از شعبات بانک نیاز دارند. بنابراین، استفاده از درب ورودی بانک امری ضروری است. رفت و آمد مشتریان و کارمندان نیاز به استفاده از درب اتوماتیک و برقراری امنیت با کمک این درب ها را در بانک‌ها دوچندان کرده است.

محصولات متنوعی از درب های اتوماتیک وجود دارند که می‌توان از آنها برای قسمت ورودی بانک استفاده کرد. بطور مثال جهت سهولت و سرعت در رفت و آمد می‌توان از درب اتوماتیک کشویی استفاده کرد. یا اگر درب ورودی بانک بزرگ بوده یا ساختمان مرکزی بانک است که تردد در آن زیاد است، می‌توان از درب اتوماتیک گردان یا منحنی استفاده کرد و امنیت جان و مال افراد را تضمین نمود.

درب اتوماتیک شیشه ای به کار گرفته شده در ساختمان بانک باید از سطح ایمنی بسیار بالایی برخوردار باشند. به همین علت باید آنها را مجهز به سیستم قفل خودکار یا صفحه شناسایی پرسنل کرد؛ همچنین می‌توان از طریق کنترل از راه دور عملکرد درب را کنترل کرد.

در این میان استفاده از درب های اتوماتیک کشویی مقاوم در برابر انفجار نیز از دیگر انواع درب هستند که استفاده از آنها برای اماکنی که نیاز به مراقبت ویژه دارند، توصیه می‌گردد. این مدل از درب های اتوماتیک کمترین انرژی را مصرف کرده و تمام شرایط ایمنی را برای محیط بانک برآورده می‌کنند. از طرفی دیگر، این محصول به سنسورهای اتوماتیک مجهز شده است تا هرگونه عملیات به منظور توقف و برگشت سریع درب را تشخیص داده و به سرعت وارد عمل شود.

برای برخی اماکن امنیتی علاوه بر بهره‌مندی از این درب ها می‌توان سیستم کنترل دسترسی را با استفاده از اثر انگشت، رمز عبور یا عنبیه خوان فعال کرد. بنابراین، در بانک‌ها و صرافی‌ها باید از درب های اتوماتیک با سطح امنیتی بسیار بالا و شیشه‌های ضدگلوله استفاده کرد تا در شرایط اضطراری امکان مقابله را برای نیروهای پلیس آسان کرده و به سرعت در محل حاضر شوند.

در نهایت بهتر است بدانید که کارشناسان و متخصصین فعال در زمینه انواع درب برای انتخاب درب اتوماتیک متناسب با کسب و کار شما، اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار می‌دهند و از ابتدای سفارش تا زمان نصب و راه اندازی با شما همراه خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی